Skocz do zawartości
nakon9

Czyszczenie turbiny, która nie łapie trybu awaryjnego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym się dowiedzieć czy jest sens czyszczenia turbiny w silniku TDI, która nie powoduje przejścia samochodu w tryb awaryjny.

Wszystkie tematy związane z turbiną na tym forum wiążą się zwykle przeładowaniem i tu jest sprawa jasna. Jednak nie znalazłem konkretnej podpowiedzi czy kierownice mogą być przyczyną tylko niedoładowania.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie są objawy, że zamierzasz czyścić kierownice w turbinie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz auto przy przyspieszaniu bardzo ładnie ciągnie i wsysa w fotel a raz słabiej ale nie jest to tryb awaryjny. Dodam że założyłem nowy zaworek sterujący kierownicami turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raz auto przy przyspieszaniu bardzo ładnie ciągnie i wsysa w fotel a raz słabiej ale nie jest to tryb awaryjny.

Dodam że założyłem nowy zaworek sterujący kierownicami turbiny.

 

 

Czy sprawdzane było ciśnienie doładowania turbiny VAGiem?

Warto zrobić logi i wrzucić na forum - wtedy będzie więcej danych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co jeśli w okolicy jest jeden gość który wykonuje takie logi i kasuje po 200pln za usługę-przecież to jest chora cena za w sumie informację. da się to jakoś inaczej zdobyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

krzysiek8, taaa kup sobie kabel, podpinasz lapka i jedziesz ;) ew poproś kogoś z forum z okolicy, na pewno pomogą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki ale muszę mieć jakis pewnie program na kompie żeby wyczytać te logi czy coś tam tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

krzysiek8, nie czy coś tam, tylko na forum jest milion500sto900 informacji na ten temat jak poszukasz dowiesz się wszystkiego co Ci potrzebne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co jeśli w okolicy jest jeden gość który wykonuje takie logi i kasuje po 200pln za usługę-przecież to jest chora cena za w sumie informację. da się to jakoś inaczej zdobyć?

 

To już jest przesada, serio..... Ja zaczyszczenie turbo poprzedzone diagnozą kasuje 300 peelenów i czasem mi ludzie miałczą, że drogo. Kup sobie jak kolega wyżej radzi kabelek. Jak będziesz potrzebował softu zgłoś się na moje GG to wyślę Ci mailem. Jeśli nie czujesz się na siłach, podjedz do mnie, nie masz daleko. Warsztat mam w Gliwicach, jak polecisz od strony Sośnicowic to na mnie wpadniesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. tez mam problem z turbina . muli , ciagnie,muli itd czy może ktos napisać które to sa te zawory n73 i n75 ? mam silnik AFN . dodam jeszcze ze na vagu mam bład "regulacja poczatku wtrysku,różnica dorególowania"czy to ma coś wspólnego z tym muleniem ?i co to wogóle tem tryb awaryjny bo wszyscy o nim pisza ale nikt nie napisze jak działa . prosze o odp z góry dzieki

Edytowane przez rafalbazar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej czyść turbinę!!! ja wiem że w passatach dość często potrafią się zacinać po przez ekonomiczną jazdę, Takie sprawy załatwiam w jeden dzień i kasuje za takie coś 150-190zł

Auto musi czasamie dostać dobry przepał inaczej turbina dostaje dużo spalin które wolno przyną i osadzają się na ściankach łopatek od turbiny:D jakieś wskazówki?? pisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jest sprawdzić czy przewody są całe. Może gdzieś jest nieszczelność...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na to co kiedyś opisałem w jednym z wątków? Krótko mówiąc: gdy jest wilgotno jeździ elegancko (ciągnie i przyspiesza prawidłowo); gdy jest sucho staje się mułem bagiennym. Co ciekawe gdy jeździ lepiej to i hamuje lepiej (wyższy hamulec), a gdy jest sucho to auto słabnie i hamulce też. Może to śmieszna ale tak właśnie mam. Zero błędów, przewody i zaworki sprawdzone kilkakrotnie osobiście i konsultowane z mechanikami, turbo czyszczone osobiście w lutym br.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ak najbardziej czyść turbinę!!! ja wiem że w passatach dość często potrafią się zacinać po przez ekonomiczną jazdę, Takie sprawy załatwiam w jeden dzień i kasuje za takie coś 150-190zł

Auto musi czasamie dostać dobry przepał inaczej turbina dostaje dużo spalin które wolno przyną i osadzają się na ściankach łopatek od turbiny jakieś wskazówki?? pisz

Kolego a powiedz mi gdzie w woj łódzkim lub mazowieckim znajde kogoś kto mi wyczysci turbine za mała cene ? Ty z jakiego woj jestes ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Warszawie to tylko "rogal" zrobi to dobrze ......

Popytaj na forum albo pisz na PW

cena w tamtym roku 350 zl do 400

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co ciekawe gdy jeździ lepiej to i hamuje lepiej (wyższy hamulec), a gdy jest sucho to auto słabnie i hamulce też. Może to śmieszna ale tak właśnie mam.

 

Sprawdz podciśnienie za vaccu pompą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdz podciśnienie za vaccu pompą
No a dlaczego miałoby ono się zmieniać w zależności od wilgotności? Nie bardzo rozumiem. Kurcze gdybym tylko miał czas to podjechałbym pogadać z tobą Stern na wizji. Daleko nie mam bo z Lublińca jestem, może kiedyś się zgadamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No a dlaczego miałoby ono się zmieniać w zależności od wilgotności? Nie bardzo rozumiem.

 

Po prostu zmierz. Postaraj się złapać zegarem moment kiedy masz twardsze hamulce. Jak będziesz miał zafalowanie w okolice -0.5 to daj znać na gadulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko kiedy i czym ja to zmierzę? Chyba wizyta u ciebie Stern mnie nie minie. A obawiam się, że pomiar u ciebie też może nic nie dać, bo akurat nie trafimy na ten moment. Aha, tak przy okazji masz może jakąś teorię, na to czego zapomniałem wcześniej napisać. Chodzi mi o to, że jak pociągnę autem na 2, 3, 4 tak do 4000rpm to także skuteczność hamowania wzrasta i hamulec łapie wyżej. Ręczny także jest zagadką, raz łapie na 3 raz na 5 ząbków, ale to podobno wina czegoś tam w tylnych zaciskach. No nic kolego, jak się uda to się zgadamy i dzięki za zainteresowanie poim przypadkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności