theOne Zgłoś #21 Napisano 25 Października 2010 (edytowane) Taaak u mnie w salonie jeszcze nikt się nie skarżył na szarpanie na jałowym... Jasne. Co do oleju, czyli co, lać pod max? Ten bagnet jest idiotyczny i bezużyteczny i nie mam pojęcia jak sprawdzać olej skoro pokazuje jakiś poziom, sucho i potem trochę umazany... Ale wczoraj postanowiłem sprawdzić poziom i tu zrobiłem wielkie oczy, na bagnecie nieco powyżej minimum gdzie 5tyś. km. wcześniej było max... Czyżby jakiś przepał?? Jak jest u was?? Jeździsz dużo na trasie? Bo jadąc te np. 170km/h po autostradzie to normalne, że coś wcina, zależy też jak silnik dotarty, ale tak naprawdę to ja nie wiem jak docierać - jedni mówili do 3000obr przez 2k potem popiłować, inni, że tak się zamula i od razu praktycznie palnik. Ja niedawno jechałem autostradą, jechałem szybko więc wybaczę ten ubytek ale już nie ufam silnikowi i będę sprawdzał co jakiś czas. Na forum octavi jest temat o żarciu oleju 1.8 tsi na 12 stron jak dobrze pamiętam... Edytowane 25 Października 2010 przez theOne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Festexx Zgłoś #22 Napisano 25 Października 2010 Ja 10k km przejechane, oleju nic nie ubyło, co do docierania to nigdy nie jeździłem do 3k na początku tylko normalnie tak jak się benzyną ma jeździć, żadnego szarpania nie mam i nigdy nie miałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
setnik Zgłoś #23 Napisano 25 Października 2010 Ten bagnet jest idiotyczny i bezużyteczny i nie mam pojęcia jak sprawdzać olej skoro pokazuje jakiś poziom, sucho i potem trochę umazany Nie rozumiem, ten poziom to właśnie poziom oleju w Twojej misce olejowej - tego umazania bagnetu się nie bierze pod uwagę. Jeżeli widzisz tylko niepowtarzalne umazania bagnetu naprawdopodobniej poziom oleju dawno jest poniżej minimum (a nawet poniżej bagnetu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtekcc Zgłoś #24 Napisano 25 Października 2010 Ja dotarłem oczywiście jeżdżąc do 3k obrotów i to chyba jednak nieodpowiedni sposób był... Myślałem, że mnie nie dopadnie problem znikania oleju, ale cóż "life is brutal..." Jeżdżę dużo w trybie mieszanym trochę trasy, trochę miasta, depcze tylko jak znajdzie się odpowiedni kawałek drogi czyli rzadko. Irytuje mnie dolewanie oleju do nowego auta z właściwie żadnym przebiegiem i to, że po dłuższej jeździe z dużymi prędkościami trzeba tam zaglądać Nie na darmo VW zapisało w instrukcji, że silnik może łykać 1l/1000km się zabezpieczyli... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzegorz504 Zgłoś #25 Napisano 26 Października 2010 Mój Passat ma przejechane 13 tyś km,dotychczas nie łyknął ani grama oleju.Miesiąc temu byłem na przeglądzie rocznym,doradca zdziwił się,że nie ubywa oleju,stwierdził ,że w tych silnikach to częste zjawisko.Po zakupie wymieniłem olej po 2 tyś km,jak jest zimny nie przeganiam paska, po dłuższej jeździe czekam ok 2 min i jest OK. Na trasie rozpędzam do 170-180 na godz. ,jak narazie z olejem spokój jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #26 Napisano 27 Października 2010 Olej wlany do końca skali? Ja mam mniej więcej w połowie i jeśli zalewają do końca to mi ubyło troszkę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtekcc Zgłoś #27 Napisano 27 Października 2010 Pamiętajmy, że olej sprawdzamy 5 minut po zgaszeniu ciepłego silnika gdy temp. oleju jest w okolicach 90 stopni. W nowych autach zawsze leją w okolicach połowy punktu pomiarowego na bagnecie, może troszkę ponad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #28 Napisano 27 Października 2010 A nie na zimnym silniku? Bo słyszałem różne teorie, o tej najczęściej... Czyli najbardziej miarodajne to 5 minut po zgaszeniu tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtekcc Zgłoś #29 Napisano 28 Października 2010 Na zimnym silniku można sprawdzać, ale kiedy silnik ma filtr oleju, który mówiąc najprościej jest napełniany tylko raz (np. stare 1.8T). U nas w TSI olej ścieka z filtra po pewnym czasie ponieważ jest zamontowany "do góry nogami" więc analogicznie po odpaleniu silnika jest on napełniany. Porównaj sobie poziom oleju gdy zmierzysz go po zgaszeniu ciepłego silnika z poziomem, który będzie po kilku godzinach stania. Okaże się, że oleju będzie więcej i tak ma właśnie być bo ta nadwyżka idzie po odpaleniu w filtr. Ja zawsze sprawdzam olej po zgaszeniu gorącego silnika, syntetyk jest jak woda i spływa bardzo szybko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #30 Napisano 4 Listopada 2010 Jutro, po jutrze lub w pon, jadę do salonu i już umówiłem się, że ktoś ze mną pojeździ i zobaczy jak zachowuje się na luzie, czy przy przyspieszaniu. Jestem pewien, że będą mi wmawiać, że nic nie czują. Bartonero, jak chcesz, żebym zadał pytanie to napisz pw, lub tutaj, w końcu mamy podobną sytuację Napisz jak najszybciej bo najprawdopodobniej jutro jade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #31 Napisano 18 Listopada 2010 Auto było sprawdzane 3 dni, na dniach odbieram. Coś się udało zrobić, coś nie, nie słyszałem do końca wszystkiego w telefonie. Ogólnie z tymi drganiami w czasie jazdy to coś mi będzie tłumaczył czemu tak jest... coś "ze zubożeniem mieszanki"... Moje pytanie jest - co w sytuacji, kiedy serwisy nie mogą zdiagnozować usterki, auto mam marginalny przebieg? Powoli zaczynam być poirytowany... U Was jadąc np. na 3 stałą prędkością np. 60-70km/h sunie płynnie, bez najmniejszych drgań? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #32 Napisano 19 Listopada 2010 Odebrałem auto, to takie drganie podczas przyspieszania, wg. miłego (bez ironi, bardzo w porządku gość) mechanika w "nie moim" aso, to, że komp jadąc wolno/utrzymując prędkość "zuboża mieszankę" i taki jest tego efekt... Nic. Pojeżdże wg. jego zaleceń po próbuje, postaram się dorwać kogoś z Wrocławia z 1.8 tsi w manualu. Jeśli dorwę i tam nic takiego nie będzie, to będę dusił, a jak nie wyeliminują, to jakieś pismo do importera? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #33 Napisano 19 Listopada 2010 U Was jadąc np. na 3 stałą prędkością np. 60-70km/h sunie płynnie, bez najmniejszych drgań? Brak drgan. Jedyne objawy o ktorych piszecie odczuwam bardzo delikatnie na I-ce moze II-ce, ale zadne szarpniecie, ew delikatny chwilowy spadek mocy. Nie przeszkadza mi to. Ale przegieg mam narazie znikomy, 850km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #34 Napisano 19 Listopada 2010 Ja tam żadnych spadków mocy nie czuje, tylko te pieprzone lekkie drgania auta przyspieszając wolno i utrzymując wolną prędkość.-podejrzewam, że niektórzy mogą tego nie czuć. Jak ktoś jest z okolic Wrocławia i ma 1.8 tsi, proszę o pw W weekend może potestuje różne warianty prędkości i biegów i pewnie jeszcze raz uderzę do tego drugiego, lepszego aso, z konkretniejszym sprecyzowaniem problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach