Skocz do zawartości
grabol

Nowe, węższe opony, problem na koleinach

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, w krótkiej historyjce opiszę swój problem:

Wg wzorców internetowych do alusow paska 17'' rozmiar opony powinien byc 225/45 (takie mam letnie), po konsultacjach na forum zdecydowalem iz na zime lepsze beda wezsze, wybralem 205/50.

Kupione uniroyale, pierwszy wyjazd 300km z czego polowa koleiny.

Opony napomowalem 2.3 i 2.1 przod/tyl. Jechalo sie strasznie, na koleinach przy 120km/h podczas przyspieszania nie moglem z niej nawet latwo wyjechac, musialem machnac mocniej kierownica by wjechac na drugi pas. Po przyjezdzie zmniejszylem cisnienie na 1.9 i 2.1. Troche lepiej jednak nawet na malych koleinach rzucalo. Teraz moje pytanie - czy kombinowac cisnieniem, czy macie jakis spradzwony sposob by zaradzic pogorszonej jezdzie na koleinach? Dac jeszcze mniej z przodu czy odwrotnie? Bardzo duzo km przemierzam wlasnie po trefnej drodze i zmartwilo mnie to sie dzieje podczas jazdy. Czy mam po prostu czekac na zime az opony beda w swoim zywiole? Aktualnie temp. to 11 - 12 stopni... Troche pospieszylem sie z wymiana zimowek ale coz... Tematow z pomowaniem sporo, jednak nie spotkalem sie na forum z podobnym problemem. Bede dozgonnie wdzieczny za wszelka pomoc, chodzi tu przede wszystkim o bezpieczna jazde i na tym mi zalezy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć, w krótkiej historyjce opiszę swój problem:

Wg wzorców internetowych do alusow paska 17'' rozmiar opony powinien byc 225/45 (takie mam letnie), po konsultacjach na forum zdecydowalem iz na zime lepsze beda wezsze, wybralem 205/50.

Kupione uniroyale, pierwszy wyjazd 300km z czego polowa koleiny.

Opony napomowalem 2.3 i 2.1 przod/tyl. Jechalo sie strasznie, na koleinach przy 120km/h podczas przyspieszania nie moglem z niej nawet latwo wyjechac, musialem machnac mocniej kierownica by wjechac na drugi pas. Po przyjezdzie zmniejszylem cisnienie na 1.9 i 2.1. Troche lepiej jednak nawet na malych koleinach rzucalo. Teraz moje pytanie - czy kombinowac cisnieniem, czy macie jakis spradzwony sposob by zaradzic pogorszonej jezdzie na koleinach? Dac jeszcze mniej z przodu czy odwrotnie? Bardzo duzo km przemierzam wlasnie po trefnej drodze i zmartwilo mnie to sie dzieje podczas jazdy. Czy mam po prostu czekac na zime az opony beda w swoim zywiole? Aktualnie temp. to 11 - 12 stopni... Troche pospieszylem sie z wymiana zimowek ale coz... Tematow z pomowaniem sporo, jednak nie spotkalem sie na forum z podobnym problemem. Bede dozgonnie wdzieczny za wszelka pomoc, chodzi tu przede wszystkim o bezpieczna jazde i na tym mi zalezy.

No ja smiem twierdzic ze nie konsultowales na forum....

 

Sprawdz ten temacik, masz go w polowie pierwsej strony i wszystko wyjasnione jezeli chodzi o egzorcyzmy z wezszymi oponami a ty jestes dowodem na te tlumaczenia!!!

 

rozmiar opon... ( 1 2 3)

zefir

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Konsultowałem i to wlasnie w tym temacie...

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1072820#post1072820

heh...no wiec masz swoja porade, oczytaj moje posty i poczytaj te a ktore dostale ponkciki w tym temacie, nastepnie zapytaj dajacego punkcik o opinie na temat dobory opony i biedziesz wiedzial wiecej...ja nie sprzedalem chloapakom swojej fantazji jak to tobie zrobiono, ale powielilem wypowiedz goscia z siwa brada i okularami ktory od 40 lat ma ogromny magazyn opon(hurtownie detaliczna) i kupuja u niego ludzie nawet z londynu(450mil dalej) bo on dobiera opone i bieznik do auta tak by efekt byn najlepszy, a nie bieznik wg upodobania i wszystko na maxa w indeksach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba ze tak... heh coz w takim razie musze wymienic te opony bo naprawde ciezko na tych koleinach... chyba ze da sie to jakos obejsc regulacja cisnienia...

 

Swoją drogą stwierdziłeś że to bdb wybór no i niestety nie był on trafiony.. Potrzebuje opony dobrzej trzymającej się na koleinach... a ta nią nie jest, albo jak pisałem, zabawy z ciśnieniem? Czy jest szansa na polepszenie sie przyczepnosci gdy temperatura bedzie wynosic 2 - 3 stopnie ?

Edytowane przez grabol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zimę załóż stalówki 15 cali i opony 195/65. Mam takie na zimę, 5 sezonów bezproblemowej jazdy. I nie mów, że za małe albo co. Na zimę idealne i już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tiaaa... kupiłem opony za 1600pln do moich alu i teraz bede zakladac 15nastki... jest to jakies rozwiazanie, ale ostateczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba ze tak... heh coz w takim razie musze wymienic te opony bo naprawde ciezko na tych koleinach... chyba ze da sie to jakos obejsc regulacja cisnienia...

 

Swoją drogą stwierdziłeś że to bdb wybór no i niestety nie był on trafiony.. Potrzebuje opony dobrzej trzymającej się na koleinach... a ta nią nie jest, albo jak pisałem, zabawy z ciśnieniem? Czy jest szansa na polepszenie sie przyczepnosci gdy temperatura bedzie wynosic 2 - 3 stopnie ?

hmm... juz sprawdzam czy to ja stwierdzilem ze to dobry wybor i wklejam cytat kto to stwierdzil ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie odbieraj mnie zle... Moze zwyczajnie problem rozwiaze dopasowanie odpowiedniego cisnienia... teraz jezdzie na 1,9 - 2,1, sprobuje 2,3 z obu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiec owszem w ciagu zdan padly slowa wg mnie bardzo dobry wybor, ale trzeba czytac ze zrozumieniem...

Nasza rozmowa zeszla z plany doboru szerokosci, ale przemienila sie w rozwarzania na temat miekkosci, przyczepnosci i tlumienia na co wplyw ma wysokosc i grupa predkosci.

Nikt ci nie kazal kupowac wezszych, juz perwszy post negowal taka zabawe typu: zaloze 195 czy 200 na 225 frlge...

Koncowym moralem bylo dobranie (na zime) szerokosci wskazanej do felgi, wysokosci wskazanej don oraz obciazenia, przyczepnosci i tlumieniu szumow w oparciu o grupe predkosci.

Tak wiec wszystko zrozumiales procz szerokosci bez ktorej reszta ma sie jak murowanie piachem i woda bez cementu i wapna/plastyfikatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej okej, przeciez nie mam pretensji. Chcialbym jednak prosic o pomoc w rozwiazaniu tego problemu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kobinowanie z cisnieniem nie pomoze a pogorszy sprawe bo zniszczysz opony zedrzesz boki opony a srodek bedzie fajny jedyne co widze w tym to sprzedaj opony i kup szersze co nie polecam na zime bo w zimie wesza opona ma lepsza przyczepnosc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bym sprawdził amortyzatory...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zbierzność, amorki a nawet zawieszenie. Dziwna sprawa, że na oponach za tyle hajsu Ci sie źle jeździ... ja zeszłą zimę przejeździłem na dębicy frigo 2 i jestem bardzo zadowolony. a sztuka kosztuje jedyne 160-200zł w zależności jak sie trafi i kiedy sie kupi. Przypomnijmy również, że zeszła zima była sroga a ja 1-2 weekendy w miesiącu jestem w górach na desce. (a na koniec mały szczegół ;)) pasek jest 4x4 ;))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś odwiedze gumiarza, sprawdze zbierznosc i pojade na szarpaki, zobaczymy. Dzieki za rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kobinowanie z cisnieniem nie pomoze a pogorszy sprawe bo zniszczysz opony zedrzesz boki opony a srodek bedzie fajny jedyne co widze w tym to sprzedaj opony i kup szersze co nie polecam na zime bo w zimie wesza opona ma lepsza przyczepnosc

owszem jezeli na wlasciwej feldze jest...

I nie polepsza jezeli chodzi o scislosc tylko wrzyna sie w podloze na sniegu!!!

N rajdach na szutr i snieg uzywa sie opon wysokich (tlumia drgania) waskich jak w maluchu( przecinaja podloze i lapia przyczepnosc pod wierzchnia warstwa) i duzych rozmiarow 18-20 cali (powiezchnia przylegania znacznie wieksza niz w np 15 na rajdy asfaltowe)

 

---------- Post added at 18:00 ---------- Previous post was at 17:59 ----------

 

zbierzność, amorki a nawet zawieszenie. Dziwna sprawa, że na oponach za tyle hajsu Ci sie źle jeździ... ja zeszłą zimę przejeździłem na dębicy frigo 2 i jestem bardzo zadowolony. a sztuka kosztuje jedyne 160-200zł w zależności jak sie trafi i kiedy sie kupi. Przypomnijmy również, że zeszła zima była sroga a ja 1-2 weekendy w miesiącu jestem w górach na desce. (a na koniec mały szczegół ;)) pasek jest 4x4 ;))

4x4 no i masz usprawiedliwienie wyzszosci twoich opon...

Zaluz je na oske i zobaczysz czy wciaz sa takie super na sniegu i sliskim;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
N rajdach na szutr i snieg uzywa sie opon wysokich (tlumia drgania) waskich jak w maluchu( przecinaja podloze i lapia przyczepnosc pod wierzchnia warstwa) i duzych rozmiarow 18-20 cali (powiezchnia przylegania znacznie wieksza niz w np 15 na rajdy asfaltowe)

Akurat z rozmiarami w rajdach jest dokładnie na odwrót. Duże średnice felg na asfalt, małe średnice na śnieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
owszem jezeli na wlasciwej feldze jest...

I nie polepsza jezeli chodzi o scislosc tylko wrzyna sie w podloze na sniegu!!!

N rajdach na szutr i snieg uzywa sie opon wysokich (tlumia drgania) waskich jak w maluchu( przecinaja podloze i lapia przyczepnosc pod wierzchnia warstwa) i duzych rozmiarow 18-20 cali (powiezchnia przylegania znacznie wieksza niz w np 15 na rajdy asfaltowe)

 

---------- Post added at 18:00 ---------- Previous post was at 17:59 ----------

 

 

4x4 no i masz usprawiedliwienie wyzszosci twoich opon...

Zaluz je na oske i zobaczysz czy wciaz sa takie super na sniegu i sliskim;)

co nie mienia faktu ze wezsza opona lepiej sprawuje sie na sniegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tiaaa... kupiłem opony za 1600pln do moich alu i teraz bede zakladac 15nastki... jest to jakies rozwiazanie, ale ostateczne.
To najlepiej zmienić na jeszcze szersze większe i droższe :dobrze Cały problem polega na tym że wszyscy chcą aby nawet zimą mieć zaj... :zeco dużą fele i już

ale na zimę najlepsze są niestyty fabryczne rozmiary i to nie tylko moje zdanie ale też mojego kapciarza a człowiek godny zaufania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale na zimę najlepsze są niestyty fabryczne rozmiary

 

Ale 225/45/17 to rozmiar fabryczny ... też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności