djkagan Zgłoś #1 Napisano 5 Maja 2010 Będę zmieniał w aucie w którym siedział VR6 silnik na 1,8l RP. Problemem jest iż w VR6 ma piastę na 5x100 śruby a RP 4x100, dodatkowo w VR6 są tarcze wentylowane. Jak to ze sobą spiąć bo chciałbym mieć całe auto 5x100 z ABS, ale chyba VR6 ma inne przeguby niż w RP. Mam obydwa pełnowartościowe auta z tym że zgnita podłoga w RP zmusiła mnie do wymiany paska B3 na B4. Powiedzcie czy kiedyś mieliście podobny problem i jak ja mam go rozwiązać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 6 Maja 2010 Przegubów od 1.8 nie wciśniesz w piastę od VR6, poza tym tak czy siak musisz zmienić ławę silnika bo od VR nie podejdzie. Dalej, nie wiem czy do ławy od 1.8 podejdą wahacze od VR6, które też są inne, zwrotnice, sworznie, stabilizator, amorki chyba też są inne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #3 Napisano 6 Maja 2010 Rozumiem, że VRka padnięta? Jak nie chcesz VRa pod maską, to poszukaj 2.0 16V - ma taki sam zawias jak VR, więc będzie pasowało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #4 Napisano 6 Maja 2010 Ja bym kombinował żeby nie zmieniać zawieszenia i hamulców.. Dlatego że zawieszenie vr6 jest dużo lepsze, wytrzymalsze.. a hamulce vr6 w 1.8 będą wzorowe przeguby podejdą jak zmienisz flansze w skrzyni lub półoś od vr6 i przegub wewnętrzny od 1.8. Ławę chyba też można zostawić, jak przerobisz/zmienisz tylną łapę, najwyżej zmienisz samą ławę a wahacze zostawisz. I na koniec założysz na przód sprężyny od golfa 4, są identyczne jak w vr6 tylko miększe - nie będzie stał wysoko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal9119 Zgłoś #5 Napisano 6 Maja 2010 witam. tez mam zmieniany silnik z vr6 na 1.8 ABS i nic w budzie nie zmieniałem jest wszystko co po vr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djkagan Zgłoś #6 Napisano 6 Maja 2010 Opiszę jeszcze raz powód nad którym myślę. Mam pasata b3 1,8 RP + gaz z 88roku i zgnił, 70%podłużnicy jest w powietrzu tak że mogę palcem nawet najmniejszym przesuwać obie podłużnice. Jest totalnie zgnity od spodu ale jest za to niezawodny ( w ciągu ostatnich 3 lat kiedy przebyłem nim około 63tyś km miałem w trasie jedną awarię, mianowicie pod Warszawą na trasie skończył mi się palec od kołupki. Wtedy się nie znałem, stanąłem 200m od serwisu VW kilka km przed Jankami i poszedłem tam żeby spojrzyli nawet za pieniądze. Nie chcieli pomóc i myślałem że rozrząd się rozsypał. Zcholowałem i okazał się palec bo było lato totalnie ciepło i nie wytrzymał Nie wiem czy przetrwa kolejną zimę a dużo jeżdze w weekendy no i kończy mi się w lipcu przegląd. WTedy to było prawie zaraz po kupnie auta. Do tej pory nim nawet nad morze jeździłem(1200km w dwie strony w dwa dni). Kupiłem drugiego passata patrząc głównie na podłogę i geometrię zawieszenia i brak jakiegokolwiek bicia na kierownicy, chciałem tylko żeby był dobrze wyposażony. Tanio kupiłem i okazało się po 400milach że teraz wyszła najgorsza usterka do zdiagnozowania w automatach. I tak teraz mam wyjście robić automata (koszt pewnie 500-2000zł) lub za 500zł przełożyc silnik 1,8 który mam cały czas sprawny po kapitalce u poprzedniego właściciela( od góry do dołu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #7 Napisano 8 Maja 2010 To za te 500 (może 500+) załóż manuala, i idź do przodu. Zostaw silnik jaki jest, jeśli jest sprawny. No chyba że koszty VRki Cię przerażają... RP do B4 to tak jakoś nie ten tego Wg mnie oczywiście Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #8 Napisano 8 Maja 2010 Skrzynia, kompletne sprzęgło, wybierak, ecu silnika, pedały itp.. Ciężko będzie taki komplet za 500+zł znaleźć, a jak już znajdzie w tej cenie to z jakiejś padaczki z rozwaloną różnicówką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #9 Napisano 9 Maja 2010 To przepraszam za wprowadzenie w błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djkagan Zgłoś #10 Napisano 7 Września 2010 Jednak znalazłem cały komplet do przekładki na manual za 500zł. Tanio tak iż skrzynia stała pod gołym niebem min 1 rok a w silniku korba wyszła bokiem. Sam wymontowałem sobie wszystko co potrzebne i dlatego tak tanio puścił. Z moją sporą pomocą koszty przełożenia wyniosły około 450zł ale za to że z elektryką sam się barowałem parę tygodni (głównie przy pomocy różnych forów). Teraz jedynie chcę wymienić olej w skrzyni na pełny syntetyk to może troszkę się poprawi precyzyjność wkładania biegów bo jak nierozgrzana to trzeba przejechać 5-20km i się bardzo poprawia A teraz za nic w świecie nie zamieniłbym się na 1,8 90KM. 2,8 w trasie pali około 1-2 litry więcej, a przy super spokojnej jeździe (100-120km/h trasa) równiutko 10l LPG. 1,8 przy takiej prędkościach paliło około 9-9,5LPG. Większa różnica jest w mieście 2-4 litry więcej ale cisza i brzmienie silnika mi to rekompensują. I tak robię ponad 70% tras. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #11 Napisano 7 Września 2010 o i to jest prawidłowe podejście i prawidłowe wnioski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opornik Zgłoś #12 Napisano 27 Marca 2011 poza tym tak czy siak musisz zmienić ławę silnika bo od VR nie podejdzie Ławę chyba też można zostawić, jak przerobisz/zmienisz tylną łapę sanek nie trzeba zmieniac....!! poduszka zostaje z vr6, odkreca sie poduche z łapy z silnika 1,8 i pasuje idealnie. trzyma tylko rozwiercic otwór w łapie z m8 na m10. Własnie jestem po przekładce z vr6 na 1,8 ABS. p.s. ale odgrzebałem kotleta - ale mam nadzieje sie sie przyda :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #13 Napisano 28 Marca 2011 A od siebie dodam, ze mozna zostawic hamulce z vr6 takim patentem: zaciski zostaja, piasta z 1.8 i tarcze z G60. Efekt: VR6 na 4x100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 28 Marca 2011 Jarzmo zacisku chyba jest też z G60? Bo do 1.8 zwykłego chyba nie wejdzie ta tarcza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #15 Napisano 28 Marca 2011 A od siebie dodam, ze mozna zostawic hamulce z vr6 takim patentem:zaciski zostaja, piasta z 1.8 i tarcze z G60. Efekt: VR6 na 4x100 wszystko zostaje z vr-a nawet półoski, tylko muszą spasić ze skrzynią w vr są100 i 80 w słabszych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opornik Zgłoś #16 Napisano 28 Marca 2011 ja zapakowałem skrzynie z diesla wiec nie miałem problemu z poloskami... a jesli ktos dale skrzynie z benzyny trzeba zmienic flansze przegubów. prosciej, taniej i zostaja koła na 5 szpilek, hamulce, zawias i sanki z vr6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uosiu Zgłoś #17 Napisano 31 Marca 2011 Jarzmo zacisku chyba jest też z G60? Bo do 1.8 zwykłego chyba nie wejdzie ta tarcza? W moim B4 jest: Zacisk VR6 Tarcza G60 (280x22/4x100) Klocki VR6 Przewody hamulcowe VR6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach