Gość Axelnl Zgłoś #1 Napisano 9 Listopada 2006 Witam czy ktos moze mi poradzic jakie cisnienie powinienem miec w oponach zimowych,a tak na marginesie wydaje mi sie ze ktos chcial sie wlamac do mojego passka zauwazylem ze caly zamek jest w jakims smarze a ja nic tam nie robilem wiec jest to troche podejrzane.Dzieki za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemas32 Zgłoś #2 Napisano 9 Listopada 2006 Wg instrukcji to wieksze o 0,2 bara niz normalnie (przy letnich) i nie wiecej niz 3,5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #3 Napisano 9 Listopada 2006 Na pokrywie korka wlewu paliwa masz podane ciśnienie. Z tym smarem: może ktoś był po prostu złośliwy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Axelnl Zgłoś #4 Napisano 12 Listopada 2006 Dzieki za odpowiedzi mam jeszcze jedno pytanko opony kupilem od kumpla i widze ze dwie sa bardziej zdarte i nie wiem czy te lepsze dac na przod czy na tyl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #5 Napisano 12 Listopada 2006 i nie wiem czy te lepsze dac na przod czy na tyl Ja bym dał na przód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #6 Napisano 12 Listopada 2006 Daj na przód w koncu tam jest napęd i kółka skręcają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Navkol Zgłoś #7 Napisano 12 Listopada 2006 A jakie ciśnienie powinno być w zimowych laczkach 205/50/17 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #8 Napisano 12 Listopada 2006 Najlepsze felgi i najlepsze opony na przód. Jakby to powiedzieć... przednia oś jest bardziej "wrażliwa" (drążki, większa moc hamowania jest na przednim hamulcu, itp, itd) + napęd na przód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #9 Napisano 13 Listopada 2006 Ja też zawsze zakładam lepsze opony na przód, ale poczytajcie to: http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość droozd Zgłoś #10 Napisano 13 Listopada 2006 No właśnie, ja dzisiaj sobie zmieniałem opony na zimowe i ku mojemu zaskoczeniu facet mi poradził, że lepsze opony powinno się zakładać na tył. Oczywiście przyjąłem to troche z przymrużeniem oka, ale tutaj widze podobne opinie ( Duży ) no i mam małą zagwozdkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #11 Napisano 13 Listopada 2006 Duży, wolisz żeby Ci tył wpadał w poślizg czy przód? Ja wybieram to pierwsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #12 Napisano 13 Listopada 2006 Wolę żeby nic mi w poślizg nie wpadało, bo wychodzić z poślizgów umiem tylko w "Need for Speed" , ale tak jak napisałem wyżej: zakładam lepsze opony na przód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KAWASZ Zgłoś #13 Napisano 29 Października 2008 lepsze zakladamy na tył!!! oglądałem teścik na tvn turbo nawet sobie niewyobrażałem jaka może być różnica.szok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #14 Napisano 29 Października 2008 A tak zwana rotacja opon w celu równomiernego zużycia? Ja co sezon zgodnie z sugestią mojego oponiarza lepsze zakładam na przód, w końcu tam jest napęd i szybciej sie zużywają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #15 Napisano 29 Października 2008 Ja co sezon zgodnie z sugestią mojego oponiarza lepsze zakładam na przód, w końcu tam jest napęd i szybciej sie zużywają Błąd. Lepsza przyczepność ma być z tyłu z przodu masz napęd. I jak pisał kolega wyżej w TVN Turbo pokazali proste doświadczenie. Weź resoraka i zaklej mu plastrem najpierw tylna oś później przednią i spróbuj puścić w ruch sam zobaczysz efekty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #16 Napisano 29 Października 2008 Błąd. Lepsza przyczepność ma być z tyłu z przodu masz napęd. I jak pisał kolega wyżej w TVN Turbo pokazali proste doświadczenie. Weź resoraka i zaklej mu plastrem najpierw tylna oś później przednią i spróbuj puścić w ruch sam zobaczysz efekty. Lepsza przyczepność, a brak przyczepności jak w opisywanym doświadczeniu z resorakiem to dwie odmienne sprawy - łysa opona to zbyt ekstremalny przypadek. Zgadzam się, że nawet na logikę lepsza przyczepność powinna być z tyłu, ale biorąc pod uwagę, że większość z nas korzysta z tych samych opon (np. zimowych) przez klika sezonów zrozumiała jest tzw. rotacja opon w celu ich równomiernego zużycia - i takim to sposobem przynajmniej u mnie lepsze opony co sezon trafiają do przodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #17 Napisano 29 Października 2008 Lepsze opony powinny być na tyle. Poczytajcie o tym i nie plećcie własnych, niesłusznych spostrzeżeń. Uzasadniać mi się nie chce, wystarczy http://www.google.pl Poza tym mamy 2008 rok, żyjemy w cywilizowanym kraju i takiego dylematu mieć się nie powinno. Jeśli stać kogoś na auto, powinno być go stać na 4 sprawne opony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #18 Napisano 29 Października 2008 Lepsze opony powinny być na tyle. Poczytajcie o tym i nie plećcie własnych, niesłusznych spostrzeżeń.Uzasadniać mi się nie chce, wystarczy www.google.pl Poza tym mamy 2008 rok, żyjemy w cywilizowanym kraju i takiego dylematu mieć się nie powinno. Jeśli stać kogoś na auto, powinno być go stać na 4 sprawne opony. A kto tu mówi o dylematach? Uważam, że przy standardowej eksplatacji auta głównie w ruchu miejskim (o warszawskich korkach nie wspomnę ) rotacja opon jest jak najbardziej na miejscu. Równie dobrze można by rozwinąć wątek, że wszystkie cztery opony w aucie powinny być tego samego producenta. Wątek jak rozumiem (śledzę go od początku) rozwinął się w dyskusję o umieszczaniu opon o mniej zużytym bieżniku z tyłu auta w celu zapewnienia lepszej przyczepności - niesposób z tym polemizować - twierdzę tylko, że (przy sprawnych oponach) umieszczenie lepszego bieżnika z przodu auta wcale nie jest błędem, a naturalną czynością wykonywaną w celu zapewnienia równomiernego zużycia opon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
symek Zgłoś #19 Napisano 14 Lutego 2010 Witam, Panowie - co do tego jakie opony założymy na przód, a jakie na tył decyduje fakt gdzie naszym autem najczęściej się poruszamy. Osoby, które mieszkają w mieście, jeżdżą po prostym terenie, nie mają stromych podjazdów, mogą sobie zakładać lepsze opony na tył. Ja osobiście mieszkam od 10 lat w górach i proszę mi uwierzyć, że zawsze zakładałem i będę zakładał lepsze opony na przód, a to z prostego powodu - mam do wyboru, albo podjechać pod dom z zakupami, albo je tachać przez pół kilometra pieszo. Jeśli nie mamy auta z napędem 4 x 4 a mamy do pokonania strome podjazdy w warunkach czysto zimowych (głęboki śnieg, lód) lepsza opona na przód decyduje o tym czy wspomniane wzniesienie pokonamy czy nie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekk1 Zgłoś #20 Napisano 14 Lutego 2010 ja mam 2.0 z przodu i 2.2 z tylu albo na odwrót:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach