Skocz do zawartości
Gość piki

DSG - skrzynia marzenie!

Rekomendowane odpowiedzi

Za wysokie obroty. A d za dziadkowy. Tryb pomiedzy bedzie idealny, aligator z katowic zaraz po Majowce mi zrobi remap dsg.

 

W DSG: jaki kierowca, takie 'D'...

 

się mi zrymowało :)

 

A tak na poważnie - nie wiem jak DSG 6 przy dieslu, ale u mnie (DSG 7) można szybko przyuczyć do ostrzejszej jazdy - wystarczy parę razy ostrzej wystartować i już trzyma z 1000- 1500 wyżej i dłużej czeka ze zmianą na wyższy bieg jak się chwilowo odpuści.

Edytowane przez Jurand

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mlody widać chce zrobić bardzo customowe auto ;)

 

Mnie tez czasem wkurza zbyt szybkie przełączanie biegów na D. Ale traktuje to jako zbijanie spalania. Jak widzę ze będę potrzebował więcej mocy to przełaczam na S.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie tez czasem wkurza zbyt szybkie przełączanie biegów na D. Ale traktuje to jako zbijanie spalania. Jak widzę ze będę potrzebował więcej mocy to przełaczam na S.

dokładnie mam takie same odczucia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi potrafi zmienic przy 1200 obr, kolejny bieg to tragedia.... Mowie o jezdzie przy duzym ruchu, gdzie nie da sie przyuczyc. Nie lubie jak diesel sie meczy... Przeciez diesle lubia byc trzymane na obrotach... Fakt, zawsze mialem manuala. To moj pierwszy automat. A aligator powiedzial mi ze mnostwo juz ludzi przewinal u siebie z moim problemem. Kazdy narzekal na ten tryb miejski dziadkowy. Po zmianie jest idealnie podobno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja zawsze myślałem ze diesle to wolno obrotowe siliniki a nie szlifierki :) Do tego maja duzy moment dostepny od dołu i nie trzeba tego nadrabiać obrotami. Moj tez nie kreci sie wysoko. Szczególnie jak sie pojeździ po mieście. Ale jak trzeba szybciej to sie kopnie w gaz i pojedzie. Kwestia gustu. Ja podobnie jak koledzy traktuje to jako eco driving.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak tak sie przyspiesza dziadkowo to drży wszystko i dwumasy szkoda. Aligator mowi ze jest niebo a ziemia jazda. Nie moge sie doczekac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi potrafi zmienic przy 1200 obr, kolejny bieg to tragedia.... Mowie o jezdzie przy duzym ruchu, gdzie nie da sie przyuczyc. Nie lubie jak diesel sie meczy...

Młody, u mnie w benzynie automat mi zmienia w ruchu biegi czasami poniżej 1300obr/min i nie płaczę... Komputer odczytuje nacisk na pedał gazu, prędkość obrotową silnika, prędkość samochodu, obciążenie i dobiera biegi tak, żeby było jak najmniejsze zużycie paliwa i jak najmniejsze obciążenie silnika.

Mówię-trzeba było kupić sobie manual, a nie teraz kombinować. Albo przyzwyczaić się do ustawień fabrycznych :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E tam jak mam byc zadowolony :) to czemu nie sprobowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi potrafi zmienic przy 1200 obr, kolejny bieg to tragedia....

Mi nigdy tak nie robi chyba że masz na myśli że po zmianie biegu masz właśnie te 1200rpm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zle napisalem... mialo byc 1700 nie 1200. np z 2 na 3 przy normalnym dodaniu gazu... zmieni przy 1700. to potem juz wiadomo ze 3ka nisko zaczyna... i az buczy... tak sie wlewcze... porazka ta skrzynia dla mnie. dlatego nie moge sie doczekac na ten remap.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm, muszę się przyjrzeć dzisiaj, ale u mnie (benzyna) chyba też tak zmienia, ale nie mam jakichś negatywnych objawów z tego powodu. Może u ciebie to już czas na dwumasę? :blady

No ale wracając do adaptacji DSG - nawet w ruchu miejskim da się to zrobić, bo nie chodzi tutaj o prędkość tylko o dynamikę. Wiadomo, jadąc za żółwiem nic się nie zrobi, ale zawsze troszkę wolnego się znajdzie. Depnij parę razy przynajmniej na 3/4 gazu (dochodząc oczywiście tylko do przepisowej prędkości :) Widzę, że już ślinka cieknie na tą nową mapę, ale może po drodze jeszcze spróbuj wykrzesać coś z aktualnej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi super zmienia biegi jak mocniej deptam... ale wiesz ze nie zawsze mozna... np jak auto przed Tobą się wlecze... wtedy lekko dodaje gazu... i zmienia bieg wlasnie ponizej 2 tys... co sie objawia na nastepnym biegu buczeniem - wleczeniem... i mi wlasnie dwumasy szkoda... mam juz 200 tys przejechane... 80 % trasa. ale juz zaczalem sie bac troche o jakies ewentualne awarie. remap niezaleznie jak dodam gazu... zawsze ma mnie trzymac do 2100 - 2200 obrotow.. tak mi poleca wlasnie Aligator z Katowic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki koszt nowej mapy do DSG?

 

Tak naprawdę nawet jeśli skrzynia zrzuci na 1200rpm to nic sie nie dzieje złego. Tak samo jak bedziesz powoli przyspieszał od niskich obrotów. Skrzynia i dwumasa najbardziej dostają jak mocno deptasz od samego dołu. Ale DSG to mądra skrzynia i jak wyczuwa obciążenie pod prawą nogą to zrzuca o jeden, dwa lub nawet trzy biegi (udało mi się tego dokonać i skrzynia zrzuciła z D6 na D3 bez kickdowna). Mając wtedy min 2000rpm skrzynia i silnik mają wtedy dostępne blisko 90% Nm nie zabija dwumasy czy sprzęgła.

 

(tak zajechałem sprzegło w manualu jadąc ok 90km/h i wciskająć "resume" na tempomacie na 5 biegu gdzie sprzegło musiało nagle przenieść obciążenie 90% przyspieczenia i to przed gorka Nm).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi tez tak zrzuca wlasnie :) nauczylem sie tego...

remap ma mi dac wlasnie ten złoty środek niezaleznie jak i co zrobie... jestem bardzo ciekaw jak to faktycznie bedzie. koszt 400 zł.

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To postaraj się jeszcze zapamiętać jaki to będzie miało realny wpływ na spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś dużo bujam po mieście, sprawdze pod koniec dnia spalanie. na D tylko jezdze wolno jak dziadulek stary :) i porownam tez z trybem S... oraz po remapie. tuning mam w tą srode jak dobrze pojdzie... bo bede w Katowicach. moze mnie Aligator wcisnie...

11 maja mam tak ksiazkowo zapisany - przyszly pon.

od razu dam znac co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie od razu tylko pojeździj troche na nowej mapie i wtedy oceń. Wiadomo że pierwsze km bedziesz sie cieszył i sprawdzał nowa skrzynię a to nie da miarodajnych wyników spalania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie :) tak zrobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam ostatnie posty. Ja mam pierwszy w życiu automat i nie odczuwam jakiegoś braku, czy niedosytu z powodu zbyt szybkiego wchodzenia DSG na wysokie biegi. Jedzie zgodnie z moimi oczekiwaniami, jak chcę odjechać, to odjeżdżam. Mam ogólne wrażenie, że kupiłem elektrowóz i jestem zadowolony. Fabryki tutaj raczej bym nie poprawiał. Też jestem ciekawy rezultatu remapu.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dam znac... Ja nie jestem zadowolony :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności