Skocz do zawartości
Gość piki

DSG - skrzynia marzenie!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

kupiłem niedawno passata b6 170KM ze skrzynią DSG. Skrzynia działa bardzo dobrze i biegi zmienia bardzo płynnie.

Zaobserwowałem tyto jedno zjawisko. Przy prędkości 120Km/h przy odpuszczeniu gazu samochód wchodzi w delikatne wibracje.

Puszczam gaz - wibracje się pojawiają, ale dodając gazu od razu ustępuję. Nie zawsze to się pojawia. Bywa że nie jest to w ogóle wyczuwalne a czasami często.

 

Na innym forum przeczytałem, że ktoś miał taki sam problem z automatem i okazało się ze do wymiany był krzyżak wału.

 

W serwisie VW powiedzieli mi, że prawdopodobnie zaczynają się kończyć sprzęgła w skrzyni

 

Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Odnośnie wibracji, raczej wątpię by były od skrzyni, bardziej podejrzewałbym przegub wewnętrzny. Sprzęgła w DSG jeżeli olej był wymieniany regularnie wytrzymują bez problemu ponad 300 tys km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg ma auto? Czy było chipowane? Jeśli tak to jaki ma moment?

Seryjne sprzęgła wytrzymują bez problemu 450Nm. Jeśli się tej wartości nie przekracza to ciężko jest zużyć sprzęgła. Sprawdź czy ci się to nie dzieje też jak przyspieszasz gwałtownie, na przykład pod górę? Jeśli tak to przyczyny trzeba szukać w przegubach wewnętrznych.

 

Nie bardzo rozumiem dlaczego padające sprzęgło miało by się objawiać akurat przy prędkości 120 a przy innych nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki przebieg ma auto? Czy było chipowane? Jeśli tak to jaki ma moment?

Seryjne sprzęgła wytrzymują bez problemu 450Nm. Jeśli się tej wartości nie przekracza to ciężko jest zużyć sprzęgła. Sprawdź czy ci się to nie dzieje też jak przyspieszasz gwałtownie, na przykład pod górę? Jeśli tak to przyczyny trzeba szukać w przegubach wewnętrznych.

 

Nie bardzo rozumiem dlaczego padające sprzęgło miało by się objawiać akurat przy prędkości 120 a przy innych nie.

A sprzęgło by nie dało znać na niskich obrotach? .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie Arek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za szybką odpowiedź i za pomoc!

Samochód ma przejechane 199 tyś a olej był zmieniany przy 170tyś. No właśnie też mi się tak wydawało, no ale serwisant z VW powiedział, że tam trzeba szukać przyczyny i trochę mnie to zmatowiło, że to akurat chodzi o sprzęgła. Przy przyśpieszaniu to się nie dzieje. Zawsze jak odpuszczam gaz. Przeważnie 120km/h ale zaobserwowałem to również przy innych prędkościach np 70km/h ale to już bardzo rzadko. Tak jak napisałem wcześniej nie są to regularne objawy i przy dodaniu gazu od razu zanikają.

Wymiana tych przegubów wewnętrznych jest droga?? Pytam bo chciałbym od razu zregenerować pompę oleju i tak się zastanawiam czy nie popłynę za bardzo.

 

Samochód ma seryjne parametry był zakupiony w polskim salonie w Poznaniu i z tego co się dowiedziałem prze 5 lat był serwisowany w autoryzowanym serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeguby wewnętrzne kup orginalny ja przerabiałem ten temat 2 razy .mój wujek co robił mi auto pow że za jakieś 350- 400 orginał kupi pracuje w hurtowni tak że chyba wie co mówi .nie kupuj jakiś c*owych zamieników nie wytrzymują nawet 1000 km przy mojej jeździe przynajmniej hihi :D

Edytowane przez koniu15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc. W najbliższym czasie wymienię ten przegub wewnętrzny i mam nadzieję, że problem zniknie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpowie ktos jakie sa objawy uszkodzonego lozyska lub lozysk w dsg ???

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie odnośnie awaryjności DSG w internecie jest duzo negatywnych jak i pozytywnych opinii na temat skrzyni DSG, chciałbym sie Was koledzy zapytac czy warto kupować passata b6 170km 2.0 tdi z przebiegiem 220k oryginalnym! z DSG, ktora miala wymieniany dwumas i byla regularnie serwisowana, oraz jakie przypadłości mogą mnie spotkać przy takim przebiegu ? Czy w ASO moge sprawdzic dzialanie DSG i wszytskich podzespołów tej skrzyni przed zakupem ? Nie znam się na automatach, całe zycie manual - pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam przelatane ponad 350tys i nic niepokojącego sie ze skrzynia nie dzieje, chodzi bardzo płynnie bez szapnięc , drgań, itp. jedyne co to przy 320 byla wymieniona dwumasa a przy 180 mehatronika w servisie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpowie ktos jakie sa objawy uszkodzonego lozyska lub lozysk w dsg ???

 

Gdzieś jest moja przygoda, poszukaj. Generalnie tam może paść jedyne, kulkowe łożysko. Pozostałe raczej są bezawaryjne. Zaczyna jakby wyć, delikatnie terkotać na małej prędkości, przechodzi w lekkie wycie.

Takie łożyska padło przy nalocie ok 135 tkm? Już dokładnie nie pamiętam. Drugi ma prawie 230 tkm i nic się nie dzieje.

Edytowane przez adiaudi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtam Wszystkich. Przepraszam jak pisze w złym wątku ale nie mogę znależdz odpowiedniego.

Od 2 tygodni Jestem Posiadaczem Passata CC z 2009r 2.0 TDI DSG i mam problem.

Z 2 dni temu zaczeło cos mi się dziać ze skrzynia. A konkretnie przy zmianie biegów Np: Z D na R są jakieś dziwne stuki. Początkowo pomyslałem że to koło dwumasowe ale jeszcze tego samego dnia chyba wyszło ze to cos innego: wrzuciłem wsteczny i po prostu coś zastukało i jak dodawałem gazu to auto wogle nie jechało jakby było na P lub N. A jak wrzóciłem bieg do przodu (D) to auto tak jakby miało tylko jeden bieg i odrazu na komputerze przestało wyswietlać jaki jest bieg. Po wyłączeniu i uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy a po jakims czasie pojawia się ten objaw znowu. Dodam że byłem dziś u elektromechanika pogadać i przy okazji sprawdziliśmy błędy jakie pokazuje skrzynia. Czy ktoś pomógłby odczytać te błędy lub mniej więcej wskazać co się może dziać??

 

 

Błędy.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zauważyłem ze u mnie redukcja z 3 na 2 strasznie szarpie a do tego jak ruszam to na 2 biegu auto jechało tak jakby na półsprzegle. Dopiero powyzej 2200 obrotów jedzie dobrze. Olej wymieniany jakies 30 tys temu i razem z tym sprzegło i dwumas. Jakies sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Zauważyłem ze u mnie redukcja z 3 na 2 strasznie szarpie a do tego jak ruszam to na 2 biegu auto jechało tak jakby na półsprzegle. Dopiero powyzej 2200 obrotów jedzie dobrze. Olej wymieniany jakies 30 tys temu i razem z tym sprzegło i dwumas. Jakies sugestie?

 

Na diagnostykę podjedź a stawiam na mechatronikę. DSG jest popularna i dobrze rozpracowana przez zakłady od skrzyń biegów,ceny napraw spadają np. http://allegro.pl/naprawa-sterownika-multitronic-mechatronic-dsg-i6327473630.html tu nawet podał kody błędów ze sterownika

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie w danym przedziale obrotów albo od czasu do czasu pojedyncze zzzyt, różnie, to może być też pompa paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to może być też pompa paliwa.

 

Na diagnostykę podjedź

 

Bez podpięcia pod komputer do objawów możemy dopasować połowę forum ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę swoje trzy grosze na temat DSG.

Poprzednio jeździłem 7 lat Passatem B5 1.9TDI 130km, B6 3.2 FSI mam od roku i uważam, że tiptronic był fajniejszy. Jak ktoś nigdy nie jeździł automatem to może nie zwraca na to uwagi, ale dla mnie staczanie się auta z "automatyczną" skrzynią biegów jest niedopuszczalne.

Podczas parkowania może to być wręcz niebezpieczne. Parkuję pod blokiem, na takim trochę dzikiem parkingu, na którym miejscami są wysokie krawężniki, a do tego pochyłość terenu.

Jeśli będę próbował podjechać pod krawężnik bez gazu, to skrzynia w pewnym momencie stwierdza, że nie da rady, po czym zabiera moment i auto stacza się do tyłu, z krawężnika + pochyłości terenu, dosyć gwałtownie, bardzo łatwo w coś wtedy wjechać.

Mogę oczywiście próbować wjechać dodając gazu, ale muszę to robić delikatnie, gdyż krawężnik jest na tyle wysoki, że zahaczam o niego chlapaczami, a raz zdarzyło się nawet elementem zawieszenia :|.

Jadę zatem do tyłu, tylne koła opierają się o krawężnik, auto napotyka opór i w tym momencie wspaniały 4motion chyba głupieje i przez dłuższy czas nie wie na które koło przyłożyć moment, obroty rosną i w pewnym momencie auto robi niezwykle agresywne hop do tyłu.

Generalnie ta kombinacja 4motion + DSG jest taka sobie do parkowania, natomiast z drugiej strony 1.9TDI + tiptronic to była poezja, to auto było wręcz stworzone do precyzyjnych manewrów z małą prędkością.

Fajnie że DSG szybko zmienia biegi, ale na codzień nie widzę w tym jakiejś dużej wartości dodanej w porównaniu do tiptronica.

Ponadto przy DSG bardzo często mam nieprzyjemne uczucie trzymania na półsprzęgle, nie wiadomo czy moc jest, czy nie ma, po czym jak mocniej docisnę gaz to oczywiście gwałtowny wyskok do przodu.

Jak dla mnie ta skrzynia to nie jest sam cud miód. W sumie z chęcią bym się kiedyś przejechał dieslem bez 4motion żeby zobaczyć jak się spisuje w takiej kombinacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od tego żeby auto się nie staczało jest funkcja Auto Hold. Jeśli nie masz to można dołożyć - na forum jest instrukcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności