Skocz do zawartości
goscikby

Ślizgające się sprzęgło ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z ślizgajacym się sprzęgłem na 3,4,5, biegu powyżej 2000 obrotów . Nie ma regóły jakiś czas jest ok , aż nagle zaczyna śię ślizgać . Przy ok 146 000 w marcu 2009 wymieniałem sprzęgło , koło dwumasowe ,olej , na LUKA , w kwietniu 2010 przy ok 180 000 podniosłem moc na 165 KM i 346 NM w firmie Dynosoft w Wrocławiu . Problem zaczął się po przejechaniu ok 6-7 tysięcy i nie ma powtarzalności . Czekam na sugestie z góry dzięki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej sprzęgło do wymiany słyszałem ze po podniesieni mocy szybciej padają chyba ze jakiś olej rozlał się na sprzęgło ale to chyba by cały czas się ślizgało i na każdym biegu ?? nie wiem jakie mas sprzęgło czy na linkę czy hydrauliczne ale jak hydrauliczne to spróbuj odpowietrzyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wysprzęglik mógł się posypać i puszcza płyn hamulcowy na sprzęgło. sprawdź od spodu na łączeniu silnika i skrzyni czy nie jest mokro. jeśli jest to masz winowajcę.

spróbuj odpowietrzyć
jak dy było zapowietrzone to by raczej nie wysprzęglało, a nie ślizgało się. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za rady ale wycieków nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mysle ze radosc z podniesiena mocy przyspieszyla zakonczenie jego zywota przypaliles pewnie po podniesieniu mocy pare razy i masz efekty lub sprzeglo ktore masz nie daje rady nie obedzie sie bez ponownego wyciagania skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziwne :/

coś malo jak 7tys na nowe sprzęgło, nawet po chipie powinno spokojnie wytrzymać, no chyba że co skrzyżowanie ścigasz się z kimś ze świateł, wtedy się nie dziw :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w crx mialem sprzeglo co 15 do wymiany poprostu nie dawalo rady i tyle potem ja sprzedalem bo okazalo sie ze miala moc podniesiona bez ingerencji w sprzego i skrzynia byla z innego silnika krotsze przelozenia nie powiem fajnie smigala na 3 jeszcze piszczala ale kosztowne to bylo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziwne :/

coś malo jak 7tys na nowe sprzęgło, nawet po chipie powinno spokojnie wytrzymać, no chyba że co skrzyżowanie ścigasz się z kimś ze świateł, wtedy się nie dziw

Tak samo mi się wydaje ścigać się nie ścigam , może wstawić mocniejsze sprzęgło o ile występuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajnie się czyta posty zazdrośników typu; co kolwiek by się nie stało to chip winny ... a może chip-a ?

ps 260 000km jeszcze oryginalne sprzęgło

Edytowane przez misiek 528

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak jak u mnie ponad 250.000 km na blacie i sprzęgło oryginał, ale w fabrycznym programie było 250 Nm a teraz jest koło 340 Nm. Jak kupowałem paska 1.5 roku to sprzęgło już było napoczęte a teraz po prostu niutki go wykończyły do końca. Niemniej jednak trzeba uczciwie przyznać, iż styl jazdy wpływa na sprzęgło. Jeżdżąc z głową nawet po czipie sprzęgło wytrzyma bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego pisze ze wplyw na to ma napewno czipowanie sprzeglo juz cos jezdzilo i po czipie wiadomo dostalo w tylek i padlo ! wymienic i korzystac z glowa z auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podępnę się.

Objaw mam taki (najczesciej na dwojce i trojce) ze przy mocniejszym depnieciu w pedla gazu, wlacza sie kontrolka esp i auto przyspiesza z opuznieniem tak jakby kola boksowaly. Lekko to przypomina slizganie sie sprzegla. Czy moze ono sie konczyc? Poczatkowo myslalem ze to wina sliskiej nawierzchni ale wczoraj bylo plus 7 i kazdorazowe depniecie gazu konczylo sie zapaleniem kontolki i nadmiernym wzrostem obrotow w stosunku do przyspieszenia.

Do roboty mam tez przeguby to mocno daja znac przy skrecie ale nie wiem czy to ma cos wspolnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kazdorazowe depniecie gazu konczylo sie zapaleniem kontolki i nadmiernym wzrostem obrotow w stosunku do przyspieszenia.

No objaw z tymi obrotami to jak przy kończącym się sprzęgle tylko nie wiem dlaczego Ci miga ta kontrolka??? Ciekawe to jest :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło jak pada to najwcześniej daje o sobie znać na 5,6 biegu.

Jeżeli świeci kontrolka esp i masz ten objaw tylko na 2,3 biegu obstawiam że najzwyczajniej boksują Ci koła.

Może nie piszczą przy tym i dlatego wydaje Ci się że to sprzęgło.

Ja robiłbym test na ostatnich biegach, bo na 2,3 bardzo ciężko to wyłapać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz opony??? rozmiar, grubosć bieżnika itp....bo to raczej wyglada na uślizg ale nie sprzegła a boksujących kól :-P

A próbowałeś z wyłączonym ESP????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jakie masz opony??? rozmiar, grubosć bieżnika itp....bo to raczej wyglada na uślizg ale nie sprzegła a boksujących kól :-P

A próbowałeś z wyłączonym ESP????

 

Opony 195/65 R15 Debica Frigo 2 ale bieznik jak nowy, dwuletnie.

Mozliwe ze boksuje ale jezdnia raczej nie byla wilgotna, probowalem na kliku odcinkach po miescie, temperature 6-7 stopni powyzej zera. O lodzie na ma mowy. W normalnej jezdzie nie czuc slizgania, normalnie przyspiesza, tylko na dwojce i trojce jak bardzo mocno wcisne w gaz to mi wywalalo kontrolke i przyspieszalo z opoznieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wg mnie problemu nie ma ze sprzęgłem poprostu ten typ tak ma :) nie zapominaj ze masz turbo benzynę i 150 do dyspozycji

Spróbuj na wył ESP i sie przyzwyczaić musisz ale patrz co sie dzieje ale na 4 i 5 biegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności