Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam zna ktoś w wawie jakiś zakładzik solidy co handluje używanymi webasto i jednocześnie montuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idea może i słuszna, tylko wydaje mi się ze sygnał migania nie będzie dobrym rozwiązaniem. Bo przy każdym zamknięciu/otwarciu/miganiu kierunkowskazami webasto będzie się załączać niekoniecznie pożądane w tym momencie.

Lepiej już dokupić jakiś tani prosty jednokanałowy radiowy moduł z pilotem i go zaprzęgnąć do tego celu, będzie prościej i bez zbędnych kombinacji

 

Cześć

 

Jestem w trakcie składania wszystkiego, to co mam:

Webasto analogowe

wiązka elektryczna (własnej roboty wg. schematu z posta) + podpięcie pod czujnik G89

pompka paliwa z fiata bravo (znalazłem na półce)

węże + mufki z liroja.

 

Czego mi brakuje to zegar webasto i tu mam problem. Z tego co wyczytałem to aby uruchomić webasto można podać +12 na pin 1 w koste 6 pinowej (ten który idzie do zegara webasto (out).

Jak myślicie czy można tak zrobić że jeżeli przez okno wcisnę na pilocie zamykanie auta (tylko po to żeby mignąć) dam radę po przez zamontowanie dodatkowego przekaźnika podać stałe +12 na ten właśnie pin a wyłączać go za pomocą dodatkowego przycisku albo zgaszenia auta.

Trochę namieszałem ale skoro samochód mam pod ręką rano to po co mi zegarek i tak wstaje wcześniej więc mogę sobie mignąć. :)

Co wy na to proszę o sugestie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok.

Ogarnąłem temat zamieszczam dla wszystkich schemat elektryczny z zabudową modułu gsm takim jak na alledrogo + czujnik temp zewnęrznej.

 

Pozdro

elek-webasto.xls

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że nie do końca układ będzie działał szczególnie z takim podłączeniem tego G89, poza tym takie uwagi:

-schemat to bitmapa wiec co do tego ma ms exel?

-błędne podłączenie czujnika G89 - powinno być do +12V a nie do masy

-Zasilanie modułu GSM powinno być przez bezpiecznik S2-1A - a nie przez główny bezpiecznik pieca,

-Całkowicie zbędny dodatkowy przekaźnik - przecież moduł GSM w środku już je ma,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzięki za poprawkę :

Excel po to bo mi łatwiej rysować a mape miałem z pdf

G89 faktycznie to do 12+

Dodatkowy przekaźnik jest potrzebny jeżeli użyjesz modułu GSM z tej aukcji , a po moich poszukiwaniach jest on najtańszy i najbardziej zab udowany (widziałem takie na płytkach).

sterownik_3210.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W aucie mam zamontowane Webasto D4WSC z dodatkową pompką obiegu cieczy chłodzące. Piecyk działa bez najmniejszych problemów ale ciekawi mnie jedna rzecz. Po ustawieniu na zegarze godziny grzania, załóżmy np 6:00 do 6:15, silnik osiąga mniej więcej jakieś 70 stopni C. Następnie, po włączeniu silnika, temperatura na wyświetlaczu spada do minimum . Czy tak powinno być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę o(d)grzeję temat

Chce w passacie b5 3B zamontować webasto. Mam webasto wyjęte z vito (D5Wz) ale na razie nie daje się go uruchomić:/

Mam tez dostęp do webasto z BMW chyba x5. Są na nim dwie naklejki jedna producenta webasto i jest na niej napisane

thermo Top C, 12V 40W, diesel , 5kW, itd, ale obok jest naklejką BMW gdzie jest napisane Thermo Top Z.

 

Thermo Top C wskazywało by na to ze jest to analog, ale naklejką z BMW burzy trochę moje przekonanie.

Moc 40 W wskazywała by na ogrzewanie postojowe a nie na dogrzewacz.

Ktoś z Was miał może cos takiego w ręku i jest w stanie mi powiedzieć czy to na pewno analog i nie dogrzewacz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po nr czy nazwie nie poznasz czy to analog czy cyfra

 

jedynie (popatrz na elektrodzie bo dawno temu sie tym interesowalem) po plytce elektronicznej idzie poznac

 

generalnie jak powyzej 2000r to z duzym prawdopodobienstwem bedzie ze to cyfra

 

---------- Dodano o 02:36 ---------- Poprzednia wiadomość o 02:31 ----------

 

Witam

W aucie mam zamontowane Webasto D4WSC z dodatkową pompką obiegu cieczy chłodzące. Piecyk działa bez najmniejszych problemów ale ciekawi mnie jedna rzecz. Po ustawieniu na zegarze godziny grzania, załóżmy np 6:00 do 6:15, silnik osiąga mniej więcej jakieś 70 stopni C. Następnie, po włączeniu silnika, temperatura na wyświetlaczu spada do minimum . Czy tak powinno być?

 

jaki wyswietlacz masz na mysli?

15 min to troche krotko zeby maly obieg sie nagrzal caly do 70 stopni

ja mam w prawdzie Thermo TOP P (power-najmocniejszy) i troche to trwa

po za tym jak odpalisz silnik to pompa ukladu chlodzenia pracuje wiec wtedy moze przepuszcz termostat pod tym cisnieniem :hmm

 

jak temp ogolnie silnik dobrze trzyma to nic nie rob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KAJOS - witam krajana, też jestem z Chodzieży.

 

A nie jest tak że Thermo Top C były tylko analogowe? Chodzi o to że nie mam tego sprzętu w ręku, tylko ma to kumpel pod Wrockiem. I nie mam możliwości tego porozkręcać i sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KAJOS - witam krajana, też jestem z Chodzieży.

 

A nie jest tak że Thermo Top C były tylko analogowe? Chodzi o to że nie mam tego sprzętu w ręku, tylko ma to kumpel pod Wrockiem. I nie mam możliwości tego porozkręcać i sprawdzić.

 

litreka C oznacza Comfort tzn model i przeznaczenie do malych i srednich aut

tak jak pisalem nie ma mozliwosci bez dokladnego obejrzenia plytki lub podlaczenia testera rozroznic czy analog czy cyfra

ma troche materialow na temat piecow bo kiedys zbieralem wiec jak chcesz to moge przeslac na poczte :jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co oznacza model z-c-d? Jak wygląda konserwacja samego webasta - może masz coś w dokumentacji - jak tak to chętnie przejże [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tam nie ma co sie zuzyc

jedynie co to czyjnik temp padnie albo sztyft sie przepali

chyba ze siatka w eberspacher moze sie przepalic bo w webasto nie

materialy wyslalem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie przepalić nie ale jednak trzeba go jakoś konsterwować. U mnie widze duży spadek mocy grzania - kiedyś szybciej nagrzewał a teraz to trwa i trwa.

Dzieki za materiały :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest dogrzewacz. I nic nie pisze czy analog.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak to dogrzewac bo 20W ma

jak bedzie napisane 45W i bedzie mialo pompke to bedzie ogrzewanie

10dni temu bylo na sprzedaz analogowe webasto kompletne za 700zl ale juz nie ma jego

Edytowane przez kajos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie czy się różni dogrzewacz od ogrzewania ???

a tak wogóle doradzcie jakie by było najlepsze do ogrzewania silnikia i kabiny i czy to warto bo więcej słyszę głosów przeciw

ja do roboty mam ok. 15km i jak włączę w środku ogrzewanie to po około 12 km stanie na 90*c moim zdaniem to troche mało km i troche silnik się nie wygrzewa a tak by rano wsiadał do ciepłego

poradzcie coś prosze

Edytowane przez grzegorz861

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dogrzewacz nie ma pompki wody i grzeje tylko podczas pracy silnika (musi byc obieg wody) a ogrzewanie ma pompke wody i moze pracowac bez pracujacego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a powiedzcie czy się różni dogrzewacz od ogrzewania ???

a tak wogóle doradzcie jakie by było najlepsze do ogrzewania silnikia i kabiny i czy to warto bo więcej słyszę głosów przeciw

ja do roboty mam ok. 15km i jak włączę w środku ogrzewanie to po około 12 km stanie na 90*c moim zdaniem to troche mało km i troche silnik się nie wygrzewa a tak by rano wsiadał do ciepłego

poradzcie coś prosze

 

jak nie potrzebne tobie ogrzewanie kiedy silnik wylaczony a tylko po to zeby sie szybciej nagrzal to wystarczy dogrzewacz

niestety silnik musi pracowac zeby piec pracowal,jak nie bedzie obiegu wody piec sie wylaczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a powiedz czym się różni dogrzewacz od ogrzewania ???

a tak wogóle doradzcie jakie by było najlepsze do ogrzewania silnikia i kabiny i czy to warto bo więcej słyszę głosów przeciw

ja do roboty mam ok. 15km i jak włączę w środku ogrzewanie to po około 12 km stanie na 90*c moim zdaniem to troche mało km i troche silnik się nie wygrzewa a tak by rano wsiadał do ciepłego

poradzcie coś prosze

Powinien sie szybciej grzać wymień termostat. Po drugie jak masz Climatronik zimą jezdzi się by nie było włączone ekon. wtedy auto szybciej się nagrzewa działa wtedy o ile jest elektryczny dogrzewacz i farelka.

Jak komuś się rzuci w oczy znowu analog kpl. w dobrej kasie to wrzuccie linka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności