Skocz do zawartości
camel131

Rozrusznik startuje przy włączaniu świateł.

Rekomendowane odpowiedzi

Passat B4 kombi 1,9tdi AFN ,występuje problem z elektryką ,rozrusznik startuje przy włączaniu świateł. Kabel idący wiązką do rozrusznika ze skrzynki bezpieczników został wyeliminowany. Po ustawieniu kluczyka w pozycji zapłon (nie rozruch) ,wystarczy włączyć światła mijania bądź drogowe aby rozrusznik zaczął kręcić. Silnik się uruchamia ,pracuje normalnie ale w momencie włączania świateł rozrusznik dostaje napięcie do startu. Po wypięciu ze skrzynki bezpieczników złącza z przewodem idącym do rozrusznika ,zmierzyłem pin w tym gnieździe i w momencie włączania świateł pojawia się tam napięcie.

Może ktoś coś takiego już przerabiał ,jakieś sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Passat B4 kombi 1,9tdi AFN ,występuje problem z elektryką ,rozrusznik startuje przy włączaniu świateł. Kabel idący wiązką do rozrusznika ze skrzynki bezpieczników został wyeliminowany. Po ustawieniu kluczyka w pozycji zapłon (nie rozruch) ,wystarczy włączyć światła mijania bądź drogowe aby rozrusznik zaczął kręcić. Silnik się uruchamia ,pracuje normalnie ale w momencie włączania świateł rozrusznik dostaje napięcie do startu. Po wypięciu ze skrzynki bezpieczników złącza z przewodem idącym do rozrusznika ,zmierzyłem pin w tym gnieździe i w momencie włączania świateł pojawia się tam napięcie.

Może ktoś coś takiego już przerabiał ,jakieś sugestie?

może problem w stacyjce lub w włączniku świateł gdzieś robi ci zwarcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idący ze stacyjki przewód rozruchu mierzyłem i napięcie pojawia się na nim tylko w momencie włączania kluczykiem ale aby zupełnie to wyeliminować trzeba by podmienić stacyjkę i włącznik świateł ,jak znajdę coś na podmianę to sprawdzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy przypadkiem + od stacyjki nie robi ci gdzieś zwarcia na przewodzie do włącznika świateł. I polecałbym sprawdzic połączenie przewodów od stacyjki do skrzynki bezpieczników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

miałem taki problem, przekręciłem kluczyk w stacyjce i włączyłem światła słyszałem jak chodzi silnik rozrusznika. Stało się to raz więc zignorowałem.

Wczoraj gdy przekręciłem kluczyk, zapaliły się lampki oraz włączył się rozrusznik (nie kręciło silnikiem). Wyciągnąłem kluczyk (lampki zgasły) a rozrusznik dalej kręcił. Zanim zdążyłem pobiec po klucz żeby odkręcić klemy akumulatora (jedyny pomysł jaki wpadł mi do głowy) rozrusznik się zatrzymał.

Potem próbowałem odpalić auto, rozrusznik nie kręcił - byłem pewien, że rozładowałem akumulator. Spróbowałem jeszcze odkręcić klemy akumulatora i ponownie je założyć (niedokręcone powodowały podobne efekty). Po przekręceniu kluczyka sluszałem słaby ruch rozrusznika. Za drugim razem odpaliłem auto w ciągu sekundy - nie słyszałem rozrusznika.

Wiem, że ktoś już to opisywał, że odpalił auto bez rozrusznika - to akurat niemożliwe. Coś jednak się stało, że bez charakterystycznego dźwięku kręcenia silnikiem zaskoczył w jednej chwili.

Jeszcze dwie informacje. Od poprzedniego roku mam taki problem, na zimnym silniku czasami nie odpalam, prawdopodobnie coś się blokuje na rozruszniku. Dostałem taką poradę, wrzucam 4 bieg i spycham auto do tyłu jakieś 0,5 metra. Wszystko zaskakuje.

Inna sprawa, mechanik gdy mi cośtam robił stwierdził, że to kostka stacyjki.

Pytanie od czego zacząć, kostka stacyjki czy rozrusznik?

 

Mam Passtaa 1,9 TD, 1993 r. silnik AAZ - 75 KM (kombi, wersja Trend - jeśli to istotne).

Jak coś źle opisałem- informujcie. Będę uzupełniał informacje.

Edytowane przez Billus
poprawa spójności tekstu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kostka kosztuje ~ 15zł i wymienisz sam w jakieś 20 minut, a jak rozrusznik to z tym przepychaniem wnioskuję zacierające się tuleje mosiężne i remoncik rozrusznika. Remont coś około 100zł z gratami (przynajmniej w mojej okolicy).

Więc zaczynałbym od kostki bo taniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego

Najprawdopodobniej wypalone są styki prądowe na rozruszniku lub też wytarte tulejki.

Tak czy inaczej trzeba wykręcić rozrusznik, wymienić tulejki i szczotki.

Rozrusznik nie będzie się kręcił samoistnie, jeśli nie skleją się te styki.

Edytowane przez JAFO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za szybką odpowiedź. Jeszcze sprawa z tymi światłami nie daje mi spokoju ale przy pracy będę musiał przyjrzeć się przewodom. Ewentualnie jaki element auta ma silnik, który mógłby zacząć działać przy przekręceniu kluczyka? Silnik nadmuchu to na pewno nie jest. Wiatrak chłodnicy jest tak charakterystyczny, że nie można tego pomylić z niczym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu: kręcenia rozrusznika przy włączaniu świateł.

Podmienione były : kostka stacyjki ,rozrusznik ,włącznik świateł i problem pozostał dalej .

W tej chwili jest założony dodatkowy wyłącznik na przewodzie idącym do rozrusznika ze stacyjki aby przy włączonych światłach nie startował rozrusznik.

Gdy stacyjka jest w położeniu "zapłon" lub silnik pracuje - włączając światła mijania załącza się rozrusznik. Podczas uruchamiania silnika -stacyjka w położeniu "rozruch" jednocześnie z kręceniem rozrusznika zapalają się światła mijania.

Problem nadal aktualny. Poszukuję jakichś dobrych ,czytelnych schematów elektryki do takiego modelu passat B4 1996 tdi ,afn ,kombi.

Edytowane przez camel131

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podmienione były : kostka stacyjki ,rozrusznik ,włącznik świateł i problem pozostał dalej .

Takie numery lubią się dziać gdy jakaś wtyczka na przełącznik zespolony nie ma dobrego styku (włącznik świateł włącza np. wycieraczki lub wentylatory lub coś jeszcze innego) lub uszkodzony jest także przekaźnik od zapłonu czyli ten z nr. 18.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to coś nie łączy na kostkach, ja parę dni temu mialem w swoim pasku podobną sytuację, na początku nie mogłem załączyc długich świateł, potem po paru godzinach padły mi i światła mijania i miałem tylko postojówki. Przy wyłączonym zapłonie i wyjętym kluczyku ze stacyjki gdy włączyłem swiatła mijania zaczynał chodzic wentylator nagrzewnicy - nawiew. Okazało się że obluzowała się kostka przy manetce od kierunków i włącznika dlugich. Przejżyj kostki i sprawdz przewody masowe w wiązkach może coś się obluzowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ten pasek miał kiedyś automatyczną skrzynię?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie miał automata .

Przełącznik zespolony jeszcze sprawdzę ,ale jeszcze może powinienem podejrzewać brak jakiejś masy? Tylko gdzie szukać najprawdopodobniej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak masy to nie jest na pewno, raczej zwarcie na kablach lub wewnątrz skrzynki z przekaźnikami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed wystąpieniem usterki był u elektryka robiony alternator ale przez miesiąc czas po tym było wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności