Skocz do zawartości
czarnuch

Zamiana Passat 1997 tdi na Passat, Golf 4 w benzynie do LPG co sądzicie ?

Rekomendowane odpowiedzi

kup 2.0 w golfie plus lpg ;) chyba że wolisz coś większego to może passat i jakieś 1.8 plus lpg ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam...może passat z silnikiem 1.8t byłby najlepszym wyborem...ja mam przyjemność użytkować takiego i powiem że jestem zadowolony...jak szukałem auta to zastanawiałem się nad paskiem z silnikiem 1.6 ale teraz nie żałuje decyzji co do silnika 1.8...150 koni jednak daje przyjemność z jazdy...załóż tylko dobrą instalację i będziesz śmigał jak miło...mi gazu pali około 11.5-12 litrów w cyklu mieszanym także znośnie

 

 

Problem jest też taki że chciałbym praktycznie zamienić swojego paska na benzyniaka i może żeby jeszcze na instalację LPG wystarczyło albo na instalację dodać kasy a żeby wystarczyło an obsługę po zakupie (czyt. rozrząd, wymiana leju)...

 

Po prostu nie za bardzo mam kasę żeby dołożyć, swojego paska mam właściwie zrobionego i wszystko gra, ale tankowanie mnie wykańcza powoli przez miejską jazdę...

 

Zastanawiam się nad 1,8T ale kurczę nie chciałbym mieć problemów z turbinką - przez turbinę silnik staje się bardziej problemowy i droższy w utrzymaniu no i po prostu wsiadam i nie martwię się jazda powiedzmy powyżej 2000 że może zaszkodzić turbince, bo teraz to zanim się nagrzeje do 90 stopni to spokojnie i ostyganie po jeździe tez obowiązkowo...

 

Mocy zawsze po jakimś czasie będzie mało a taki pasek 2.0 to ma chyba z 115koni i przy tym ze mam teraz 110 koni to źle by nie było?

 

---------- Post added at 12:32 ---------- Previous post was at 12:25 ----------

 

kup 2.0 w golfie plus lpg ;) chyba że wolisz coś większego to może passat i jakieś 1.8 plus lpg ;p

 

Rozwiązanie Golf 2.0 właśnie wydaje mi się bardzo sensowne, bo autko lżejsze i dynamika była by lepsza niż przy pasku z tym samym silnikiem.

 

Taka dygresja: czy sądzicie, że np golfika z takim silnikiem i 3 drzwiowego można by było lepszego znaleźć niż 5 drzwiowego tz w lepszym ogólnym stanie i lepszych pieniądzach.

Edytowane przez czarnuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że może daleko ale tu masz gotowe auto z LPG:

http://moto.allegro.pl/vw-golf-2-0-lpg-sekwencja-highline-zadbany-i1248544180.html

 

plusem jest to że jest sprowadzony ze Szwecji (można sobie przebieg sprawdzić i porównać z obecnym)

 

ten jest trochę bliżej:

http://otomoto.pl/volkswagen-golf-C15188404.html

 

PS. Ogólnie niewiele jest Golfów IV 2.0 z LPG

Edytowane przez wwwlewy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem, że może daleko ale tu masz gotowe auto z LPG:

http://moto.allegro.pl/vw-golf-2-0-lpg-sekwencja-highline-zadbany-i1248544180.html

 

plusem jest to że jest sprowadzony ze Szwecji (można sobie przebieg sprawdzić i porównać z obecnym)

 

ten jest trochę bliżej:

http://otomoto.pl/volkswagen-golf-C15188404.html

 

PS. Ogólnie niewiele jest Golfów IV 2.0 z LPG

 

ciekawa propozycja tylko w innym ogłoszeniu: http://www.bialystokonline.pl/ogloszenia.php?catid=1&id=1357994

 

jest napisane że ze Szwajcarii ????

 

---------- Post added at 13:03 ---------- Previous post was at 12:55 ----------

 

Wiem, że może daleko ale tu masz gotowe auto z LPG:

http://moto.allegro.pl/vw-golf-2-0-lpg-sekwencja-highline-zadbany-i1248544180.html

 

plusem jest to że jest sprowadzony ze Szwecji (można sobie przebieg sprawdzić i porównać z obecnym)

 

ten jest trochę bliżej:

http://otomoto.pl/volkswagen-golf-C15188404.html

 

PS. Ogólnie niewiele jest Golfów IV 2.0 z LPG

 

generalnie to nawet lepiej jakby był w samej benzynie bez gazu bo samemu dla siebie to można sobie solidnie zrobić instalację LPG...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Macias_

Myślę ze przesiadka z Passata TDI na golfa w benzynie można przyrównać do starego polskiego przysłowia " zamienił stryjek siekierkę na kijek " ;) po pierwsze w twoim aucie jak sam mówisz elementy eksplatacyjne są wymienione i wiesz co masz , w przypadku zmiany auta zmiana rozrządu ,olejów ,filtrów itp zazwyczaj jest nieunikniona co rodzi dodatkowe koszta których chcesz uniknąć po drugie silnik 2.0 (115 ps ) z moich doświadczeń jest bardzo mało elastyczny i porównaniu do nieśmiertelnego 1.9 TDI , jego dynamika wypada bardzo blado , wieć myślę ze był byś zawiedziony kolejna kwestia to spalanie , warunkach miejskich myśle ze 8-10 L benzyny a podtlenku LPG 10-12 , taka benzynka spali ;) więc oszczędności na paliwie mogą się iluzoryczne , nie wspominając o tym że przesiadasz sie w samochód o klase mniejszy , na plus golfa napewno można zaliczyć ze autko będzie o pare latek młodsze , ale czy warto dla młodszego rocznika zmieniać passata z bardzo fajnym silnikiem ... ocene pozostawiam tobie , oczywiście sa to tylko moje luźne przemyślenia . Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślę ze przesiadka z Passata TDI na golfa w benzynie można przyrównać do starego polskiego przysłowia " zamienił stryjek siekierkę na kijek " ;) po pierwsze w twoim aucie jak sam mówisz elementy eksplatacyjne są wymienione i wiesz co masz , w przypadku zmiany auta zmiana rozrządu ,olejów ,filtrów itp zazwyczaj jest nieunikniona co rodzi dodatkowe koszta których chcesz uniknąć po drugie silnik 2.0 (115 ps ) z moich doświadczeń jest bardzo mało elastyczny i porównaniu do nieśmiertelnego 1.9 TDI , jego dynamika wypada bardzo blado , wieć myślę ze był byś zawiedziony kolejna kwestia to spalanie , warunkach miejskich myśle ze 8-10 L benzyny a podtlenku LPG 10-12 , taka benzynka spali ;) więc oszczędności na paliwie mogą się iluzoryczne , nie wspominając o tym że przesiadasz sie w samochód o klase mniejszy , na plus golfa napewno można zaliczyć ze autko będzie o pare latek młodsze , ale czy warto dla młodszego rocznika zmieniać passata z bardzo fajnym silnikiem ... ocene pozostawiam tobie , oczywiście sa to tylko moje luźne przemyślenia . Pozdrawiam :)

 

Masz w pewnych kwestiach rację - przy zamianie myślałem o roczniku golfa w granicach 1999 - 2000 powiedzmy z gazem co przy dobrych wiatrach objawiło by sie tym że przy sprzedaży paska zamienił bym na golfa + może zostało by na rozrząd.

 

Spalanie: twoje 12l LPG x 2.20zł = 26,4zł , AFN 7,5l on x 4,4zł = 33zł

 

Puki co porobiłem trochę rzeczy, głównie po kosztach, ale np zawieszenie jak za parę tysięcy zacznie pukać to wielowahaczowe wiemy jak jest w golfie prosty zawias, w zimie bardziej trzeba dbać no albo przed zima itd

 

Przesiadka jest klasę niżej i co do tego nie ma dyskusji, ale jak to mówią "być albo mieć".

Po prostu przestaje mnie być stać na utrzymywanie diesla...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana auta zawsze wiąże się z ryzykiem,ponieważ nigdy nie wiesz na co trafisz.Jestem zdania,ze jeżeli wszystko wymieniłeś w swoim passacie i jesteś z niego zadowolony,to nic nie ma sensu na siłę wymieniać auta. Tym bardziej z instalacją LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymiana auta zawsze wiąże się z ryzykiem,ponieważ nigdy nie wiesz na co trafisz.Jestem zdania,ze jeżeli wszystko wymieniłeś w swoim passacie i jesteś z niego zadowolony,to nic nie ma sensu na siłę wymieniać auta. Tym bardziej z instalacją LPG.

 

ryzyko jest zawsze tylko że jazda dieslem przestaje mi się opłacać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kwestii ekonomii to golf z lpg ma przewagę myślę że z przyzwoitą instalacją i przy rozsądnej jeździe nie przekroczy 10litrów a w kwestii zawieszenia to grosze przy passacie .No i jeśli to relalny przebieg a Ty zaakceptujesz braki wyposarzenia to nim pojeździsz .Gdyby mnie zmusiła sytuacja do zmiany to też bym brał golfa pod uwagę ale trochę bogatszą wersją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W kwestii ekonomii to golf z lpg ma przewagę myślę że z przyzwoitą instalacją i przy rozsądnej jeździe nie przekroczy 10litrów a w kwestii zawieszenia to grosze przy passacie .No i jeśli to relalny przebieg a Ty zaakceptujesz braki wyposarzenia to nim pojeździsz .Gdyby mnie zmusiła sytuacja do zmiany to też bym brał golfa pod uwagę ale trochę bogatszą wersją

 

Co do groszy przy zawieszeniu w passacie to bym dyskutował bo o ile mi wiadomo to golf ma prostsze zawieszenie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do groszy przy zawieszeniu w passacie to bym dyskutował bo o ile mi wiadomo to golf ma prostsze zawieszenie...

I to Masełko właśnie napisał :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I to Masełko właśnie napisał :P

 

Masz rację, źle zinterpretowałem "w kwestii zawieszenia to grosze przy pasacie" -zrozumiałem odwrotnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie mu go baaaaaaaardzo ciężko sprzedać za te pieniądze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Będzie mu go baaaaaaaardzo ciężko sprzedać za te pieniądze

 

tak sądzisz??

 

chyba ze trafi się szybko jakiś dziadeczek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu szukałbym Golfa z instalacją LPG,po pierwsze jak sam piszesz jazda w dieslu przestała Ci się opłacać,więc nie ma na co czekać jeżeli chcesz zdążyć przed zimą. Co do zawieszenia to a Golfie wszystko funkcjonuje "prościej" niż w pasku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na Twoim miejscu szukałbym Golfa z instalacją LPG,po pierwsze jak sam piszesz jazda w dieslu przestała Ci się opłacać,więc nie ma na co czekać jeżeli chcesz zdążyć przed zimą. Co do zawieszenia to a Golfie wszystko funkcjonuje "prościej" niż w pasku.

 

 

Zimy ze swoim paskiem się nie boję bo poprzedniej zimy odpalał w takie temperatury jak -30 stopni, no chyba że chodzi ci o spalanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chodzi tylko o spalanie,wiem ze pośpiech jest złym doradcą,ale jeżeli masz na oku jakiś model który jesteś w stanie kupic,to moim zdaniem powinieneś to zrobic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tak z podobnej beczki: mój pasek już poszedł w świat i co sadzicie o Golf 4 z silnikiem 1,6 16v, kupiony w Polsce 1 właściciel, 160tys przebiegu 2002 rok pierwszej rejestracji, koniec 2001 produkcji bez elektrycznych szyb, 3 drzwiowy i chyba bez klimy (mi nie przeszkadza) za 14 tys zł do negocjacji ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spalanie: twoje 12l LPG x 2.20zł = 26,4zł , AFN 7,5l on x 4,4zł = 33zł

Taaa do tego dolicz sobie dość częstą wymianę świec , przewodów WN , przepływki jak na czas nie wymienisz przewodów- będzie BUM , przeglądy u druciarzy/magików lpg .

Nie śledziłem tematu Twojego samochodu , ale czy aż tak bardzo Ci dokuczył diesel?

Ja przesiadłem się z vr6 abv na afn-a i jestem bardzo zadowolony.

Kierujesz się rocznikiem , tak jak ja , gdy przesiadałem się z vectry na vr6 i wiesz co? Plułem sobie przez ponad 2 lata w twarz , widząc jak nowy właściciel sobie chwali i pomyka bezawaryjnie , podczas gdy ja leżałem pod swoim częściej niż pod polonezem we wczesnych latach 90tych.

Teraz , jak kupowałem sharana było mnie stać na 2001-2002r a kupiłem z 99r. Nie patrzę na to , co ktoś powie , że jeżdżę sam. w starszej budzie. Jestem zadowolony , że nie mam pompowtrysków , plastkikowej tapicerki rodem z pudełek po tic-tac-ach. Samochód służy mi do przemieszczania się , a nie do oglądania przez sąsiadów :D .

A tak w ogóle , to jak czytam te twoje wypowiedzi na temat kosztów , to nasuwa mi się jedno : kup se rower - tylko nie taki z przerzutkami a taki WIGRY 3 będzie tanio , nie ma się co popsuć a moc zależy tylko od Ciebie.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności