Vipergti Zgłoś #1 Napisano 19 Kwietnia 2010 (edytowane) Wie ktoś może czy do silnika 1,8 RP da radę zastosować głowicę z 1,8 PF(107KM) albo z 1,8PB(112KM)?? Mogę mieć taką głowicę(nie wiem dokładnie czy PF czy PB ale na pewno od silnika ponad 100KM) od znajomego za darmo, tylko mam dylemata ,czy dałoby rade ją upchnąć?? Czy silnik stanie się przez to żwawszy(w sensie mocniejszy).. 1,8RP To przecież MONOJET, a PF i PB to silniki na DIGIFANCIE..Może ktoś z was przerabiał ten temat, to proszę o pomoc.:kumple Edytowane 26 Lutego 2015 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #2 Napisano 19 Kwietnia 2010 Da się tylko będziesz musiał zaślepić dziury po wtryskiwaczach Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byku21 Zgłoś #3 Napisano 19 Kwietnia 2010 albo przerobić na digifanta... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #4 Napisano 19 Kwietnia 2010 Możecie napisać coś więcej?? Da się w takim razie przerobić na DIGIFANTA?? Jest to opłacalne i czy wogóle ma sens?? Jakie koszta takiej przeróbki (części..)?? przerabiał ktoś już ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #5 Napisano 19 Kwietnia 2010 No to już zależy za ile uda Ci się zakupić digifanta. Z tego co się orientuję koszt od 200zł (okazyjnie) wzwyż + ogarnięcie spaghetti (kabelków). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #6 Napisano 19 Kwietnia 2010 raczej nieopłacalne weź głowicę, sprzedaj bo trochę kosztuje i kupisz sobie 2 do RP:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #7 Napisano 19 Kwietnia 2010 Nie potrzebuję głowiczki do RP, tylko mogę mieć taką za darmo i byłem ciekaw, czy da radę ją wrzucić w razie "w".. więc będzie trzeba ją komuś sprezentować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #8 Napisano 19 Kwietnia 2010 Jest to opłacalne i czy wogóle ma sens?? Jest to nieopłacalne i nie ma sensu. Reszty dowiesz się tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=72537 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #9 Napisano 2 Listopada 2010 Dobra, odkopię trochę temat.. Może mi ktoś powiedzieć jakie są zasadnicze różnice pomiędzy głowicą z PFa a głowicą z RP-ka?? Wiem, że na pewno w PF-ie były większe zawory, no i kanały.. a poza tym, są jakieś jeszcze różnice?? Poczytałem troszkę w necie, że jakby włożyć wałęk od PF-a do RP, to można uzyskać delikatnie odczuwalną moc.. Więc tak się zastanawiam, jakby włożyć taką głowicę od PF-a(troszkę splanowaną, kozwiercić kanały, wypolerować komorę spalania, nowe zawory, prowadnice itd) , wałek od PF-a kolektor wydechowy od PF-a i dolot z mojego RP-ka, Czy to by miało sens?? Do tego pewnie wymieniłbym wszystkie pierścienie, jakby było trzeba to tłoki, bo gładź cylindra mam ok, niedawno składałem silnik. Nie chodzi mi o to żeby z RP-ka uzyskać moc Bóg wie jaką, ale o to żeby był delikatnie mocniejszy i żwawszy.. Co o tym myślicie? Czekam na sugestie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #10 Napisano 2 Listopada 2010 Glowica z wielopunktu ma inne kanaly dolotowe i nie przykrecisz kolektora z jednopunktu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #11 Napisano 2 Listopada 2010 Nie ma szans .. przerabiałem to u siebie .. niestety jest inne wejdzie na kolektor ssacy + frezy na wtryski .. inaczej szpilki i w ogole Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #12 Napisano 2 Listopada 2010 No dobra, a jakby "stworzyć" taki kolektor ssący?? A pomijając ten kolektor czy reszta by mogła zdać egzamin?? Powiedzmy, że jakby nie było innej możliwości, mógłbym spróbować zakupić kompletnego digifanta.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #13 Napisano 4 Listopada 2010 Glowica z wielopunktu ma inne kanaly dolotowe i nie przykrecisz kolektora z jednopunktu. Nie ma szans .. przerabiałem to u siebie .. niestety jest inne wejdzie na kolektor ssacy + frezy na wtryski .. inaczej szpilki i w ogole Koledzy, twierdzicie że nie da rady.. wydaje mi się to dziwne, bo znalazłem takie oto coś: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59161 Cytat z tej strony: da sie załozyc głowice z PB/PF do RP, trzeb zaslepic miejca po wtryskiwaczach no i nie bedzie podgrzewania kolektora ssacego. wszystko pasi i ssacy i wydechowy kiedys w swoim RP miałem głowice z PG, chodziło ładnie bez problemu oczywiscie po zaslepieniu gniazd wtryskiwaczy (wykrecamy gniazdo wtryskiwazca wkładami 50gr i wkrecamy gniazdo odwrotnie, mozna dac jakiegos uszczelnienia) Więc jak to w końcu jest?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #14 Napisano 4 Listopada 2010 (edytowane) Sa glowice z gniazdami pod wtryski,lub wtryski siedza w kolektorze. Czapki z gniazdami nie wystepowaly w passacie. Edytowane 4 Listopada 2010 przez marewel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #15 Napisano 4 Listopada 2010 Czapki z gniazdami nie wystepowaly w passacie Czyli głowic do PF-a były dwa rodzaje?? W paskah montowano jedne, a w golfach występowały to co właśnie piszesz tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #16 Napisano 4 Listopada 2010 Golfy byly na wtrysku mechanicznym jeszcze tam byly takie glowice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #17 Napisano 4 Listopada 2010 (edytowane) Koledzy, twierdzicie że nie da rady.. wydaje mi się to dziwne, bo znalazłem takie oto coś: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59161 ja jestem pewien że bez kombinowania z kolektorem nie ma szans włozyc od pełnego wtrysku głowice do RP-ka bo miałem przed oczami swojego RP i własnie pełny wtrysk i widziałem roznice.. a przed tym czytalem duzo postów że niby sie da i nie ma problemów .. a jednak .. i jeszcze jedno .. RP ma kanał wodny do grzania kolektora ssacego .. Edytowane 4 Listopada 2010 przez emenek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #18 Napisano 4 Listopada 2010 Co do tego kanału wodnego, to wiem. Mam głowice z RP'eka razem z kolektorami i głowicę z PF-a z kolektorami.. Jutro po południu z ciekawości podjadę do garazu i porozkręcam kolektory od nich i będę miał pewność co i jak dokładnie.. Postaram się też cyknąć pare fotek telefonem, to wrzucę je tutaj.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom_s Zgłoś #19 Napisano 26 Lutego 2015 (edytowane) Główne pytanie mam takie czy jeśli w silniku ADZ (1,8 90KM) mam głowicę z silnika AAM (026103373Q) który miał mniejszą moc bo 75KM to czy też będzie mniejsza moc? Czym się te głowice różnią i jakie były w nich zmiany konstrukcyjne jeśli ktoś wie... Sprawdzałem w wyszukiwarce i doszukałem że ADZ miał po 1 sprężynie na zawór a ABS i inne (w tym AAM) po 2 sprężyny na zawór. Niżej opisuję w czym mam problem i dlaczego chciałbym zostać przy głowicy którą posiadam zamontowaną (z AAM). Chcę wymienić blok silnika bo coś mi tam stuka na dole po nagrzaniu jakby było przytarte. Przy tej robocie chcę podjąć decyzję co zrobić z głowicami. Nie chcę robić druciarstwa ale też chcę to zrobić możliwie małym kosztem bo w ciągu pół roku podwoiłem już wartość zakupu tego auta w kosztach eksploatacji W passacie mam silnik ADZ. Ostatnio zaczęły stukać popychacze hydrauliczne więc zacząłem od ich kupna. Okazało się, że w katalogu są dwa rodzaje do ADZ - dla różnych numerów silnika (inne dla zaworów 7 i 8 mm). Wg mojego numeru silnika (numer na bloku i na osłonie paska rozrządu) kupiłem odpowiednie popychacze i uszczelniacze na 7mm. Przy wymianie wyszło że uszczelniacze nie pasują bo powinienem mieć te na 8mm. Coś nie pasowało więc wpisałem numer głowicy w google (026103373Q). Tu google pokazało że to głowica z golfa 3 i silnika AAM. Wychodzi na to że ktoś w karierze tego auta zmienił głowicę. Wymieniłem je w sklepie na odpowiednie czyli uszczelniacze pod zawory 8mm i odpowiednie do tego szklanki. Po odpaleniu jest już na górze silnika cisza. Kiedy silnik się nagrzeje to jednak hałasuje- takie metaliczne stukanie jak metal o metal. Słychać to bardziej w dole silnika i też przy jego gaszeniu. W bloku są tłoki i wał więc pewnie coś z tego - może na panewkach. Ciśnienia oleju nie traci - lampka od ciśnienia oleju się nie świeci. Teraz tak - będę miał na podmianę kompletny silnik z passata (ADZ). Mógłbym go wrzucić i już ale skoro to auto już 20-letnie to chciałbym przy montażu wymienić uszczelkę pod głowicą żeby było to na lata. Moja aktualnie zamontowana głowica z AAM jest o tyle dla mnie pewna że jest w 100% szczelna, wałek rozrządu i jego łożyska wyglądają ładnie, mam w niej nowe popychacze więc chciałbym ją zostawić (oczywiście jeśli już będzie zdjęta z auta to przed montażu dam ją do splanowania i dotarcia zaworów). Mógłbym zostawić głowicę z nowego silnika i mieć wszystko w oryginale od ADZ ale to się wiąże z zakupem nowych popychaczy i dodatkowo do sprawdzenia szczelność co daje dodatkowe koszty. Wiem że obie różnią się tym że ADZ był montowany w późniejszym okresie produkcji niż starszy ABS i oba miały moc 90KM. Zawory z ADZ miały też podobno jedną sprężynę a te z ABS i AAM po 2 sprężyny na zawór. Więc czy różnica w mocy ABS/ADZ i z silnika AAM wynika z różnych głowic czy osprzętu? Może inne są wałki rozrządu dla tych głowic i stąd różne moce? Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu Edytowane 26 Lutego 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg.pkt.2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #20 Napisano 27 Lutego 2015 Nikt Ci nie odpisał to zrobię to ja, tak trochę na pocieszenie ale może i nie. Wałki klawiatury będą inne stąd różnice mocy. Pogogluj jeszcze o skoku tłoka i pierścienia. Ja bym załadował ten drugi silnik i może będzie dobrze. Ewentualne koszty to uszczelki kolektorów jak silnik golec. Samą głowicę zawsze można przełożyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach