robert24 Zgłoś #1 Napisano 29 Marca 2010 Witam Problem dotyczy silnika 1.9TDI 90km 1996r Samochód ma praktycznie nowy akumulator i alternator. W trakcie jazdy zapala sie kontrolka akumulatora, ma słabe światła a czasem się rozjaśniają. Jak go przepalam raz w tygodniu to nie ma problemu z zapaleniem natomiast ja się nim przejadę ok 10km i go zgaszę to już nie zapalę bo aku jest całkowicie rozładowany(w trakcie jazdy rozładowuje akumulator). Co może być przyczyną? regulator napięcia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #2 Napisano 29 Marca 2010 wez miernik i sprawdz na wylaczonym silniku i na zapalonym jakie masz napiecie na aku bedziesz wiedzial czy laduje alternator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert24 Zgłoś #3 Napisano 29 Marca 2010 ale czy brak ładowania może tak rozładować aku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #4 Napisano 29 Marca 2010 10km to troche za szybko. Na włączonych światłach bez ładowania zrobilem 40km i potem odpalic nie mogłem. Jesli piszesz ze alternator nowy, to pasek masz dobrze naciagniety?? Bez miernika ani rusz, trzeba posprawdzac. Mozliwe zwarcie po odpaleniu auta bo za szybko sie rozładowuje. Moze zwarcie na ktoryms przekazniku lub rozruszniku, ciezko na odległość ocenic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #5 Napisano 29 Marca 2010 ale czy brak ładowania może tak rozładować aku? a ile tak jezdzisz ? moze masz aku slabo naladowane i dlatego taki efekt mozemy tak pisac o d... marynie tydzien > sprawdz miernikiem czy jest ladowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert24 Zgłoś #6 Napisano 1 Kwietnia 2010 aku naładowane miernik pokazuje 12,60V, po odpaleniu auta na aku jest 12,30V. Czyli brak ładowania bo powinno być ok 14V. Jaka może być przyczyna. pasek jest naciągniety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #7 Napisano 1 Kwietnia 2010 Przyczyną jest uszkodzony alternator i wszystko.Jest sporo postów o tym także ja nie będę się powtarzał a ty poszukaj.Pzdr np.http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29267&highlight=brak+%B3adowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #8 Napisano 1 Kwietnia 2010 na poczatek proponuje sprawdzic wszystkie kable a potem poczytac http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47636&highlight=brak+ladowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasil1 Zgłoś #9 Napisano 1 Kwietnia 2010 Jak już uporasz się z rozrusznikiem, sprawdź u elektryka zdolność rozruchową akumulatora. Napięcie to nie wszystko. U syna w Ventce aku mitsubishi (rewelacyjne aku nawiasem mówiąc, 7 lat eksploatacji) miał ponad 12V, jednak zdolność rozruchowa bliska zeru - poszedł do utylizacji. Co do alternatora - najczęściej szczotki, komutator i zespól prostowniczy. ---------- Post added at 20:06 ---------- Previous post was at 20:05 ---------- Nie rozrusznik a alternator miało być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbi_gte Zgłoś #10 Napisano 2 Kwietnia 2010 Wymień regulator wraz z szczotkami. Koszt 20zł a jest szansa że pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert24 Zgłoś #11 Napisano 2 Kwietnia 2010 no szczotki na regulatorze są dość długie i powinny jeszcze pochulać kilka ładnych tysięcy. Jak sprawdzić alternator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #12 Napisano 2 Kwietnia 2010 no szczotki na regulatorze są dość długie i powinny jeszcze pochulać kilka ładnych tysięcy. Jak sprawdzić alternator? podjedz do elektryka miales szczotki w alternatorze sprawdzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #13 Napisano 2 Kwietnia 2010 aku naładowane miernik pokazuje 12,60V, po odpaleniu auta na aku jest 12,30V. Czyli brak ładowania bo powinno być ok 14V. Jaka może być przyczyna. pasek jest naciągniety. no szczotki na regulatorze są dość długie i powinny jeszcze pochulać kilka ładnych tysięcy. Jak sprawdzić alternator? Czyli wychodzi na to, że diody są strzelone. Rozbierz alternator i pomierz go w całości, regulator, diody, uzwojenia. Jak masz odpowiedni multimetr z funkcją pomiaru diody i przejścia + oporności to zrobisz to sam a jak nie masz to zostają Ci dwa wyjścia: 1. jedziesz do elektryka 2.Budujesz sobie specjalne urządzonko do pomiaru altka pod warunkiem posiadania odpowiedniej wiedzy elektrycznej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #14 Napisano 2 Kwietnia 2010 (edytowane) moze kupisz nowy http://www.allegro.pl/item968060330_alternator_audi_seat_vw.html http://www.allegro.pl/item947658822_passat_b3_1_8_16v_alternator.html http://www.allegro.pl/item970304489_vw_passat_b3_1_8_alternator_tanio.html http://www.allegro.pl/item949692906_vw_passat_b3_1_8_b_alternator.html ceny od 100 do 155 wymienisz sam zadna filozofia Edytowane 2 Kwietnia 2010 przez wojta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #15 Napisano 2 Kwietnia 2010 W sumie to dobry pomysł, żeby kupić nowy bo jak jest strzelony mostek prostowniczy to nowy kosztuje 75zł w wypadku altka Valeo a Boscha pewnie bedzie drożej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
towal Zgłoś #16 Napisano 3 Kwietnia 2010 Co do ładowania... W moim passacie B3 2.0, wina leżała po stronie zegarów. Nie było kontrolki ładowania, alternator nie ładował. Dopiero po mocnym przegazowaniu silnika alternator dostawał sygnał do ładowania. Wymiana regulatora napięcia wcześniej nic nie pomogła, dopiero zmiana zegarów przyniosła rezultat. Pozdrawiam, Piotrek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach