Skocz do zawartości
diesel969

Głośne buczenie/wibracje dochodzace z pod maski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, już od jakiegoś miesiąca borykam się z problemem efektów dźwiękowych w moim samochodzie. Do rzeczy - auto nie traci mocy. Efekt tego (bassowego) buczenia jest podobny do dźwięków wydawanych przez nieszczelne wydechy, występuje w pełnym zakresie obrotów. W zasadzie za każdym razem kiedy energicznej się nim przyspiesza. Zjawisko to nie występuje na biegu jałowym, tylko pod obciążeniem - gdy rusza się nim pod górkę efekt jest jeszcze bardziej i szybciej odczuwalny. Zafundowałem sobie nowy elastyczny łącznik (ten za turbina). Mechanik (taki podwórkowy - już nieraz udowodnił, ze wie więcej niż aso) wykluczył wszystkie poduszki, wieszaki wydechu, nieszczelność. 3 warsztaty już mi go sprawdzały, włącznie ze stacja diagnostyczną. Nikt nie widzi przyczyny. W zasadzie poza tymi dźwiękami nic mu nie dolega. Nie jestem w stanie sobie z tym poradzić. Jestem z Bytomia, gdyby ktoś bardziej fachowym okiem (niż moje) zechciał rzucić na passka, chętnie się spotkam. Byłbym wdzięczny za ewentualne namiary na jakieś solidne warsztaty. Hmm dorzucę jeszcze dosyć świeże logi z vaga, nie sądzę jednak by któryś z błędów tłumaczył te objawy.

 

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 DS

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1266

Coding: 00002

Shop #: WSC 05311

WVWZZZ3BZ1E145009 VWZ7Z0Y3084241

1 Fault Found:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 389 D

Component: ABS/ESP front D56

Coding: 04255

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU

P1850 - 35-10 - - - Intermittent

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 825 A

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V12

Coding: 05125

Shop #: WSC 30011

WVWZZZ3BZ1E145009 VWZ7Z0Y3084241

2 Faults Found:

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 05314

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 959 799 B

Component: 0J Komfortgerát HLO 0001

Coding: 00259

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

01134 - Alarm Horn (H12)

49-00 - No Communications

00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

Hmm a z innej beczki - mam zamontowany u siebie antynapad (włącznie z wyjąca syrena, odcinaniem zapłonu itp) i tutaj moje pytanie czy to może tłumaczyć któreś błędy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, już od jakiegoś miesiąca borykam się z problemem efektów dźwiękowych w moim samochodzie. Do rzeczy - auto nie traci mocy. Efekt tego (bassowego) buczenia jest podobny do dźwięków wydawanych przez nieszczelne wydechy, występuje w pełnym zakresie obrotów.

 

Sprawdź plastikowy łącznik (rurę) od wlotu powietrza do obudowy filtra powietrza - czy nie jest luźny.

Może recholić w takt zasysanego powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Piotr pisze. Z mojej strony możesz sprawdzić czy rurki podciśnieniowe idące do filtra powietrza są dobrze założone i czy nie są popękane. Połączenie rury łączącej zawór ERG także sprawdź. Możliwe też , że odma na pokrywie zaworów jest rozłączona. Akurat w przypadku mojego poprzedniego samochodu z silnikiem AFN tak było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź plastikowy łącznik (rurę) od wlotu powietrza do obudowy filtra powietrza - czy nie jest luźny.

Może recholić w takt zasysanego powietrza.

 

Z tym uporałem się już dawno temu. Wiem dokładnie o co chodzi. To na 100% nie to. NIE MA SIŁY by ten plastik wydawał tak głośne i donośne dźwięki to raz, dwa, że nie ma takiej masy by spowodować tak mocny rezonans jaki czuć. To wrecz blachostka stukanie i wibracje tego elementu w porownaniu z tym co mam. Pi razy oko jest to tak z 30x intensywniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U nie buczenie w pewnym przedziale obrotów zazwyczaj od k 1700 obr/m i czasem niżej dochodziło z filtra powierza a dokladnie z nisczelnosci polaczena rury dolotowej z filtrem ta plastikowa co idzie od zderzaka po lewej stronie

Okleilem jej rant na wejściu do filtra grubsza izolacja i wcisnąłem na sile na obudowę i buczenie ustąpiło .....Nic innego nie moze buczec

-Skoro plecionka wymieniona i wiele rzeczy juz sprawdziłeś

A do bardzo lekkiego buczenia musi sie przyzwyczaic bo ten motorek tak ma podobno

 

PS:

Kiedyś eksperymentowalem z tlumnikiem bo jego właśnie obstawiałem i próbowałem go docisnac do podlogi zeby nie drgal i nie buczal przy okazji (bo najpierw obstawialem wlasnie ten element)

i co sie okazalo kazde usztywnienie tlumika w tym silniku powoduje takie wibracje i buczenie ze siedzenia wibrują ....

tłumik musi wisieć taj jak vw to stworzyl choc nie jednemu z nas wydaje sie ze jest jakos luzno przymocowany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pi razy oko jest to tak z 30x intensywniejsze.

Hmmm... trudno zgadywać na odległość ;-) Może dwumasa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla spokojności sprawdź też czy czasem nie popóściły Ci nakrętki mocująte turbo do kolektora. Ciężkie dojście ale postaraj się. Lepiej dojdziesz do turbo jeśli wyjmiesz całą obudowę filtra powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może dwumasa?
Hmm może faktycznie ostatnio jakby twardziej gasł. Na luzie nie słychać jakiś specjalnych objawów, ale i tak wydawał mi się trochę głośniejszy od innych avf'ow. Sprzęgło bierze od samego początku. Mam nadzieje tylko, że to nie to ;f

 

 

Okleilem jej rant na wejściu do filtra grubsza izolacja i wcisnąłem na sile na obudowę i buczenie ustąpiło
- zrobiłem dokładnie to samo parę miesięcy temu

 

Sprawdź plastikowy łącznik (rurę) od wlotu powietrza do obudowy filtra powietrza
- tak czy siak dzisiaj to wymontowałem całkiem, bez zmian dalej buczy

 

Możliwe też , że odma na pokrywie zaworów jest rozłączona
- sprawdzone, bez zmian

 

Z mojej strony możesz sprawdzić czy rurki podciśnieniowe idące do filtra powietrza są dobrze założone i czy nie są popękane

- wymieniałem większość z nich w trakcie trwania już tego buczenia i oczywiście 0 efektów, postaram się jeszcze przez weekend sprawdzić dokładnie wszystkie

 

Reszta propozycji będzie sprawdzona przez weekend, dzięki za zainteresowanie tematem. Chętnie wysłucham kolejnych porad.

Edytowane przez diesel969

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może dwumasa?

- Aligator (Dynosoft) dzisiaj wstępnie to wykluczył - mianowicie nie ma tego objawu na wstecznym biegu

 

czy czasem nie popuściły Ci nakrętki mocujące turbo do kolektora

- sprawdzone, też raczej odpada

 

Hmm mam pytanie - czy to może być katalizator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm mam pytanie - czy to może być katalizator?

Wytrzepany, luźny wkład?

Chyba odzywałby się też na jałowym biegu po przegazowaniu?

No, ale to może być przypadek złośliwy ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm w zasadzie wszystko sprawdzone, a temat umiera śmiercią naturalną... :f

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojedź na pobliską hamownię i osłuchaj auto ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem reflektory na dayline'y w poprzedni weekend i chyba znalazłem przyczynę problemu. Mianowicie (po zdjęciu zderzaka) mocowanie intercoolera - te dwa górne gumowe uchwyty - nie mam ani jednego, został tylko jeden boczny. Rura idąca od IC do dolotu naprężając się przy gazowaniu potrafiła się przemieszczać do 10 cm. Za niedługo czeka mnie wymiana filtrów i płynów wiec sprawie sobie takie uchwyty przy okazji. Dam znać czy to faktycznie było to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To możliwe, bo gazując na luzie takich rzeczy nie wyłapiesz.

Dopiero pod obciążeniem zaczyna dmuchać.

Ja chcę wymienić uszczelniacze w rurze pod intercoolerem, bo wydaje mi się, że lekko poświstuje złącze. Ale na luzie nic się nie zdiagnozuje ;-)

 

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doczepiłem się tego IC i miałem racje. Kiedyś jeszcze raz na spokojnie to pooglądałem a w zasadzie zdemontowałem i przeczyściłem przy okazji te gumowe rury "z" i "do" IC. Obróciłem troszkę IC i zobaczyłem, że jego lewa strona (patrząc od przodu na samochód) jest wytarta, o bodajże podłużnicę. Partyzancko "naprawiłem ten problem", zrobiłem jazdę próbną...i doznałem kojącej ciszy =]. Przyczyne tego "koncertu spod maski" już mam, pozostało tylko sprawdzić, czy IC jest szczelny - a wydaje mi się, że słyszę tam świsty gdy turbina zaczyna kręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86

No to powiem Ci ze masz powody do szczescia, bo ja np mialem bardzo podobnie z poczatku, rezonans wydechu, na wolnych spod auta slychac bylo brzeczenie wydechu wiec po kapitalnym remoncie silnika wzialem sie za kolejna sprawe, ogolnie mamm auto 3 miesiace a wlozylem w niego ponad 7 tys. Mega fart no nie? :( i ciagle wyskakuja nowe sprawy, juz niedlugo i bede mial wszystko w nim nowe!

 

Ale do sprawy:

1. wymienilem wszystkie poduchy dwie silnik dwie skrzynia wszystkie Corteco - dalej ****

2. Kupilem nowyl lacznik z ktalizatorem pelnym stary byl juz bez wkladu nawet nie wiedzialem - rowniez dalej ****.(buczy od 15000 tys obrotow teraz doszly do tego jeszcze zimowki i ich huczenie) czuje sie jak w ikarusie pierd...

3. Kupilem nowo zregenerowane turbo na dniach montaz ( podobno to buczenie ktore wydobywac sie wlasnie w moim przypadku jakby centralnie z rury od turbo albo samej tudbiny to wlasnie jej sprawka - duze luzy.

4. Malo tego kupilem dzisiaj dodatkowo nowy komplet Valeo do mojego AFNa kolo jednomasowe sprzeglo i lozysko, gdyz mam opor przy zmianie biegu, nie moge np 3 czasami do konca wcisnac staje w polowie i musze puscic i wcisnac jeszcze raz sprzeglo zeby wbic do konca....

 

dam znac po wymianie co i jak.

 

Jesli zadna z tych rzeczy nie pomoze wymieniam jeszcze popychacze i walek rozrzadu na nowe i musi sie skonczyc, bo tylko to mi pozostalo do wymiany w tym aucie.

Dziwne to bo przeciez taki walek powinien bez problemu pol banki nalatac bez zdarcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję zdjąć dolot do filtra powietrza, tą część od pasa przedniego do tego kolanka idącego do filtra i wówczas sprawdzić czy nie ustało buczenie. Ja u siebie wywaliłem tą rurę już z półtora roku temu ( wcześniej też zmieniłem poduchy, łącznik i dalej nic ) i nadal mam ciszę i spokój. Polecam spróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie powodem podobnych objawów był łącznik elastyczny (rurka ze sprężyną - ok. 2 zwoje). Łącznik ten znajduje się między turbiną a katalizatorem. Widać go jak patrzysz po otwarciu maski w dół po lewej stronie - obok obudowy filtra powietrza. Najpierw miałem takie objawy jak ty, a później spaliny i smród spod maski. Najpierw pęka sprężyna i naciąga się owy łącznik elastyczny (siateczka). Jak siateczka się rozerwie to pojawiają się spaliny, a owe okolice są okopcone na czarno z sadzy. Ja zapłaciłem z wymianą 250zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności