adams Zgłoś #1 Napisano 6 Listopada 2010 Siema Sprawa tyczy się passata B4 VR6. Uszkodziłem swojego i kupiłem nowego z rozwalonym silnikiem. Przełożyłem ze starego większość gratów czyli: silnik, sprzęgło, skrzynię, zawieszenie, hamulce i wnętrze. Po tej operacji silnik dość ciężko odpalał, po przejechaniu 60km i zgaszenie w ogóle nie chciał odpalić, łapał ale nie odpalał. Zero błędów na kompie, podmieniliśmy większość czujników i dalej nic. Okazało się że świece są suche to zmieniłem listwę wtryskową z wtryskiwaczami i elektryka silnika i jakoś tam odpalił, ale wciąż z kłopotami! Po przejechaniu 100km w ogóle nie chce zapalić! nawet się nie odezwie. Paliwo jest, filtr paliwa nowy, kable, świece ok - iskra jest, pompa paliwa też daje paliwo, słychać jak się załącza. Co ciekawe gdy już silnik dało się odpalić to przez krótki czas chodził bardzo nierówno po czym obroty stabilizowały się. Następną ciekawostką jest to że przy włączaniu różnych odbiorników prądu gołym okiem widać jak gdzieś ucieka napięcie (opada wskaźnik poziomu paliwa, przygasają się kontrolki, wyłącza się radio i sporadycznie np przy wrzucaniu kierunkowskazu silnik traci chwilowo moc). Kostkę stacyjki podmienialiśmy razem z niektórymi przekaźnikami i dalej nic! Co może być przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #2 Napisano 6 Listopada 2010 (edytowane) Co może być przyczyną? Brak prądu ? Jak licznik, radio przygasa to na ecu i pompie paliwa pewnie też brakuje prądu Masy i kable zasilające do sprawdzenia Edytowane 6 Listopada 2010 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #3 Napisano 6 Listopada 2010 adams trzeba bylo tyle nie pic przy przekladce Tak jak mowi monter - sprawdz elektryke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #4 Napisano 6 Listopada 2010 Gdzieś na forum natknałem się kiedyś na piękną rozpiskę/obrazek z masami do B4, ma to może jeszcze ktoś? Lub napiszcie w których dokładnie miejscach posprawdzać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #5 Napisano 6 Listopada 2010 (edytowane) Na pewno jest masa nad skrzynka bezpieczników, takie słoneczko do podłączenia wielu konektorków, przykręcone do blachy . Zobacz tutaj:http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=677714#post677714 Edytowane 6 Listopada 2010 przez kajaru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr 22 Zgłoś #6 Napisano 6 Listopada 2010 Adams wal do JACU 6X6 on miał serwisówkE do 2.8 i 2.9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #7 Napisano 6 Listopada 2010 Adams, alternator masz swój, czy z tego co kupiłeś?? Może te spadki napięcia, to właśnie od alternatora, u mnie tak się właśnie działo, to oddałem altek do zrobienia i jest wsio ok.. a masę to sprawdź na przewodzie od aku jeszcze.. klema, dalej po przewodzie(gdzieś w polowie jest oczko i do budy przewod przykrecony) a na koncu przewodu drugie oczko i do skrzyni.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #8 Napisano 6 Listopada 2010 Adams, alternator masz swój, czy z tego co kupiłeś?? Może te spadki napięcia, to właśnie od alternatora, u mnie tak się właśnie działo, to oddałem altek do zrobienia i jest wsio ok.. a masę to sprawdź na przewodzie od aku jeszcze.. klema, dalej po przewodzie(gdzieś w polowie jest oczko i do budy przewod przykrecony) a na koncu przewodu drugie oczko i do skrzyni.. alternator mam stary więc raczej pewny. Przewód masowy przy aku, i karoserii sprawdziłem, ale dalej się dostać nie mogłem (gleba) Jutro jeszcze spróbuję powalczyć z tym. Kolega mi radzi by podmienić skrzynkę bezpieczników - dobry pomysł?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1191 Zgłoś #9 Napisano 6 Listopada 2010 Kolega mi radzi by podmienić skrzynkę bezpieczników - dobry pomysł?! chyba ze coś ci się rozpięło albo coś pominąłeś a sprawdzałeś rozrusznik może nie za bardzo sobie radzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #10 Napisano 6 Listopada 2010 rozrusznik kręci jak głupi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #11 Napisano 6 Listopada 2010 Jak masz tego nowszego VRa z elektronicznym zapłonem to stawiałbym na czujnik wału-czyli impulsator Halla.Często jak dostawał przebicia to silnik czkawki dostawał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 6 Listopada 2010 Odłącz czujniki temperatury przy głowicy i wtedy spróbuj odpalić. Na samostart odpala? Co do elektryki, zamień przekaźnik X (gniazdo 4) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #13 Napisano 7 Listopada 2010 Wsadz pompę paliwa ze starego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #14 Napisano 9 Listopada 2010 a na koncu przewodu drugie oczko i do skrzyni.. można wiedzieć gdzie masa do skrzynie jest przykręcana? bo ja u siebie nic takiego nie widzę... wału-czyli impulsator Halla podmieniany był Odłącz czujniki temperatury przy głowicy i wtedy spróbuj odpalić. nic to nie dało, na samostart tez nie chce odpalić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #15 Napisano 9 Listopada 2010 można wiedzieć gdzie masa do skrzynie jest przykręcana? bo ja u siebie nic takiego nie widzę... Z przodu pod obudową termostatu. Słabo widać, bo aparatu nie mogłem tam włożyć. ---------- Post added at 12:06 ---------- Previous post was at 11:59 ---------- Zrobiłem telefonem - lepiej to widać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #16 Napisano 9 Listopada 2010 to chyba mam jak tak przykręcone. To jest ta sama masa co idzie od klemy, następnie do karoserii i tutaj co na foto do śruby skrzyni pod rozrusznikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #17 Napisano 9 Listopada 2010 to chyba mam jak tak przykręcone. To jest ta sama masa co idzie od klemy, następnie do karoserii i tutaj co na foto do śruby skrzyni pod rozrusznikiem? Nie jestem na 100% pewny, bo nie mogłem tam zajrzeć, bo u mnie gratów od LPG jest tam napchane. Ale najprawdopodobniej tak, bo to idzie gdzieś w tamte okolice. ---------- Post added at 12:20 ---------- Previous post was at 12:13 ---------- Ale tak jak pisał Vipergti sprawdź jeszcze czy przy karoserii jest ok. Tam mogła się jakaś rdza rzucić, i może nie być dobrego styku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #18 Napisano 9 Listopada 2010 Adams, napisz do Tomka (Tomala75). On miał VR6 i też miał z nim pod koniec przeboje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #19 Napisano 9 Listopada 2010 Masa przy skrzyni była jednak dobrze przykręcona... Posprawdzałem wszystko i jakoś odpalił. Pochodził chwile i obroty się ustabilizowały. Jadę do Ceglarza zobaczyć co VAG powie i pogrzebać jeszcze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #20 Napisano 10 Listopada 2010 (edytowane) wczoraj jakoś odpalił, dzisiaj już nie... Podmieniłem skrzynkę bezpieczników i ECU - brak reakcji przy psikaniu plakiem w dolot silnik się odzywa... Dalej nie rozwikłałem zagadki z uciekającym prądem... Miałem instalację do haka która została obcięta, możliwe że tam gdzieś była masa? Na pewno jest masa nad skrzynka bezpieczników, takie słoneczko do podłączenia wielu konektorków, przykręcone do blachy . przykręcone jest dobrze! Edytowane 10 Listopada 2010 przez adams Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach