Abacab Zgłoś #1 Napisano 28 Sierpnia 2010 Szukałem, ale nie znalazłem na forum rozwiązania problemu, który polega na tym, że po włożeniu kluczyka do stacyjki, LED-y w tylnej lampie (w tym przypadku prawej) zewnętrznej (światło pozycyjne) po ok. 4 sekundach świecenia gasą. Zmierzyłem napięcie zasilające lampę: po tych 4 sekundach spada z ok. 12V do 0V. Jest do już druga lampa, która wykazuje takie uszkodzenie. Lampa ma ok. 2 miesiące. Pytanie: czy uszkadza ją np. sterownik czy też jest to wina samej lampy. Jak to sprawdzić? Ponieważ lampa przez kilka sekund się świeci, to uważam, ze jest sprawna (przynajmniej tak się wydaje jeśli chodzi o diody), może więc da się jakoś "obejść" to zdejmowanie z niej napięcia i zmusić ją do świecenia. Proszę o pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #2 Napisano 28 Sierpnia 2010 A błąd o przepalonej zarówce jest ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abacab Zgłoś #3 Napisano 28 Sierpnia 2010 Tak, świeci się kontrolka przepalonej żarówki i jest komunikat na wyświetlaczu, potwierdzający, że prawa lampa nie działa. Dodam, że samochód jest w wersji USA a lampy ma zmienione na europejskie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pilipw Zgłoś #4 Napisano 29 Sierpnia 2010 Kolega miał podobny problem w Audi a6 4f lampa działała ale po pewnym czasie zapalał się komunikat o spalonej żarówce i całkowicie gasła podejrzewaliśmy cuda niewidy a okazało się słabe połączenie z masą poprawił to i jest spokój do dziś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abacab Zgłoś #5 Napisano 29 Sierpnia 2010 Dziękuję za sugestię. Jednak, po zrobieniu dziś próby z zamianą lamp (lewa w miejsce prawej) jestem w kropce, ponieważ okazuje się, że ta gasnąca prawa lampa zachowuje się tak samo niewłaściwie po podłączeniu jej w miejsce lampy lewej (zapala się na te kilka sekund i gaśnie). Lampa lewa w miejscu lampy prawej świeci prawidłowo. Oznacza to więc, że ta "usterka idzie za lampą". Może cos z tą masą jest nie tak w okolicy sterownika? Nie mam żadnego schematu, który pozwoliłby na dokonanie sensownych pomiarów. Ponieważ jest to druga lampa na przestrzeni ostatnich 2 miesięcy, która się zachowuje identycznie, to albo trafiłem na felerne lampy albo jest jakiś głębszy problem. Jeśli działa tu jakiś układ kontrolujący "sprawność" lampy, to może da się go jakoś wyłączyć. Jak dotąd nie znalazłem rozwiązania u znanych mi fachowców, dlatego szukam pomocy na forum, licząc na to, że może ktoś miał takie samo zdarzenie w passacie i wie co zrobić (oprócz rady, że kupić kolejną lampę). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #6 Napisano 29 Sierpnia 2010 Kolego już ktoś pisał o takim problemie gasnącej lampy , okazało się iż padła część diod święcących w lampie i sterownik nie wykrywał odpowiedniego obciążenia i odłączał zasilanie lampy . Wymiana tylko na nową pomogła . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abacab Zgłoś #7 Napisano 29 Sierpnia 2010 (edytowane) Trokadero, gdyby część diod w mojej lampie padła, to sprawa byłaby więcej niż oczywista. Wszystkie diody jednak świecą i porównując wzrokowo z taką samą jasnością, co w lampie działającej poprawnie, więc to zaproponowane proste rozwiązanie w tym przypadku nie wyjaśnia sprawy. Ale dziękuję za sugestię zakupu nowej lampy. Edytowane 29 Sierpnia 2010 przez Abacab Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erko1 Zgłoś #8 Napisano 30 Sierpnia 2010 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=74652 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=53353 była propozycja (Michałą) włączenia Byte 19 Bit 3 na module elektryki. niestety nie zdążyłem zrobić - pomogła wymiana auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abacab Zgłoś #9 Napisano 30 Sierpnia 2010 Propozycja Ryszarda (erko1) okazała się pomocna . Zrobiłem to za pomocą VAG-CANa. Jedno, co mnie jeszcze zastanawia, to fakt, że lampa nie gaśnie przy uruchomionym silniku, natomiast po włożeniu kluczyka do stacyjki i włączeniu świateł (kiedy silnik nie pracuje) lampa w dalszym ciągu zachowuje się tak samo, czyli gaśnie. Druga lampa, niezależnie od ustawień bitu 3 w bajcie 19, świeci zarówno przy wyłączonym i włączonym silniku. W dalszym ciągu wydaje mi się, że przyczyna jest gdzieś "w pobliżu sterownika", ale bez schematu i pełnej wiedzy na temat trybu usa i skandynawskiego dalej nie ruszę. Na moje wyczucie obie lampy powinny gasnąć, jeśli to jest tryb usa. Być może ten stan ma związek ze zrobioną wcześniej przeróbką lewego światła cofania na przeciwmgielne (włożona czerwona żarówka)? Możliwe, że zrobił mi się jakiś tryb "mieszany" świateł amerykańsko-skandynawski? Dzięki jeszcze raz za sugestię Ryszardowi (erko1). Jeśli ktoś robił coś ze światłem przeciwmgielnym tylnym w passacie b6 wer. usa, to może miał podobne przejścia? Dla mnie ten temat nie jest jeszcze zakończony. ---------- Post added at 21:59 ---------- Previous post was at 21:58 ---------- Erko1 - dziękuję za podpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol714 Zgłoś #10 Napisano 1 Października 2010 Witam mam pytanie do tylnej lampy idzie wtyczka z czterema ponumerowanymi kablami i wiem że : 1 to masa 3 to kierunek Ale nie wiem stop i pozycyjne podejrzewam że 4 to stop a 2 pozycyjne ale nie jestem pewien ... ?? może ktoś wie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ralfi Zgłoś #11 Napisano 23 Października 2012 Witam Podpinam się pod temat, mój problem polega na tym, że od dwóch dni od czasu do czasu po uruchomieniu auta pojawia się kontrolka spalonej żarówki. Wówczas nie pali się w tylnej prawej lampie zewnętrzna część. Po krótkim czasie kontrolka gaśnie i lampa świeci normalnie, palą się wszystkie diody i natężenie światła jest takie samo w lewej lampie. Ma ktoś jakiś pomysł co można z tym zrobić? Ewentualność kupna nowej lampy w ostateczności. Może jest ktoś z okolic Piotrkowa kto ma o tym trochę pojęcia i zechciałby zobaczyć co jest grane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #12 Napisano 29 Stycznia 2013 Mi kiedyś gasła lewa lampa, po roku prawa. Nawet do tego się już nie zabieram. Czekam tylko na okazje żeby ten szrot sprzedać i trzymać się do końca życia z dala od vw. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #13 Napisano 29 Stycznia 2013 Rozbierałem trochę tych lamp i generalnie wydają się być bezobsługowe. Diody przestają świecić jak któraś się "oderwie" od płyty.. ale może to nastąpić tylko podczas mocniejszego uderzenia.. co jest malo prawdopodobne. Co do całej lampy proponowałbym na początek odłączyć kostkę od lampy i prysnąć jakimś środkiem oczyszczającym instalacje elektryczną. Polecam ISOL. MIałem kiedyś w b5 po lifcie ze w przedniej lampie nie pozycjonował się xenon i bardzo nisko świecił.. odłączyłem kostkę prysnąłem i problem ręką odjął. Tutaj w tylnej lampie może być podobnie, a jeśli to nie pomoże to jest w środku lampy jeszcze jedna kostka ale aby tam się dostać niestety trzeba rozklejać lampę. tylko czy jest sens skoro na allegro sprawną lampę można kupić za całe 50-70 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #14 Napisano 29 Stycznia 2013 U mnie jest taki sam objaw. Jak wkładam klucz do stacyjki a pokrętło od świateł jest w pozycji ''on'' to na ok 3 sek zapalają się tylne światła po czy gasną sygnalizując spalona żarówkę na desce. Wystarczy że na już odpalonym aucie pokrętło od świateł zrobię off a później on kontrolka znika i światła z tyłu palą się normalnie. Jeżdżę tak juz dobry rok i nie wiem co jest cięte. VCDS pokazuje jakieś błędy elektryczne ale już nie pamiętam jakie - bym musiał sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #15 Napisano 6 Sierpnia 2013 U mnie jest taki sam objaw. Jak wkładam klucz do stacyjki a pokrętło od świateł jest w pozycji ''on'' to na ok 3 sek zapalają się tylne światła po czy gasną sygnalizując spalona żarówkę na desce. Wystarczy że na już odpalonym aucie pokrętło od świateł zrobię off a później on kontrolka znika i światła z tyłu palą się normalnie. Jeżdżę tak juz dobry rok i nie wiem co jest cięte. VCDS pokazuje jakieś błędy elektryczne ale już nie pamiętam jakie - bym musiał sprawdzić. Panowie poradził sobie ktoś z tym problemem, u mnie to samo światła nie świecą, pokazuje błąd żarówki. Trzeba wyłączyć i włączyć światła i jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ralfi Zgłoś #16 Napisano 20 Listopada 2013 Wracam ze swoim problemem. Ostatnio zewnętrzny ring w prawej tylnej lampie nie świeci w zasadzie cały czas, tzn. pali się przez moment po włączeniu świateł następnie gaśnie i za tym idzie komunikat spalonej żarówki. Załatwiłem używaną lampę, wymieniłem i jest to samo. Do tego przestał świecić zewnętrzny ring w lewej lampie z tyłu. Więc z powrotem założyłem swoją starą lampę, wciąż nie świecą obydwa ringi, pojechałem do domu, auto odstało z pół godziny, wsiadam, odpalam, zapalam światła i znów jak było. Czyli lewa ok a w prawej nadal nie świeci zewnętrzny ring. Ma ktoś jakieś pomysły, sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #17 Napisano 20 Listopada 2013 (edytowane) Wracam ze swoim problemem. Ostatnio zewnętrzny ring w prawej tylnej lampie nie świeci w zasadzie cały czas, tzn. pali się przez moment po włączeniu świateł następnie gaśnie i za tym idzie komunikat spalonej żarówki. Załatwiłem używaną lampę, wymieniłem i jest to samo. Do tego przestał świecić zewnętrzny ring w lewej lampie z tyłu. Więc z powrotem założyłem swoją starą lampę, wciąż nie świecą obydwa ringi, pojechałem do domu, auto odstało z pół godziny, wsiadam, odpalam, zapalam światła i znów jak było. Czyli lewa ok a w prawej nadal nie świeci zewnętrzny ring. Ma ktoś jakieś pomysły, sugestie? Sprawdz czy masz zakodowaną diagnozę tylnych lamp, 09- Cent. Elekt. Edytowane 20 Listopada 2013 przez Zielas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ralfi Zgłoś #18 Napisano 20 Listopada 2013 Sprawdz czy masz zakodowaną diagnozę tylnych lamp, 09- Cent. Elekt. Dzięki za info tylko a łopatologicznie możesz mi rozjaśnić o co chodzi. Mam tylko nadzieję, że w serwisie będą wiedzieć o co chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #19 Napisano 20 Listopada 2013 Dzięki za info tylko a łopatologicznie możesz mi rozjaśnić o co chodzi. Mam tylko nadzieję, że w serwisie będą wiedzieć o co chodzi. w serwisie to cię pociągną za kieszeń na pare stówek, poszukaj kogoś z vcds np na forum. bit 2 i 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ralfi Zgłoś #20 Napisano 20 Listopada 2013 w serwisie to cię pociągną za kieszeń na pare stówek, poszukaj kogoś z vcds np na forum. [ATTACH=CONFIG]110475[/ATTACH] bit 2 i 3 Czyli jak się wyłączy tą diagnozę zimnych lamp to wszystko wróci do normy? To co jest przyczyną niesprawności tej lampy? Sorry za takie pytania ale jestem laikiem w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach