Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie są problemy z zarejestrowaniem auta ze stanów ?

 

- reflektory przednie w usa świecą jednakowo na ktoś wartości ? czy nie wystarczy wymienić lewego reflektora żeby wszystko było zgodnie z przepisami ?

- tylne lampy bez przeciwmgłowego w wersji usa - jak to obejść ?

 

to chyba wszystko co potrzebne do rejestracji auta w PL czy jest coś jeszcze co przeszkadza diagnoście ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radio nie będzie łapało polskich fal.po drugie kierunki będą zapewne czerwone (w polsce muszą być pomarańczowe,żółte) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to chyba wszystko co potrzebne do rejestracji auta w PL czy jest coś jeszcze co przeszkadza diagnoście
To dobre pytanie wszystko zależy od diagnosty. My w grupie mamy kolegę który ma b6 ze stanów i jeździ do dzisiaj bez żadnych przeróbek. Ostatnio był na spocie i jechałem za nim i faktycznie ma czerwone kierunki z tyłu. No ale jeszcze pozostają kontrole drogowe, jeśli chcesz mieć spokój to musisz niestety wymienić obie lampy z przodu i z tyłu oraz przekodować radio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mago0472

Jestem posiadaczem Passata B6 sprawdzonego ze stanów i w kwestii lamp sprawa w moim przypadku wyglądała następująco, bezwzględnie musiałem wymienić tylne lampy żeby kierunkowskazy świeciły na pomarańczowo, ale jeśli chodzi o reflektory przednie nie było potrzeby wymiany całych lamp, wystarczyło przestawić odblaski w owych reflektorach tak żeby świeciły zgodnie z obowiązującymi u nas przepisami, przeróbki tej dokonałem w ASO i na badaniu technicznym nie było żadnych problemów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem niedługą praktykę w ASO VW, mieliśmy tam wersję Passata B6/3C przeznaczoną na rynek amerykański. Z tego co robiłem:

 

- tylne lampy bez przeciwmgłowego w wersji usa - jak to obejść ?

 

1. Należy wymienić przełącznik świateł (w wersji USA ma tylko dwa położenia),

 

2. Należy wymienić tylne lampy. Pojawia się problem z tylnymi lampami. W wersji europejskiej zamontowano tylne światło przeciwmgielne po lewej stronie, po prawej światło cofania (w wersji USA w obu lampach są światła cofania), a co za tym idzie należy przeciągnąć przewód pomiędzy sterownikiem centralnej elektroniki pojazdu (Bordnetz'em), a przełącznikiem świateł (światło przeciwmgielne tylne) oraz zamienić miejscami kilka przewodów przy sterowniku Bordnetz (wszystko jest opisane dokładnie na schematach w ELSA). Później należy sterownik ten odpowiednio przekodować.

 

3. Należy przekodować licznik (z mil na km), nie sprawdzałem , ale powinno wtedy przekodować się też radio (wszystkie częstotliwości, zamiast tylko nieparzystych).

 

4. Po przekodowaniu licznika w sterowniku ABS/ESP oraz w samym liczniku zapisały się błędy, należy odpowiednio przekodować sterownik ABS/ESP.

 

Klient wydał takie zlecenie, dlatego nie wymienialiśmy nic więcej.

 

Trochę OT:

 

Dodam, że udanie się do ASO na wymianę tylnych lamp to nie jest dobry pomysł. Problem został tam rozwiązany przez ucięcie przewodu i wysterowanie przez przekaźnik światła przeciwmgielnego tylnego. Oczywiście najpierw mnie wyśmiano, powiedziałem że się da, szukali tego w VASie, posypało się całe kodowanie. Miałem tam znajomego, zadziałałem sam, VCDSem, panowie się troszeczkę zdziwili. Na początku mnie wyśmiano, bo przecież "VAS to potęga do grupy VAG!!!", a VCDS to zabawka. Po tej akcji trochę głupio się im zrobiło ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie za wyczerpanie tematu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak koledzy wczesniej napisali, zeby miec pomaranczowe kierunki trzeba cale lampy wymienic (ja placilem 400zł za komplet z przesylką) przeciwmgielne zrobilem, ze wywalilem lewe wsteczne, czerwona zarowka mocna za 2zł i przełącznik świateł z funkcja p.mgielnych, zabawa komputerem chwile i dziala. Z przednimi nie bylo problemu na badaniu technicznym i nic nie bylo przestawiane. Co do licznika to z poziomu MFA mozna przestawic jednostki na metryczne, a predkosc bedzie pokazywana na wyswietlaczu przebiegu w km\h

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do licznika to z poziomu MFA mozna przestawic jednostki na metryczne, a predkosc bedzie pokazywana na wyswietlaczu przebiegu w km\h

 

Nie wiem czy przypadkiem kodowanie licznika nie wpływa również na obsługę europejskich częstotliwości radia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możliwe, ze przekodowanie licznika wplynie na zmiane czsstotliwości radia, ale u siebie nie stosowałem takiego "myku" słucham radia na nieparzystych koncowkach. Jak ktoś jest z Białego i chciałby zrobić przysługe przekodować liczniki na europe to chętnie bym skorzystał, bo slyszałem ze przekodowanie licznika uruchomi chyba RDS w radiu.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
możliwe, ze przekodowanie licznika wplynie na zmiane czsstotliwości radia, ale u siebie nie stosowałem takiego "myku" słucham radia na nieparzystych koncowkach. Jak ktoś jest z Białego i chciałby zrobić przysługe przekodować liczniki na europe to chętnie bym skorzystał, bo slyszałem ze przekodowanie licznika uruchomi chyba RDS w radiu.

pozdrawiam

 

Pamiętaj, że na 99% w sterowniku ABS/ESP zapisze się błąd niewłaściwego kodowania. Możliwe, że wymagane będzie przekodowanie tego sterownika. Może się tak zdarzyć, że niezbędny będzie VAS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jezeli wywali błąd w module to czy bedzie kontrolka sie swiecila na zegarach ?;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jezeli wywali błąd w module to czy bedzie kontrolka sie swiecila na zegarach ?;D

 

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z pewnymi stwierdzeniami Kolegi Adamq, używam B6 w wersji amerykańskiej, przeszedł homologację i nikt nigdy się do niego nie przyczepił:

 

1. Należy wymienić przełącznik świateł (w wersji USA ma tylko dwa położenia),

 

Nie. Passaty mają system DRL (Daily Running Lights), co oznacza, że normalnie jak włącznik jest w pozycji 0, to uaktywniony jest system DRL, czyli swiecą przednie światła - nieco słabiej. Można zakodować, żeby świeciły też tylne, u mnie zrobił to kolega m3iaz (polecam), a bezwiednie znowu wyłączył serwis (m3iaz, uśmiechnę się do Ciebie wkrótce). Włączenie przełącznika w pozycję 1 spowoduje, że przednie światła zaświecą normalnie (mocniej) i włączą się tylne. Można tak jeździć po Polsce (tylko z przednimi w dzień).

 

2. Należy wymienić tylne lampy. Pojawia się problem z tylnymi lampami. W wersji europejskiej zamontowano tylne światło przeciwmgielne po lewej stronie, po prawej światło cofania (w wersji USA w obu lampach są światła cofania), a co za tym idzie należy przeciągnąć przewód pomiędzy sterownikiem centralnej elektroniki pojazdu (Bordnetz'em), a przełącznikiem świateł (światło przeciwmgielne tylne) oraz zamienić miejscami kilka przewodów przy sterowniku Bordnetz (wszystko jest opisane dokładnie na schematach w ELSA). Później należy sterownik ten odpowiednio przekodować.

 

Ja mam niewymienione. Czyli wsteczne po obu stronach. Z tym raczej też większego problemu nie ma.

 

3. Należy przekodować licznik (z mil na km), nie sprawdzałem , ale powinno wtedy przekodować się też radio (wszystkie częstotliwości, zamiast tylko nieparzystych).

 

Ja jeżdżę z zegarem, który pokazuje mile, ale w Passacie można (bez żadnego kodowania) ustawić, żeby licznik elektroniczny poniżej, który pokazuje przebieg, po przekroczeniu bodajże 6 km/h pokazywał prędkość w km/h. Jeśli jest licznik w kilometrach, taka operacja spowoduje wyświetlanie prędkości w milach/h. Jak napisałem, nie wymaga to czarów, temat wałkowany kilka razy na Forum, proszę poszukać. Poza tym można kupić nakładkę, która bez żadnego przekodowywania będzie pokazywała na zegarze mile i kilometry. Allegro ma takie aukcje. Mnie osobiście nigdy nie chciało się rozbierać zegara, więc nie zamontowałem.

 

Na pewno trzeba wymienić światła (nie wiem czy jedno światło) przednie - w USA świecą symetrycznie, w EU asymetrycznie, i to z pewnością nie przejdzie. No i migacze. Reszta o ile mi wiadomo, nie jest obowiązkowa.

 

Mam nadzieję, że rozjaśniłem wątpliwości.

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego @reveler zauważ, że celem mojej wypowiedzi było wskazanie różnic pomiędzy elektroniką samochodu z USA a wersją europejską. Oczywiście, że jeśli nie chcesz, to nie musisz posiadać tylnego światła przeciwmgielnego. Wtedy odpada wymiana przełącznika świateł.

 

Ja jeżdżę z zegarem, który pokazuje mile, ale w Passacie można (bez żadnego kodowania) ustawić, żeby licznik elektroniczny poniżej, który pokazuje przebieg, po przekroczeniu bodajże 6 km/h pokazywał prędkość w km/h. Jeśli jest licznik w kilometrach, taka operacja spowoduje wyświetlanie prędkości w milach/h. Jak napisałem, nie wymaga to czarów, temat wałkowany kilka razy na Forum, proszę poszukać. Poza tym można kupić nakładkę, która bez żadnego przekodowywania będzie pokazywała na zegarze mile i kilometry. Allegro ma takie aukcje. Mnie osobiście nigdy nie chciało się rozbierać zegara, więc nie zamontowałem.

 

Kilka kliknięć w programie VCDS/VCP (gdy kodowanie ABS/ESP będzie niepoprawne trochę więcej kliknięć albo VAS zostaje). Czy nie lepiej zamiast kombinować z tarczami, zmienić licznik na europejski? :)

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście, że jeśli nie chcesz, to nie musisz posiadać tylnego światła przeciwmgielnego.

 

 

Ale wg przepisów musi. Teoretycznie auto bez przeciwmgielnego nie powinno przejść przeglądu technicznego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najwygodniej sprowadzić samochód z Kanady, nie trzeba nic zmieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może wrzucić schematy z ELSY dotyczące światła przeciwmgielnego i jak przekodować VCDS strownik Bordnetz'em. Gdyż mam Passata z USA i czeka mnie przeróbka. Z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś może wrzucić schematy z ELSY dotyczące światła przeciwmgielnego i jak przekodować VCDS strownik Bordnetz'em. Gdyż mam Passata z USA i czeka mnie przeróbka. Z góry dziękuje.

 

to w USA nie ma mgielnego? są 2x cofania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to w USA nie ma mgielnego? są 2x cofania?

 

o coś czego nie wiesz Marcin :lol w USA nie jest wymagane mgielne :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o coś czego nie wiesz Marcin w USA nie jest wymagane mgielne

 

hehe, to my tu wywalamy mgielne aby mieć 2x cofania a tam to na porządku dziennym :)

 

a wracając do pytania to nie ma co tu schematu rysować bo podłączenie mgielnego banalnie proste jeden pod masę a drugi pod Bordnetz złącze B pin 4 inaczej oznaczony T12i/4

 

Kodowanie moduł Centralnej Elektryki zaznaczasz Bajt 3 Bit 1 oraz Bajt 3 Bit 2

Edytowane przez Bimbasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności