Paweł_C Zgłoś #481 Napisano 16 Listopada 2015 Witam, kupiłem niedawno passata b6 170KM ze skrzynią DSG. Skrzynia działa bardzo dobrze i biegi zmienia bardzo płynnie. Zaobserwowałem tyto jedno zjawisko. Przy prędkości 120Km/h przy odpuszczeniu gazu samochód wchodzi w delikatne wibracje. Puszczam gaz - wibracje się pojawiają, ale dodając gazu od razu ustępuję. Nie zawsze to się pojawia. Bywa że nie jest to w ogóle wyczuwalne a czasami często. Na innym forum przeczytałem, że ktoś miał taki sam problem z automatem i okazało się ze do wymiany był krzyżak wału. W serwisie VW powiedzieli mi, że prawdopodobnie zaczynają się kończyć sprzęgła w skrzyni Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #482 Napisano 16 Listopada 2015 Witaj Odnośnie wibracji, raczej wątpię by były od skrzyni, bardziej podejrzewałbym przegub wewnętrzny. Sprzęgła w DSG jeżeli olej był wymieniany regularnie wytrzymują bez problemu ponad 300 tys km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #483 Napisano 16 Listopada 2015 Jaki przebieg ma auto? Czy było chipowane? Jeśli tak to jaki ma moment? Seryjne sprzęgła wytrzymują bez problemu 450Nm. Jeśli się tej wartości nie przekracza to ciężko jest zużyć sprzęgła. Sprawdź czy ci się to nie dzieje też jak przyspieszasz gwałtownie, na przykład pod górę? Jeśli tak to przyczyny trzeba szukać w przegubach wewnętrznych. Nie bardzo rozumiem dlaczego padające sprzęgło miało by się objawiać akurat przy prędkości 120 a przy innych nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koniu15 Zgłoś #484 Napisano 16 Listopada 2015 Jaki przebieg ma auto? Czy było chipowane? Jeśli tak to jaki ma moment?Seryjne sprzęgła wytrzymują bez problemu 450Nm. Jeśli się tej wartości nie przekracza to ciężko jest zużyć sprzęgła. Sprawdź czy ci się to nie dzieje też jak przyspieszasz gwałtownie, na przykład pod górę? Jeśli tak to przyczyny trzeba szukać w przegubach wewnętrznych. Nie bardzo rozumiem dlaczego padające sprzęgło miało by się objawiać akurat przy prędkości 120 a przy innych nie. A sprzęgło by nie dało znać na niskich obrotach? . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #485 Napisano 16 Listopada 2015 Nie Arek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koniu15 Zgłoś #486 Napisano 16 Listopada 2015 Okey zapamiętam . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł_C Zgłoś #487 Napisano 16 Listopada 2015 Dziękuje za szybką odpowiedź i za pomoc! Samochód ma przejechane 199 tyś a olej był zmieniany przy 170tyś. No właśnie też mi się tak wydawało, no ale serwisant z VW powiedział, że tam trzeba szukać przyczyny i trochę mnie to zmatowiło, że to akurat chodzi o sprzęgła. Przy przyśpieszaniu to się nie dzieje. Zawsze jak odpuszczam gaz. Przeważnie 120km/h ale zaobserwowałem to również przy innych prędkościach np 70km/h ale to już bardzo rzadko. Tak jak napisałem wcześniej nie są to regularne objawy i przy dodaniu gazu od razu zanikają. Wymiana tych przegubów wewnętrznych jest droga?? Pytam bo chciałbym od razu zregenerować pompę oleju i tak się zastanawiam czy nie popłynę za bardzo. Samochód ma seryjne parametry był zakupiony w polskim salonie w Poznaniu i z tego co się dowiedziałem prze 5 lat był serwisowany w autoryzowanym serwisie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koniu15 Zgłoś #488 Napisano 16 Listopada 2015 (edytowane) Przeguby wewnętrzne kup orginalny ja przerabiałem ten temat 2 razy .mój wujek co robił mi auto pow że za jakieś 350- 400 orginał kupi pracuje w hurtowni tak że chyba wie co mówi .nie kupuj jakiś c*owych zamieników nie wytrzymują nawet 1000 km przy mojej jeździe przynajmniej hihi Edytowane 16 Listopada 2015 przez koniu15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł_C Zgłoś #489 Napisano 17 Listopada 2015 Wielkie dzięki za pomoc. W najbliższym czasie wymienię ten przegub wewnętrzny i mam nadzieję, że problem zniknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #490 Napisano 26 Listopada 2015 (edytowane) Podpowie ktos jakie sa objawy uszkodzonego lozyska lub lozysk w dsg ??? Edytowane 17 Grudnia 2015 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszkrus Zgłoś #491 Napisano 20 Grudnia 2015 Witam, mam pytanie odnośnie awaryjności DSG w internecie jest duzo negatywnych jak i pozytywnych opinii na temat skrzyni DSG, chciałbym sie Was koledzy zapytac czy warto kupować passata b6 170km 2.0 tdi z przebiegiem 220k oryginalnym! z DSG, ktora miala wymieniany dwumas i byla regularnie serwisowana, oraz jakie przypadłości mogą mnie spotkać przy takim przebiegu ? Czy w ASO moge sprawdzic dzialanie DSG i wszytskich podzespołów tej skrzyni przed zakupem ? Nie znam się na automatach, całe zycie manual - pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #492 Napisano 20 Grudnia 2015 ja mam przelatane ponad 350tys i nic niepokojącego sie ze skrzynia nie dzieje, chodzi bardzo płynnie bez szapnięc , drgań, itp. jedyne co to przy 320 byla wymieniona dwumasa a przy 180 mehatronika w servisie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adiaudi Zgłoś #493 Napisano 20 Grudnia 2015 (edytowane) Podpowie ktos jakie sa objawy uszkodzonego lozyska lub lozysk w dsg ??? Gdzieś jest moja przygoda, poszukaj. Generalnie tam może paść jedyne, kulkowe łożysko. Pozostałe raczej są bezawaryjne. Zaczyna jakby wyć, delikatnie terkotać na małej prędkości, przechodzi w lekkie wycie. Takie łożyska padło przy nalocie ok 135 tkm? Już dokładnie nie pamiętam. Drugi ma prawie 230 tkm i nic się nie dzieje. Edytowane 20 Grudnia 2015 przez adiaudi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AdamHN Zgłoś #494 Napisano 14 Lipca 2016 Wtam Wszystkich. Przepraszam jak pisze w złym wątku ale nie mogę znależdz odpowiedniego. Od 2 tygodni Jestem Posiadaczem Passata CC z 2009r 2.0 TDI DSG i mam problem. Z 2 dni temu zaczeło cos mi się dziać ze skrzynia. A konkretnie przy zmianie biegów Np: Z D na R są jakieś dziwne stuki. Początkowo pomyslałem że to koło dwumasowe ale jeszcze tego samego dnia chyba wyszło ze to cos innego: wrzuciłem wsteczny i po prostu coś zastukało i jak dodawałem gazu to auto wogle nie jechało jakby było na P lub N. A jak wrzóciłem bieg do przodu (D) to auto tak jakby miało tylko jeden bieg i odrazu na komputerze przestało wyswietlać jaki jest bieg. Po wyłączeniu i uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy a po jakims czasie pojawia się ten objaw znowu. Dodam że byłem dziś u elektromechanika pogadać i przy okazji sprawdziliśmy błędy jakie pokazuje skrzynia. Czy ktoś pomógłby odczytać te błędy lub mniej więcej wskazać co się może dziać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidson23 Zgłoś #495 Napisano 15 Lipca 2016 Witam, Zauważyłem ze u mnie redukcja z 3 na 2 strasznie szarpie a do tego jak ruszam to na 2 biegu auto jechało tak jakby na półsprzegle. Dopiero powyzej 2200 obrotów jedzie dobrze. Olej wymieniany jakies 30 tys temu i razem z tym sprzegło i dwumas. Jakies sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #496 Napisano 15 Lipca 2016 (edytowane) Witam,Zauważyłem ze u mnie redukcja z 3 na 2 strasznie szarpie a do tego jak ruszam to na 2 biegu auto jechało tak jakby na półsprzegle. Dopiero powyzej 2200 obrotów jedzie dobrze. Olej wymieniany jakies 30 tys temu i razem z tym sprzegło i dwumas. Jakies sugestie? Na diagnostykę podjedź a stawiam na mechatronikę. DSG jest popularna i dobrze rozpracowana przez zakłady od skrzyń biegów,ceny napraw spadają np. http://allegro.pl/naprawa-sterownika-multitronic-mechatronic-dsg-i6327473630.html tu nawet podał kody błędów ze sterownika Edytowane 15 Lipca 2016 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #497 Napisano 16 Lipca 2016 Szarpanie w danym przedziale obrotów albo od czasu do czasu pojedyncze zzzyt, różnie, to może być też pompa paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #498 Napisano 16 Lipca 2016 to może być też pompa paliwa. Na diagnostykę podjedź Bez podpięcia pod komputer do objawów możemy dopasować połowę forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viator Zgłoś #499 Napisano 18 Lipca 2016 Dorzucę swoje trzy grosze na temat DSG. Poprzednio jeździłem 7 lat Passatem B5 1.9TDI 130km, B6 3.2 FSI mam od roku i uważam, że tiptronic był fajniejszy. Jak ktoś nigdy nie jeździł automatem to może nie zwraca na to uwagi, ale dla mnie staczanie się auta z "automatyczną" skrzynią biegów jest niedopuszczalne. Podczas parkowania może to być wręcz niebezpieczne. Parkuję pod blokiem, na takim trochę dzikiem parkingu, na którym miejscami są wysokie krawężniki, a do tego pochyłość terenu. Jeśli będę próbował podjechać pod krawężnik bez gazu, to skrzynia w pewnym momencie stwierdza, że nie da rady, po czym zabiera moment i auto stacza się do tyłu, z krawężnika + pochyłości terenu, dosyć gwałtownie, bardzo łatwo w coś wtedy wjechać. Mogę oczywiście próbować wjechać dodając gazu, ale muszę to robić delikatnie, gdyż krawężnik jest na tyle wysoki, że zahaczam o niego chlapaczami, a raz zdarzyło się nawet elementem zawieszenia . Jadę zatem do tyłu, tylne koła opierają się o krawężnik, auto napotyka opór i w tym momencie wspaniały 4motion chyba głupieje i przez dłuższy czas nie wie na które koło przyłożyć moment, obroty rosną i w pewnym momencie auto robi niezwykle agresywne hop do tyłu. Generalnie ta kombinacja 4motion + DSG jest taka sobie do parkowania, natomiast z drugiej strony 1.9TDI + tiptronic to była poezja, to auto było wręcz stworzone do precyzyjnych manewrów z małą prędkością. Fajnie że DSG szybko zmienia biegi, ale na codzień nie widzę w tym jakiejś dużej wartości dodanej w porównaniu do tiptronica. Ponadto przy DSG bardzo często mam nieprzyjemne uczucie trzymania na półsprzęgle, nie wiadomo czy moc jest, czy nie ma, po czym jak mocniej docisnę gaz to oczywiście gwałtowny wyskok do przodu. Jak dla mnie ta skrzynia to nie jest sam cud miód. W sumie z chęcią bym się kiedyś przejechał dieslem bez 4motion żeby zobaczyć jak się spisuje w takiej kombinacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #500 Napisano 18 Lipca 2016 Od tego żeby auto się nie staczało jest funkcja Auto Hold. Jeśli nie masz to można dołożyć - na forum jest instrukcja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach