Skocz do zawartości
mjuka

schemat opornicy wiatraka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

fala_x

nie ważne czy ma 2,5mm/2 czy 1,5mm/2 czy mniej ale jak cię po 5 sekundach zacznie parzyć w palce - to wówczas zrozumiesz -hihi dlaczeg 2,5mm/2

i dla czego ta właśnie puszka jest aluminiowa - bo to radiator ,jak masz uwaloną opornicę to wszystki prąd przejdzie przez ten przewód a na Twoich palcach odłoży się oporność - którya musi oddać gdzies swe ciepło

Powodzenia

Edytowane przez meriam3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a na Twoich palcach odłoży się oporność
proszę Cie, nie pisz takich rzeczy bo to bzdura jest. wcześniej tak fajnie faochowo piszesz a tu taka padaka.

2,5 kwadrat jak dobrze mocno przytknie do styków to wiatrak mu ruszy z pełną mocą i nic sie nie zagrzeje (2,5 w przybliżeniu 25 A spokojnie wytrzyma bez grzania się) jedynie miejsce styku może się troszkę zagrzać, a że miedź to dobry przewodnik to caly drucik zrobi sie cieply.

lepiej wziąć halogen 100W najlepiej w obudowie i przez niego zewrzec te styki wiatrak powienien ruszyc tak na 2/3 mocy i nic sie nie zagrzeje.

Edytowane przez mjuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prosze rozszyfrój mi kolory ro/sw ro/ws i br( to chyba brązowy)

ro/sw - czerwono czarny.

ro/ws - czerwono biały.

br - brązowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał meriam3 Zobacz post

a na Twoich palcach odłoży się oporność

proszę Cie, nie pisz takich rzeczy bo to bzdura jest. wcześniej tak fajnie faochowo piszesz a tu taka padaka.

2,5 kwadrat jak dobrze mocno przytknie do styków to wiatrak mu ruszy z pełną mocą i nic sie nie zagrzeje (2,5 w przybliżeniu 25 A spokojnie wytrzyma bez grzania się) jedynie miejsce styku może się troszkę zagrzać, a że miedź to dobry przewodnik to caly drucik zrobi sie cieply.

lepiej wziąć halogen 100W najlepiej w obudowie i przez niego zewrzec te styki wiatrak powienien ruszyc tak na 2/3 mocy i nic sie nie zagrzeje.

Tak kolego masz rację -wczoraj byłem lekko wczorajszy i troszkę się wygłupiłem ale chodziło mi o to jak wyżej pisałem że przy cienkim druciku parzy osobiście to przerobiłem a potrzeba chwili była wyższa niż wiedza elektrotechniczna niestety

SORKI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę

czy ktoś może przemierzyć mi wartości oporu na poszczegolnych stykach względem tego z dwoma kablami (znaczy dwa pomiary)

również proszę o informację jaką moc ma wiatrak na I biegu i ewentualnie na II biegu (jeżeli tej informacji nie ma gdzies zapisanej to sam przemierze i bede wiedział)

jak tylko dostanę te informację zrobię dla potomnych jak wykonać "opornicę zastępcza" bez demontowania oryginalnej. Albo na rezystorkach albo na tranzystorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chciałem ostatnio wymontować ta opornice bo mam inna na sprawdzenie i myślaleł ze uda mi sie odkręcić te 3 śruby do których sa przymocowane kable i podłączyć je do nowej opornicy ale za chiny nie mogę ich odkręcić , te blaszki sie gną a śruby nie puszczają , jest na nie jakiś sposób ? nie chciałem odkręcać całej opornicy bo po co jak nowa też moze być padnięta, a jak by działała to podłączył bym tylko kable i przymocował nową opornice w dogodniejsze miejsce

 

tylko jak kurcze odkręcić te 3 śruby nie niszcząc opornicy ?

a w przed liftach jest dokładnie taka sama opornic jak w poliftowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w przed i poliftwych jest tga sama - to nie wiem ale chyba tak

A co do śrub zapuść WD albo Coca cola i poczekaj , następnie kombinerki albo inne szczypce i chwyc za boczne wąsy tak aby usztrywnić a kluczem sztorcowym kolega albo druga twoja ręka niech odkręca ( lepiej robić to we dwóch )

ja też miałem tródności ale wiedziałem na 100% że jest zła i miałem drugą w zanadżu więc na siłe i puściła jedna nakrętka bo dwie poszły od razu .

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak to w końcu jest z tymi biegami wiatraka?

 

z tego co wyczytałem to:

opornica jest po to żeby działał 1 bieg wiatraka klimy.

2 bieg wiatraka klimy jest załączany przez przekaźnik jeśli wzrośnie ciśnienie. Podczas załączania 2 biegu omijana jest opornica.

2 bieg wiatraka może być załączony także w sytuacji kiedy silnik się grzeje i wisko nie nadążą z chłodzeniem i od tego jest czujnik F18 który właśnie załącza 2 bieg.

 

 

u mnie nie ma drugiego biegu. znaczy czasami jest czasami nie ma ale w wiekszosci czasu nie ma. 1 bieg odpala się od razu. wina leży w jakim miejscu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opornica wyglada mniej więcej tak

Jeśli nie ma przejścia na I biegu to znaczy że drut oporowy jest wypalony i chodzi tylko ten drugi bieg ( szybki)

Drugi bieg jak juz słusznie zauważyłeś jest załączany również przez wysokie ciśnienie w układzie klimy i wysoka ponadnorme temperaturę w układzie chłodzenia silnika ale czy te sterowanie również biegnie p[rzez opornicę - tego nie wiem . Ale moja sugestia jest taka ,że chyba nie albo jeśli tak to może pod ten trzeci styk E3+A ale UWAGA ja tego nie sprawdzałem .

OPORNICA 2.JPG

Edytowane przez meriam3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znaczy czasami jest czasami nie ma ale w wiekszosci czasu nie ma
prawidłowo,

u mnie bardzo rzadko się włącza II bieg, jak na postoju stoje chwile i jest goraco na dworze to się włącza dosłownie na 30s i sie wylacza, jeżeli uważasz ze powinien ci sie czesciej wlaczac to może czujnik cisnienia, mało czynnika, (wykluczam przekaznik bo za duze prady tam plyna zeby raz dziala a raz nie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo klima nie chłodzi jak powinna. jak ostatnio jechałem i było gorąco to wiało lekko zimne. jak się zatrzymałem, nie gasząc auta coś tam robiłem, włączył się drugi bieg i wtedy już powietrze było duuuuużo zimniejsze. jak jest chłodniej to wydajność klimy jest ok taka jak ma być dlatego wydaje mi się że to przez ten drugie bieg. wcześniej na 30 stopniach włączał się częściej i wtedy klimka śmigała aż miło.

 

i teraz własnie nie wiem co sprawdzić samemu przed tym jak pojadę na sprawdzenie czynnika. jak wiadomo w serwisie trzeba kupę kasy zapłacić za sprawdzenie czegokolwiek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo klima nie chłodzi jak powinna. jak ostatnio jechałem i było gorąco to wiało lekko zimne. jak się zatrzymałem, nie gasząc auta coś tam robiłem, włączył się drugi bieg i wtedy już powietrze było duuuuużo zimniejsze. jak jest chłodniej to wydajność klimy jest ok taka jak ma być dlatego wydaje mi się że to przez ten drugie bieg.

BO z klimą to jest tak:

-jak masz nie sprawny I bieg a włączysz ową klimę na panelu na AUTO to w czasie jazdy powiew powietrza na chłodnicę wymusi Ci schładzanie lekkie i rozprężenie czynnika (sam to przerabiałem ) a jak staniesz to zaraz załączy ci się II bieg wiatraka - podjedziesz do klimaservisantów i niech CI podłączą sprzęt a na czujnikach ciśnienia powinieneś zauważyc że ciśnienie w układzie rośnie i załącza CI wówczas II bieg wiatraka a jak juz spadnie to odłącza wiatrak.

Ja tak bynajmniej miałem a to czy w czasie jazdy załącza się Ci I bieg to nie wiem jak sprawdzisz , no chyba ze kolegę w komorze silnika zostawisz .

A tak na marginesie to do sprawdzenia I i II biegu wiatraka musisz zejść do kanału , zdjąć osłone dolna i na włączonym aucie i klima na AUTO ,ustawić niska temperaturę i na pokazanym obrazku z opornica w poście 29 na krótko skrosować czerwoną linię i jak CI ruszy wiatrak to znaczy że masz uwaloną opornice - częsty przypadek ( pod warunkiem że masz bezpiecznik i przekażnik sprawny ,

U mnie powodem awarii opornicy były chyba wyjechane do cna szczotki bo wiatrak wogóle się nie załączał nawet na krótko z aku a po zrobieniu szczotek niestety chodził tylko na drugim biegu , jeździłem po fachowcach i tak doszedłem do opornicy

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ustawić niska temperaturę i na pokazanym obrazku z opornica w poście 29 na krótko skrosować czerwoną linię i jak CI ruszy wiatrak to znaczy że masz uwaloną opornice

 

no jak jeśli ja napisałem że I bieg włącza się zawsze od razu po włączeniu klimy. po wypłacie pojade do serwisu bo może faktycznie coś nie tak z czynnikiem. ja go kupiłem z zatartą sprężarką i wymieniałem to może coś jest nie tak z układem. z drugiej strony mam nadzieje że nie bo masakra jakie to koszty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak ostatnio jechałem i było gorąco to wiało lekko zimne. jak się zatrzymałem
a sprawdz kolego jeszcze coś takiego

jak stoisz i ci lekko tylko schladza to wcisnij gazu troszkę i powinno sie poprawić. jezeli tak to jedz na uzupelnianie czynnika :)

ps mam dokladnie tak jak ty. bylem na uzupelnieniu czynnika i sie poprawilo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

próbowałem. nie ma różnicy. różnice odczuwam dopiero jak się włączy 2 bieg wiatraka. właśnie czytałem już trochę o tym i pierwsze co to sprawdzałem czy na wyższych obrotach silnik (co przekłada się na szybkość obrotów sprężarki) jest lepiej. ale nie nie ma różnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chris

A spróbuj sprawdzić chłodnice .

Czytałem gdzieś tu na Forum że chłpaki mieli mocno zapchaną chłodnicę robakami , kurzem i innym syfem tak że mieli bardzo słabą wydajnośc i czyszczenie zewnętrzne bardzo pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam jedną prośbę oraz pytanie:

1. może ktoś podać jaka jest wartość rezystancji na opornicy między stykami, które stanowią I bieg?

2. czy opornica od paska B5 pasuje do paska B5FL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki problem jak dzis jechałem w deszczu to gdy stanałem zaczeło mi sie dymic z opornicy. czy mozliwe jest ze wjechałem w kałuze i to przez to ? czy cos sie z nia mogło stac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam taki problem jak dzis jechałem w deszczu to gdy stanałem zaczeło mi sie dymic z opornicy. czy mozliwe jest ze wjechałem w kałuze i to przez to ? czy cos sie z nia mogło stac ?

Na pewno z opornicy? I to był dym czy para? Wąchałes to - co się wydobywało?Bo sądzę, że to para była, gdyż opornica rozgrzewa się do około 200 stopni celcjusza. Jeśli to był dym ze zwarcia, to zobacz, czy wentylator od klimy ci działa i czy pracują dwa biegi czy jeden. Wtedy będziesz miał odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wentylator działa . dym to był napewno nie para. zapach spalonej elektroniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności