Skocz do zawartości
pawcio1987

Wypadajaca rura intercoolera b5 fl pomocy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!!Potrzebuje pomocy bo nie moge dac sobie rady juz,wczoraj passek strzelil i wyskoczyla rura idaca do itnercoolera zaczal sie dlawic obroty szalały ,po zatrzymaniu zalozylem ja z powrotem i opaske razem i znowu po przejechaniu kilku km strzal i powtorka z rozrywki(nigdy sie to nie zdarzaylo).Dzis kupilem opaske skrecana ta metalowa bo myslalem ze bedzie git i bylo dopoki sie nie przejechalem znow strzal.Pasek zachowuje sie tak jakby dostal cisnienia powietrza i strzelajac wyskakuje ta rura coolera.Cooler wymieniany 4 miechy temu.passat b5 Fl 2000r 1,9tdi na chipie ma 170km.nie wiem co poczac i gdzie rece wsadzic moze ktos by pomogl mi jakies porady itp bede wdzieczny.Jesli pomylilem dzialy prosze o przeniesienie.Goraco pozdrawiam i czekam na pomocne odpowiedzi.:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cooler nowy czy używany? Pewnie ma już wyrobione złącze, a jak wygląda rura, te wypustki na opasce, czy zawleczka nie jest rozgięta i luźna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W FL to rura IC był na szybkozłączki (wiem bo w tym miesiącu wymieniałem) więc nie powinno być tam opaski zaciskowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wyglada takze trzyma sie kupy tylko zastanawia mnie fakt ze to wywalilo nagle i wywala co robic?wymienic rure czy opaske zaciskowa?

Edytowane przez pawcio1987

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego Pawcioxxx

Skoro Ci wywala rułe z gniazda to znaczy , że jest duże ciśnienie w układzie a te złącze Ci nie wytrzymuje .

Albo masz je źle włożone i spasowane i dotego agrafka -albo pierścień - jak go zwała tak zwał nie trzyma albo wyrobione gniazda UWAGA czasami może się wydawać że złożyłeś wszystko w porządku a tu okazuje się że ta tzw. agrafka nie zaskakuje w swoje miejsce wiem bo sam miałem ten przypadek - trzy razy je zapinałem i wyskakiwała az włożyłem prawidłowo .

Moja rada taka popróbuj , posprawdzaj a może ci sie uda .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok posprawdzam zobacze i jesli nic nie da rady to dam znac tutaj dzieki wielkie za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... i przy każdej okazji odtłuszczaj jakąś benzyną ekstrakcyjną powierzchnie styku ;) bo na olej nie ma mocnych...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja poczyniłem takie kroki. Może i wyda się smieszne ale 100 % skuteczne w moim przypadku. Wypadającą rurę wyjąłem, następnie występujące na jej metalowej końcówce dwa ucha delikatnie od strony brzegu przebiłem dopasowanym (nie szerszym) płaskim wkrętaczkiem (nie na wylot) i delikatnie je odgiąłem na zewntątrz. A że to aluminium to łatwo poszło. Od pół roku cisza. A na Twoim miejscu sprawdziłbym też te gniazdo IC, w które wchodzi ta rura. Może być w słabo widocznym miejscu pęknięte i podczas wzrostu ciśnienia na pęknięciu rozchyla się i rura wypada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez mialem kiedys taki problem wzialem to spialem opaskami plastykowymi takimi jak do instalacji elekt.i wszystko gra teraz mi nie wyskakuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj Pawcio z tego co wim a do czynienia miałem conajmniej nie jednym fl to cooler zawsze jest na szybkozłączke a ty opisujesz że masz opaske.Opaska w tym modelu znajduje sie tylko przy przpustnicy lub przy przednim barze,może trafiłeś kogoś kto wcisnął ci innego coolera bo są bardzo podobne w r.95-00 .Pozatym kto robił wymiankę coola może coś poprzerabiał a nie jest to takie trudne a przy tej mocy klapa.......................

Edytowane przez pidżin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maniek10000

Witam

jestem tu nowy ale miałem ten sam problem.najpierw zamocuj rurę prawidłowo i zamki na szybkozłączu u mnie się wyrobiły i działo się tak jak u ciebie.kupiłem używke na allegro i po kłopocie.Ale sprawdź Vagiem ciśnienie doładowanie czy nie zapiekła ci się kierownica od turba i czy się nie pojawia błąd ciśnienia, może ci ktoś założył chipa takiego taniego który oszukuję ciśnienie komputera też się może tak dziać i nie będzie wywalać błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem wypada mi wąż z coolera , dziś wymieniłem waz i dalej to samo mam na szybko złącze , czy może być uszkodzony cooler ??? czy raczej coś innego ,że tworzy się taka detonacja przy wzrastających obrotach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź te dwa ząbki które trzymają zawleczkę na intercoolerze czy nie są wyrobione, jak koledzy wyżej radzili... Jak da radę to je trochę podegnij żeby stawiały większy opór zawleczce a jak nic nie da to chłodniczka do wymiany bo rzeźby opaskami nie polecam raczej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też przerabiałem ten temat tyle że IC nieoryginalny. Opaski zaciskowe nic nie dają trzeba dogiąć te klamerki jakimiś kombinerkami żeby mocno się zaciskały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziś wymieniłem waz i dalej to samo

może do końca nie wkładałeś ;) (bez skojarzeń) :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze złe wcisnąłeś waż albo zawleczka (klamra ) jest do wymiany

waż nowy czy uzywka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taką samą sytuację i tu nasowa sie moje pytanko, czy jest mozliwe aby zatkal sie intercooler bo jesli tak to chyba mam rozwiazanie. Pawcio napisz proszę jak zakonczyla sie ta sprawa i co bylo przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sorki ze odkpuje stary temat, ale tez mam ten sam problem. Dodam, że rura ta zaczęła wypadac od pobytu u pewnego mechanika, który tą rurę wyciągnął ( szukając innej usterki). OD tego czasu przy każdej szybszej jeździe rura wypada. Czy napewno wyrobił się wąż. Na zewnątrz jest takjakby taka metalowa agrafka, spinka, spręzynka, nie wiem jak to znazwać. Jaką ona spełnia role? Czy możliwe ze np ona nie "dociska" węża w srodku? Czy to napewno wina węża, który jest już zbyt wyrobiony? Słyszalem kiedy ze ktoś przykręcał ten wąż na blachowkrety. Co sądzicie o tym sposobie? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie ta spinka nie trzyma

wez kup dobra opaske skrecana i ja dobrze skrec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u kumpla przekrecilem na wylot wkretem do gipso kartonu idzie latwo i szybko wkret przechodzi przez srodek rury ale to nie wplywa na nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności