grabol Zgłoś #1 Napisano 3 Listopada 2010 Cześć, w krótkiej historyjce opiszę swój problem: Wg wzorców internetowych do alusow paska 17'' rozmiar opony powinien byc 225/45 (takie mam letnie), po konsultacjach na forum zdecydowalem iz na zime lepsze beda wezsze, wybralem 205/50. Kupione uniroyale, pierwszy wyjazd 300km z czego polowa koleiny. Opony napomowalem 2.3 i 2.1 przod/tyl. Jechalo sie strasznie, na koleinach przy 120km/h podczas przyspieszania nie moglem z niej nawet latwo wyjechac, musialem machnac mocniej kierownica by wjechac na drugi pas. Po przyjezdzie zmniejszylem cisnienie na 1.9 i 2.1. Troche lepiej jednak nawet na malych koleinach rzucalo. Teraz moje pytanie - czy kombinowac cisnieniem, czy macie jakis spradzwony sposob by zaradzic pogorszonej jezdzie na koleinach? Dac jeszcze mniej z przodu czy odwrotnie? Bardzo duzo km przemierzam wlasnie po trefnej drodze i zmartwilo mnie to sie dzieje podczas jazdy. Czy mam po prostu czekac na zime az opony beda w swoim zywiole? Aktualnie temp. to 11 - 12 stopni... Troche pospieszylem sie z wymiana zimowek ale coz... Tematow z pomowaniem sporo, jednak nie spotkalem sie na forum z podobnym problemem. Bede dozgonnie wdzieczny za wszelka pomoc, chodzi tu przede wszystkim o bezpieczna jazde i na tym mi zalezy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #2 Napisano 3 Listopada 2010 Cześć, w krótkiej historyjce opiszę swój problem:Wg wzorców internetowych do alusow paska 17'' rozmiar opony powinien byc 225/45 (takie mam letnie), po konsultacjach na forum zdecydowalem iz na zime lepsze beda wezsze, wybralem 205/50. Kupione uniroyale, pierwszy wyjazd 300km z czego polowa koleiny. Opony napomowalem 2.3 i 2.1 przod/tyl. Jechalo sie strasznie, na koleinach przy 120km/h podczas przyspieszania nie moglem z niej nawet latwo wyjechac, musialem machnac mocniej kierownica by wjechac na drugi pas. Po przyjezdzie zmniejszylem cisnienie na 1.9 i 2.1. Troche lepiej jednak nawet na malych koleinach rzucalo. Teraz moje pytanie - czy kombinowac cisnieniem, czy macie jakis spradzwony sposob by zaradzic pogorszonej jezdzie na koleinach? Dac jeszcze mniej z przodu czy odwrotnie? Bardzo duzo km przemierzam wlasnie po trefnej drodze i zmartwilo mnie to sie dzieje podczas jazdy. Czy mam po prostu czekac na zime az opony beda w swoim zywiole? Aktualnie temp. to 11 - 12 stopni... Troche pospieszylem sie z wymiana zimowek ale coz... Tematow z pomowaniem sporo, jednak nie spotkalem sie na forum z podobnym problemem. Bede dozgonnie wdzieczny za wszelka pomoc, chodzi tu przede wszystkim o bezpieczna jazde i na tym mi zalezy. No ja smiem twierdzic ze nie konsultowales na forum.... Sprawdz ten temacik, masz go w polowie pierwsej strony i wszystko wyjasnione jezeli chodzi o egzorcyzmy z wezszymi oponami a ty jestes dowodem na te tlumaczenia!!! rozmiar opon... ( 1 2 3) zefir Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #3 Napisano 3 Listopada 2010 Konsultowałem i to wlasnie w tym temacie... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1072820#post1072820 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #4 Napisano 3 Listopada 2010 Konsultowałem i to wlasnie w tym temacie... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1072820#post1072820 heh...no wiec masz swoja porade, oczytaj moje posty i poczytaj te a ktore dostale ponkciki w tym temacie, nastepnie zapytaj dajacego punkcik o opinie na temat dobory opony i biedziesz wiedzial wiecej...ja nie sprzedalem chloapakom swojej fantazji jak to tobie zrobiono, ale powielilem wypowiedz goscia z siwa brada i okularami ktory od 40 lat ma ogromny magazyn opon(hurtownie detaliczna) i kupuja u niego ludzie nawet z londynu(450mil dalej) bo on dobiera opone i bieznik do auta tak by efekt byn najlepszy, a nie bieznik wg upodobania i wszystko na maxa w indeksach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #5 Napisano 3 Listopada 2010 (edytowane) Chyba ze tak... heh coz w takim razie musze wymienic te opony bo naprawde ciezko na tych koleinach... chyba ze da sie to jakos obejsc regulacja cisnienia... Swoją drogą stwierdziłeś że to bdb wybór no i niestety nie był on trafiony.. Potrzebuje opony dobrzej trzymającej się na koleinach... a ta nią nie jest, albo jak pisałem, zabawy z ciśnieniem? Czy jest szansa na polepszenie sie przyczepnosci gdy temperatura bedzie wynosic 2 - 3 stopnie ? Edytowane 3 Listopada 2010 przez grabol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #6 Napisano 3 Listopada 2010 Na zimę załóż stalówki 15 cali i opony 195/65. Mam takie na zimę, 5 sezonów bezproblemowej jazdy. I nie mów, że za małe albo co. Na zimę idealne i już. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #7 Napisano 3 Listopada 2010 Tiaaa... kupiłem opony za 1600pln do moich alu i teraz bede zakladac 15nastki... jest to jakies rozwiazanie, ale ostateczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #8 Napisano 3 Listopada 2010 Chyba ze tak... heh coz w takim razie musze wymienic te opony bo naprawde ciezko na tych koleinach... chyba ze da sie to jakos obejsc regulacja cisnienia... Swoją drogą stwierdziłeś że to bdb wybór no i niestety nie był on trafiony.. Potrzebuje opony dobrzej trzymającej się na koleinach... a ta nią nie jest, albo jak pisałem, zabawy z ciśnieniem? Czy jest szansa na polepszenie sie przyczepnosci gdy temperatura bedzie wynosic 2 - 3 stopnie ? hmm... juz sprawdzam czy to ja stwierdzilem ze to dobry wybor i wklejam cytat kto to stwierdzil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #9 Napisano 3 Listopada 2010 Tylko nie odbieraj mnie zle... Moze zwyczajnie problem rozwiaze dopasowanie odpowiedniego cisnienia... teraz jezdzie na 1,9 - 2,1, sprobuje 2,3 z obu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #10 Napisano 3 Listopada 2010 no wiec owszem w ciagu zdan padly slowa wg mnie bardzo dobry wybor, ale trzeba czytac ze zrozumieniem... Nasza rozmowa zeszla z plany doboru szerokosci, ale przemienila sie w rozwarzania na temat miekkosci, przyczepnosci i tlumienia na co wplyw ma wysokosc i grupa predkosci. Nikt ci nie kazal kupowac wezszych, juz perwszy post negowal taka zabawe typu: zaloze 195 czy 200 na 225 frlge... Koncowym moralem bylo dobranie (na zime) szerokosci wskazanej do felgi, wysokosci wskazanej don oraz obciazenia, przyczepnosci i tlumieniu szumow w oparciu o grupe predkosci. Tak wiec wszystko zrozumiales procz szerokosci bez ktorej reszta ma sie jak murowanie piachem i woda bez cementu i wapna/plastyfikatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #11 Napisano 3 Listopada 2010 Okej okej, przeciez nie mam pretensji. Chcialbym jednak prosic o pomoc w rozwiazaniu tego problemu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #12 Napisano 3 Listopada 2010 kobinowanie z cisnieniem nie pomoze a pogorszy sprawe bo zniszczysz opony zedrzesz boki opony a srodek bedzie fajny jedyne co widze w tym to sprzedaj opony i kup szersze co nie polecam na zime bo w zimie wesza opona ma lepsza przyczepnosc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4MOTION Zgłoś #13 Napisano 3 Listopada 2010 Ja tam bym sprawdził amortyzatory... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moby Zgłoś #14 Napisano 3 Listopada 2010 zbierzność, amorki a nawet zawieszenie. Dziwna sprawa, że na oponach za tyle hajsu Ci sie źle jeździ... ja zeszłą zimę przejeździłem na dębicy frigo 2 i jestem bardzo zadowolony. a sztuka kosztuje jedyne 160-200zł w zależności jak sie trafi i kiedy sie kupi. Przypomnijmy również, że zeszła zima była sroga a ja 1-2 weekendy w miesiącu jestem w górach na desce. (a na koniec mały szczegół ) pasek jest 4x4 ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabol Zgłoś #15 Napisano 4 Listopada 2010 Dziś odwiedze gumiarza, sprawdze zbierznosc i pojade na szarpaki, zobaczymy. Dzieki za rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #16 Napisano 5 Listopada 2010 kobinowanie z cisnieniem nie pomoze a pogorszy sprawe bo zniszczysz opony zedrzesz boki opony a srodek bedzie fajny jedyne co widze w tym to sprzedaj opony i kup szersze co nie polecam na zime bo w zimie wesza opona ma lepsza przyczepnosc owszem jezeli na wlasciwej feldze jest... I nie polepsza jezeli chodzi o scislosc tylko wrzyna sie w podloze na sniegu!!! N rajdach na szutr i snieg uzywa sie opon wysokich (tlumia drgania) waskich jak w maluchu( przecinaja podloze i lapia przyczepnosc pod wierzchnia warstwa) i duzych rozmiarow 18-20 cali (powiezchnia przylegania znacznie wieksza niz w np 15 na rajdy asfaltowe) ---------- Post added at 18:00 ---------- Previous post was at 17:59 ---------- zbierzność, amorki a nawet zawieszenie. Dziwna sprawa, że na oponach za tyle hajsu Ci sie źle jeździ... ja zeszłą zimę przejeździłem na dębicy frigo 2 i jestem bardzo zadowolony. a sztuka kosztuje jedyne 160-200zł w zależności jak sie trafi i kiedy sie kupi. Przypomnijmy również, że zeszła zima była sroga a ja 1-2 weekendy w miesiącu jestem w górach na desce. (a na koniec mały szczegół ) pasek jest 4x4 ) 4x4 no i masz usprawiedliwienie wyzszosci twoich opon... Zaluz je na oske i zobaczysz czy wciaz sa takie super na sniegu i sliskim;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #17 Napisano 5 Listopada 2010 N rajdach na szutr i snieg uzywa sie opon wysokich (tlumia drgania) waskich jak w maluchu( przecinaja podloze i lapia przyczepnosc pod wierzchnia warstwa) i duzych rozmiarow 18-20 cali (powiezchnia przylegania znacznie wieksza niz w np 15 na rajdy asfaltowe) Akurat z rozmiarami w rajdach jest dokładnie na odwrót. Duże średnice felg na asfalt, małe średnice na śnieg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #18 Napisano 5 Listopada 2010 owszem jezeli na wlasciwej feldze jest...I nie polepsza jezeli chodzi o scislosc tylko wrzyna sie w podloze na sniegu!!! N rajdach na szutr i snieg uzywa sie opon wysokich (tlumia drgania) waskich jak w maluchu( przecinaja podloze i lapia przyczepnosc pod wierzchnia warstwa) i duzych rozmiarow 18-20 cali (powiezchnia przylegania znacznie wieksza niz w np 15 na rajdy asfaltowe) ---------- Post added at 18:00 ---------- Previous post was at 17:59 ---------- 4x4 no i masz usprawiedliwienie wyzszosci twoich opon... Zaluz je na oske i zobaczysz czy wciaz sa takie super na sniegu i sliskim;) co nie mienia faktu ze wezsza opona lepiej sprawuje sie na sniegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #19 Napisano 5 Listopada 2010 Tiaaa... kupiłem opony za 1600pln do moich alu i teraz bede zakladac 15nastki... jest to jakies rozwiazanie, ale ostateczne. To najlepiej zmienić na jeszcze szersze większe i droższe :dobrze Cały problem polega na tym że wszyscy chcą aby nawet zimą mieć zaj... dużą fele i już ale na zimę najlepsze są niestyty fabryczne rozmiary i to nie tylko moje zdanie ale też mojego kapciarza a człowiek godny zaufania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #20 Napisano 5 Listopada 2010 ale na zimę najlepsze są niestyty fabryczne rozmiary Ale 225/45/17 to rozmiar fabryczny ... też. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach