Skocz do zawartości
robert24

Brak ładowania akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem dotyczy silnika 1.9TDI 90km 1996r

 

Samochód ma praktycznie nowy akumulator i alternator. W trakcie jazdy zapala sie kontrolka akumulatora, ma słabe światła a czasem się rozjaśniają. Jak go przepalam raz w tygodniu to nie ma problemu z zapaleniem natomiast ja się nim przejadę ok 10km i go zgaszę to już nie zapalę bo aku jest całkowicie rozładowany(w trakcie jazdy rozładowuje akumulator). Co może być przyczyną? regulator napięcia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wez miernik i sprawdz na wylaczonym silniku i na zapalonym jakie masz napiecie na aku bedziesz wiedzial czy laduje alternator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale czy brak ładowania może tak rozładować aku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10km to troche za szybko. Na włączonych światłach bez ładowania zrobilem 40km i potem odpalic nie mogłem. Jesli piszesz ze alternator nowy, to pasek masz dobrze naciagniety?? Bez miernika ani rusz, trzeba posprawdzac. Mozliwe zwarcie po odpaleniu auta bo za szybko sie rozładowuje. Moze zwarcie na ktoryms przekazniku lub rozruszniku, ciezko na odległość ocenic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale czy brak ładowania może tak rozładować aku?
a ile tak jezdzisz ? moze masz aku slabo naladowane i dlatego taki efekt mozemy tak pisac o d... marynie tydzien > sprawdz miernikiem czy jest ladowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aku naładowane miernik pokazuje 12,60V, po odpaleniu auta na aku jest 12,30V. Czyli brak ładowania bo powinno być ok 14V. Jaka może być przyczyna. pasek jest naciągniety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną jest uszkodzony alternator i wszystko.Jest sporo postów o tym także ja nie będę się powtarzał a ty poszukaj.Pzdr

np.http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29267&highlight=brak+%B3adowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już uporasz się z rozrusznikiem, sprawdź u elektryka zdolność rozruchową akumulatora. Napięcie to nie wszystko. U syna w Ventce aku mitsubishi (rewelacyjne aku nawiasem mówiąc, 7 lat eksploatacji) miał ponad 12V, jednak zdolność rozruchowa bliska zeru - poszedł do utylizacji. Co do alternatora - najczęściej szczotki, komutator i zespól prostowniczy.

 

---------- Post added at 20:06 ---------- Previous post was at 20:05 ----------

 

Nie rozrusznik a alternator miało być ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień regulator wraz z szczotkami. Koszt 20zł a jest szansa że pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no szczotki na regulatorze są dość długie i powinny jeszcze pochulać kilka ładnych tysięcy. Jak sprawdzić alternator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no szczotki na regulatorze są dość długie i powinny jeszcze pochulać kilka ładnych tysięcy. Jak sprawdzić alternator?

podjedz do elektryka miales szczotki w alternatorze sprawdzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aku naładowane miernik pokazuje 12,60V, po odpaleniu auta na aku jest 12,30V. Czyli brak ładowania bo powinno być ok 14V. Jaka może być przyczyna. pasek jest naciągniety.
no szczotki na regulatorze są dość długie i powinny jeszcze pochulać kilka ładnych tysięcy. Jak sprawdzić alternator?

Czyli wychodzi na to, że diody są strzelone.

Rozbierz alternator i pomierz go w całości, regulator, diody, uzwojenia. Jak masz odpowiedni multimetr z funkcją pomiaru diody i przejścia + oporności to zrobisz to sam a jak nie masz to zostają Ci dwa wyjścia:

1. jedziesz do elektryka

2.Budujesz sobie specjalne urządzonko do pomiaru altka pod warunkiem posiadania odpowiedniej wiedzy elektrycznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to dobry pomysł, żeby kupić nowy bo jak jest strzelony mostek prostowniczy to nowy kosztuje 75zł w wypadku altka Valeo a Boscha pewnie bedzie drożej :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do ładowania... W moim passacie B3 2.0, wina leżała po stronie zegarów. Nie było kontrolki ładowania, alternator nie ładował. Dopiero po mocnym przegazowaniu silnika alternator dostawał sygnał do ładowania. Wymiana regulatora napięcia wcześniej nic nie pomogła, dopiero zmiana zegarów przyniosła rezultat.

 

Pozdrawiam, Piotrek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności