Skocz do zawartości
undefinedman

Alternator, raz ładuje, a raz nie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od trzech dni mam taki problem, że alternator jakby się blokował, nie ładuje zupełnie, ale jak pojade kawałek samochodem i przywale do pieca to się odblokowywuje i zaczyna normalnie ładować. Co to się w nim dzieje? Byłbym wdzięczny za porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczotki w altku się zawieszają, albo nastąpiło juz ich zużycie'

ewentualnie jeszcze pasek się ślizga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te szczotki są na regulatorze napięcia? jeśli tak to nie wiem czy to to, bo wymieniałem go pół roku temu na nowy

 

---------- Post added at 11:45 ---------- Previous post was at 11:41 ----------

 

pasek również był wymieniany pół roku temu i jest napięty dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
te szczotki są na regulatorze napięcia? jeśli tak to nie wiem czy to to, bo wymieniałem go pół roku temu na nowy

 

---------- Post added at 11:45 ---------- Previous post was at 11:41 ----------

 

pasek również był wymieniany pół roku temu i jest napięty dobrze

Tak, szczotki i regulator to jedno.

Sprawdzenie szczotek zajmuje ok 3 min.

Jak nie sprawdzisz się nie dowiesz.

 

Poczym poznajesz że nie ładuje.

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też czy nie ma gdzieś spadków napięcia między alternatorem i akumulatorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mierzę miernikiem i wychodzi zero volt, jak mu przygazuje, wskakuje na 13,8 volta. Za każdym razem kiedy odpalę, nie ładuje, jak po mału jadę nie ładuje, jak szybko jadę nie ładuje, musze mu przygazować do dechy, żeby zaskoczył, a widać to również po kontrolce abs, która świeci słabo, a jak przygazuję, to świeci już normalnie. Nie ma spadków napięcia, alternator nie daje prądu na swoich zaciskach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy takich objawach był zgnity kabelek od pradu wzbudzenia.

Kontrolka ładowania Ci świeci a jak przegazujesz to gaśnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo któraś dioda klękła. I dlatego dopiero jak mu depniesz to zaczyna ładować.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie. jeszcze pytanie co z diodą na liczniku?? świeci się po przekręceniu kluczyka?? ja też bym stawiał na którąś diodę (u mnie trzeba było przylutować). a co do regulatora i szczotek, to wystarczy że się troszkę wody dostanie np i regulator siada...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie dioda nie świeciło i ładowanie było dopiero jak mu lekko przygazowałem okazało się że kabelek się przetarł po zlutowaniu dioda świeci w zegarach a po odpaleniu gaśnie i ładowanie się pobudza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opisz dokładniej jak i gdzie mierzysz napięcie ładowania. Wydaje mi się, że miernik nie może wskazać zera, gdyż zawsze pozostanie napięcie na akumulatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem, mierzę na zaciskach alternatora, wielki czerwony + i masa silnika i wskazuje 0, o jakiej diodie mowicie, co ma dioda z licznika do ladowania w alternatorze? aktualnie przerabiam ten licznik wiec nie mam go do konca podłączonego, wiec nie wiem juz czy coś tam się swieci czy nie, fakt jest taki, ze nie laduje alernator na początku. Jutro sprawdze to dokladniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak pisałem, mierzę na zaciskach alternatora, wielki czerwony + i masa silnika i wskazuje 0, o jakiej diodie mowicie, co ma dioda z licznika do ladowania w alternatorze? aktualnie przerabiam ten licznik wiec nie mam go do konca podłączonego, wiec nie wiem juz czy coś tam się swieci czy nie, fakt jest taki, ze nie laduje alernator na początku. Jutro sprawdze to dokladniej.
mostek prostowniczy w altku wymień i będzie dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co słyszałem, w paskach, które mają licznik mechaniczny podłączenie licznika do instalacji jest bardzo ważne, gdyż przez licznik przechodzi zasilanie wzbudzenia w alternatorze. Myślę więc, że to będzie główną przyczyną problemu. I nie słuchaj o diodach, one raczej nie mają z tym nic wspólnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mierzę miernikiem i wychodzi zero volt, jak mu przygazuje, wskakuje na 13,8 volta. Za każdym razem kiedy odpalę, nie ładuje, jak po mału jadę nie ładuje, jak szybko jadę nie ładuje, musze mu przygazować do dechy, żeby zaskoczył, a widać to również po kontrolce abs, która świeci słabo, a jak przygazuję, to świeci już normalnie. Nie ma spadków napięcia, alternator nie daje prądu na swoich zaciskach.
co ma z tym wspolnego kontrolka abs ? zrob jak kolega wyzej napisal ale najpierw sprawdz szczotki moze poprostu sie zawieszaja nie wazne ze sa nowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o jakiej diodie mowicie, co ma dioda z licznika do ladowania w alternatorze?

 

Nie dioda w liczniku tylko w alternatorze. Diody prostownicze akurat w tym przypadku, nie świecące w liczniku.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I nie słuchaj o diodach, one raczej nie mają z tym nic wspólnego.

Oj mają mają.

 

o jakiej diodie mowicie, co ma dioda z licznika do ladowania w alternatorze?

Jak przekręcisz kluczyk to na licznikach powinna zapalić się dioda(lampka) koloru czerwonego, która gaśnie po zapaleniu silnika. Jeżeli ona nie świeci po przekręceniu kluczyka to nie ma wzbudzenia alternatora i nie ma ładowania.

 

A inna sprawa jest z diodami prostowniczymi, tak jak pisał kolega 'wroobelek'. Uszkodzone, mogą być przyczyną braku ładowania.

 

Do sprawdzenia regulator, szczotki i diody prostownicze czy jak ktoś to nazwał wyżej mostek prostowniczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak pisałem, mierzę na zaciskach alternatora, wielki czerwony + i masa silnika i wskazuje 0, o jakiej diodie mowicie, co ma dioda z licznika do ladowania w alternatorze? aktualnie przerabiam ten licznik wiec nie mam go do konca podłączonego, wiec nie wiem juz czy coś tam się swieci czy nie, fakt jest taki, ze nie laduje alernator na początku. Jutro sprawdze to dokladniej.

Nie wiem jak ty to mierzysz ale mimo wszystko na zacisku plusowym alternatora i masie silnika musi (!) byc napiecie. Nawet na zgaszonym silniku musisz miec tam nap. akumulatora, Takze sprawdz jeszcze kabel łaczacy alternator-rozrusznik-akumulator.

W przypadku odlączonego licznika (nie wazne czy na linke czy "elektronik") alternator nie bedzie sie wzbudzał po odpaleniu. Wzbudzenie nastapi dopiero po przegazowaniu powyzej 3tys RPM, takze licznik odgrywa tu dużą role.

 

Pozdrawiam!

Sonic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem jak ty to mierzysz ale mimo wszystko na zacisku plusowym alternatora i masie silnika musi (!) byc napiecie.

popieram.

W przypadku odlączonego licznika (nie wazne czy na linke czy "elektronik") alternator nie bedzie sie wzbudzał po odpaleniu. Wzbudzenie nastapi dopiero po przegazowaniu powyzej 3tys RPM, takze licznik odgrywa tu dużą role.

bardzo możliwe. głupi tego nie robił, więc po coś ta dioda w liczniku jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak nie działała dioda w liczniku wzbudzał się w zakresie od 1200-1500

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności