uosiu Zgłoś #1 Napisano 22 Lipca 2010 Witam, moze od razu konkret: Passat '94, 1.8 ABS - instalacja gazowa: Reduktor Elpigaz Vega, zbiornik Stako, Sterowanie mieszanka: Stefanelli Telgas 5000 simplex NA (lub podobne cos) lub zwykla sruba, wg uznania. ostatnio jezdze na srubie Starczy, ze autko dluzej pojezdzi na gazie (trasa >100km z ciaglymi obrotami, 200km w miescie) i zaczynaja sie atrakcje. Na LPG niskie obroty wtedy to 2000rpm, na benzynie silnik jest wtedy masakrycznie zalewany benzyna (juz po sekundzie czuc w aucie bardzo mocny zapach niespalonej, goracej benzyny). Zeby w ogole na Pb95 wtedy pracowal nalezy nieustannie pompowac pedal gazu. Trzymanie pedalu do oporu powoduje slyszalne zduszenie silnika i jego zgasniecie. Silnik odżywa po odpuszczeniu pedalu gazu, lecz wtedy rowniez gasnie. O kulturze pracy jednostki mozna wtedy jedynie pomarzyc. Calosc atrakcji mija po resecie ECU (auto plynnie chodzi na Pb i 1k niskie na LPG) i niestety po podanym wyzej czasie te atrakcje powracaja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #2 Napisano 22 Lipca 2010 Usterka w dawkowaniu LPG prowadzi do rozjechania mapy Pb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #3 Napisano 22 Lipca 2010 no dobrze, ale emulator sondy caly czas pracuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #4 Napisano 22 Lipca 2010 No to może emulator źle emuluje,ma jakies zachwiania co powoduje podwyższone dawkowanie?A nie zauważyłeś większego spalania?Może być nawet lewe powietrze, w ABS odma często parcieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #5 Napisano 22 Lipca 2010 wlasnie ostatnio zauwazylem zmniejszone spalanie. rok temu palil z 15 gazu trasa/miasto, teraz potrafi spalic 11.5 w miescie i 12.5 w trasie z 5os, bagaznikiem i przyczepa http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/17606 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #6 Napisano 23 Lipca 2010 Sprobuj odlaczyc calkowicie emulator,po prostu podlacz sonde tak jakby gazu nie bylo a kable z emulatora zaizoluj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #7 Napisano 24 Lipca 2010 jeszcze skombinuje kabel VAG i pomierze lambde w czasie jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 24 Lipca 2010 Sądzę, ze to nie Lambdy wina. Skoro jedziesz z obrotami 2000 i potem dla silnika jest to odniesienie do obrotów na biegu jałowym, to masz coś z komputerem sterującym pracą silnika. Gubi ustawienia. jeśli już robisz RESET, zrób to na całkowicie zimnym sliniku, potem odpal auto na benzynie i zostaw go do czasu, aż pod wpływem nagrzania się płynu, włączy się wentylator. Potem zgaś sinik, odpal ponownie i przełącz na LPG i też zostaw go na około 10 minut i niczego nie dotykaj. Jeśli po takim zabiegu, po pewnym czasie znowu zaczna się cyrki, to chyba będzie wina sterownika. Albo uszkodzony albo coś sie dzieje w kostkach połączeniowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #9 Napisano 24 Lipca 2010 Nie mowie, ze jezdze caly czas na 2k. Wystarczy, ze zrobie trase, na ktorej mam z grubsza stale obroty. moze to byc nawet 6k rpm. I tak jalowe na 2k sie ustawia. starczy, ze zapne jedynke i sie bede toczyl bez gazu i spadnie na 1k/800rpm. Najbardziej rozbraja mnie fakt rozjazdu mapy na Pb, czasami jest tak, ze nie da sie nawet auta zagrzac, by na lpg wejsc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 24 Lipca 2010 No właśnie o tym piszę. Komp gubi ustawienia mapy, czyli może być coś z zasilaniem. Jak nie wierzysz, to zresetuj kompa, odpal silnik i trzymaj go na 1500 obr przez około 15 minut i zobaczysz, że jak zgasisz silnik i go ponownie włączysz, to dla komputera te 1500 będzie liczba obrotów na luzie. No i odnośnie twojego przypadku to mówiąc inaczej - sterownik sobie "robi" mapę w trakcie jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #11 Napisano 24 Lipca 2010 Jak nie wierzysz, to zresetuj kompa, odpal silnik i trzymaj go na 1500 obr przez około 15 minut i zobaczysz, że jak zgasisz silnik i go ponownie włączysz, to dla komputera te 1500 będzie liczba obrotów na luzie. chodzi mi o to, ze jakich obrotow bym na trasie nie mial, i tak ZAWSZE niskie sie ustawia na 2k. wystarczy, ze beda przez dluzszy czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 24 Lipca 2010 chodzi mi o to, ze jakich obrotow bym na trasie nie mial, i tak ZAWSZE niskie sie ustawia na 2k. wystarczy, ze beda przez dluzszy czas A no to kolego jedyna opcja to wymiana potencjometru przepustnicy. Masz go pod grucha z prawej strony - stojąc przed autem. Zawieszają sie ślizgi Ja do AAM-a kupiłem używkę za 100 zeta i problem znikł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #13 Napisano 24 Lipca 2010 pomierze silnik VAGiem, bede czekal, az atrakcje wystapia i bedziemy analizowac logi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 24 Lipca 2010 Rób jak uważasz U mnie w B4 jak tak obroty szły same na luzie do 2000, to dopiero wymiana potencjometru pomogła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #15 Napisano 24 Lipca 2010 jak potencjometr swiruje, to w logu wyjdzie, ze przepustnica otwarta na iles %, po resecie bedzie na iles, mimo ze gazu nie wciskam. Generalnie logi na swiezo i w atrakcjach. no i potem czytac i analizowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #16 Napisano 27 Lipca 2010 skąd ja to znam... znalazłem jakiegoś włoskiego PDFa który informuje, że w ABSie z gazem Igen który mam (Bingo M) trzeba zrobić układ kasowania ECU po każdym zgaszeniu silnika. A robi się to tak, że przecina się jeden kabel przy ECU i łączy z innym. Mi tak skakał silnik na pb że mi się poduszki pourywały, od 3 miesięcy jak zrobiłem ten prosty mostek - nie mam problemu z pb i lpg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #17 Napisano 27 Lipca 2010 (edytowane) Dokładnie to trzeba przeciąć przewód idący do pinu ECU numer 21 (stały plus) i podać na niego plus po stacyjce np. z przewdou idącego do pinu 23. Pinout jest na volkswagen.msk.ru. Ale u uosia sprawdził bym najpierw lambdę. Edytowane 27 Lipca 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #18 Napisano 27 Lipca 2010 Mi podmianka potencjometru nic nie dała. Problem z zawieszającymi obrotami na 2k zniknął, gdy zresetowałem komputer i jeździłem autem tylko na PB przez ok 300 km - pewnie komputer ustawiał właściwe mapy. Od tamtej pory problem się nie pojawiał. uosiu, tak jak pisałem w temacie regionalnym, będę w Legnicy na początku sierpnia i chyba gdzieś mam płytkę potencjometru przepustnicy do 1.8 ABS, to mogę wziąć ze sobą. Aha no i VAGa też pewnie będę miał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #19 Napisano 28 Lipca 2010 uosiu, tak jak pisałem w temacie regionalnym, będę w Legnicy na początku sierpnia i chyba gdzieś mam płytkę potencjometru przepustnicy do 1.8 ABS, to mogę wziąć ze sobą. Aha no i VAGa też pewnie będę miał. no to sie zamienimy miejscami, bo 6-9 sierpnia spedze w warszawie na slubie brata mojej dziewczyny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #20 Napisano 28 Lipca 2010 Jeżeli uznasz, że to może być przyczyna to zostawię tę płytkę komuś z Twojej grupy to sobie podmienisz, mi (odpukać) nie jest potrzebna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach