czajek19 Zgłoś #1 Napisano 1 Czerwca 2010 (edytowane) witam panowie . Posiadam dizla 90 koni i przymierzam się tak powoli do wymiany autka ... Nie ukrywam , że mam dylemat na dizlem i benzyną... z tym , że jeśli chodzi o benzynę to napewno montował bym gaz bo niestety sami wiecie jakie są obecnie ceny paliw... nie miałem doczynienia nigdy z samochodem zagazowanym , nie jechałem nigdy takim... jedynie albo ropka albo benzyna: Jest duża różnica w spadku mocy w samochodzie zagazowanym?? Bo slyszałem różne opinie , a sam nie mam o tym zielonego pojęcia... Jedni mówią, że jest różnica kolosalna.. inni , że jeśli jest dobra sekwencja, dobrze zrobione , ustawione to nie czuć różnicy , nawet spotkałem się z kilkoma opiniami , że ludzie sobie jakoś tam go podkręcali i szły im auta lepiej niż na benzynie tyle, że dużo gazu paliły... Proszę o szczere odpowiedzi. z góry dzięki i pozdrawiam sorki pomyliłem działy proszę o nie usuwanie tylko przeniesienie do działu instalacja gazowa Edytowane 1 Czerwca 2010 przez czajek19 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 1 Czerwca 2010 Mówiąc krótko - jeśli kupisz B5 i wrzucisz gaz sekwencyjny, to aż tak tego spadku mocy nie odczujesz. Wiadomo, że skoro jest tanszy o połowę od benzyny to ma ciut gorsze parametry - coś za coś. No nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość herne Zgłoś #3 Napisano 2 Czerwca 2010 Ja wstawiłem gaz w sekwencji krótko po zakupie paska. Jedyny objaw tego, że jadę na gazie to to, że po nagrzaniu się silnika słychać cyknięcie zaworu w momencie przełączania się na zasilanie gazem, no i jedna kontrolka na sterowaniu od LPG przestaje mrugać. Specjalnie kilkukrotnie (na mieście i autostradzie) przełączałem ręcznie na benzynę - różnicy praktycznie nie czuję - może hamowania by coś wykazała. Kilka razy jechałem astrą z gazem wcześniejszej generacji - tam przełączenie się na gaz to chwilowy spadek obrotów (gdy stanie się to przy ruszaniu pod górkę, silnik potrafi zgasnąć), no i jazda pod górkę to masakra - spadek mocy był tak duży, że samochód ostro zwalniał. W pasku zupełnie tego nie odczuwam - ale silnik 125KM, więc spadek mocy o kilka koni jest pewnie mniej wyczuwalny niż przy 90KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noname_conek Zgłoś #4 Napisano 2 Czerwca 2010 czasami nawet na gazie czuć przyrost mocy ;] potwierdzone na hamowni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olcyn Zgłoś #5 Napisano 2 Czerwca 2010 (edytowane) Przy instalacjach najnowszego typu autko na gazie jeździ lepiej niż na benzynie ( tzn. jest mocniejsze)- trochę to kosztuje ale jest to fakt, przy najprostszych instalacjach spadek mocy jest ale nie znaczny ( instalacja musi być dobrze wystrojona). Dylemat gaz+benzyna VS. diesel ,moim zdaniem najlepiej kupić TDI +chip, ekonomika jazdy i bezawaryjność pozostaje a dynamika nieporównywalnie rośnie:mareceki najważniejsze nie trzeba się bawić w instalacje gazowe Polecam TDI Edytowane 2 Czerwca 2010 przez Olcyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #6 Napisano 2 Czerwca 2010 Kolego ja mam 4 auto na gazie 2 na mono wtrysku i 2 na sekwencji i muszę przyznać z ręką na sercu ,że przy sekwencji różnica jest minimalna,praktycznie niewyczuwalna.Tak jak koledzy pisali podstawa to dobrze założona i nie najtańsza instalacja.Ale to tylko moje zdanie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaksiu1971 Zgłoś #7 Napisano 2 Czerwca 2010 Wczesniej miałem forda eskorta1.8 16v 115KM zagazowałem go i trzy lata zero problemów oczywiscie sekw. teraz kupując rok temu paska też zagazowałem sekw.i gitara żadnych problemów a dodam ze ani w pierwszym i drugim przypadku nie wymieniałem świec i innych niby przy LPG ważnych rzeczy polecam i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #8 Napisano 2 Czerwca 2010 W moim pasku (silnik 1F - 1600cm3) raczej nie odczuwam spadku mocy na gazie, ale przy tej pojemności autko generalnie się muli. Przy następnym też się będę zastanawiał podobnie jak Ty. Za dieslem przemawia małe spalanie + więcej miejsca w bagażniku i mniej kłopotliwa eksploatacja. Z drugiej strony diesel jest droższy w utrzymaniu i ewentualnych naprawach, chociaż ostanie silniki benzynowe do najprostszych nie należą. Co do gazy to nie wymaga aż tak dokładnych regulacji i częstych przeglądów jak niektórzy piszą. Wiadomo, dbać trzeba, ale bez przesady. Ja sam serwisuję swoją instalację (nie będąc mechanikiem) i auto spala w trasie do 9l/100km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #9 Napisano 2 Czerwca 2010 Auta tracą na mocy na gazie gdy sterowniki nie potrafią dać sobie rady z głupimi informacjami z czujników, sonda itd. rozjeżdżają sie wtedy nastawy zapłonu a także wtrysku benzyny co powoduje potem utrudnioną jazdę na benzynie.... Oczywiście sa to sporadyczne wyjątki (najczęściej winne emulatory sondy), benzyna ma służyć do odpalania i wstępnego rozgrzania silnika ...więc ewentualne humory silnika przy pracy na benzynie są do przełknięcia. Tylko w jednym aucie na cztery zagazowane które używałem i używam miałem takie problemy, reszta i na benzynie i na gazie działaja bez problemu, i jakoś różnicy w mocy nigdy nie odczułem....choćby mój 2E ..jeśli na gazie na 205 profilu potrafi stracić przyczepność na trójce używając tylko pedału gazu a nie sprzęgła to chyba świadczy samo za siebie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #10 Napisano 2 Czerwca 2010 Na mieszalniku może być spadek mocy, bo jest zwężka na dolocie. Przy sekwencji nie powinno być żadnej różnicy. Są desperaci co mierzą czas do 100 i jest rozpacz bo na Pb ma 10,2 a na gazie 10,7 do setki. Ale jeśli nie masz zamiaru stawać na kresce to różnicy nie odczujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #11 Napisano 2 Czerwca 2010 aha dzieki wielkie za te informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #12 Napisano 2 Czerwca 2010 ekonomika jazdy i bezawaryjność pozostaje a dynamika nieporównywalnie rośniei najważniejsze nie trzeba się bawić w instalacje gazowe He he poszukaj mi tematy w B5FL o awarii silnika AWT,a poszukaj awarii silników diesla:-D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olcyn Zgłoś #13 Napisano 4 Czerwca 2010 Kolego 1.8 turbo jest dobrym silniczkiem ale na pewno nie mniej awaryjnym niż np 1.9 tdi, miałem do czynienia z obydwoma. Spalanie w 1.8T minimum 9 litrów a w 1.9TDI 5,5 litra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #14 Napisano 4 Czerwca 2010 Spalanie w 1.8T minimum 9 litrów a w 1.9TDI 5,5 litra. Akurat teraz piszemy o instalacji gazowej.Przez kilka lat wymieniłem tylko niepotrzebnie przepływkę,no i chyba teraz padła lambda,oczywiscie nie liczę elementów eksploatacyjnych.Więc mysle ze AWT to jeden z lepszych silników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olcyn Zgłoś #15 Napisano 4 Czerwca 2010 Akurat teraz piszemy o instalacji gazowej. Ok, tylko przymierzam się tak powoli do wymiany autka ...Nie ukrywam , że mam dylemat na dizlem i benzyną... z tym , że jeśli chodzi o benzynę to napewno montował bym gaz bo niestety sami wiecie jakie są obecnie ceny paliw... nie miałem doczynienia nigdy z samochodem zagazowanym Gaz nie jest złym rozwiązaniem, ale moim zdaniem z dieslem przegrywa. Nie mówię tu o konkretnych silnikach tylko ogólnie. Silniki Diesla są wytrzymalsze i robią większe przebiegi niż benzynowe. Wszystko zależy kto co lubi i do czego np. dany samochód potrzebuje (czy mają być to krótkie trasy, długie; samochód ma być szybki lub nie itp itd. Pozdrawiam:cool Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german21 Zgłoś #16 Napisano 7 Czerwca 2010 co do benzynki to mam paska 1.8 adr 125KM od kilku miechów i powiem że na początku nie było jakiegoś szału tymi kucami, z tego co czytałem to dużo drobnych usterek może powodować zmniejszenie wydajności silnika ( wężyki ciśnieniowe, wydech, czujniki itp) W porównaniu do 1.9 tdi 90KM to na starcie dizel jest lepszy, wgniata w siedzenia czego nie czuć aż tak bardzo w 1.8 125KM , za to benzyna wolniej się rozpędzi(bez turbo) ale ma zapas pod pedałem można jeszcze pocisnąć w przeciwieństwie do dizla. (Dizel przy obciążeniu kilku osób nawet nie kompletnym pasażerów już dużo traci na mocy.) Także zakładam gaz już za kilka dni. Nie jeżdze na razie dużo ale robie to przyszłościowo, może z LPG będę więcej jeździł rekreacyjnie? Na pewno trasy zagraniczne nie będą mnie straszyć . Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #17 Napisano 7 Czerwca 2010 (edytowane) Spalanie w 1.8T minimum 9 litrów a w 1.9TDI 5,5 litra. nie wiem jak u was ale u mnie ropa kosztuje tyle co PB a gaz ~2.05 i taniej jechać 2.8 na gazie niz 1.9 na ropie. ( jeździłem 1,9 2,4 2,5 ) i diesel wcale tak kolorowo nie pali na mieście jak się mu daje a 2.8 jak by nie było 15L gazu i tak weźmie czyli koszt ~6,5L ropy. Edytowane 7 Czerwca 2010 przez VirusAlfa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olcyn Zgłoś #18 Napisano 7 Czerwca 2010 2.8 jak by nie było 15L gazu i tak weźmie czyli koszt ~6,5L ropy. ok, tylko nikt nie bierze pod uwagę kosztu instalacji:taksobie Ile trzeba wybulić :stop za instalację do 2.8? minimum 3 tysiące więc znowu na + Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #19 Napisano 7 Czerwca 2010 ok, tylko nikt nie bierze pod uwagę kosztu instalacji:taksobieIle trzeba wybulić :stop za instalację do 2.8? minimum 3 tysiące więc znowu na + Ta różnica się niweluje-po prostu diesel jest droższy w zakupie a sama instalacja szybko się zwraca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Olcyn Zgłoś #20 Napisano 7 Czerwca 2010 diesel jest droższy w zakupie a sama instalacja szybko się zwraca. Niekoniecznie zależy od stanu przede wszystkim, wyposażenia i przebiegu. Jeżeli ktoś dużo nie jeździ to instalacja wcale się szybko nie zwróci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach