sss Zgłoś #1 Napisano 8 Czerwca 2010 (edytowane) Witam, staram się zawsze znaleźć odp. na forum ale w tym przypadku, do końca nie znalazłem podobnego, otóż przy prędkości 130 zaczyna drgać budą samochodu, przy 140 jest to dosyć odczuwalne, nie ma drgań na kierownicy tylko na nadwoziu. Wyważyłem koła, ale to nie pomogło, jeszcze ewewntualnie wymienię opony na tyle bo są trochę zużyte i zauważyłem na boku takie delikatne wklęśnięcia. Jeszcze dodam, że jak puszczę gaz to gdy prędkość spadnie poniżej 130 to przestaje drgać Czy opony mogą być powodem tych drgań? Pozdrawiam Edytowane 8 Czerwca 2010 przez sss Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 8 Czerwca 2010 Czy opony mogą być powodem tych drgań? Mogą ale tez może być przyczyną uszkodzony przegub wewnętrzny. Sprawdź na podnośniku czy nie ma za dużego luzu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sss Zgłoś #3 Napisano 8 Czerwca 2010 a czy byłyby jeszcze jakieś objawy uszkodzonego przegubu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDC Zgłoś #4 Napisano 8 Czerwca 2010 (edytowane) Witam,staram się zawsze znaleźć odp. na forum ale w tym przypadku, do końca nie znalazłem podobnego, otóż przy prędkości 130 zaczyna drgać budą samochodu, przy 140 jest to dosyć odczuwalne, nie ma drgań na kierownicy tylko na nadwoziu. Wyważyłem koła, ale to nie pomogło, jeszcze ewewntualnie wymienię opony na tyle bo są trochę zużyte i zauważyłem na boku takie delikatne wklęśnięcia. Jeszcze dodam, że jak puszczę gaz to gdy prędkość spadnie poniżej 130 to przestaje drgać Czy opony mogą być powodem tych drgań? Pozdrawiam Tak, zdecydowanie opony mogą być przyczyną takich drgań. U mnie było dokładnie tak samo przy przekroczeniu autostradowej prędkości przelotowej, czyli jak wskazówka mijała 130km/h. Telepało całą budą. Winna była prawa tylna opona a raczej niewielkie wybrzuszenie na niej. Poniżej 130 efekt znikał a wraz ze wzrostem prędkości, tak od 150km w górę efekt był coraz słabiej odczuwalny. Wymiana opon i po sprawie. A może po prostu zgubiłeś ciężarek od wyważania koła ? Edytowane 8 Czerwca 2010 przez MDC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #5 Napisano 8 Czerwca 2010 Panowie drgania moga powodowac same felgi, a dokładnie nie osiowo ich założenie. Jeśli mamy felgi nie fabryczne to przeważnie otwór centralny jest większy i stosuje sie pierscienie centrujace (takie plastikowe wkładki do feli) jesli te bedą chocby minimalnie zle dobrane lub będą wyklepane wtedy pomimo dobrego wyważenia koła bedziemy miec bardzo silne drgania budy przy przekroczeniu prędkosci ponad 100km/h. Nic nam nie da, wielokrotne wywazanie, mocne przykrecanie czy wymiana srób o innym kształcie łba itd... Ja miałem róznicę na pierscieniu zaledwie 0.15 mm !!!!! pietnascie dziesiętych milimetra i przy 130 buda dostawała drgań!!! po wymianie na ciaśniejsze pasek idzie jak po równiutkiej tafli szkła.... zero drgan! oczywiście przyczyna może byc inna ale lepiej brac wszystkie mozliwosci pod uwagę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDC Zgłoś #6 Napisano 8 Czerwca 2010 O to właśnie chodzi. Tak jak mówi KrisT nawet 0,15mm to wbrew pozorom bardzo dużo. Chodzi po prostu o to, że czy to bulba na oponie, czy niewyosiowana fela, czy kilkugramowy zaledwie ciężarek spadnie, to zaczyna telepać prawie 1,5 tonówką przy pewnej prędkości obrotowej koła. To jest siła odśrodkowa, przy 130km/h całkiem spora, więc auto zaczyna wpadać w rezonans i masz terapię wstrząsową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #7 Napisano 8 Czerwca 2010 ja zauwazylem to samo u siebie , jak przekraczam 130 km/h to zaczynam odczuwac po budzie drgania takie jak bym jechal po plytach betonowych , łaczonych ze soba co 10 centymetrow , dokladnie taki mam efekt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #8 Napisano 8 Czerwca 2010 Musisz sprawdzic koła tak jak napisali przedmowcy. U mnie tez drzenie pojawia sie od wyjechanej poduszki silnika, ktorej nie mam czasu wymienic - im wyzsze obroty tym wieksze drgania w srodku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sss Zgłoś #9 Napisano 9 Czerwca 2010 Koledzy serdecznie dziękuję za odpowiedzi, zamówiłem już opony i zobaczymy co będzie po zmianie- przynajmniej mam pretekst do wymiany bo już trochę łysawe. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kadidrag Zgłoś #10 Napisano 13 Czerwca 2010 No to jak łysawe ,a i nierówno przytarte to musiało drżeć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #11 Napisano 13 Czerwca 2010 U mnie drgało wskutek osadzenie się sporej ilości błota wewnątrz tylnych felg. Swego czasu dużo jeździłem po drogach gruntowych. O ile przy suchej pogodzie było ok to jak spadł deszcz błoto nasiąknęło i nastąpiło owe telepanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buniek85 Zgłoś #12 Napisano 13 Czerwca 2010 miałem kiedyś podobnie miedzy 130km/h a 140km/h drżała kierownica powodem drgań był uszkodzony lewy zewnętrzny przegub po wymianie na nowy jest wszystko wporządku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #13 Napisano 13 Czerwca 2010 (edytowane) Sebastian i jak tam po wymianie opon? Edytowane 14 Czerwca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angel1989 Zgłoś #14 Napisano 13 Czerwca 2010 sprawdz wszystkie poduszki w silniku i w skrzyni moze ktoras jest padnieta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 13 Czerwca 2010 Drgania powyzej określonych predkości mogą być też spowodowane lekko zwichrowanymi tarczami lub nie do końca odbijajace klocki. Przy hamowaniu u mnie nic nie trzepało kierą a jak przetoczyłem tarcze i zmieniłem klocki, to trzepanie powyżej 130 znikło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sss Zgłoś #16 Napisano 14 Czerwca 2010 Podaję rozwiązanie problemu - po wymianie tylnych opon wszystko jest OK!!! Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za wskazówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
agatom1 Zgłoś #17 Napisano 17 Czerwca 2010 panowie pomocy jestem posiadaczem paska 130 km i od niedawna mam objaw drżenia nadwozia podczas jazdy w zakresie obrotów 1600-2200 po czym cisza a powyżej 3000 dramat wymienione zostało koło dwómasowe kompletne półosie z przegubami że nie wspomne o nowych felgach i oponach prosze o konkretne porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #18 Napisano 18 Czerwca 2010 Polecam sprawdzić VAGiem parametry silnika. Należy zrobić logi dynamiczne i wrzucić na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
agatom1 Zgłoś #19 Napisano 18 Czerwca 2010 na wagu pokazał tylko błąd zawotu przepustnicy dodam że na podniesionym samochodzie bije lewe koło ---------- Post added at 17:44 ---------- Previous post was at 17:41 ---------- Bartek, na wagu pokazał tylko błąd zawotu przepustnicy dodam że na podniesionym samochodzie bije lewe koło Reklama Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #20 Napisano 18 Czerwca 2010 Co do błędu to już koledzy się wypowiedzą. Z innych podejrzanych to mogą być padnięte poduszki silnika. Poduszki silnika w zamienniku LEMFORDER ma z tego co wiem kolega Elemenateur. Druga sprawa to łącznik elastyczny wydechu potrafi przenosić drgania wydechu na budę - zazwyczaj na wolnych obrotach, ale warto sprawdzić. Sprawdź co z kołami - od tego bym zaczął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach