Skocz do zawartości
przemek4net

pas bezpieczenstwa/wymiana - tyl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

zacial mi sie pas na tyle (tak w polowie wyciagniecia) - nie ogladalem tego dokldanie - wiec troche blodnynkowo jeszcze sie popytam

Czy operacja (kombi, przedliftowy) wymiany pasa jest skomplikowana i czasochlonna? (jezeli nie to nie chce mi sie myslec nad pasem tylko od razu kupie drugi zeby czasu nie tracic)

Jak dostac sie do pasa ? (te plastiki z tylu w bagazniku sa na zatrzaski czy posrubowane)? Duzo rozbiorki? (wykrecami kanapy, kupa plastikow latwych do polamania itp czy lajcik)

Pozdrawiam,

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co od razu go wymieniać ?

Spróbuj go wyciągnąć , a następnie wypsikaj Plak-iem lub talkiem w spraju.

Po chwili trzeba wytrzeć cały pas do sucha, i zobaczyć , jak się zwija.

Powinno pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

on jest zablokowany - nie zwija sie ani sie nie rozwija-)

Dziecko jak sie zapinalo prawdopodobnie szarpnelo i pas stanal w polowie wyciagniecia

nie ogladalem tego dluzej niz minuty - na szybko znalazlem cos na temat jakiegos glupawego patentu z samoblokowaniem sie pasa gdy zapina sie fotelik (tam mam tylko taki typu podkladka pod 4 litery) - chwilowo jestem w delegacji a auto stoi na parkingu (przygladne sie temu w piatek)

pozdrawiam,

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemek4net - jak dobierzesz się już do zwijacza pasa (tapicerka bagażnika łącznie z podłogą musi być zdjęta), to zdejmij plastikową osłonkę widoczną po lewej lub prawej strony zwijarki - pod nią będzie duża plastikowa zębatka, a pod tą zębatką mała metalowa kulka w specjalnym uchwycie. Zobacz, czy nie jest brudna, psiknij powietrzem żeby odkurzyć i poruszaj nią palcem. To powinno odblokować pas o ile mechanizm sam w sobie jest sprawny. Jeśli mechanizm jest uszkodzony (zerwana i zblokowana sprężyna, to tylko wymiana na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem. Mam zacięty środkowy pas bezpieczeństwa w tylnej kanapie. Chciałbym rzucić okiem co się tam stało, jednak nie mam pojęcia jak się tam dostać. Z tego co widzę to mechanizm jest schowany w oparciu. Wie ktoś może jak się do tego zabrać ?

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem co kolega pazuzu, pomoże ktoś? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pomoże ktoś? :)

Proszę :bry2

 

tylnysrodkowypasbezpiec.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zanim odkrecisz pas musisz jeszcze sciagnac boczki plastikowe go oslaniajace zadna filozofia proste bodajze 14 /17 srubokret krzyzakowy 2 piwa ok 1 h wolnego czasu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, trochę odświeżę temat, ale potrzebuję pomocy, mam problem z wymianą tylnego lewego pasa, kompletnie nie wiem jak sie za to zabrać, proszę o szybką odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, trochę odświeżę temat, ale potrzebuję pomocy, mam problem z wymianą tylnego lewego pasa, kompletnie nie wiem jak sie za to zabrać, proszę o szybką odpowiedź.

 

na początek zdemontować musisz tylne oparcie i boczek a pod nim są już tylne pasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Forumowicze,

 

Podpinam się do wątku - niestety pies pogryzł mi tylne pasy i nadają się one tylko do wymiany :/

 

Czy demontaż wiąże się z ryzykiem zadziałania jakiegoś systemu? Słyszałem, że są tam napinacze - ale chyba mechaniczne?- czy są one w jakiś sposób połączone z systemami bezpieczeństwa?

 

Jest to samochód w wersji kombi - czy jako zwykły laik poradzę sobie z ich wymianą?

 

Dodam, że naprawiłem samodzielnie tylną szybę ,,na korbkę'' - to czy zdolności takie wystarczą na wymianę tego mechanizmu?

 

Od czego najlepiej zacząć? Może ma ktoś jakiś ,,manual'' tej czynności?

 

I ostatni kwestia - kupno pasów - ASO zaśpiewało mi ponad 700 PLN/sztukę(!!!)

Na all...ro widziałem dużo ofert, ale nie wiem czy można to kupić bez obaw?

 

Może polecacie jakiś sklep?

Czy może jednak skorzystać z tego portalu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłam pas przez internet, jednak mechanik, który widział to chyba pierwszy raz, sprawił, że pasy jeszcze przed użyciem wybuchły jak przy wypadku, ponadto bardzo cienki gwint jest przy tych śrubach, łatwo odkręcić, gorzej zakręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ktoś jakiś ,,manual'' tej czynności?
Manual jest zbedny bo to prosta robota,jesli masz pasy koloru siwego to mam takie od sedana dam ci je za darmo bo ja zmienilem wnetrze na kremowe a siwe mi zawalaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam czarne i tez sprawne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Manual jest zbedny bo to prosta robota,jesli masz pasy koloru siwego to mam takie od sedana dam ci je za darmo bo ja zmienilem wnetrze na kremowe a siwe mi zawalaja.

 

 

 

Kolego, a czy pasy od sedana będą pasowały do kombi?

 

Dzięki za propozycję, ale wnętrze mam ciemne, pasy również - wolałbym pozostać przy dotychczasowej kolorystyce.

Pytanie tylko, czy jest różnica (np. w mocowaniu) między pasami do sedana a kombi?

 

Pilna sprawa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tego to juz nie wiem,musisz jakos sie dowiedziec)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hello

Tylny pas po stronie kierowcy czasami się blokuje i nie chce dać się wyciągnąć tylko trzeba cały zwinąć i na nowo wyciągać.

Co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odświeżam temat gdyż widzę że były osoby z podobnym problemem ale nie było konkretnych wskazówek. Dzisiaj zauważyłem że w moim passacie pas środkowy który jest zamontowany w oparciu siedzenia (jest to pełny, normalny pas a nie zwykła biodrówka) zaciął się i ani rusz. Jest zwinięty i mogę go pociągnąć maksymalnie ok 1cm, później czuję jak jakiś mechanizm (zapadka czy coś) go blokuje. Wspomniana blokada to chyba ta sama która blokuje pas przy szybkim pociągnięciu.

 

Jakieś wskazówki jak dostać się do mechanizmu który jest ukryty w oparciu siedzenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności