Jump to content
KaVo

Pytanie odnośnie SWR

Recommended Posts

Pokrętło CAL na reflektometrze służy to wyregulowania drugiego wskaźnika - na którym odczytuje się SWR, natomiast moc pokazywana jest na pierwszym wskaźniku.

Zresztą jadę jutro do jakiegoś serwisu cb żeby zestroić antenę, może 'machiery' coś wymyślą.

Podejrzewam jeszcze, że te zakłócenia w większości biorą się z silnika.

 

Pokrętło CAL służy do kalibracji wskazówki ;)

 

 

:hmm, a jak reflektometr ma jeden wskaźnik ??

reflektometr-albreht-20-git.jpg

 

Wartości odczytujesz na jednej skali.Do przełączania pomiędzy SWR i mocą służy przełącznik FWD/REF

Jak chcesz mieć dokładnie opisane to looknij tu http://www.cb-radio.info.pl/cb_radio_poradniki/67.html bo nie chce mi się tego pisać :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pokrętło CAL służy do kalibracji wskazówki

- czyli jak nie skalibrujesz wskazówki, to odczytasz 8 Watów z ręczniaka....

nie chce mi się tego pisać

- nie trzeba chcieć, trzeba rozumieć....

Share this post


Link to post
Share on other sites
- czyli jak nie skalibrujesz wskazówki, to odczytasz 8 Watów z ręczniaka....

Jak nie wyregulujesz CAL'em to wyjdą kwiatki-ot co :P

Naciskasz gruchę na nadawanie i regulujesz tym pokrętłem tak,aby wskazówka była równiótko na końcu skali.

- nie trzeba chcieć, trzeba rozumieć....

 

Nie musisz się o mnie martwić jeżeli o to Ci chodzi-dosyć CB się w pracy naustawiałem ;) Z resztą nadal ustawiam...

Pzdr.

Edited by Patryk_

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z resztą nadal ustawiam...

- to ustawiaj dalej. Jak udzielasz porad, to nie odnoś się w kontekście jednej wypowiedzi, ale do całego wątku.

Bo jak nie

to wyjdą kwiatki-ot co

 

vy 73 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie ja mam taką SWR'kę:

CB-SWR222.jpg

 

Jak się kręci potencjometrem kalibruje się prawy wskaźnika, a moc się odczytuje z lewego bez względu na to co pokazuje prawy wskaźnik (nie ważne czy jest skalibrowany czy nie). Jakieś pojęcie o strojeniu anten mam, już kilka wcześniej sobie zestroiłem.

 

Chciałbym się podpiąć z zasilaniem bezpośrednio pod akumulator, ale dopóki nie zrobi się ciepło nie mam szans na takie roboty we własnym zakresie niestety, zostaje mi więc tylko zapalniczka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalibrujesz miernik w pozycji FWD (fala padająca). Wskazówka na pozycję SET.

Po przełączeniu na REF (fala odbita) -odczytujesz na lewym moc, na prawym SWR.

Share this post


Link to post
Share on other sites
a jak reflektometr ma jeden wskaźnik ??

Ten reflektometr, którego fotkę wstawiłeś nie ma możliwości pomiaru mocy. Mam miarkę z jedną wskazówką, ale do pomiaru mocy potencjometr ma zaskok z napisem PWR, ew. niektóre mają przełączniki SWR-PWR. Wtedy można odczytać moc w watach. To ze zdjęcia jest tylko do sprawdzenia SWR.

Edited by pszemek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ten reflektometr, którego fotkę wstawiłeś nie ma możliwości pomiaru mocy.

- wstawiłem jako fotkę poglądową...

Teraz OK ??

Reflektometr.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpuszczam temat :-D Zostaję przy swoim.

Chodziło mi o to,że włączasz kalibracje czyli fwd-naciskasz nadawanie w radiu i ustawiasz potencjometrem CAL strzałkę na koncu skali potem przełączasz na ref i odczytujesz swr ;)

Edited by Patryk_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpinam się pod temat.

Alan 48 Plus + Lemm Eagle AT 1000 - problem : bardzo wysoki SWR ok 5 !!

Antena jest zamontowana na masce w Sprinterze.Wcześniej nie miałem problemu ze zestrojeniem tego zestawu,tyle ,że na uchwycie z ocynku na kabinie ciężarówki.Gdzieś słyszałem kiedyś ,że w strojeniu tej anteny (uzyskaniu niskiego SWR) pomaga wyciągnięcie jakiegoś bolca zwierającego z cewki.Szczerze nie wiem jak się za to zabrać ,żeby czegoś nie sknocić a do fachowców nie mam czasu jeździć tygodniu.Będę wdzięczny za rady

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Będę wdzięczny za rady

Trudno cokolwiek zdiagnozować nie widząc sposobu montażu anteny. Zobacz tu: http://picasaweb.google.com/KShutov/20091118Lemm2001TurboUpgrade#

Z czasem połączenia będą się utleniać i trzeba wszystko poprawić. Żadnych bolców nie szukaj, bo jak już jest cewka w antenie, to ma być - bo tak ją zaprojektowano. Tak jak "Saszka" zrobił - posprawdzaj połączenia - powinno pomóc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wysoki SWR nie jest kwestią złego dostrojenia, na bank gdzieś nie ma kontaktu. Trzeba "przedzwonić" przewód i sprawdzić antenę tak jak pisał saxten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trudno cokolwiek zdiagnozować nie widząc sposobu montażu anteny

Antena jest prawidłowo zamontowana :)

 

posprawdzaj połączenia

 

Tak zrobię bo to najlogiczniejsze

 

Dziękuje Panowie Saxten i Pszemek za radę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alan 48 Plus + Lemm Eagle AT 1000 - problem : bardzo wysoki SWR ok 5 !!

Antena jest zamontowana na masce w Sprinterze.Wcześniej nie miałem problemu ze zestrojeniem tego zestawu,tyle ,że na uchwycie z ocynku na kabinie ciężarówki.

Ja obstawiam brak masy i od tego bym zaczął poszukiwania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja obstawiam brak masy i od tego bym zaczął poszukiwania.

 

Dokładnie-brak masy,powodem tak wysokiego SWR'a może także być uszkodzona cewka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem taką antenę i potwierdzam, sprawdź masę jak i "wyczyść" wszystkie połączenia szczególnie przy antenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy