Skocz do zawartości
Delongi

Wymiana panewek ???

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na początku chcę się przywitać i pozdrowić wszystkich forumowiczów.

Panowie problem od strony technicznej. Passat 2.0 115 km AZM 2001r. Czy można wymienićc panewki bez wyciągania silnika. Chodzi mi o to , czy od spodu będzie dostęp do wału po zdjęciu miski. Wymiana w warsztacie nie wchodzi w rachubę. Z górą nie ma problemu.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy można wymienićc panewki bez wyciągania silnika. Chodzi mi o to , czy od spodu będzie dostęp do wału po zdjęciu miski

Jeśli tylko korbowodowe to tak, jak główne to raczej nie ma szans.

BTW

Do nowych panewek powinno się zrobić szlif wału, bo mogą za długo nie pociągnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pitu

Witam

Czy jest możliwa wymiana wału razem ze starymi panewkami? wał z drugiego aaz panewki dokładnie opisane (główne i korbowodowe)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego też zatarłem panewki w aucie i bez wyjmowania silnika jest bradzo ciężko zrobić tą operację gdyż trzeba całe przód auta postawić w powietrzu i wyjechać z zawieszeniem . Kupić wał z panewkami też można ale trzeba liczy się z wyjęciem silnika wymontowaniem sprzęgła a pużniej wszystko złożyć na nowo.Ja proponował bym wymiane silnika gdyż wychodzi najtaniej wiem sam na swojim przykładzie kechanik powiedział 1500zł za wymiane panewek a silnik trafiłem za 750zł sam wymieniłem i wszystko zamkło się w 900zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej konieczności aby szlifowac wał do wymiany panewek. Moim zdaniem wymiana silnika to raczej średni pomysł bo nigdy nie wiadomo w jakim stanie ten silnik jest, sprzedawca naturalnie będzie mówił że ma tylko 100tys przebiegu itd a za 1000zł śmiało można powiedzieć że kapitalke można zrobić. Mnie osobiście wyniosło to nieco więcej ponieważ musiałem wstawić jedną tuleje (w mielcu jest to koszt 250zł) i kupić głowice ponieważ na moje nieszczęście przy demontażu wałka rozrządu pękła mi jedna stopka. Dla zainteresowanych mam do sprzedania głowice w całości lub na części do silnika 1.6. Pozdrawiam

 

---------- Post added at 13:04 ---------- Previous post was at 13:02 ----------

 

Nie ma takiej konieczności aby szlifowac wał do wymiany panewek. Moim zdaniem wymiana silnika to raczej średni pomysł bo nigdy nie wiadomo w jakim stanie ten silnik jest, sprzedawca naturalnie będzie mówił że ma tylko 100tys przebiegu itd a za 1000zł śmiało można powiedzieć że kapitalke można zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma takiej konieczności aby szlifowac wał do wymiany panewek.

Nie ma też konieczności wymiany oleju co 10 czy 15 tysięcy jak można co 60 tysięcy. ;)

Nie trzeba robić szlifu jak wal jest w dobrym stanie, a wątpię żeby był skoro panewki są zjechane i trzeba wymienić.

Tak wiem na oko wygląda dobrze, ale tu akurat nie o to "oko" chodzi, tutaj już się rozchodzi o setne i tysięczne milimetra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kozacz kolego bo tu nie chodzi o to żeby komuś dogryzc tylko doradzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie kozacz kolego bo tu nie chodzi o to żeby komuś dogryzc tylko doradzić.

 

To ty kolego nie kozacz. Powiedz czy spojrzał byś w oczy komuś komu doradziłeś wymianę panewek bez szlifu, a po 5 albo 10 tysiącach okaże się ze musi rozbierać silnik bo niestety ale ma znowu panewki do zrobienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ty kolego nie kozacz. Powiedz czy spojrzał byś w oczy komuś komu doradziłeś wymianę panewek bez szlifu, a po 5 albo 10 tysiącach okaże się ze musi rozbierać silnik bo niestety ale ma znowu panewki do zrobienia?

 

..tu cię popieram jak już robić to porządnie a nie półsrodki

 

a za 1000zł śmiało można powiedzieć że kapitalke można zrobić

 

gdzie??? i w czym ??? chyba nawet w maluchu drożej wyjdzie, osobiście robiłem kapitalkę(ale prawdziwą kapitalkę) dwa lata temu u siebie i w 9 tys. złotych się nie zmieściłem (robocizna 1700zł) wraz z regeneracją turbiny (szlif wału, dobierane panewek główne i korbowodowe, regeneracja wraz z wyważaniem korb, nowe pierścienie wraz przefrezowaniem rowków w tłokach, nowe sworznie na tłokach, remont głowicy i to jest właśnie kapitalka a 1000zł to możesz sobie "moto doktora" wlać do silnika i efekt ten sam,

już jest na forum tu kolega co uszczelki naprawia przez promieniowanie, cokolwiek to znaczy ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega tomek nie napisał w jakim stanie jest jego wał. Ja u siebie po zdemontowaniu wału zawiózłem go właśnie z myślą że będzie konieczny szlif, chociaż na oko ;-) nie wyglądał źle. Po dokonaniu pomiarów okazało się że wał jest ok, wymiar jest zachowany, więc nie szlifowalem. Czy popełniłem błąd okaże się tak jak mówisz panie Adamie za 10-20tysięcy. Taka dygresja: po której mojej wypowiedzi sądzisz że kozacze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana panewek na odpowiadające tym które są założone jest jak najbardziej możliwa.No ale w ten sposób możesz wymienić tylko panewki korbowodowe. Z podporami głównymi będzie raczej problem ,bo musisz wał wyjąc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż panowie miałem dylemat bo byłem u aż 4 niezależnych mechaników i wyszło 3 do 1 że mam walnięty pierścień. No i po sprawdzeniu ciśnień okazało się że wszystko jest ok ciśnienia w każdym jak na wiek auta bardzo dobre ale dalej pukało. I co się okazało jednak pierścień - środkowy. Dźwięk był głuchy nie metaliczny. Problem był z tym że nie wiadomo było na którym cylindrze więc całość do roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Po remoncie silnika przejechane 30tys. Silnik chodzi pięknie ( odpukać w niemalowane :) ).

Dla zainteresowanych mogę podać wykaz części i kosztów z nimi związanych. W moim przekonaniu 9000zł to juz jest naprawdę lekka przesada za części do remontu silnika, ale to jest tylko moje zdanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie. Po remoncie silnika przejechane 30tys. Silnik chodzi pięknie ( odpukać w niemalowane ).

Dla zainteresowanych mogę podać wykaz części i kosztów z nimi związanych. W moim przekonaniu 9000zł to juz jest naprawdę lekka przesada za części do remontu silnika, ale to jest tylko moje zdanie

 

Kolego wymiana panewek bez szlifu to nie REMONT silnika tylko doraźne podratowanie

 

a tu masz na co poszła kasa przy prawdziwym remoncie silnika:

-1680 wariator faz rorządu

-500 pompa oleju

-1400 kompensatory (szklanki)

-700 pierścienie i panewki (panewki były dorabiane)

-850 regeneracja głowicy, szlif + cztery zawory, uszczelniacze i wyżej wspomniane kompensatory

-640 uszczelki, simeringi do silnika (wszystkie)

-1200 regeneracja turbiny

-180 szlif wału

-80 utwardzanie wału

-360 regeneracja korb

-80 rowkowanie tłoków

-280 sworznie do tłoków

co daje 7950zł a mechanik też za darmo tego nie składł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dałeś 10tys za remont jedynie silnika w samochodzie wartym nieco ponad dwa takie remonty. Do PRAWDZIWEJ kapitalki trzeba było wymienić jeszcze wałki rozrządu, bo jak to tak stare wałki brzydko będą wyglądać gdybyś je pod tą listą napisał. A i jeszcze dlaczego TYLKO 4 zawory? Nawet u mnie było ich 8, a to tylko 1.6 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem jak odpalę auto to na zimnym silniku słychać cykanie i na gorącym też wzrasta ze wzrostem obrotów do 2000 powyżej nie słychać przy zamkniętej masce słychać przy kołach a na otwartej też przy kołach. Jak to panewka to ciekawe dla czego auto w ogóle nie katowane jazda spokojna olej mobil 5 W 50 co 8 tysięcy wymieniany auto ma 180 tysięcy najechane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na początek proponuję zmierzyć ciśnienie oleju i osłuchać silnik stetoskopem.

 

Cykanie pochodzi najczęściej z popychaczy.

 

Dlaczego olej 5W50 jeśli auto nie katowane ? Wcześniejszy właściciel lał taki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5W 50 bo taki na forum zalecano a wcześniej był mobil 10 w 40 zrobiłem przy wymianach oleju dwie płukanki a kontrolka oleju nigdy się nie zapaliła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wcześniej był zalany 10w40 a Ty robiłeś płukankę to na 1000% ściągaj miche i czyść wszystko z syfu....na bank smok przytkany i masz spadek ciśnienia. To że nie zasygnalizowała kontrolka od oleju to o niczym nie świadczy bo ona zapala się jak ciśnienie jest ZERO!

Na początek zmierzyć ciśnienie oleju i wszystko będziesz wiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi zamówiłem sobie tester ciśnienia ale zanim przyszedł sprawa się wyjaśniła to skrzynia biegów a dokładnie to konwerter hałas dochodził z połączenia silnika ze skrzynią panewka na konwerterze się rozleciała i wyleciał olej ze skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności