nakon9 Zgłoś #1 Napisano 17 Września 2010 Witam, chciałbym się dowiedzieć czy jest sens czyszczenia turbiny w silniku TDI, która nie powoduje przejścia samochodu w tryb awaryjny. Wszystkie tematy związane z turbiną na tym forum wiążą się zwykle przeładowaniem i tu jest sprawa jasna. Jednak nie znalazłem konkretnej podpowiedzi czy kierownice mogą być przyczyną tylko niedoładowania. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #2 Napisano 17 Września 2010 Jakie są objawy, że zamierzasz czyścić kierownice w turbinie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakon9 Zgłoś #3 Napisano 17 Września 2010 Raz auto przy przyspieszaniu bardzo ładnie ciągnie i wsysa w fotel a raz słabiej ale nie jest to tryb awaryjny. Dodam że założyłem nowy zaworek sterujący kierownicami turbiny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #4 Napisano 17 Września 2010 Raz auto przy przyspieszaniu bardzo ładnie ciągnie i wsysa w fotel a raz słabiej ale nie jest to tryb awaryjny. Dodam że założyłem nowy zaworek sterujący kierownicami turbiny. Czy sprawdzane było ciśnienie doładowania turbiny VAGiem? Warto zrobić logi i wrzucić na forum - wtedy będzie więcej danych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #5 Napisano 17 Września 2010 Ewentualnie wrzucić log z grupy 011BS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek8 Zgłoś #6 Napisano 17 Września 2010 a co jeśli w okolicy jest jeden gość który wykonuje takie logi i kasuje po 200pln za usługę-przecież to jest chora cena za w sumie informację. da się to jakoś inaczej zdobyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radar Zgłoś #7 Napisano 17 Września 2010 krzysiek8, taaa kup sobie kabel, podpinasz lapka i jedziesz ew poproś kogoś z forum z okolicy, na pewno pomogą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek8 Zgłoś #8 Napisano 17 Września 2010 ok dzięki ale muszę mieć jakis pewnie program na kompie żeby wyczytać te logi czy coś tam tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radar Zgłoś #9 Napisano 17 Września 2010 krzysiek8, nie czy coś tam, tylko na forum jest milion500sto900 informacji na ten temat jak poszukasz dowiesz się wszystkiego co Ci potrzebne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #10 Napisano 18 Września 2010 a co jeśli w okolicy jest jeden gość który wykonuje takie logi i kasuje po 200pln za usługę-przecież to jest chora cena za w sumie informację. da się to jakoś inaczej zdobyć? To już jest przesada, serio..... Ja zaczyszczenie turbo poprzedzone diagnozą kasuje 300 peelenów i czasem mi ludzie miałczą, że drogo. Kup sobie jak kolega wyżej radzi kabelek. Jak będziesz potrzebował softu zgłoś się na moje GG to wyślę Ci mailem. Jeśli nie czujesz się na siłach, podjedz do mnie, nie masz daleko. Warsztat mam w Gliwicach, jak polecisz od strony Sośnicowic to na mnie wpadniesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #11 Napisano 29 Września 2010 (edytowane) witam. tez mam problem z turbina . muli , ciagnie,muli itd czy może ktos napisać które to sa te zawory n73 i n75 ? mam silnik AFN . dodam jeszcze ze na vagu mam bład "regulacja poczatku wtrysku,różnica dorególowania"czy to ma coś wspólnego z tym muleniem ?i co to wogóle tem tryb awaryjny bo wszyscy o nim pisza ale nikt nie napisze jak działa . prosze o odp z góry dzieki Edytowane 29 Września 2010 przez rafalbazar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diablo90 Zgłoś #12 Napisano 29 Września 2010 Jak najbardziej czyść turbinę!!! ja wiem że w passatach dość często potrafią się zacinać po przez ekonomiczną jazdę, Takie sprawy załatwiam w jeden dzień i kasuje za takie coś 150-190zł Auto musi czasamie dostać dobry przepał inaczej turbina dostaje dużo spalin które wolno przyną i osadzają się na ściankach łopatek od turbiny:D jakieś wskazówki?? pisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Armi Zgłoś #13 Napisano 29 Września 2010 Dobrze jest sprawdzić czy przewody są całe. Może gdzieś jest nieszczelność... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #14 Napisano 30 Września 2010 A co powiecie na to co kiedyś opisałem w jednym z wątków? Krótko mówiąc: gdy jest wilgotno jeździ elegancko (ciągnie i przyspiesza prawidłowo); gdy jest sucho staje się mułem bagiennym. Co ciekawe gdy jeździ lepiej to i hamuje lepiej (wyższy hamulec), a gdy jest sucho to auto słabnie i hamulce też. Może to śmieszna ale tak właśnie mam. Zero błędów, przewody i zaworki sprawdzone kilkakrotnie osobiście i konsultowane z mechanikami, turbo czyszczone osobiście w lutym br. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #15 Napisano 30 Września 2010 ak najbardziej czyść turbinę!!! ja wiem że w passatach dość często potrafią się zacinać po przez ekonomiczną jazdę, Takie sprawy załatwiam w jeden dzień i kasuje za takie coś 150-190złAuto musi czasamie dostać dobry przepał inaczej turbina dostaje dużo spalin które wolno przyną i osadzają się na ściankach łopatek od turbiny jakieś wskazówki?? pisz Kolego a powiedz mi gdzie w woj łódzkim lub mazowieckim znajde kogoś kto mi wyczysci turbine za mała cene ? Ty z jakiego woj jestes ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asik82 Zgłoś #16 Napisano 30 Września 2010 W Warszawie to tylko "rogal" zrobi to dobrze ...... Popytaj na forum albo pisz na PW cena w tamtym roku 350 zl do 400 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #17 Napisano 1 Października 2010 Co ciekawe gdy jeździ lepiej to i hamuje lepiej (wyższy hamulec), a gdy jest sucho to auto słabnie i hamulce też. Może to śmieszna ale tak właśnie mam. Sprawdz podciśnienie za vaccu pompą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #18 Napisano 1 Października 2010 Sprawdz podciśnienie za vaccu pompą No a dlaczego miałoby ono się zmieniać w zależności od wilgotności? Nie bardzo rozumiem. Kurcze gdybym tylko miał czas to podjechałbym pogadać z tobą Stern na wizji. Daleko nie mam bo z Lublińca jestem, może kiedyś się zgadamy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #19 Napisano 2 Października 2010 No a dlaczego miałoby ono się zmieniać w zależności od wilgotności? Nie bardzo rozumiem. Po prostu zmierz. Postaraj się złapać zegarem moment kiedy masz twardsze hamulce. Jak będziesz miał zafalowanie w okolice -0.5 to daj znać na gadulca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #20 Napisano 2 Października 2010 Tak tylko kiedy i czym ja to zmierzę? Chyba wizyta u ciebie Stern mnie nie minie. A obawiam się, że pomiar u ciebie też może nic nie dać, bo akurat nie trafimy na ten moment. Aha, tak przy okazji masz może jakąś teorię, na to czego zapomniałem wcześniej napisać. Chodzi mi o to, że jak pociągnę autem na 2, 3, 4 tak do 4000rpm to także skuteczność hamowania wzrasta i hamulec łapie wyżej. Ręczny także jest zagadką, raz łapie na 3 raz na 5 ząbków, ale to podobno wina czegoś tam w tylnych zaciskach. No nic kolego, jak się uda to się zgadamy i dzięki za zainteresowanie poim przypadkiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach