Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie co do skrzyni DSG siedmio biegowej - Czy trzeba w niej wymieniać olej? Ta skrzynia nie ma zanurzonych sprzęgieł w oleju. W całej skrzyni jest podobno tylko 1,7 l oleju. Szukałem na forum jakiś informacji na jej temat ale wszyscy piszą o sześcio biegowym DSG. Czy ktoś z was może napisać jakieś szczegóły co do 7 biegowej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 6 biegowej DSG na 100% zmienia się olej - chyba co 60 tyś km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam DSG 7 w Passacie i w książce serwisowej nie znalazłem pozycji p.t. "wymiana oleju w skrzyni biegów". Przejrzę jeszcze raz - może cos przeoczyłem. Natomiast na 100% jest pozycja wymiany oleju przy skrzyni DSG 6 (w końcówce produkcji B6 dostępna z dieslami oraz 2.0 TSI, mniejsze benzyny mają już DSG 7).

 

W saolonie przy zakupie pytałem o to sprzedawcę - również twierdził (niby po konsultacji z mechanikami), że przy DSG 7 oleju nie będe wymieniał podczas swojej eksploatacji (zakładam, że przejadę tym samochodem 120 - 150 tys. km max.). Sprzęgła w DSG 7 nie są w kąpieli olejowej jak w DSG 6, a olej jest jedynie w samej skrzyni - na podobnej zasadzie, jak to ma miejsce w manualu (są to słowa sprzedawcy).

 

Poza tym abstrahując już od tematu wymiany oleju - DSG 7 to prawdziwa frajda z jazdy (brakuje mi jedynie trochę koników - mam 160, a pewnie przy 200 byłoby jeszcze lepiej). Jeździłem wcześniej oczywiście manualami (BMW 5, Passat B6, Audi A4, Subaru Legacy, Vectra B itd.) ale również i automatami (A6 tiptronic oraz A6 multitronic, BMW 7) i muszę powiedzieć, że DSG 7 jest rzeczywiście bardzo szybkie i oszczędne. Zanim dosiadłem DSG myślałem, że to multitronic jest najlepszy - ale DSG teraz wydaje mi się bardziej kompletnym rozwiązaniem. Jeśli chodzi o płynność jazdy i ekonomię, to i multitronic i DSG dają bardzo przyzwoite doznania. Natomiast przy jeździe szybkiej i dynamicznej DSG jest bez konkurencji. Teraz już wiem, że żadnego samochodu ze skrzynią manualną już nie kupię, zwłaszcza, że większość czasu poruszam się po mieście, częstokroć w korkach.

 

Co ciekawe - żadnej skrzyni biegów (ani manualnej, ani automatu) jeszcze w życiu nie musiałem naprawiać. Albo mam szczęście, albo mity o awaryjności (np. multitronica - użytkowałem przez 4 lata) są grubo przesadzone i często wynikają ze złego użytkowania pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w końcu ktoś coś napisał, dzięki wielkie za opinie i wskazówki, popytam jeszcze w salonie o tą skrzynie, bardzo mało jest informacji na jej temat. Ta skrzynia występuje w passacie tylko w silniku 1,4 TSI (122KM) i 1,8 TSI (160KM). Co do multitronica w którym zmienia się olej co 60 tyś, mam kolegę który dopiero przy przebiegu 280 tyś po raz pierwszy go zmienił (myślał że jest bezobsługowa), do tej pory skrzynia działa i nic się nie dzieje, a na liczniku grubo ponad 300 tyś. Awarie biorą się głównie z nieumiejętnej jazdy, to nie są samochody sportowe, a niektórzy tak właśnie je traktują. "father" dzięki za informacje. Jak ktoś z was ma więcej informacji o DSG 7 to będe wdzięczny.

Edytowane przez conquer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu link do DGS 6

 

dsg6.th.jpg

 

A tu do DSG 7

 

dsg7.th.jpg

 

Wychodzi na to ze w DSG 7 nie wymienia sie. ( jest napełniana tylko raz i to bardzo małą ilością oleju, ale za to są 2 rodzaje olejów (mechatronika inny niz skrzynia)

Wszystkie skrzynie z kodem 02E 6 biegowe DSG wymiana co 60tys km.

Dodatkowo jak ktos ma HALDEX-a (tak jak kolegi CC 4x4) to niech sobie zapisze ze tez przysługuje mu wymiana oleju co 60tys

 

haldex.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No w końcu ktoś coś napisał, dzięki wielkie za opinie i wskazówki, popytam jeszcze w salonie o tą skrzynie, bardzo mało jest informacji na jej temat. Ta skrzynia występuje w passacie tylko w silniku 1,4 TSI (122KM) i 1,8 TSI (160KM). Co do multitronica w którym zmienia się olej co 60 tyś, mam kolegę który dopiero przy przebiegu 280 tyś po raz pierwszy go zmienił (myślał że jest bezobsługowa), do tej pory skrzynia działa i nic się nie dzieje, a na liczniku grubo ponad 300 tyś. Awarie biorą się głównie z nieumiejętnej jazdy, to nie są samochody sportowe, a niektórzy tak właśnie je traktują. "father" dzięki za informacje. Jak ktoś z was ma więcej informacji o DSG 7 to będe wdzięczny.

 

Przyłączam się do prośby!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukajcie w sieci SSP390 (DSG7) oraz SSP308 (DSG6).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSG 7 biegowa w passatach to DQ200, suche sprzęgła, słabsza seryjnie od dsg 6 biegowej (DQ250) - znosi mniejszy moment obrotowy. SSP390 warto przeczytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności