Skocz do zawartości
sss

Drżenie przy 130/140 km/h

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

staram się zawsze znaleźć odp. na forum ale w tym przypadku, do końca nie znalazłem podobnego, otóż przy prędkości 130 zaczyna drgać budą samochodu, przy 140 jest to dosyć odczuwalne, nie ma drgań na kierownicy tylko na nadwoziu. Wyważyłem koła, ale to nie pomogło, jeszcze ewewntualnie wymienię opony na tyle bo są trochę zużyte i zauważyłem na boku takie delikatne wklęśnięcia. Jeszcze dodam, że jak puszczę gaz to gdy prędkość spadnie poniżej 130 to przestaje drgać

Czy opony mogą być powodem tych drgań?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez sss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy opony mogą być powodem tych drgań?

 

Mogą ale tez może być przyczyną uszkodzony przegub wewnętrzny. Sprawdź na podnośniku czy nie ma za dużego luzu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy byłyby jeszcze jakieś objawy uszkodzonego przegubu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

staram się zawsze znaleźć odp. na forum ale w tym przypadku, do końca nie znalazłem podobnego, otóż przy prędkości 130 zaczyna drgać budą samochodu, przy 140 jest to dosyć odczuwalne, nie ma drgań na kierownicy tylko na nadwoziu. Wyważyłem koła, ale to nie pomogło, jeszcze ewewntualnie wymienię opony na tyle bo są trochę zużyte i zauważyłem na boku takie delikatne wklęśnięcia. Jeszcze dodam, że jak puszczę gaz to gdy prędkość spadnie poniżej 130 to przestaje drgać

Czy opony mogą być powodem tych drgań?

 

Pozdrawiam

Tak, zdecydowanie opony mogą być przyczyną takich drgań.

U mnie było dokładnie tak samo przy przekroczeniu autostradowej prędkości przelotowej, czyli jak wskazówka mijała 130km/h. Telepało całą budą.

Winna była prawa tylna opona a raczej niewielkie wybrzuszenie na niej.

Poniżej 130 efekt znikał a wraz ze wzrostem prędkości, tak od 150km w górę efekt był coraz słabiej odczuwalny.

Wymiana opon i po sprawie.

 

A może po prostu zgubiłeś ciężarek od wyważania koła ?

Edytowane przez MDC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie drgania moga powodowac same felgi, a dokładnie nie osiowo ich założenie.

Jeśli mamy felgi nie fabryczne to przeważnie otwór centralny jest większy i stosuje sie pierscienie centrujace (takie plastikowe wkładki do feli) jesli te bedą chocby minimalnie zle dobrane lub będą wyklepane wtedy pomimo dobrego wyważenia koła bedziemy miec bardzo silne drgania budy przy przekroczeniu prędkosci ponad 100km/h.

 

Nic nam nie da, wielokrotne wywazanie, mocne przykrecanie czy wymiana srób o innym kształcie łba itd...

 

Ja miałem róznicę na pierscieniu zaledwie 0.15 mm !!!!! pietnascie dziesiętych milimetra i przy 130 buda dostawała drgań!!! po wymianie na ciaśniejsze pasek idzie jak po równiutkiej tafli szkła.... zero drgan!

 

oczywiście przyczyna może byc inna ale lepiej brac wszystkie mozliwosci pod uwagę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to właśnie chodzi. Tak jak mówi KrisT nawet 0,15mm to wbrew pozorom bardzo dużo. Chodzi po prostu o to, że czy to bulba na oponie, czy niewyosiowana fela, czy kilkugramowy zaledwie ciężarek spadnie, to zaczyna telepać prawie 1,5 tonówką przy pewnej prędkości obrotowej koła. To jest siła odśrodkowa, przy 130km/h całkiem spora, więc auto zaczyna wpadać w rezonans i masz terapię wstrząsową ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zauwazylem to samo u siebie , jak przekraczam 130 km/h to zaczynam odczuwac po budzie drgania takie jak bym jechal po plytach betonowych , łaczonych ze soba co 10 centymetrow , dokladnie taki mam efekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzic koła tak jak napisali przedmowcy.

U mnie tez drzenie pojawia sie od wyjechanej poduszki silnika, ktorej nie mam czasu wymienic - im wyzsze obroty tym wieksze drgania w srodku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy serdecznie dziękuję za odpowiedzi, zamówiłem już opony i zobaczymy co będzie po zmianie- przynajmniej mam pretekst do wymiany bo już trochę łysawe.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak łysawe ,a i nierówno przytarte to musiało drżeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie drgało wskutek osadzenie się sporej ilości błota wewnątrz tylnych felg.

Swego czasu dużo jeździłem po drogach gruntowych.

O ile przy suchej pogodzie było ok to jak spadł deszcz błoto nasiąknęło i nastąpiło owe telepanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem kiedyś podobnie miedzy 130km/h a 140km/h drżała kierownica powodem drgań był uszkodzony lewy zewnętrzny przegub po wymianie na nowy jest wszystko wporządku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sebastian i jak tam po wymianie opon?

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz wszystkie poduszki w silniku i w skrzyni moze ktoras jest padnieta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drgania powyzej określonych predkości mogą być też spowodowane lekko zwichrowanymi tarczami lub nie do końca odbijajace klocki. Przy hamowaniu u mnie nic nie trzepało kierą a jak przetoczyłem tarcze i zmieniłem klocki, to trzepanie powyżej 130 znikło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaję rozwiązanie problemu - po wymianie tylnych opon wszystko jest OK!!!

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za wskazówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie pomocy jestem posiadaczem paska 130 km i od niedawna mam objaw drżenia nadwozia podczas jazdy w zakresie obrotów 1600-2200 po czym cisza a powyżej 3000 dramat wymienione zostało koło dwómasowe kompletne półosie z przegubami że nie wspomne o nowych felgach i oponach prosze o konkretne porady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam sprawdzić VAGiem parametry silnika.

 

Należy zrobić logi dynamiczne i wrzucić na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na wagu pokazał tylko błąd zawotu przepustnicy

dodam że na podniesionym samochodzie bije lewe koło

 

---------- Post added at 17:44 ---------- Previous post was at 17:41 ----------

 

Bartek, na wagu pokazał tylko błąd zawotu przepustnicy

dodam że na podniesionym samochodzie bije lewe koło

 

Reklama

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do błędu to już koledzy się wypowiedzą.

 

Z innych podejrzanych to mogą być padnięte poduszki silnika.

Poduszki silnika w zamienniku LEMFORDER ma z tego co wiem kolega Elemenateur.

 

 

Druga sprawa to łącznik elastyczny wydechu potrafi przenosić drgania

wydechu na budę - zazwyczaj na wolnych obrotach, ale warto sprawdzić.

 

Sprawdź co z kołami - od tego bym zaczął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności