Rysieeek Zgłoś #1201 Napisano 25 Marca 2014 bierz 11 jak nie więcej...... jak doświadczenie uczy to sprzętów energochłonnych tylko przybywa i to w postępie wręcz nie liniowym.... chociażby żonie się w kuchni płyta grzewcza zamarzy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #1202 Napisano 25 Marca 2014 (edytowane) Git, tak właśnie myślę, że lepiej mieć 20A. Budowlany prąd zgłoszę 7kW (16A) ale obawiam się, że to nie wystarczy na automat do tynków maszynowych etc... Tylko przy prądzie budowlanym oczywiście płaci się co miesiąc za zgłoszoną moc... Nie wiem czy nie lepiej wyjdzie agregat tylko na czas budowy i ew. pożyczanie od sąsiada ? Edyta: budowa i tak będzie podzielona na 2 lata - tzn. w tym roku stan zero a w przyszłym SSO. Więc jak myślę, będą mnie czesać miesięcznie między stanem "0" a SSO na parę ładnych złotych za ten prąd budowlany... ? Edytowane 25 Marca 2014 przez jedrus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #1203 Napisano 25 Marca 2014 Agregat który pociągnie takie maszyny to byłby kolos. Do tego nie zawsze agregaty mają pełną sinusoidę a tylko modyfikowaną, to też może być przeszkodą. Co do pytania co powoduje, że wyskoczy bezpiecznik. Prosta metoda obliczenia: moc bezpiecznika x przyłożony prąd = moc którą uzyskasz (20A x 230V = 4600Watt) i już zbliżanie się do tej wartości będzie powodowało wysadzenie bezpiecznika, pomijam oczywiście zwarcia itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #1204 Napisano 25 Marca 2014 Agregat który pociągnie takie maszyny to byłby kolos. Do tego nie zawsze agregaty mają pełną sinusoidę a tylko modyfikowaną, to też może być przeszkodą. Źle się trochę wyraziłem, więc doprecyzuję: Budowa będzie podzielona na 2 etapy: 1) sierpień / wrzesień br - stan zero; na tym etapie nie wydaje mi się, abym potrzebował prądu; Beton będzie z gruchy, zagęszczarka i tak jest spalinowa. Co więcej jest potrzebne, czego nie pociągnie agregat lub przeciągnięcie prądu od sąsiada na przedłużaczu? 2) późna wiosna 2015 - SSO; tutaj już idealnie byłoby podłączyć prąd budowlany z zakładu energetycznego Chodzi mi o to, że między sierpniem/wrześniem 2014 a kwietniem/majem 2015 musiałbym płacić za prąd budowlany a nie używałbym go. Jeśli chodzi o prąd do domu, to 4600W *jednoczesnego* obciążenia wydaje mi się wartością bezpieczną dla 3 osób w gospodarstwie Bez przesady, żeby jednocześnie prać, używać suszarki, piekarnika i nie wiadomo czego jeszcze na maksymalnych mocach? Wezmę na początek 20A i zobaczymy co z tego będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #1205 Napisano 25 Marca 2014 a to się nie zrozumieliśmy. Rzeczywiście na początek to ten prąd to średnio Ci potrzebny. Myślę, że nawet wcale, chyba że koniecznie robotnicy muszą mieć radio . Szkoda płacić. Agregat, :hmm: no cóż, może się przydać, nawet na później . Ja teraz kombinuję nad przerobieniem instalacji tak abym mógł w przypadku awarii sieci (wichura czy coś) wpiąć agregat i puścić na nim z 1-2 żarówki + lodówka. 20A w domu to już naprawdę dobre zabezpieczenie (przedlicznikowe dostaniesz pewnie 25A więc nie dawaj identycznego a już broń borze większego). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #1206 Napisano 25 Marca 2014 Ok, to trochę się upewniłem dzięki Wam - dziękuję chłopaki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #1207 Napisano 25 Marca 2014 20A w domu to już naprawdę dobre zabezpieczenie (przedlicznikowe dostaniesz pewnie 25A więc nie dawaj identycznego a już broń borze większego). To wykupione przedlicznikowe i od niego płacisz za gotowość, wystarczy na początek i zawsze można go zwiększyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #1208 Napisano 25 Marca 2014 (edytowane) Jak do domu, to minimum 40 A zabezpieczenie przedlicznikowe, co wiąże się z koniecznością wykupienia ok. 20 kW mocy przyłączeniowej. No i 3 fazy obowiązkowo. Nawet nie ma co się zastanawiać. Dom to dom - musi być dobra, stabilna instalacja elektryczna z dużym zapasem, żeby później ścian nie pruć i sobie w brodę nie pluć. Sam piekarnik i zmywarka to już ok 5 kW. A gdzie jeszcze pralka, czajnik, żelazko, ekspres do kawy czy np. płyta indukcyjna? Nie ma co żałować. Edytowane 25 Marca 2014 przez Obywatel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sprat Zgłoś #1209 Napisano 9 Kwietnia 2014 Witam, czy ktoś kiedykolwiek miał okazję budować garaż samemu? Chciałbym postawić taką konstrukcję na działce, a nie uśmiecha mi się blaszak Dom typu gomułkowski klocek, tzn. brak garażu. A myślałem, żeby np takie coś dostawić do ściany domu: http://jagram.com.pl/garaz-doscienny-kolonia.html Pytanie tylko - czy takie coś można zbudować samemu? Czy bardziej opłąca się kupić już gotowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafflex Zgłoś #1210 Napisano 9 Kwietnia 2014 Przecież to nie garaż tylko zwykła wiata. Spokojnie dasz radę samemu to zrobić, tylko może nie takie fikuśne z zaokrąglonym dachem. 3-4 słupki, trochę drewna na składzie budowlanym, coś do pokrycia dachu i stoi wiata jak ta lala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tequila1980 Zgłoś #1211 Napisano 9 Kwietnia 2014 Witam, czy ktoś kiedykolwiek miał okazję budować garaż samemu? Chciałbym postawić taką konstrukcję na działce, a nie uśmiecha mi się blaszak Dom typu gomułkowski klocek, tzn. brak garażu. A myślałem, żeby np takie coś dostawić do ściany domu: http://jagram.com.pl/garaz-doscienny-kolonia.html Pytanie tylko - czy takie coś można zbudować samemu? Czy bardziej opłąca się kupić już gotowe? Pewnie ,że można zbudować samemu to już zależy od Twoich zdolności manualnych:D Pytanie tylko czy takie coś jak w linku można nazwać garażem? Bo ani to od słońca za bardzo nie chroni,ani od opadów,że o ujemnych temperaturach nie wspomnę. Najlepszy jest tekst w opisie o zastosowaniu kratki jako przeszkody przed nawiewaniem śniegu-chyba na Hawajach..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sprat Zgłoś #1212 Napisano 11 Kwietnia 2014 A jak myślicie, czy taniej wyjdzie taki zakup czy budowa samemu? Moje zdolności manualne - budowałem składzik na narzędzia i to tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #1213 Napisano 11 Kwietnia 2014 oczywiście nie zapomnij przed budową o wydziale architektury i zgłoszeniu, bo mogą pomóc potem rozebrać.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tequila1980 Zgłoś #1214 Napisano 11 Kwietnia 2014 A jak myślicie, czy taniej wyjdzie taki zakup czy budowa samemu?Moje zdolności manualne - budowałem składzik na narzędzia i to tyle Skoro stoi i spełnia swoje zadanie to nie jest źle:ok wiec myślę,że dasz rade a co do kosztów wydaje mi się, że taniej będzie samemu coś zbudować.Policz ile potrzebne Ci będzie materiału i zrób rozeznanie w składzie drewna,pokryciach dachowych itp i będziesz mia już jakiś zarys kosztów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kkynekk Zgłoś #1215 Napisano 14 Kwietnia 2014 oczywiście nie zapomnij przed budową o wydziale architektury i zgłoszeniu, bo mogą pomóc potem rozebrać.... Taka mała sugestia odnośnie nazewnictwa garaż w urzędach zawsze będzie wymagał pozwolenia, ja bym używał nazw takich jak budynek gospodarczy lub wiata. Jeżeli to ma być konstrukcyjnie połączone z budynkiem mieszkalnym to śmiem twierdzić, że to coś będzie wymagać pozwolenia na budowę. Proponuje pomyśleć nad wiatą wolnostojącą przynajmniej mniej papierów . No chyba że zgoda w okolicy bo inaczej legalizacja czegoś takiego to 50 tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #1216 Napisano 14 Kwietnia 2014 Kumpel ma przerwę od domu na grubość kartki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #1217 Napisano 14 Kwietnia 2014 nie pisałem o konieczności posiadania pozwolenia na budowę tylko o zgłoszeniu, a to dwie różne sprawy, wiata wolno stojąca, zakotwiczona w gruncie na stałe też wymaga zgłoszenia... "Zgłoszenia, należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych. Do wykonywania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej (starosta lub wojewoda) nie wniesie, w drodze decyzji, sprzeciwu i nie później niż po upływie 2 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia (art. 30 ust. 5 ustawy - Prawo budowlane)...." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek1602 Zgłoś #1218 Napisano 18 Kwietnia 2014 A jak myślicie, czy taniej wyjdzie taki zakup czy budowa samemu?Moje zdolności manualne - budowałem składzik na narzędzia i to tyle Zawsze można wylać wylewke grubości 7-15 cm na ubitym gruncie bądź podsypce. tzw. chudy beton + zbrojenie (nie wiem dla jakiego obciążenia ma to być). Ewentualnie wybrac wiecej ziemi i dodatkowo stopy i na to garaz z blachy. Ale czy wystarczy zgloszenie, nie mam pojecia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ozzi Zgłoś #1219 Napisano 4 Maja 2014 Siema, Orientuje się ktoś jakie są warunki budowlane odnośnie otworów wentylacyjnych w kuchni w nowym budownictwie? Deweloper w nowym bloku umieścił tylko jeden otwór wentylacyjny więc nie można podłączyć okapu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #1220 Napisano 4 Maja 2014 Z obowiązującej normy to nie wynika: http://www.iko.pwr.wroc.pl/PracowDrct/Agnieszka_Zajac/_PN-83_B-03430_doc.pdf Zapytam jeszcze fachmanów, ale dopiero jutro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach