Skocz do zawartości
rugo

Duże spalanie - silnik 2.5 TDI AKN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Zalozylem nowy temat poniewaz malo jest watkow na temat 2.5 TDI V6. Mianowicie chodzi mi o duze spalanie; wiem ze jest zima ale srednie spalanie w miescie w granicach 17 litrow to lekka przesada. Wiem ze skrzynia tiptronic i naped 4x4 "wypija wiecej" no ale bez przeginania. Znajomi maja A6 z takimi silnikami i tam spalanie jest o wiele nizsze nawet duzo ponizej 10 litrow. Czy ma ktos pomysl skad takie spalanie? Oleje, filtry wymieniane na bierzaco. Ratujcie bo jak tak dalej bedzie to bedzie stal na podworku a w przyszlosci zrobi sie z niego ladny kwietnik. :) Moze jest jakis forumowicz z okolic Jeleniej Gory który sie zna i podlaczylby paszteta pod vaga? Moze to jakas mala sprawa, ktora skutecznie szarpie portfel - ratujcie panowie.

Edytowane przez rugo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temperature trzyma 90 ? przydał by się faktycznie kabel i go sprawdzić bo duże to spalanie faktycznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak temperature trzyma 90 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co zadnych inny pomyslow panowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolezko, sprawdz sobie przeplywomierz i uklad doladowania. Nie ma lekkich spadkow mocy? Ile srednio robisz km na pelnym baku aktualnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja bym Ci radził sprawdzić czujnik temperatury, czasami tak jest, że na zegary pokazuje dobrze, a dla ECU pokazuję, że jest zimno i zwiększa dużo dawkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ciekawe podpowiedzi bede musial tak zrobic na pelnym baku robie jakies 600-700 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego skoro na pelnym baku robisz 600 i wiecej km to sie nie masz czym martwic. Jak duzo ruszasz i stajesz to mozliwe jest ze masz takie spalanie, jesli od dluzszego czasu nie wymieniales filtra powietrza i paliwa to tym bardziej ma prawo tak balic. Nie boj nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rugo , podajesz wartości z FISa ? czy wyliczone ? nie wiem ile w tym prawdy ale dużo osób pisze że FIS w ich samochodach przekłamuje nawet do 3 litrów !!

 

 

 

no ale tak dla porównania moje A6 2.5 TDI 180 koni w quattro ale ze szkrzynią manualna 6 pali teraz w zimie (czyli przeważnie 3-4 czasami tylko 5 bieg) 11 litrów. w lecie można zejść nawet do 7 litrów (tu pewnie mnie skrytykuja że to nie mozliwe :P no ale jednak - jazda 6 bieg i równiusie 100km/h)

 

Ty masz tiptronic więc to spalanie jest wyższe... no ale żeby aż tak..

 

podłącz kompa i będziemy wiedziec na czym stoimy :) (każdy lepszy warsztat posiada to ustrojstwo. koszt podłaczenia w mojej okolicy wynosi 40 zł co oznacza że lepiej zainwestować w interfejs OBDII i mieć swój ;)

 

aha :) popraw profil albo Tytuł tematu >>> AKN miał tylko 150 KM.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że Pali Ci 17l/100km w mieście.

Dla mnie to norma. Wiadomo, miasto miastu nierówne, ale niskie temperatury, korki, krótkie odcinki, ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się... == duże spalanie. Mam tak samo, w godzinach szczytu. Poza godzinami szczytu w sprzyjających warunkach 10-14l/100km, w zależności od stylu jazdy. Trasa ok 7l, z tym, że ja mam silnik AFB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

#1

a masz jakiś powiększany bak?

jeśli robisz v6 TDI, z 4x4 i automatem 600-700km na normalnym baku, to ja winszuję, bo to w/g mnie bardzo dobry wynik przy mieszanej jeździe w takiej konfiguracji autka.

 

te wskazania z fisów mieszają ludziom w głowach ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie , z tym spalaniem to też uważam że norma. AVF w tipronicu i w mieście teraz w zimie różnie zależy od korków ale 12-14 to norma.. więc 4x4 i większy motor i te 17 to wydaję mi się że norma. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie no, te 17 to raczej nie może być prawdą, gdyby naprawdę tak było, to kolega co 350-400km witałby stację i lał pod korek, a skoro robi 600-700km to znaczy że średnio mieści się w 10tce na 100.

 

dlatego napisałem że te "odcinkowe" i "chwilowe" wskazania z fisu czy mfa mieszają ludziom w głowach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Fisem sie nie przejmowac. Jakbys mial w miescie powyzej 20litrow to wtedy moglbys sie martwic. Kolego Desper ;) ja wprawdzie nie mam 4x4 i automatu ale z takim samym silnikiem udalo mi sie przejechac dokladnie 715 km a komputerek pokazywal, ze mam jeszcze na 20km ;) tyle, ze wtedy terenow miejskich to prawie nie widzialem ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86

Skoro moj AFN 110 pali w korkach przy ujemnych temperaturach na krotkich odcinkach 10-12 litrow to w twoim przypadku nic nadzwyczajnego nie widze....

Pomijam fakt ze po Krakowie to sie staje i rusza a nie jezdzi ale uwazam ze i tak mam za duze spalanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aha popraw profil albo Tytuł tematu >>> AKN miał tylko 150 KM.

Wiem ze AKN ma seryjnie 150 koni. Moj model mial za poprzedniego wlasciciela mieszane cos w komputerze zmiana oprogramowania czy cos w tym stylu. Nie wiem jak to sprawdzic czy faktycznie cos tam jest ale kiedys bylem w Opolu u Lellka cos w nim tam grzebali i powiedzieli ze to nie jest seryjne oprogramowanie. A ile w tym prawdy?!

 

---------- Post added at 11:54 ---------- Previous post was at 11:52 ----------

 

podajesz wartości z FISa ? czy wyliczone ? nie wiem ile w tym prawdy ale dużo osób pisze że FIS w ich samochodach przekłamuje nawet do 3 litrów !!

 

Wartosci z fisa

 

---------- Post added at 11:55 ---------- Previous post was at 11:54 ----------

 

a masz jakiś powiększany bak?

jeśli robisz v6 TDI, z 4x4 i automatem 600-700km na normalnym baku, to ja winszuję, bo to w/g mnie bardzo dobry wynik przy mieszanej jeździe w takiej konfiguracji autka.

 

Tak wynika z fisa tylko na nim sie opieram

 

 

Slyszalem ze jest firma w Krakowie ktora jest w stanie zmierzyc sie z problemem. Podobno tak zmieniaja wartosci oprogramowania ze na dzien dobry spalanie spada, ale ile w tym prawdy

Edytowane przez rugo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak wynika z fisa tylko na nim sie opieram

stara jak samochody metoda prawdę Ci powie:

lejesz do odbicia, przejeżdżasz np. 500km i na stację. lejesz znów do odbicia i i przeliczasz:

ilość paliwa jaką wlałeś przy drugim tankowaniu dzielisz przez owe 500km (czy ile tam dokładnie ujedziesz) i masz spalanie na 1km. x 100 i masz wynik :)

 

lepiej sprawdź najpierw jakie masz FAKTYCZNE spalanie w aucie, poczytaj trochę jakie wyniki mają inni w takiej samej konfiguracji auta i dopiero wtedy zadecyduj, czy w ogóle jest potrzeba grzebać w programie i próbować to spalanie obniżać...

Na fisa trzeba patrzyć z dużą rezerwą, bo potrafi mocno oszukiwać, z tym że najczęściej w drugą stronę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam co prawda 180KM BAU ale też 4x4 z tiptronic i w mieszanym 9-10l/100km to norma, a jak się bujam po mieście to 13-15 fisior pokazuje. Na baku jakieś 650-800 km robię ale większość to trasa.

 

W Jeleniej Górze pochyłości są to przy ruszaniu pije pewnie jedno wiadro mniej od konia, tym bardziej że zima. Myślę że jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego mam identtyczny problem ze spalaniem tyle ze nie mam napedu 4x4 w te mrozy spalil mi 17litrow i nie sa to dane z kompa tylko rzeczywiste wyliczone ja na banjku robie maxx 400km a do baku wlewam 54litryszukam postow i ucze sie jak zrobic dokladny skan vagiem poki co wiem ze jest jakis bald setrownika i problem z czujnikiem temperatury silnika ale okazalo sie ze wsuwki nie laczyli czujnik byl dobry i sprawdze teraz czy cos spadnie spalanko ale jest drastycznie wielkie jest tez problem ze strownikiem blad 1044...jak cos sie zmieni u Ciebie daj znac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego z tego co się nieco orientuje to 1044 nie ma za wiele wspólnego ze spalaniem... Proponuje o ile to mozliwe podmienić przepływomierz, choć jeśli robisz ledwie 400km na baku to sam przepływomierz nie miałby aż tyle do tego. Nie stuka Ci coś mocniej w silniku? Nie masz utraty mocy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności