conquer Zgłoś #1 Napisano 17 Czerwca 2010 Mam pytanie co do skrzyni DSG siedmio biegowej - Czy trzeba w niej wymieniać olej? Ta skrzynia nie ma zanurzonych sprzęgieł w oleju. W całej skrzyni jest podobno tylko 1,7 l oleju. Szukałem na forum jakiś informacji na jej temat ale wszyscy piszą o sześcio biegowym DSG. Czy ktoś z was może napisać jakieś szczegóły co do 7 biegowej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
conquer Zgłoś #2 Napisano 22 Lipca 2010 W 6 biegowej DSG na 100% zmienia się olej - chyba co 60 tyś km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Father Zgłoś #3 Napisano 23 Lipca 2010 Mam DSG 7 w Passacie i w książce serwisowej nie znalazłem pozycji p.t. "wymiana oleju w skrzyni biegów". Przejrzę jeszcze raz - może cos przeoczyłem. Natomiast na 100% jest pozycja wymiany oleju przy skrzyni DSG 6 (w końcówce produkcji B6 dostępna z dieslami oraz 2.0 TSI, mniejsze benzyny mają już DSG 7). W saolonie przy zakupie pytałem o to sprzedawcę - również twierdził (niby po konsultacji z mechanikami), że przy DSG 7 oleju nie będe wymieniał podczas swojej eksploatacji (zakładam, że przejadę tym samochodem 120 - 150 tys. km max.). Sprzęgła w DSG 7 nie są w kąpieli olejowej jak w DSG 6, a olej jest jedynie w samej skrzyni - na podobnej zasadzie, jak to ma miejsce w manualu (są to słowa sprzedawcy). Poza tym abstrahując już od tematu wymiany oleju - DSG 7 to prawdziwa frajda z jazdy (brakuje mi jedynie trochę koników - mam 160, a pewnie przy 200 byłoby jeszcze lepiej). Jeździłem wcześniej oczywiście manualami (BMW 5, Passat B6, Audi A4, Subaru Legacy, Vectra B itd.) ale również i automatami (A6 tiptronic oraz A6 multitronic, BMW 7) i muszę powiedzieć, że DSG 7 jest rzeczywiście bardzo szybkie i oszczędne. Zanim dosiadłem DSG myślałem, że to multitronic jest najlepszy - ale DSG teraz wydaje mi się bardziej kompletnym rozwiązaniem. Jeśli chodzi o płynność jazdy i ekonomię, to i multitronic i DSG dają bardzo przyzwoite doznania. Natomiast przy jeździe szybkiej i dynamicznej DSG jest bez konkurencji. Teraz już wiem, że żadnego samochodu ze skrzynią manualną już nie kupię, zwłaszcza, że większość czasu poruszam się po mieście, częstokroć w korkach. Co ciekawe - żadnej skrzyni biegów (ani manualnej, ani automatu) jeszcze w życiu nie musiałem naprawiać. Albo mam szczęście, albo mity o awaryjności (np. multitronica - użytkowałem przez 4 lata) są grubo przesadzone i często wynikają ze złego użytkowania pojazdu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
conquer Zgłoś #4 Napisano 23 Lipca 2010 (edytowane) No w końcu ktoś coś napisał, dzięki wielkie za opinie i wskazówki, popytam jeszcze w salonie o tą skrzynie, bardzo mało jest informacji na jej temat. Ta skrzynia występuje w passacie tylko w silniku 1,4 TSI (122KM) i 1,8 TSI (160KM). Co do multitronica w którym zmienia się olej co 60 tyś, mam kolegę który dopiero przy przebiegu 280 tyś po raz pierwszy go zmienił (myślał że jest bezobsługowa), do tej pory skrzynia działa i nic się nie dzieje, a na liczniku grubo ponad 300 tyś. Awarie biorą się głównie z nieumiejętnej jazdy, to nie są samochody sportowe, a niektórzy tak właśnie je traktują. "father" dzięki za informacje. Jak ktoś z was ma więcej informacji o DSG 7 to będe wdzięczny. Edytowane 23 Lipca 2010 przez conquer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #5 Napisano 23 Lipca 2010 Tu link do DGS 6 A tu do DSG 7 Wychodzi na to ze w DSG 7 nie wymienia sie. ( jest napełniana tylko raz i to bardzo małą ilością oleju, ale za to są 2 rodzaje olejów (mechatronika inny niz skrzynia) Wszystkie skrzynie z kodem 02E 6 biegowe DSG wymiana co 60tys km. Dodatkowo jak ktos ma HALDEX-a (tak jak kolegi CC 4x4) to niech sobie zapisze ze tez przysługuje mu wymiana oleju co 60tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drwesto Zgłoś #6 Napisano 15 Sierpnia 2012 No w końcu ktoś coś napisał, dzięki wielkie za opinie i wskazówki, popytam jeszcze w salonie o tą skrzynie, bardzo mało jest informacji na jej temat. Ta skrzynia występuje w passacie tylko w silniku 1,4 TSI (122KM) i 1,8 TSI (160KM). Co do multitronica w którym zmienia się olej co 60 tyś, mam kolegę który dopiero przy przebiegu 280 tyś po raz pierwszy go zmienił (myślał że jest bezobsługowa), do tej pory skrzynia działa i nic się nie dzieje, a na liczniku grubo ponad 300 tyś. Awarie biorą się głównie z nieumiejętnej jazdy, to nie są samochody sportowe, a niektórzy tak właśnie je traktują. "father" dzięki za informacje. Jak ktoś z was ma więcej informacji o DSG 7 to będe wdzięczny. Przyłączam się do prośby!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przmslw Zgłoś #7 Napisano 15 Sierpnia 2012 Poszukajcie w sieci SSP390 (DSG7) oraz SSP308 (DSG6). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #8 Napisano 15 Sierpnia 2012 DSG 7 biegowa w passatach to DQ200, suche sprzęgła, słabsza seryjnie od dsg 6 biegowej (DQ250) - znosi mniejszy moment obrotowy. SSP390 warto przeczytać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrpolonez Zgłoś #9 Napisano 11 Grudnia 2016 Olej można wymienić w mechatronice dla przedłużenia jego życia http://autoburn.pl/article/6064/wymiana_oleju_mechatronika_w_skrzyni_dsg_dq200 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach