goscikby Zgłoś #1 Napisano 8 Października 2010 Witam mam problem z ślizgajacym się sprzęgłem na 3,4,5, biegu powyżej 2000 obrotów . Nie ma regóły jakiś czas jest ok , aż nagle zaczyna śię ślizgać . Przy ok 146 000 w marcu 2009 wymieniałem sprzęgło , koło dwumasowe ,olej , na LUKA , w kwietniu 2010 przy ok 180 000 podniosłem moc na 165 KM i 346 NM w firmie Dynosoft w Wrocławiu . Problem zaczął się po przejechaniu ok 6-7 tysięcy i nie ma powtarzalności . Czekam na sugestie z góry dzięki . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk332 Zgłoś #2 Napisano 8 Października 2010 najprawdopodobniej sprzęgło do wymiany słyszałem ze po podniesieni mocy szybciej padają chyba ze jakiś olej rozlał się na sprzęgło ale to chyba by cały czas się ślizgało i na każdym biegu ?? nie wiem jakie mas sprzęgło czy na linkę czy hydrauliczne ale jak hydrauliczne to spróbuj odpowietrzyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #3 Napisano 8 Października 2010 wysprzęglik mógł się posypać i puszcza płyn hamulcowy na sprzęgło. sprawdź od spodu na łączeniu silnika i skrzyni czy nie jest mokro. jeśli jest to masz winowajcę. spróbuj odpowietrzyć jak dy było zapowietrzone to by raczej nie wysprzęglało, a nie ślizgało się. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goscikby Zgłoś #4 Napisano 8 Października 2010 dzieki za rady ale wycieków nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #5 Napisano 8 Października 2010 mysle ze radosc z podniesiena mocy przyspieszyla zakonczenie jego zywota przypaliles pewnie po podniesieniu mocy pare razy i masz efekty lub sprzeglo ktore masz nie daje rady nie obedzie sie bez ponownego wyciagania skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #6 Napisano 8 Października 2010 dziwne coś malo jak 7tys na nowe sprzęgło, nawet po chipie powinno spokojnie wytrzymać, no chyba że co skrzyżowanie ścigasz się z kimś ze świateł, wtedy się nie dziw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #7 Napisano 8 Października 2010 ja w crx mialem sprzeglo co 15 do wymiany poprostu nie dawalo rady i tyle potem ja sprzedalem bo okazalo sie ze miala moc podniesiona bez ingerencji w sprzego i skrzynia byla z innego silnika krotsze przelozenia nie powiem fajnie smigala na 3 jeszcze piszczala ale kosztowne to bylo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goscikby Zgłoś #8 Napisano 12 Października 2010 dziwne coś malo jak 7tys na nowe sprzęgło, nawet po chipie powinno spokojnie wytrzymać, no chyba że co skrzyżowanie ścigasz się z kimś ze świateł, wtedy się nie dziw Tak samo mi się wydaje ścigać się nie ścigam , może wstawić mocniejsze sprzęgło o ile występuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #9 Napisano 12 Października 2010 (edytowane) fajnie się czyta posty zazdrośników typu; co kolwiek by się nie stało to chip winny ... a może chip-a ? ps 260 000km jeszcze oryginalne sprzęgło Edytowane 12 Października 2010 przez misiek 528 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bifu Zgłoś #10 Napisano 14 Października 2010 To tak jak u mnie ponad 250.000 km na blacie i sprzęgło oryginał, ale w fabrycznym programie było 250 Nm a teraz jest koło 340 Nm. Jak kupowałem paska 1.5 roku to sprzęgło już było napoczęte a teraz po prostu niutki go wykończyły do końca. Niemniej jednak trzeba uczciwie przyznać, iż styl jazdy wpływa na sprzęgło. Jeżdżąc z głową nawet po czipie sprzęgło wytrzyma bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #11 Napisano 14 Października 2010 dlatego pisze ze wplyw na to ma napewno czipowanie sprzeglo juz cos jezdzilo i po czipie wiadomo dostalo w tylek i padlo ! wymienic i korzystac z glowa z auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guzik23 Zgłoś #12 Napisano 17 Grudnia 2013 Witam Podępnę się. Objaw mam taki (najczesciej na dwojce i trojce) ze przy mocniejszym depnieciu w pedla gazu, wlacza sie kontrolka esp i auto przyspiesza z opuznieniem tak jakby kola boksowaly. Lekko to przypomina slizganie sie sprzegla. Czy moze ono sie konczyc? Poczatkowo myslalem ze to wina sliskiej nawierzchni ale wczoraj bylo plus 7 i kazdorazowe depniecie gazu konczylo sie zapaleniem kontolki i nadmiernym wzrostem obrotow w stosunku do przyspieszenia. Do roboty mam tez przeguby to mocno daja znac przy skrecie ale nie wiem czy to ma cos wspolnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrg1991 Zgłoś #13 Napisano 17 Grudnia 2013 kazdorazowe depniecie gazu konczylo sie zapaleniem kontolki i nadmiernym wzrostem obrotow w stosunku do przyspieszenia. No objaw z tymi obrotami to jak przy kończącym się sprzęgle tylko nie wiem dlaczego Ci miga ta kontrolka??? Ciekawe to jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin990 Zgłoś #14 Napisano 18 Grudnia 2013 Sprzęgło jak pada to najwcześniej daje o sobie znać na 5,6 biegu. Jeżeli świeci kontrolka esp i masz ten objaw tylko na 2,3 biegu obstawiam że najzwyczajniej boksują Ci koła. Może nie piszczą przy tym i dlatego wydaje Ci się że to sprzęgło. Ja robiłbym test na ostatnich biegach, bo na 2,3 bardzo ciężko to wyłapać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #15 Napisano 18 Grudnia 2013 A jakie masz opony??? rozmiar, grubosć bieżnika itp....bo to raczej wyglada na uślizg ale nie sprzegła a boksujących kól A próbowałeś z wyłączonym ESP???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guzik23 Zgłoś #16 Napisano 18 Grudnia 2013 A jakie masz opony??? rozmiar, grubosć bieżnika itp....bo to raczej wyglada na uślizg ale nie sprzegła a boksujących kól A próbowałeś z wyłączonym ESP???? Opony 195/65 R15 Debica Frigo 2 ale bieznik jak nowy, dwuletnie. Mozliwe ze boksuje ale jezdnia raczej nie byla wilgotna, probowalem na kliku odcinkach po miescie, temperature 6-7 stopni powyzej zera. O lodzie na ma mowy. W normalnej jezdzie nie czuc slizgania, normalnie przyspiesza, tylko na dwojce i trojce jak bardzo mocno wcisne w gaz to mi wywalalo kontrolke i przyspieszalo z opoznieniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #17 Napisano 18 Grudnia 2013 To wg mnie problemu nie ma ze sprzęgłem poprostu ten typ tak ma nie zapominaj ze masz turbo benzynę i 150 do dyspozycji Spróbuj na wył ESP i sie przyzwyczaić musisz ale patrz co sie dzieje ale na 4 i 5 biegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach