Skocz do zawartości
Vipergti

Głowica 1,8 (jaka podejdzie głowica)

Rekomendowane odpowiedzi

Wie ktoś może czy do silnika 1,8 RP da radę zastosować głowicę z 1,8 PF(107KM) albo z 1,8PB(112KM)?? Mogę mieć taką głowicę(nie wiem dokładnie czy PF czy PB ale na pewno od silnika ponad 100KM) od znajomego za darmo, tylko mam dylemata ,czy dałoby rade ją upchnąć?? Czy silnik stanie się przez to żwawszy(w sensie mocniejszy).. 1,8RP To przecież MONOJET, a PF i PB to silniki na DIGIFANCIE..Może ktoś z was przerabiał ten temat, to proszę o pomoc.:kumple

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się tylko będziesz musiał zaślepić dziury po wtryskiwaczach :)

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo przerobić na digifanta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możecie napisać coś więcej?? Da się w takim razie przerobić na DIGIFANTA?? Jest to opłacalne i czy wogóle ma sens?? Jakie koszta takiej przeróbki (części..)?? przerabiał ktoś już ??:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już zależy za ile uda Ci się zakupić digifanta. Z tego co się orientuję koszt od 200zł (okazyjnie) wzwyż + ogarnięcie spaghetti (kabelków).

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej nieopłacalne weź głowicę, sprzedaj bo trochę kosztuje i kupisz sobie 2 do RP:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebuję głowiczki do RP, tylko mogę mieć taką za darmo i byłem ciekaw, czy da radę ją wrzucić w razie "w"..:) więc będzie trzeba ją komuś sprezentować.:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, odkopię trochę temat.. Może mi ktoś powiedzieć jakie są zasadnicze różnice pomiędzy głowicą z PFa a głowicą z RP-ka?? Wiem, że na pewno w PF-ie były większe zawory, no i kanały.. a poza tym, są jakieś jeszcze różnice??

 

Poczytałem troszkę w necie, że jakby włożyć wałęk od PF-a do RP, to można uzyskać delikatnie odczuwalną moc..

 

Więc tak się zastanawiam, jakby włożyć taką głowicę od PF-a(troszkę splanowaną, kozwiercić kanały, wypolerować komorę spalania, nowe zawory, prowadnice itd) , wałek od PF-a kolektor wydechowy od PF-a i dolot z mojego RP-ka, Czy to by miało sens??

 

Do tego pewnie wymieniłbym wszystkie pierścienie, jakby było trzeba to tłoki, bo gładź cylindra mam ok, niedawno składałem silnik.

 

Nie chodzi mi o to żeby z RP-ka uzyskać moc Bóg wie jaką, ale o to żeby był delikatnie mocniejszy i żwawszy..

 

Co o tym myślicie? Czekam na sugestie..:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Glowica z wielopunktu ma inne kanaly dolotowe i nie przykrecisz kolektora z jednopunktu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans .. przerabiałem to u siebie .. niestety jest inne wejdzie na kolektor ssacy + frezy na wtryski .. inaczej szpilki i w ogole ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, a jakby "stworzyć" taki kolektor ssący?? A pomijając ten kolektor czy reszta by mogła zdać egzamin?? Powiedzmy, że jakby nie było innej możliwości, mógłbym spróbować zakupić kompletnego digifanta..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Glowica z wielopunktu ma inne kanaly dolotowe i nie przykrecisz kolektora z jednopunktu.
Nie ma szans .. przerabiałem to u siebie .. niestety jest inne wejdzie na kolektor ssacy + frezy na wtryski .. inaczej szpilki i w ogole

 

Koledzy, twierdzicie że nie da rady.. wydaje mi się to dziwne, bo znalazłem takie oto coś:

 

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59161

 

Cytat z tej strony:

da sie załozyc głowice z PB/PF do RP, trzeb zaslepic miejca po wtryskiwaczach no i nie bedzie podgrzewania kolektora ssacego. wszystko pasi i ssacy i wydechowy

 

kiedys w swoim RP miałem głowice z PG, chodziło ładnie bez problemu oczywiscie po zaslepieniu gniazd wtryskiwaczy (wykrecamy gniazdo wtryskiwazca wkładami 50gr i wkrecamy gniazdo odwrotnie, mozna dac jakiegos uszczelnienia)

 

Więc jak to w końcu jest??:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Sa glowice z gniazdami pod wtryski,lub wtryski siedza w kolektorze.

Czapki z gniazdami nie wystepowaly w passacie.

Edytowane przez marewel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czapki z gniazdami nie wystepowaly w passacie

Czyli głowic do PF-a były dwa rodzaje?? W paskah montowano jedne, a w golfach występowały to co właśnie piszesz tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Golfy byly na wtrysku mechanicznym jeszcze tam byly takie glowice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, twierdzicie że nie da rady.. wydaje mi się to dziwne, bo znalazłem takie oto coś:

 

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59161

ja jestem pewien że bez kombinowania z kolektorem nie ma szans włozyc od pełnego wtrysku głowice do RP-ka bo miałem przed oczami swojego RP i własnie pełny wtrysk i widziałem roznice.. a przed tym czytalem duzo postów że niby sie da i nie ma problemów .. a jednak ..

 

i jeszcze jedno .. RP ma kanał wodny do grzania kolektora ssacego ..

Edytowane przez emenek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego kanału wodnego, to wiem.

 

Mam głowice z RP'eka razem z kolektorami i głowicę z PF-a z kolektorami..

Jutro po południu z ciekawości podjadę do garazu i porozkręcam kolektory od nich i będę miał pewność co i jak dokładnie..:)

 

Postaram się też cyknąć pare fotek telefonem, to wrzucę je tutaj..:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Główne pytanie mam takie czy jeśli w silniku ADZ (1,8 90KM) mam głowicę z silnika AAM (026103373Q) który miał mniejszą moc bo 75KM to czy też będzie mniejsza moc? Czym się te głowice różnią i jakie były w nich zmiany konstrukcyjne jeśli ktoś wie... Sprawdzałem w wyszukiwarce i doszukałem że ADZ miał po 1 sprężynie na zawór a ABS i inne (w tym AAM) po 2 sprężyny na zawór. Niżej opisuję w czym mam problem i dlaczego chciałbym zostać przy głowicy którą posiadam zamontowaną (z AAM).

 

Chcę wymienić blok silnika bo coś mi tam stuka na dole po nagrzaniu jakby było przytarte. Przy tej robocie chcę podjąć decyzję co zrobić z głowicami. Nie chcę robić druciarstwa ale też chcę to zrobić możliwie małym kosztem bo w ciągu pół roku podwoiłem już wartość zakupu tego auta w kosztach eksploatacji :) W passacie mam silnik ADZ. Ostatnio zaczęły stukać popychacze hydrauliczne więc zacząłem od ich kupna. Okazało się, że w katalogu są dwa rodzaje do ADZ - dla różnych numerów silnika (inne dla zaworów 7 i 8 mm). Wg mojego numeru silnika (numer na bloku i na osłonie paska rozrządu) kupiłem odpowiednie popychacze i uszczelniacze na 7mm. Przy wymianie wyszło że uszczelniacze nie pasują bo powinienem mieć te na 8mm. Coś nie pasowało więc wpisałem numer głowicy w google (026103373Q). Tu google pokazało że to głowica z golfa 3 i silnika AAM. Wychodzi na to że ktoś w karierze tego auta zmienił głowicę. Wymieniłem je w sklepie na odpowiednie czyli uszczelniacze pod zawory 8mm i odpowiednie do tego szklanki. Po odpaleniu jest już na górze silnika cisza. Kiedy silnik się nagrzeje to jednak hałasuje- takie metaliczne stukanie jak metal o metal. Słychać to bardziej w dole silnika i też przy jego gaszeniu. W bloku są tłoki i wał więc pewnie coś z tego - może na panewkach. Ciśnienia oleju nie traci - lampka od ciśnienia oleju się nie świeci.

 

Teraz tak - będę miał na podmianę kompletny silnik z passata (ADZ). Mógłbym go wrzucić i już ale skoro to auto już 20-letnie to chciałbym przy montażu wymienić uszczelkę pod głowicą żeby było to na lata. Moja aktualnie zamontowana głowica z AAM jest o tyle dla mnie pewna że jest w 100% szczelna, wałek rozrządu i jego łożyska wyglądają ładnie, mam w niej nowe popychacze więc chciałbym ją zostawić (oczywiście jeśli już będzie zdjęta z auta to przed montażu dam ją do splanowania i dotarcia zaworów). Mógłbym zostawić głowicę z nowego silnika i mieć wszystko w oryginale od ADZ ale to się wiąże z zakupem nowych popychaczy i dodatkowo do sprawdzenia szczelność co daje dodatkowe koszty. Wiem że obie różnią się tym że ADZ był montowany w późniejszym okresie produkcji niż starszy ABS i oba miały moc 90KM. Zawory z ADZ miały też podobno jedną sprężynę a te z ABS i AAM po 2 sprężyny na zawór. Więc czy różnica w mocy ABS/ADZ i z silnika AAM wynika z różnych głowic czy osprzętu? Może inne są wałki rozrządu dla tych głowic i stąd różne moce? Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu :)

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg.pkt.2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci nie odpisał to zrobię to ja, tak trochę na pocieszenie ale może i nie.

Wałki klawiatury będą inne stąd różnice mocy.

Pogogluj jeszcze o skoku tłoka i pierścienia.

Ja bym załadował ten drugi silnik i może będzie dobrze.

Ewentualne koszty to uszczelki kolektorów jak silnik golec.

Samą głowicę zawsze można przełożyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności