Luq@sz Zgłoś #1 Napisano 16 Kwietnia 2010 Jakie są problemy z zarejestrowaniem auta ze stanów ? - reflektory przednie w usa świecą jednakowo na ktoś wartości ? czy nie wystarczy wymienić lewego reflektora żeby wszystko było zgodnie z przepisami ? - tylne lampy bez przeciwmgłowego w wersji usa - jak to obejść ? to chyba wszystko co potrzebne do rejestracji auta w PL czy jest coś jeszcze co przeszkadza diagnoście ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rad0330 Zgłoś #2 Napisano 16 Kwietnia 2010 radio nie będzie łapało polskich fal.po drugie kierunki będą zapewne czerwone (w polsce muszą być pomarańczowe,żółte) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #3 Napisano 16 Kwietnia 2010 to chyba wszystko co potrzebne do rejestracji auta w PL czy jest coś jeszcze co przeszkadza diagnościeTo dobre pytanie wszystko zależy od diagnosty. My w grupie mamy kolegę który ma b6 ze stanów i jeździ do dzisiaj bez żadnych przeróbek. Ostatnio był na spocie i jechałem za nim i faktycznie ma czerwone kierunki z tyłu. No ale jeszcze pozostają kontrole drogowe, jeśli chcesz mieć spokój to musisz niestety wymienić obie lampy z przodu i z tyłu oraz przekodować radio. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mago0472 Zgłoś #4 Napisano 16 Kwietnia 2010 Jestem posiadaczem Passata B6 sprawdzonego ze stanów i w kwestii lamp sprawa w moim przypadku wyglądała następująco, bezwzględnie musiałem wymienić tylne lampy żeby kierunkowskazy świeciły na pomarańczowo, ale jeśli chodzi o reflektory przednie nie było potrzeby wymiany całych lamp, wystarczyło przestawić odblaski w owych reflektorach tak żeby świeciły zgodnie z obowiązującymi u nas przepisami, przeróbki tej dokonałem w ASO i na badaniu technicznym nie było żadnych problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #5 Napisano 16 Kwietnia 2010 Miałem niedługą praktykę w ASO VW, mieliśmy tam wersję Passata B6/3C przeznaczoną na rynek amerykański. Z tego co robiłem: - tylne lampy bez przeciwmgłowego w wersji usa - jak to obejść ? 1. Należy wymienić przełącznik świateł (w wersji USA ma tylko dwa położenia), 2. Należy wymienić tylne lampy. Pojawia się problem z tylnymi lampami. W wersji europejskiej zamontowano tylne światło przeciwmgielne po lewej stronie, po prawej światło cofania (w wersji USA w obu lampach są światła cofania), a co za tym idzie należy przeciągnąć przewód pomiędzy sterownikiem centralnej elektroniki pojazdu (Bordnetz'em), a przełącznikiem świateł (światło przeciwmgielne tylne) oraz zamienić miejscami kilka przewodów przy sterowniku Bordnetz (wszystko jest opisane dokładnie na schematach w ELSA). Później należy sterownik ten odpowiednio przekodować. 3. Należy przekodować licznik (z mil na km), nie sprawdzałem , ale powinno wtedy przekodować się też radio (wszystkie częstotliwości, zamiast tylko nieparzystych). 4. Po przekodowaniu licznika w sterowniku ABS/ESP oraz w samym liczniku zapisały się błędy, należy odpowiednio przekodować sterownik ABS/ESP. Klient wydał takie zlecenie, dlatego nie wymienialiśmy nic więcej. Trochę OT: Dodam, że udanie się do ASO na wymianę tylnych lamp to nie jest dobry pomysł. Problem został tam rozwiązany przez ucięcie przewodu i wysterowanie przez przekaźnik światła przeciwmgielnego tylnego. Oczywiście najpierw mnie wyśmiano, powiedziałem że się da, szukali tego w VASie, posypało się całe kodowanie. Miałem tam znajomego, zadziałałem sam, VCDSem, panowie się troszeczkę zdziwili. Na początku mnie wyśmiano, bo przecież "VAS to potęga do grupy VAG!!!", a VCDS to zabawka. Po tej akcji trochę głupio się im zrobiło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luq@sz Zgłoś #6 Napisano 16 Kwietnia 2010 dzięki panowie za wyczerpanie tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron11 Zgłoś #7 Napisano 16 Kwietnia 2010 Witam, jak koledzy wczesniej napisali, zeby miec pomaranczowe kierunki trzeba cale lampy wymienic (ja placilem 400zł za komplet z przesylką) przeciwmgielne zrobilem, ze wywalilem lewe wsteczne, czerwona zarowka mocna za 2zł i przełącznik świateł z funkcja p.mgielnych, zabawa komputerem chwile i dziala. Z przednimi nie bylo problemu na badaniu technicznym i nic nie bylo przestawiane. Co do licznika to z poziomu MFA mozna przestawic jednostki na metryczne, a predkosc bedzie pokazywana na wyswietlaczu przebiegu w km\h pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #8 Napisano 16 Kwietnia 2010 Co do licznika to z poziomu MFA mozna przestawic jednostki na metryczne, a predkosc bedzie pokazywana na wyswietlaczu przebiegu w km\h Nie wiem czy przypadkiem kodowanie licznika nie wpływa również na obsługę europejskich częstotliwości radia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron11 Zgłoś #9 Napisano 17 Kwietnia 2010 możliwe, ze przekodowanie licznika wplynie na zmiane czsstotliwości radia, ale u siebie nie stosowałem takiego "myku" słucham radia na nieparzystych koncowkach. Jak ktoś jest z Białego i chciałby zrobić przysługe przekodować liczniki na europe to chętnie bym skorzystał, bo slyszałem ze przekodowanie licznika uruchomi chyba RDS w radiu. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #10 Napisano 17 Kwietnia 2010 możliwe, ze przekodowanie licznika wplynie na zmiane czsstotliwości radia, ale u siebie nie stosowałem takiego "myku" słucham radia na nieparzystych koncowkach. Jak ktoś jest z Białego i chciałby zrobić przysługe przekodować liczniki na europe to chętnie bym skorzystał, bo slyszałem ze przekodowanie licznika uruchomi chyba RDS w radiu.pozdrawiam Pamiętaj, że na 99% w sterowniku ABS/ESP zapisze się błąd niewłaściwego kodowania. Możliwe, że wymagane będzie przekodowanie tego sterownika. Może się tak zdarzyć, że niezbędny będzie VAS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makaron11 Zgłoś #11 Napisano 17 Kwietnia 2010 a jezeli wywali błąd w module to czy bedzie kontrolka sie swiecila na zegarach ?;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #12 Napisano 17 Kwietnia 2010 a jezeli wywali błąd w module to czy bedzie kontrolka sie swiecila na zegarach ?;D Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
reveler Zgłoś #13 Napisano 23 Kwietnia 2010 Nie zgodzę się z pewnymi stwierdzeniami Kolegi Adamq, używam B6 w wersji amerykańskiej, przeszedł homologację i nikt nigdy się do niego nie przyczepił: 1. Należy wymienić przełącznik świateł (w wersji USA ma tylko dwa położenia), Nie. Passaty mają system DRL (Daily Running Lights), co oznacza, że normalnie jak włącznik jest w pozycji 0, to uaktywniony jest system DRL, czyli swiecą przednie światła - nieco słabiej. Można zakodować, żeby świeciły też tylne, u mnie zrobił to kolega m3iaz (polecam), a bezwiednie znowu wyłączył serwis (m3iaz, uśmiechnę się do Ciebie wkrótce). Włączenie przełącznika w pozycję 1 spowoduje, że przednie światła zaświecą normalnie (mocniej) i włączą się tylne. Można tak jeździć po Polsce (tylko z przednimi w dzień). 2. Należy wymienić tylne lampy. Pojawia się problem z tylnymi lampami. W wersji europejskiej zamontowano tylne światło przeciwmgielne po lewej stronie, po prawej światło cofania (w wersji USA w obu lampach są światła cofania), a co za tym idzie należy przeciągnąć przewód pomiędzy sterownikiem centralnej elektroniki pojazdu (Bordnetz'em), a przełącznikiem świateł (światło przeciwmgielne tylne) oraz zamienić miejscami kilka przewodów przy sterowniku Bordnetz (wszystko jest opisane dokładnie na schematach w ELSA). Później należy sterownik ten odpowiednio przekodować. Ja mam niewymienione. Czyli wsteczne po obu stronach. Z tym raczej też większego problemu nie ma. 3. Należy przekodować licznik (z mil na km), nie sprawdzałem , ale powinno wtedy przekodować się też radio (wszystkie częstotliwości, zamiast tylko nieparzystych). Ja jeżdżę z zegarem, który pokazuje mile, ale w Passacie można (bez żadnego kodowania) ustawić, żeby licznik elektroniczny poniżej, który pokazuje przebieg, po przekroczeniu bodajże 6 km/h pokazywał prędkość w km/h. Jeśli jest licznik w kilometrach, taka operacja spowoduje wyświetlanie prędkości w milach/h. Jak napisałem, nie wymaga to czarów, temat wałkowany kilka razy na Forum, proszę poszukać. Poza tym można kupić nakładkę, która bez żadnego przekodowywania będzie pokazywała na zegarze mile i kilometry. Allegro ma takie aukcje. Mnie osobiście nigdy nie chciało się rozbierać zegara, więc nie zamontowałem. Na pewno trzeba wymienić światła (nie wiem czy jedno światło) przednie - w USA świecą symetrycznie, w EU asymetrycznie, i to z pewnością nie przejdzie. No i migacze. Reszta o ile mi wiadomo, nie jest obowiązkowa. Mam nadzieję, że rozjaśniłem wątpliwości. Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #14 Napisano 24 Kwietnia 2010 Kolego @reveler zauważ, że celem mojej wypowiedzi było wskazanie różnic pomiędzy elektroniką samochodu z USA a wersją europejską. Oczywiście, że jeśli nie chcesz, to nie musisz posiadać tylnego światła przeciwmgielnego. Wtedy odpada wymiana przełącznika świateł. Ja jeżdżę z zegarem, który pokazuje mile, ale w Passacie można (bez żadnego kodowania) ustawić, żeby licznik elektroniczny poniżej, który pokazuje przebieg, po przekroczeniu bodajże 6 km/h pokazywał prędkość w km/h. Jeśli jest licznik w kilometrach, taka operacja spowoduje wyświetlanie prędkości w milach/h. Jak napisałem, nie wymaga to czarów, temat wałkowany kilka razy na Forum, proszę poszukać. Poza tym można kupić nakładkę, która bez żadnego przekodowywania będzie pokazywała na zegarze mile i kilometry. Allegro ma takie aukcje. Mnie osobiście nigdy nie chciało się rozbierać zegara, więc nie zamontowałem. Kilka kliknięć w programie VCDS/VCP (gdy kodowanie ABS/ESP będzie niepoprawne trochę więcej kliknięć albo VAS zostaje). Czy nie lepiej zamiast kombinować z tarczami, zmienić licznik na europejski? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #15 Napisano 24 Kwietnia 2010 Oczywiście, że jeśli nie chcesz, to nie musisz posiadać tylnego światła przeciwmgielnego. Ale wg przepisów musi. Teoretycznie auto bez przeciwmgielnego nie powinno przejść przeglądu technicznego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #16 Napisano 24 Kwietnia 2010 Najwygodniej sprowadzić samochód z Kanady, nie trzeba nic zmieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macsok Zgłoś #17 Napisano 3 Stycznia 2012 Czy ktoś może wrzucić schematy z ELSY dotyczące światła przeciwmgielnego i jak przekodować VCDS strownik Bordnetz'em. Gdyż mam Passata z USA i czeka mnie przeróbka. Z góry dziękuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #18 Napisano 3 Stycznia 2012 Czy ktoś może wrzucić schematy z ELSY dotyczące światła przeciwmgielnego i jak przekodować VCDS strownik Bordnetz'em. Gdyż mam Passata z USA i czeka mnie przeróbka. Z góry dziękuje. to w USA nie ma mgielnego? są 2x cofania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #19 Napisano 3 Stycznia 2012 to w USA nie ma mgielnego? są 2x cofania? o coś czego nie wiesz Marcin w USA nie jest wymagane mgielne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #20 Napisano 3 Stycznia 2012 (edytowane) o coś czego nie wiesz Marcin w USA nie jest wymagane mgielne hehe, to my tu wywalamy mgielne aby mieć 2x cofania a tam to na porządku dziennym a wracając do pytania to nie ma co tu schematu rysować bo podłączenie mgielnego banalnie proste jeden pod masę a drugi pod Bordnetz złącze B pin 4 inaczej oznaczony T12i/4 Kodowanie moduł Centralnej Elektryki zaznaczasz Bajt 3 Bit 1 oraz Bajt 3 Bit 2 Edytowane 3 Stycznia 2012 przez Bimbasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach