Skocz do zawartości
mjuka

schemat opornicy wiatraka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

[ATTACH=CONFIG]70375[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70376[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko czy ten wiszący kabel musi byc przykręcony do opornicy? Klima działa dobrze.

Mam manual klime

Edytowane przez damiank41

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam pytanie odnosnie słabo działajacej klimy w moim passku.Climatronik nie zgłasza zadnych bledow robilem tez kilka razy nastawy podstawowe.Nie dziala mi tez wentylator w chlodnicy tyle ze jest on sprawny bo gdy podam mase na przekaznik albo na czujnik g18 przy chlodnicy to dziala i pewnie na 2 biegu.Bo gdy wcisne auto to powinien sie załaczyc wiatrak.Przekaznik od wiatraka jest sterowany masa i sa dwa przewody jeden idzie do komory silnika do czujnika g 18 a drugi prawdopodobnie do chłodnicy klimy do czujnika .Jeszcze sprwdze opornice na krótko. Czujnik cisnienia w chlodnicy jest 2 czesciowy.Jedna czesc czyli piny 1i2 gdy jest czynnik w układzie sa zwarte i zalanczaja sprezarke a druga czesc czyli piny 3i4 odpowiadaja za zalaczenie sie drugiego biegu wiatraka podczas gdy mamy wlaczona klime i cisnienie zacznie wzrastac wowczas on sie ma wlaczyc z 1 biegu na 2.

Edytowane przez roger18sx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj zauwazyłem że moja opornica zaczała dymić , co w tej sytuacji zrobić . Czas na naprawę mam dopiero w weekend, opornica nagrzewa się i czuć zapach spalone plastiku ;/ . Połączyć na "krótko " ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wentylator wtedy pracuje? Jeżeli nie to trzeba sprawdzić czy czasem on nie robi zwarcia w efekcie czego cały prąd zwarcia płynie przez rezystor. Wentylator najlepiej sprawdzić podpinając na krótko do akumulatora przez bezpiecznik o wartości takiej jak przewidziany został w samochodzie.

Warto sprawdzić też rezystor, jeżeli jest wizualnie wypalony, pęknięta powierzchnia masy wypełniającej to trzeba szukać nowego.

Edytowane przez GRZECHHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentylatora pracuje ale bardzo wolno ;/ ,jutro podstawie drugą opornice .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały kotlecik. :hyhy

 

Cały dzień walczę z problemem braku 1 biegu wiatraka od klimy (non stop wiatrak lata na 2 biegu).

Zlanie zimną wodą chłodnicy wyłącza 2 bieg, chwila ciszy i powraca od razu 2 bieg.

 

Sprawdzone:

- przekaźniki sprawdzone (cykają) dla pewności zamienione miejscami.

- bezpiecznik 40A sprawny

- podczas pracy auta wypięcie czujnika G18 nic nie daje, wiatrak dalej lata na 2 biegu.

- zwarcie na krótko opornicy nic nie daje (E1 z E3+A)

 

Podpowie ktoś gdzie dalej szukać usterki ?

 

 

-- EDIT --

 

Zmierzyłem napięcia we wtyczce od wiatraka:

1 bieg pokazuje 2,6V

2 bieg 14,6V

 

Wie ktoś może jakie napięcie powinno być na 1 biegu?

Bo jak dla mnie 2,6V ewidentnie potwierdza uszkodzoną opornicę.

Pozdro.

Edytowane przez vipereeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem tak samo, wymiana opornicy rozwiązała problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Gdzie tą opornica się dokładnie znajduje? Chcę ją sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajduje się ona dokładnie pod początkiem lewej podłużnicy - od strony kierowcy, aluminiowa płytka z trzema zaciskami, widać ja na tym foto:

3376427194.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można się tam dostać bez rozbiórki całego przodu ?

Można, z kanału po ściągnięciu osłony silnika.

Dostęp jest bardzo kiepski, ale po ściągnięciu węża od intercoolera a w ostateczności także węża z króćca chłodnicy, wymiana po małych bojach (skorodowane nakrętki) jest możliwa. :hyhy

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm a czym grozi jazda z uszkodzoną opornicą ? Naprawiłem wentylator, ale nie załącza się 2 bieg - tak mi się wydaje. Lepszy 1 niż żeby w ogóle nie chodził wentyl ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Naprawiłem wentylator, ale nie załącza się 2 bieg - tak mi się wydaje. Lepszy 1 niż żeby w ogóle nie chodził wentyl ;D

Pewny jesteś że masz uszkodzoną opornicę?

Bo jeśli tak to masz nie sprawny 1-bieg (opornica odpowiedzialna jest jedynie za pracę 1 biegu wiatraka).

Brak 2 biegu to w większości przypadków nie sprawny wiatrak (podobno go naprawiłeś), spalony bezpiecznik lub sklejony przekaźnik.

Wyżej masz mój post (#47) posprawdzaj według niego wszystko.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm no dobra... sam już nie wiem. Po włączzeniu opcji "auto" wentyl mi się włącza, a na wtyczce jest ok. 14V. Więc to może już 2 bieg, ale nie słychać żeby tak głośno chodził. Wymieniłem szczotki, niestety nie dostałem takich samych więc trochę samoróba. Co zrobić żeby być pewnym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy te 14V mierzysz na odpiętym wiatraku? bo jeżeli tak to tam zawsze będzie pokazywać miernik 14V. Musiał byś wykonać pomiar z obciążeniem czyli na podpiętym, kręcącym się wiatraku mierzyć napięcie - rezystor na pierwszym biegu jest łączony w szereg, spadek napięcia na nim będzie tylko w momencie kiedy będzie płynął prąd czyt. podpięty wiatrak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy te 14V mierzysz na odpiętym wiatraku? bo jeżeli tak to tam zawsze będzie pokazywać miernik 14V. Musiał byś wykonać pomiar z obciążeniem czyli na podpiętym, kręcącym się wiatraku mierzyć napięcie - rezystor na pierwszym biegu jest łączony w szereg, spadek napięcia na nim będzie tylko w momencie kiedy będzie płynął prąd czyt. podpięty wiatrak.

 

Spadek napięcia, coś kiedyś o tym było w szkole heh. Sprawdzę to.

A gdzie szukać tych przekaźników i bezpiecznikow od klimy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A gdzie szukać tych przekaźników i bezpiecznikow od klimy?

Pod kierownicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam podobny problem - po włączeniu klimy od razu włącza się 2 bieg. Zwarte skrajne styki opornicy (chyba odpowiedzialne za 1 bieg) brak reakcji - żarówka nie świeci się. Zwarcie ze stykiem środkowym zapala się żarówka (robiłem to kablem z żarówką). Przekaźniki pod kierownicą tykają, bezpieczniki ok. Czy to jednak opornica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po serwisie klimatyzacji i niestety u mnie też nie było 1 biegu... dlatego spalił mi się wiatrak... Bo ciągle chodził na II biegu... Więc musiałem wymienić wiatrak + opornice. Uważajcie przy zakupie, są dwa rodzaje na 2 i na 3 śruby, sprawdźcie zanim kupicie.

apropo cena w serwisie vw coś ok 500zł :blink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności