Skocz do zawartości
mitrut

Turbo nie reaguje do 2500 tys/obrotów

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Doby Wszystkim

Mam pewien problem , mechanicy rozkładają już ręce , więc piszę na forum może ktoś to przeszedł.

Turbo przestało reagować do 2500 tys/obr dodam że powyżej już jest OK. Najlepsze jest to że nie zawsze tak jest , czasami jest dobrze , zwłaszcza gdy silnik jest zimny jest super , jak się nagrzeje jest klops chodzi jak 50KM a nie 170KM , pare razy włączył się błąd zaworu ciśnienia doładowania - oczywiście wymieniony na nowy ale problem pozostał. Wymienie co zostało wykonane:

1. Sprawdzone szczelności w intercoolerze i do turbiny

2. Wymieniona turosprężarka

3. Wymyte pompowtryski

4. Wymieniony przepływomierz

5. Wymieniony zawór ciśnienia turbodoładowania

6. Wymyty EGR

7. Wyczyszczony filtr cząstek stałych

8. Regulacja do 1 setnej dawki wtrysku na pompowtryskach

kosztowało to majątek a auto chodzi jak wcześniej ,

Proszę o pomoc trwa to już 2 miesiące i klops

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzień Doby Wszystkim

Mam pewien problem , mechanicy rozkładają już ręce , więc piszę na forum może ktoś to przeszedł.

Turbo przestało reagować do 2500 tys/obr dodam że powyżej już jest OK. Najlepsze jest to że nie zawsze tak jest , czasami jest dobrze , zwłaszcza gdy silnik jest zimny jest super , jak się nagrzeje jest klops chodzi jak 50KM a nie 170KM , pare razy włączył się błąd zaworu ciśnienia doładowania - oczywiście wymieniony na nowy ale problem pozostał. Wymienie co zostało wykonane:

1. Sprawdzone szczelności w intercoolerze i do turbiny

2. Wymieniona turosprężarka

3. Wymyte pompowtryski

4. Wymieniony przepływomierz

5. Wymieniony zawór ciśnienia turbodoładowania

6. Wymyty EGR

7. Wyczyszczony filtr cząstek stałych

8. Regulacja do 1 setnej dawki wtrysku na pompowtryskach

kosztowało to majątek a auto chodzi jak wcześniej ,

Proszę o pomoc trwa to już 2 miesiące i klops

a zrób logi i wrzuć na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z logami to mam problem bo ja nie mam vag tylko piszę co mechanicy wykonali i raczej nic nie wiedzą co dalej robić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a błędy ?

i myślę ze bez logów to się nie da ale może inne mądre głowy się wypowiedza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak pisałem tylko 2 razy wyświetliło błąd zaworu ciśnienia turbodoładowania a tak bez blędów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... a może przewody podciśnienia, albo pompa vacum?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie pompa i przewody , nie wiem czy to zbieg okoliczności ale wydaje mi się że zaczęlo się po wymianie rozrządu , mimo że czujnik na wałku nie wykazuje błędu a podobno mechanik wkładał blokady i wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej nie pompa i przewody , nie wiem czy to zbieg okoliczności ale wydaje mi się że zaczęlo się po wymianie rozrządu , mimo że czujnik na wałku nie wykazuje błędu a podobno mechanik wkładał blokady i wszystko jest ok.

Ja bym poszedł tym tropem przy wymianie rozrządu może mechanik pozamieniał przewody, albo zapomniało mu się gdzieś założyć.

Ściągnij przewód ze sterowania turbiną i zobacz, co się będzie działo, jeżeli nic się nie zmieni to znak, że masz problemy z podciśnieniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo w golfie 1.9 TDI 110 kM. Też tak jeżdżę już dłuższy czas bo nikt nie potrafi tego opanować. U kolesia w passacie B5 1.9 TDI podobno pomogło czyszczenie kolektora ssącego. Był zabity zgorzeliną i sadzami. Otwory miały trzy razy mniejszą średnicę niż powinny. Ale to '98 rok więc trochę polatał. A u ciebie w 2007 roczniku to raczej nie zabity kolektor.

Jak coś poradzisz to daj znać. Ciekaw jestem co to za cholerstwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B5 zdarzało się, że za podobny obiaw odpowiedzialny był siłownik turbiny. Dodam, że siłownik, np. w tym wątku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=76814 teoretycznie był sprawny. Siłownik mechanicy wymieniali lub sprawdzali (podmiana na drugi etc.)?

Jednak mimo wszystko, tak jak kolega krypek, zacząłbym od sprawdzenia prawidłowego podłączenia wszystkich podciśnień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w Toledo 1,9 TDi, 2 razy wymieniałem siłownik turbiny (korozja). Po drugie siłownik może być źle ustawiony i nie kieruje łopatkami turbiny jak należy. Trzeba to by było wyjąć i sprawdzić czy przy zasysaniu powietrza mieszek się wciąga i czy trzyma ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wydaje mi się że zaczęlo się po wymianie rozrządu , mimo że czujnik na wałku nie wykazuje błędu a podobno mechanik wkładał blokady i wszystko jest ok.

 

Może jednak warto sprawdzić synchronizację rozrządu.

Edytowane przez laki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

umówiłem się do "Chylińskiego" w Warszawie , może coś tam pomogą , przez telefon zapewniali , że wiedzą w czym problem . Jak coś to napiszę co to była za cholera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne, jeśli nie takie same objawy w moim autku, szukam rozwiązania tego problemu od jakiegoś czasu. Daj znać czy wizyta u Chylinskiego dała spodziewany efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyłanczam się, daj znac jak się uporasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mat.

Jest to mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich posiadaczy Passata!

 

Mam następujący problem:

Posiadam Passata 1.9 TDI 105 PS 2007r. przebieg 180 tyś. i podczas przyśpieszania na I i II biegu do momentu załączenia się turbiny silnik dusi się i dzwonią zawory. Po załączeniu turbiny wszystko wraca do normy. Robiłem pełną diagnostykę silnika i fachowiec stwierdził, że winne są popychacze hydrauliczne i zaproponował wymianę. Oprócz tego czyszczenie filtra cząsteczek stałych (VAG pokazał 30% sprawności). Wg mechanika turbina jest w idealnym stanie. Żadna kontrolka błędów się nie świeci. Na VAGu również nie wyskakuje żaden błąd. Co może być przyczyną takiego zachowania? Faktycznie winne mogą być popychacze?

 

Pozdrawiam

Mat.

Edytowane przez Mat.
literówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robią i robią jak narazie doszli że łapie lewego powietrza ale jeszcze nie wiedzą gdzie . Jak będę coś wiedział to napiszę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jayo76

Witam!

POMOCY-WIELKI PROBLEM

Passat 2006r Diselek 2.0TDI 140 konny, szescio biegowy.

Gdy odpalam samochod,nie zalacza sie turbina,gdy zgasze silnik i ponownie wlacze ,nadal NIC,ale i to jest bardzo dziwne.Gdy rusze autem i przy minimalnej predkosci wcisne kluczyk by wylaczyc silnik i zalacze go szybko ponownie to auto zaczyna normalnie chodzic,turbo jest juz zalaczone do czasu wylaczenia silnika.Dziwne jest jeszcze to ze nie musze go odpalac z biegu(ze sprzegla) wystarczy tylko ze wylacze i wlacze ponownie zaplon,gdy kola auta sie obracaja.I wtedy wszystko gra.....DZIWNE PRAWDA

MACIE PANOWIE JAKIES POMYSLY CO TO MOZE BYC??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszę krótko u Chylińskiego totalna klapa , stał 2 tygodnie albo i dłużej już się pogubiłem. Zabrałem do Zasady na ulicę Grochowską i powiem Wam tyle wgrali najnowsze oprogramowanie z 2010 r i kazali jeździć , podobno wyłapuje więcej błędów i jak narazie o zdziwienie wszystko jest OK , czekam i pomykam już 1500 km od wgrania oprogramowania i nic się nie dzieje . Może tu była przyczyna tego wariactwa?

Nie polecam tylko serwisu VW Chyliński na ul. Sąsiedzkiej całkowita olewka wszystkiego .

Koszt wgrania oprogramowania w ASO VW Zasada 236zł .

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności