Skocz do zawartości
Gość Axelnl

cisnienie w oponach

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Axelnl

Witam czy ktos moze mi poradzic jakie cisnienie powinienem miec w oponach zimowych,a tak na marginesie wydaje mi sie ze ktos chcial sie wlamac do mojego passka zauwazylem ze caly zamek jest w jakims smarze a ja nic tam nie robilem wiec jest to troche podejrzane.Dzieki za odpowiedz :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg instrukcji to wieksze o 0,2 bara niz normalnie (przy letnich) i nie wiecej niz 3,5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pokrywie korka wlewu paliwa masz podane ciśnienie.

Z tym smarem: może ktoś był po prostu złośliwy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Axelnl

Dzieki za odpowiedzi mam jeszcze jedno pytanko opony kupilem od kumpla i widze ze dwie sa bardziej zdarte i nie wiem czy te lepsze dac na przod czy na tyl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i nie wiem czy te lepsze dac na przod czy na tyl

Ja bym dał na przód

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj na przód w koncu tam jest napęd i kółka skręcają :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie ciśnienie powinno być w zimowych laczkach 205/50/17 :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze felgi i najlepsze opony na przód.

Jakby to powiedzieć... przednia oś jest bardziej "wrażliwa" (drążki, większa moc hamowania jest na przednim hamulcu, itp, itd) + napęd na przód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość droozd

No właśnie, ja dzisiaj sobie zmieniałem opony na zimowe i ku mojemu zaskoczeniu facet mi poradził, że lepsze opony powinno się zakładać na tył. Oczywiście przyjąłem to troche z przymrużeniem oka, ale tutaj widze podobne opinie ( Duży ) no i mam małą zagwozdkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

Duży, wolisz żeby Ci tył wpadał w poślizg czy przód? Ja wybieram to pierwsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolę żeby nic mi w poślizg nie wpadało, bo wychodzić z poślizgów umiem tylko w "Need for Speed" :P , ale tak jak napisałem wyżej: zakładam lepsze opony na przód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KAWASZ

lepsze zakladamy na tył!!! oglądałem teścik na tvn turbo ;-) nawet sobie niewyobrażałem jaka może być różnica.szok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak zwana rotacja opon w celu równomiernego zużycia? :) Ja co sezon zgodnie z sugestią mojego oponiarza lepsze zakładam na przód, w końcu tam jest napęd i szybciej sie zużywają :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja co sezon zgodnie z sugestią mojego oponiarza lepsze zakładam na przód, w końcu tam jest napęd i szybciej sie zużywają

 

Błąd. Lepsza przyczepność ma być z tyłu z przodu masz napęd. I jak pisał kolega wyżej w TVN Turbo pokazali proste doświadczenie. Weź resoraka i zaklej mu plastrem najpierw tylna oś później przednią i spróbuj puścić w ruch sam zobaczysz efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Błąd. Lepsza przyczepność ma być z tyłu z przodu masz napęd. I jak pisał kolega wyżej w TVN Turbo pokazali proste doświadczenie. Weź resoraka i zaklej mu plastrem najpierw tylna oś później przednią i spróbuj puścić w ruch sam zobaczysz efekty.

 

Lepsza przyczepność, a brak przyczepności jak w opisywanym doświadczeniu z resorakiem to dwie odmienne sprawy - łysa opona to zbyt ekstremalny przypadek. :)

 

Zgadzam się, że nawet na logikę lepsza przyczepność powinna być z tyłu, ale biorąc pod uwagę, że większość z nas korzysta z tych samych opon (np. zimowych) przez klika sezonów zrozumiała jest tzw. rotacja opon w celu ich równomiernego zużycia - i takim to sposobem przynajmniej u mnie lepsze opony co sezon trafiają do przodu. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepsze opony powinny być na tyle. Poczytajcie o tym i nie plećcie własnych, niesłusznych spostrzeżeń.

Uzasadniać mi się nie chce, wystarczy http://www.google.pl

 

Poza tym mamy 2008 rok, żyjemy w cywilizowanym kraju i takiego dylematu mieć się nie powinno. Jeśli stać kogoś na auto, powinno być go stać na 4 sprawne opony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lepsze opony powinny być na tyle. Poczytajcie o tym i nie plećcie własnych, niesłusznych spostrzeżeń.

Uzasadniać mi się nie chce, wystarczy www.google.pl

 

Poza tym mamy 2008 rok, żyjemy w cywilizowanym kraju i takiego dylematu mieć się nie powinno. Jeśli stać kogoś na auto, powinno być go stać na 4 sprawne opony.

 

A kto tu mówi o dylematach? :) Uważam, że przy standardowej eksplatacji auta głównie w ruchu miejskim (o warszawskich korkach nie wspomnę ;)) rotacja opon jest jak najbardziej na miejscu.

Równie dobrze można by rozwinąć wątek, że wszystkie cztery opony w aucie powinny być tego samego producenta. :)

 

Wątek jak rozumiem (śledzę go od początku) rozwinął się w dyskusję o umieszczaniu opon o mniej zużytym bieżniku z tyłu auta w celu zapewnienia lepszej przyczepności - niesposób z tym polemizować - twierdzę tylko, że (przy sprawnych oponach) umieszczenie lepszego bieżnika z przodu auta wcale nie jest błędem, a naturalną czynością wykonywaną w celu zapewnienia równomiernego zużycia opon. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie - co do tego jakie opony założymy na przód, a jakie na tył decyduje fakt gdzie naszym autem najczęściej się poruszamy. Osoby, które mieszkają w mieście, jeżdżą po prostym terenie, nie mają stromych podjazdów, mogą sobie zakładać lepsze opony na tył.

Ja osobiście mieszkam od 10 lat w górach i proszę mi uwierzyć, że zawsze zakładałem i będę zakładał lepsze opony na przód, a to z prostego powodu - mam do wyboru, albo podjechać pod dom z zakupami, albo je tachać przez pół kilometra pieszo.

Jeśli nie mamy auta z napędem 4 x 4 a mamy do pokonania strome podjazdy w warunkach czysto zimowych (głęboki śnieg, lód) lepsza opona na przód decyduje o tym czy wspomniane wzniesienie pokonamy czy nie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 2.0 z przodu i 2.2 z tylu albo na odwrót:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności