Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za odzew.

Będę sprawdzał wszystko jutro i zobaczymy co się okaże - dam info.

 

Darek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie w Nowym Roku.

 

Wszystkim Użytkownikom tego forum (a szczególnie dla 1roberta i Lebow-a) życzenia tego co najlepsze (niezawodnych samochodów, szczęścia, zdrowia, kasy i czego tylko chcecie) na cały 2014 Rok.

 

Przepraszam, że tak długo nie pisałem - czas tak szybko płynie.

 

Co do zwarcia o którym pisałem wcześniej to okazało się że to przekaźnik sprężarki - wymieniony i jest ok.

Gorzej z tym ogrzewaniem próbowałem podglądać czy klapka się otwiera, ale nie bardzo dałem radę. Silnika klapki (cykania) nie słychać.

Zwróciłem uwagę, że temperatura bardzo wolno się podnosi. Stan płynu w porządku. Muszę przejechać z 10 km żeby wskazówka temperatury drgnęła a żeby stanęła na ok. 90 stopni to ze 30 km. Tylko potem (po tych 30 km) ogrzewanie powinno być - jakieś jest ale kiepskie (spokojnie trzymam rękę przy otwartym nawiewie po lewej stronie kierownicy z dmuchawą na full) tak na oko to jakieś 30 stopni. Na Climatroniku jest klawisz nawiew na nogi - u mnie nie powoduje żadnej zmiany (ani jakiegokolwiek dźwięku, ani ruchu powietrza na nogi).

 

Panowie czy w Climatroniku każdy klawisz (nawiew na szybę, na nogi, na kabinę) ma podpięty siłownik (silniczek) ?

 

Jeszcze raz wszystkiego najlepszego w nowym roku.

 

Darek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Muszę przejechać z 10 km żeby wskazówka temperatury drgnęła a żeby stanęła na ok. 90 stopni to ze 30 km

Sprawdź temp. otwarcia termostatu, czyli dolny wąż od chłodnicy ma sie zrobić ciepły po przekroczeniu 85 stopni.

 

ogrzewanie powinno być - jakieś jest ale kiepskie

Jesli klapy są szczelne to niestety ale musisz się dokopać od dołu do silniczków i sprawdzić czy działają.

Silniczki są trzy.

Poczytaj tematy o climatronicu, zrób diagnostykę panelem klimy i odczytaj błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w b3/b4 nie mam silniczków tylko siłowniki podciśnieniowe - silnik jest tylko od klapy ciepło zimno... w b5 są silniczki

jak przełaczasz na górę dół to musi być słychać cyknięcie zaworka podciśnieniowego przełaczajacego siłowniki. jest to ciche ale słychać jak słuchac cyknięcia a nie przłaca to mogła paść membranka w siłowniku i siłownik nie działa ale moze też nie być podciśnienia bo gdzieś wężyk wypadł albo pękł

 

Jak ci słabo grzeje to bardzo prawdopodobne że będzie klapa ciepło zimno już kiepska - kilka takich przypadków w takich rocznikach ostatnio widziałem.

Jak masz resztki/ kawałki gąbki w okolicach kratek nawiewów których najczęsciej używasz to może być to..

jak przełączasz z LO na HI to słyszysz cykanie /warczenie silnika klapy? - musi być słychać - jak to jest ok to obserwuj (słuchaj) czy powietrze zmienia szum w wylocie np na przodzie kosoli jak przy mocnym nadmuchu przestawiasz LO -> HI jak zmiana szumu jest mała to klapa ma dziury i powietrze omija nagrzewnicę - nie jest ogrzewane.

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak słabo grzało po montażu tronika to winna była nagrzewnica. Jak ją wymieniłem to zaczęło bardzo ładnie grzać, tak jak wtedy gdy kupiłem auto kilka lat temu....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

Potrzebuje pilnie pomocy odnośnie wtyczki z skrzynki bezpieczników którą wpina sie w wiązkę climatronika. Brakuje tego kawałka wiązki i trzeba sztukować.

 

Wtyczka zielona na 6 pin - gniazdo N łączy sie z dwiema wtyczkami, climatronic AUTO/ECON, pacjent to passat b4 96r, silnik 2.0 agg. Jakby ktoś mógł napisać który pin z wtyczki z skrzynki do którego piny w wiązce to będe bardzo wdzięczny! :kufel:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.

Potrzebuje pilnie pomocy odnośnie wtyczki z skrzynki bezpieczników którą wpina sie w wiązkę climatronika. Brakuje tego kawałka wiązki i trzeba sztukować.

 

Wtyczka zielona na 6 pin - gniazdo N łączy sie z dwiema wtyczkami, climatronic AUTO/ECON, pacjent to passat b4 96r, silnik 2.0 agg. Jakby ktoś mógł napisać który pin z wtyczki z skrzynki do którego piny w wiązce to będe bardzo wdzięczny! :kufel:

http://http://forum.vw-passat.pl/threads/71758-kilka-pyta%C5%84-dotycz%C4%85cych-klimatronika-w-b4?p=2092574&viewfull=1#post2092574

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i pasuje,m dzięki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie jak w opisie , komplet wyciągnięty z innego b3 2.0 , 2E

 

Mój passat b3 1,8 RP na wąskim pasku , w komorze silnika sobie poradziłem z przełożeniem pasków łap itd

 

Problem powstał w kabinie aczkolwiek studiując wszystko przed swap-em nie sądziłem że będzie tak jak jest teraz ale podejrzewam że to ja gdzieś zrobiłem błąd ponieważ kompletnie nic nie chce działać dosłownie nic , wszystkie wtyczki miałem opisane co gdzie idzie a mimo to , to ustrojstwo nie chce działać , nawet wyświetlacz nie chce się zapalić .. . . . .

 

 

Znawcy tematu raczej nie będą mieli problemu z rozpoznaniem "co i jak" dla pomocnych osób oczywiście daję "pomógł" plus myślę że nie będzie problemu z wysłaniem czteropaka , zależy mi na tym żeby auto już wyjechało bo trwa to długo, za długo . . ..

 

 

A więc:

 

Wiązka która idzie od korpusu climatronica w połowie swej długości częściowo rozchodzi się do panelu na 4 mniejsze wiązki z czego

 

1 część idzie do czujnika temp w panelu przy miejscu dla radia a pozostałe 3 idą do panelu sterowania climatronic i do tego miejsca nie mam problemu żadnego , wszystko opisane pasuje na swoje miejsca , z resztą kostki są tak skonstruwane że nie ma możliwości się pomylić . . ..

 

 

pozostała część instralacji to to co widać poniżej ( w międzyczasie gdzieś tam idą jeszcze dwa kabelki do czujnika światła w maskownicy głośnika)

 

IMG_20141030_123820_1.jpg

 

 

Część z nich wiem gdzie wpiąć z resztą intuicyjnie pasują :

 

Wtyczka nr1.: Wpinam w taką samą wtyczkę idącą w stronę silnika (kable czerwony gruby i czerwony z białym paskiem)

 

Wtyczka nr2.: wtyczka 6-cio pinowa - wpinam do gniazda N w skrzynce bezpieczników

 

Wtyczka nr3.: wtyczka 6cio pinowa - wpinam do kostki również zielonej z takimi samymi kolorami kabli idącej na silnik (prawdopodobnie na mój rozum sygnały z czujników - wody , temp. zewnętrznej itp)

 

Wtyczka nr6.: wpinam do takiej samej czarnej z tymi samymi kolorami idąca na silnik

 

Wtyczka nr7.: Wpinam do masy (ktoś to już lutował - nie ja)

 

 

pytanie gdzie idą pozostałe:

 

wtyczki nr 4 , 5 , 8 , 9 10 ,11

 

 

jako ciekawostkę nr 1 odkryłem że dając bezpośrednio plus na wtyczkę nr 11 zapala się podświetlenie klawiszy . . . .

a ciekawostka nr 2 przy podaniu bezpośrednio plusa na gruby kabel biało - czerwony idący do wentylatora załącza się wentylator ale gdy wepnę wtyczkę nr 7 do masy ten wentylator już nawet na krótko nie chce działać !!

 

do całej instalacji mam przekaźnik nr 106 wkładam go w pozycję nr 1 w skrzynce ale jak dla mnie jest i był plodpadający więc załatwiłem jeszcze nr 13 który ma jeden pin więcej (zdjęcia poniżej) różnica jest tylko taka że po przekręceniu stacyjki przekaźnik nr 13 "cyka" a 106 nic . .. .

 

 

IMG_20141030_121601_1.jpg

IMG_20141030_121635_1.jpg

IMG_20141030_121658_1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wtyczki nr 4 , 5 , 8 , 9 10 ,11

kolory przewodów podaj przy tych wtyczkach.

do całej instalacji mam przekaźnik nr 106 wkładam go w pozycję nr 1 w skrzynce ale jak dla mnie jest i był plodpadający więc załatwiłem jeszcze nr 13 który ma jeden pin więcej (zdjęcia poniżej) różnica jest tylko taka że po przekręceniu stacyjki przekaźnik nr 13 "cyka" a 106 nic . .. .

13 się nie nadaje do climatronica. 106 możesz sprawdzić na krótko czy jest sprawny. Schemat masz na przekaźniku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolory przewodów podaj przy tych wtyczkach.

 

13 się nie nadaje do climatronica. 106 możesz sprawdzić na krótko czy jest sprawny. Schemat masz na przekaźniku...

 

nr 4 .: wtyczka szara - przewód czerwony

 

nr 5 .: wtyczka czarna przewód fioletowy

 

nr 8 .: wtyczka zielona przewód czarny

 

nr 9 .: wtyczka niebieska przewód niebieski

 

nr 10 .: wtyczka żółta przewód czerwony z szarym paskiem

 

nr 11 . : wtyczka szara przewód niebieski z żółtym

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Z tej zielonej wtyczki głównej 6-cio pinowej po wpięciu w skrzynkę z tyłu i po przekręceniu kluczyka sprawdzałem probówką i na żadnym z trzech głównych kabli (czyli tych czerwonych z białym paskiem) nie ma zasilania , moim zdaniem to tu tkwi problem ale niestety tu się kończy moja znajomość elektryki , nie wiem skąd powinno iść zasilanie aby na tej wtyczce ono się pojawiło . . ..

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

sugerując sie poniższym schematem mogę dodać że na wtyczce Y mam zmostkowane dwie ścieżki nr 4 z nr3 grubym czerwonym kablem oraz zmostkowane są pozycje Z1 z 30B też grubym czerwonym kablem jeżeli to copś pomoże oczywiście

 

 

95b9bdb14c287685med.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

11 jest od podświetlenia wyświetlacza. Powinno być wyprowadzenie nad skrzynką bezpieczników na tą wtyczkę, jeżeli nie znajdziesz to podaję piny które możesz wykorzystać z tyłu skrzynki bezpieczników: D12, U1-14, R-4, Q-6, P-7, P-9

10 stały plus x-kontakt. Jeśli nie ma gniazda nad skrzynką to: D3, D5, K6

9 chyba niebieski z białym... ;) sygnał prędkości z licznika. Też powinno być wyprowadzenie nad skrzynkę bezpieczników. Jeśli nie ma to np U2/2, W1.

8 plus po kluczyku. Też powinno być nad skrzynką. Jeśli nie ma, to D11, D9, F6

5. Kick down dla automatycznej skrzyni biegów. Można wykorzystać żeby dorobić funkcję econ bez inwazji w wiązkę.

4. Tego to się chyba nie podłącza nigdzie, z tego co pamiętam..

 

Sprawdzenie przekaźnika:

na nóżkę nr 5 dajesz masę. Na nóżkę 1 plus i powinno pstryknąć. Potem na nóżkę 3 dajesz plus i też powinno pstryknąć. Jak nie pstryka to trzeba szukać nowego przekaźnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 jest od podświetlenia wyświetlacza. Powinno być wyprowadzenie nad skrzynką bezpieczników na tą wtyczkę, jeżeli nie znajdziesz to podaję piny które możesz wykorzystać z tyłu skrzynki bezpieczników: D12, U1-14, R-4, Q-6, P-7, P-9

10 stały plus x-kontakt. Jeśli nie ma gniazda nad skrzynką to: D3, D5, K6

9 chyba niebieski z białym... ;) sygnał prędkości z licznika. Też powinno być wyprowadzenie nad skrzynkę bezpieczników. Jeśli nie ma to np U2/2, W1.

8 plus po kluczyku. Też powinno być nad skrzynką. Jeśli nie ma, to D11, D9, F6

5. Kick down dla automatycznej skrzyni biegów. Można wykorzystać żeby dorobić funkcję econ bez inwazji w wiązkę.

4. Tego to się chyba nie podłącza nigdzie, z tego co pamiętam..

 

Sprawdzenie przekaźnika:

na nóżkę nr 5 dajesz masę. Na nóżkę 1 plus i powinno pstryknąć. Potem na nóżkę 3 dajesz plus i też powinno pstryknąć. Jak nie pstryka to trzeba szukać nowego przekaźnika.

 

 

...bo ty jesteś zajebisty .. .. ;)

 

 

dobra a teraz powiedz czemu nie mam zasilania na głównej wtyczce 6-cio pinowej na tej którą wpinam do N-ki ?? czy moze po wpięciu tych wszystkich drobnych wtyczek pojawi się tam napięcie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pin N3 Cię interesuje. Powinien tam dochodzić tam stały plus, zawsze. Po wpięciu tych drobnych wtyczek odpali Ci się panel sterowania. Natomiast kostka N jest ściśle połączona z przekaźnikiem 106 i odpowiada za pracę silnika nawiewów i wentylatora chłodnicy podczas pracy klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pin N3 Cię interesuje. Powinien tam dochodzić tam stały plus, zawsze. Po wpięciu tych drobnych wtyczek odpali Ci się panel sterowania. Natomiast kostka N jest ściśle połączona z przekaźnikiem 106 i odpowiada za pracę silnika nawiewów i wentylatora chłodnicy podczas pracy klimy.

 

 

no ale przecież jeden z trzech kabli (wszystkie czerwone z białym paskiem) idzie bezpośrednio od tej właśnie 6-cio pinowej wtyczki do tunelu ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
idzie bezpośrednio od tej właśnie 6-cio pinowej wtyczki do tunelu ??

O której wtyczce w tunelu piszesz?

Wiesz, wkładałem climatronica kilka lat temu, więc wszystkiego nie pamiętam już... Na N3 wg schematu ma być stały plus, Jeśli nie dochodzi to sprawdź ten zakryty bezpiecznik ze zdjęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O której wtyczce w tunelu piszesz?

Wiesz, wkładałem climatronica kilka lat temu, więc wszystkiego nie pamiętam już... Na N3 wg schematu ma być stały plus, Jeśli nie dochodzi to sprawdź ten zakryty bezpiecznik ze zdjęcia.

pisząc tunel miałem na myśli cały układ climatronic chodzi o to że po włożeniu zielonej wtyczki w skrzynkę od tyłu i po przekręceniu stacyjki nie ma zasilania na żadnym pinie a wydaje mi się że powinno być ??

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ten bezpiecznik zakryty jest ok . tak samo jak bezpiecznik na pozycji 19 w skrzynce...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pisząc tunel miałem na myśli cały układ climatronic chodzi o to że po włożeniu zielonej wtyczki w skrzynkę od tyłu i po przekręceniu stacyjki nie ma zasilania na żadnym pinie a wydaje mi się że powinno być ??

No na N3 musi być zawsze. Jak tam nie będzie to dalej też nie pójdzie. A jak będzie to dalej przekaźnik 106 robi swoją robotę.

A gdzie podłączyłeś tą kostkę co idzie do bezpiecznika, ten czerwony przewód? Na pewno do stałego plusa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie numer jeden z fotki, opisałeś się i tu i na pw a czy choć raz popatrzyłeś na schemat??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie podłączyłem ja do wtyczki która idzie do sterownika wentylatorów , poprzez przekaźniki itd z tym że teraz uświadomileś mi kolejną sprawę , obecnie mam podłączony swój wentylator z czujnikiem w chłodnicy z rp-ka jak mam sie wpiąc z z nową instalacją tego sterownika w swój dotychczasowy układ chłodzenia tak żeby to wszystko chodziło ?? Rozumiem ze zasilanie do kostki w pozycji N idzie gdzieś od wentylatorów ??

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Patrzyłem na schemat i wychodzi z niego że ten kabel idzie na wiatraki .... Zaczynam chyba rozumieć gdzie jest błąd .... Podpowiedzcie panowie gdzie mam się wpiąc w dotychczasowy układ chłodzenia tak żeby jednocześnie działało chłodzenie i szło zasilanie bo już sie pogubiłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności