Bonzo-cbr Zgłoś #41 Napisano 8 Maja 2009 Witam też mam problem z tylnią wycieraczką. Silnik działa, ale cały ten mechanizm zębaty się nie obraca. kolega tutaj napisał że należy zdjąc kółko zębate i sprzwdzi panewki, ale za choinke nie wiem jak zdjac ten mechanizm?? Dziwi mnie jeszcze inna rzecz. Na końcu wałka silnika widac takie pomarańczowe kółeczko i nie wiem czy to powinno byc przyczepione do wałka bo u mnie lata luźno. http://www.sendspace.pl/file/MTYomy3o/ cały mechanizm: http://www.sendspace.pl/file/JtgEqd8Q/ A może wymiana szczotek tylko nie wiem jak i gdzie to zrobic (zaatakowa elektyka) http://www.sendspace.pl/file/sW04rXHk/ ---------- Post added at 19:06 ---------- Previous post was at 18:58 ---------- Sorki. Teraz zamieszczam poprawne zdjecie tego wałka z pomarańczową końcówką http://www.sendspace.pl/file/oFeji9yz/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bonzo-cbr Zgłoś #42 Napisano 16 Maja 2009 Poradziłem sobie. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franek4always Zgłoś #43 Napisano 16 Sierpnia 2009 Witam!czar/żół to plus a brązowy masa, po przekręceniu kluczyka na ON zasilanie podawane jest stale, nie zależnie od pozycji przełącznika wycieraczek. Dwa środkowe przewody podają sygnał (włączony lub wyłączony albo po spryskiwaczu bieg ciągły chyba trzy ruchy) tyle wywnioskowałem ze schematu. Moja wycieraczka jest zrąbana i biega cały czas. I tu ja mam pytanie, czy jak podepnie się tylko plus i minus bez pozostałych przewodów to wycieraczka ma stać czy się włącza i śmiga bez przerwy? Sam nie mam pojęcia co popsuło się u mnie. To jak to jest z tymi napięciami na wtyczce? Tylna wycieraczka u mnie też przestała działać. Dobrałem się do niej i jak sprawdziłem napięcie na wtyczce to miałem na 4 styku masę a na pozostałych 1,2,3 permanentne 12V niezależnie od załączonej dźwigni uruchamiającej tylną wycieraczkę. Czy to znaczy że coś elektronika u mnie szwankuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chlipekbydzia Zgłoś #44 Napisano 16 Sierpnia 2009 A ja dzięki wskazówkom naprawiłem częściowo. Leży po drugiej stronie niż powinna ale działa i to jest sukces. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #45 Napisano 8 Września 2009 chciałbym koledzy odświeżyć temat.... moja niepewność dotyczy podłączenia silniczka wycieraczki na krótko aby stwierdzić jego poprawne działanie (jak wiadomo są 4 piny z czego brązowy to na pewno masa a żółto - czarny prawdopodobnie plus) 1. ma ktoś może pojęcie jak podłączyć?czy po podłączeniu dwóch skrajnych pinów silniczek powinien działać? 2. czy plus powinien być jedynie na kablu żółto -czarnym? (jeśli tak to kiedy) 3. co może być przyczyną palenia się bezpiecznika odpowiedzialnego za wycieraczkę (numer 27 - 15 niebieska) 4. jak jasno określić czy napięcie jest na końcu wtyczki czy go nie ma (mój miernik chyba jest nie taki bo napięcia nie wykrywa;/ albo coś jest skopane gdzieś w tajemniczym miejscu) Wszelkie sugestie mile widziane.Ewentualne schematy i porady również Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #46 Napisano 9 Września 2009 CZy wyciągnałeś silniczek z mechanizmu wycieraczki? Czy podłączasz to w calosci? Jesli masz to co ja (dwa posty wyzej) to silniczek nie ruszy, jesli mechanizm jest zapieczony. Tez mialem wrazenie ze siliczek padl. U mnie bezpiecznik nie palil, ale silniczek mocno sie grzal. Moze masz slabszy bezpiecznik.Wyciagnij silnik z mechanizmu wycieraczki (odkrec dwie srubymocujace sciagnij obudowe i delikatnie wykrec silniczek ze slimakiem. Uwazaj na szczotki! Nastepnie sprobuj dwie rzeczy - wyciagnac trzpien prowadzacy wycieraczke - jesli nie chce wyjsc, ani sie obracac, to masz rdze w srodku, dwa: rozlaczyc tryby od wycieraczki i uruchomic silnik...) Silnik jest dosc potezny, wiec raczej nie pada tak latwo... a więc już wyjaśniam o co mi chodzi..... silniczek jest rozebrany i wyglada tak: posiada 4 pinowe złącze w którym po podłączeniu na krótko (nie wiem czy dobrze podłączam ) zero reakcji: tak wygląda szczotkotrzymacz i szczotki (jednej nie było ale kupiłem i doszlifowałem): a odnośnie bezpiecznika to daje tam 15 taki jaki ma być ale ostatnio znowu się spalił;/ generalnie interesuje mnie na których pinach powinno być napięcie i jak to sprawdzić najlepiej - jeżeli chodzi o silniczek to chyba się skończył;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skobi1025 Zgłoś #47 Napisano 20 Października 2009 witam ja mam taki problem z wycieraczką tylna jak włącze przełącznikiem to tylko drgnie i stoi sprawdzalem silniczek jest dobry nawet podłaczałem plusa i minusa do całego mechanizmu i działa wycieraczka może ktoś poradzić co by tu zrobic żeby działalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skobi1025 Zgłoś #48 Napisano 21 Października 2009 powiem tak już naprawilem okazalo sie że elektronika calego mechanizmu tylnej wycieraczki padła i wymieniłem na druga kompletna zapłaciłem 150 zł.ma dojscie d czesci do passata b5 pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syty1978 Zgłoś #49 Napisano 28 Stycznia 2010 Witam mam takie pytanie mianowicie czy silniczek tylniej wycieraczki z forda galaxy,seata alhambry będzie pasował do vw passata kombi,niekture aukcje podają że pasują silniczki z galaxy do passata,czy ktoś z forumowiczów może to przetestował,używany silniczek vw kosztuje do 200 zł, a z forda od 100 do 150 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #50 Napisano 2 Lutego 2010 i zobaczę co w tym silniczku piszczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darro Zgłoś #51 Napisano 7 Lutego 2010 witam wszystkich. Mam ten sam problem jak kolega wyżej, passat 2000 r. 115 km kombi, mianowicie też mi szaleje tylna wycieraczka chodzi bez powodu. nie wiem czy dobrze doczytałem odpowiedzi, czyli problem tkwi w silniczku??? za odpowiedzi z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #52 Napisano 7 Lutego 2010 raczej sterowanie silnikiem ale może sam silnik też w końcu to tez elektryka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darro Zgłoś #53 Napisano 7 Lutego 2010 ok zajrze w to sterowanko i się odezwę.dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek_80 Zgłoś #54 Napisano 8 Lutego 2010 witam Mialem podobny problem.Koszt zestawu zamiennego to bagatela 155-170 PLN.Polak musi kombinować wiec w moi przypadku sprawdziła sie rurka ze spryskiwacza do szyb Window PLUS.dysza wchodzi dość fajnie a do plastiku w silniku(w miejsce zatartej mosiężnej rurki) nawet dość ciasno.mam to od dwóch dni jeszce nie widze powodzi w bagażniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelvw Zgłoś #55 Napisano 9 Lutego 2010 witam. wyciągnolem silniczek tylnej wycieraczki i połączyłem na krótko do aku. i działał a jak zamontowałem go spowrotem w aucie to to tylna wycieczarcza nie działa ale płyn leci co jest i o co chodzi może ktoś miał już taki przypadek jak ktoś wie co może byc nie tak to pomóżcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GROSZEK_VW Zgłoś #56 Napisano 27 Lutego 2010 podnoszę temacik, akurat z wycieraczka nie mam problemu, ale mam problem ze przez spryskiwacz nie leci mi płyn miał ktoś już taki problem i na czym on polegał !? prosił bym o podpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek_80 Zgłoś #57 Napisano 28 Lutego 2010 WITAM mOZLIWE ZE UKRECIŁA CI SIE RURKA DOPROWADZAJACA PŁYN DO DYSZY SPRYSKIWACZA, LUB MASZ ZAPCHANA DYSZE.oDKREC TAPICERKE TYLNEJ KLAPY SCIAGNIJ WEZYK Z MECHANIZMU WYCIERACZKI I SPRAWDZ CZY LECI PŁYN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
netadmin_47 Zgłoś #58 Napisano 28 Lutego 2010 podnoszę temacik, akurat z wycieraczka nie mam problemu, ale mam problem ze przez spryskiwacz nie leci mi płyn miał ktoś już taki problem i na czym on polegał !? prosił bym o podpowiedz Temat był już szeroko opisywany w kilku wątkach wraz z opisami napraw. Użyj kolego wyszukiwarki. Przyczyn może być kilka (od rozłączonych przewodów płynu po zatkaną dyszę spryskiwacza i inne poważniejsze uszkodzenia). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #59 Napisano 28 Lutego 2010 oDKREC TAPICERKE TYLNEJ KLAPY SCIAGNIJ WEZYK Z MECHANIZMU WYCIERACZKI I SPRAWDZ CZY LECI PŁYN.A zanim zdejmiesz tapicerkę dostań się do tylnej lewej lampy i sprawdź czy nie rozłączył albo przetarł się tam wężyk doprowadzający płyn.Do kolegi jacek 80 wyłącz Caps Lock. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GROSZEK_VW Zgłoś #60 Napisano 28 Lutego 2010 (edytowane) Użyj kolego wyszukiwarki.już to robiłem kilka razy i bez rezultatów! widzę ze będę musiał spróbować metodą prób i błędów! pozdrawiam 1. Niestety, nie znaleziono wyników dla podanych kryteriów. >>taka odpowiedz dostaje z szukajki Edytowane 28 Lutego 2010 przez GROSZEK_VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach