damiank41 Zgłoś #41 Napisano 22 Listopada 2011 [ATTACH=CONFIG]70375[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70376[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damiank41 Zgłoś #42 Napisano 22 Listopada 2011 (edytowane) Witam, mam pytanko czy ten wiszący kabel musi byc przykręcony do opornicy? Klima działa dobrze. Mam manual klime Edytowane 22 Listopada 2011 przez damiank41 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #43 Napisano 3 Maja 2012 (edytowane) Witam.Mam pytanie odnosnie słabo działajacej klimy w moim passku.Climatronik nie zgłasza zadnych bledow robilem tez kilka razy nastawy podstawowe.Nie dziala mi tez wentylator w chlodnicy tyle ze jest on sprawny bo gdy podam mase na przekaznik albo na czujnik g18 przy chlodnicy to dziala i pewnie na 2 biegu.Bo gdy wcisne auto to powinien sie załaczyc wiatrak.Przekaznik od wiatraka jest sterowany masa i sa dwa przewody jeden idzie do komory silnika do czujnika g 18 a drugi prawdopodobnie do chłodnicy klimy do czujnika .Jeszcze sprwdze opornice na krótko. Czujnik cisnienia w chlodnicy jest 2 czesciowy.Jedna czesc czyli piny 1i2 gdy jest czynnik w układzie sa zwarte i zalanczaja sprezarke a druga czesc czyli piny 3i4 odpowiadaja za zalaczenie sie drugiego biegu wiatraka podczas gdy mamy wlaczona klime i cisnienie zacznie wzrastac wowczas on sie ma wlaczyc z 1 biegu na 2. Edytowane 3 Czerwca 2012 przez roger18sx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro30 Zgłoś #44 Napisano 14 Maja 2013 Witam. Wczoraj zauwazyłem że moja opornica zaczała dymić , co w tej sytuacji zrobić . Czas na naprawę mam dopiero w weekend, opornica nagrzewa się i czuć zapach spalone plastiku ;/ . Połączyć na "krótko " ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #45 Napisano 14 Maja 2013 (edytowane) Czy wentylator wtedy pracuje? Jeżeli nie to trzeba sprawdzić czy czasem on nie robi zwarcia w efekcie czego cały prąd zwarcia płynie przez rezystor. Wentylator najlepiej sprawdzić podpinając na krótko do akumulatora przez bezpiecznik o wartości takiej jak przewidziany został w samochodzie. Warto sprawdzić też rezystor, jeżeli jest wizualnie wypalony, pęknięta powierzchnia masy wypełniającej to trzeba szukać nowego. Edytowane 14 Maja 2013 przez GRZECHHH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro30 Zgłoś #46 Napisano 15 Maja 2013 Wentylatora pracuje ale bardzo wolno ;/ ,jutro podstawie drugą opornice . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #47 Napisano 22 Czerwca 2013 (edytowane) Mały kotlecik. Cały dzień walczę z problemem braku 1 biegu wiatraka od klimy (non stop wiatrak lata na 2 biegu). Zlanie zimną wodą chłodnicy wyłącza 2 bieg, chwila ciszy i powraca od razu 2 bieg. Sprawdzone: - przekaźniki sprawdzone (cykają) dla pewności zamienione miejscami. - bezpiecznik 40A sprawny - podczas pracy auta wypięcie czujnika G18 nic nie daje, wiatrak dalej lata na 2 biegu. - zwarcie na krótko opornicy nic nie daje (E1 z E3+A) Podpowie ktoś gdzie dalej szukać usterki ? -- EDIT -- Zmierzyłem napięcia we wtyczce od wiatraka: 1 bieg pokazuje 2,6V 2 bieg 14,6V Wie ktoś może jakie napięcie powinno być na 1 biegu? Bo jak dla mnie 2,6V ewidentnie potwierdza uszkodzoną opornicę. Pozdro. Edytowane 22 Czerwca 2013 przez vipereeek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr76 Zgłoś #48 Napisano 24 Czerwca 2013 Witam Miałem tak samo, wymiana opornicy rozwiązała problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek1987cinek Zgłoś #49 Napisano 10 Lipca 2013 Witam. Gdzie tą opornica się dokładnie znajduje? Chcę ją sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #50 Napisano 10 Lipca 2013 Znajduje się ona dokładnie pod początkiem lewej podłużnicy - od strony kierowcy, aluminiowa płytka z trzema zaciskami, widać ja na tym foto: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek1987cinek Zgłoś #51 Napisano 10 Lipca 2013 Można się tam dostać bez rozbiórki całego przodu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #52 Napisano 10 Lipca 2013 Można się tam dostać bez rozbiórki całego przodu ? Można, z kanału po ściągnięciu osłony silnika. Dostęp jest bardzo kiepski, ale po ściągnięciu węża od intercoolera a w ostateczności także węża z króćca chłodnicy, wymiana po małych bojach (skorodowane nakrętki) jest możliwa. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek1987cinek Zgłoś #53 Napisano 10 Lipca 2013 Hmm a czym grozi jazda z uszkodzoną opornicą ? Naprawiłem wentylator, ale nie załącza się 2 bieg - tak mi się wydaje. Lepszy 1 niż żeby w ogóle nie chodził wentyl ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #54 Napisano 10 Lipca 2013 Naprawiłem wentylator, ale nie załącza się 2 bieg - tak mi się wydaje. Lepszy 1 niż żeby w ogóle nie chodził wentyl ;D Pewny jesteś że masz uszkodzoną opornicę? Bo jeśli tak to masz nie sprawny 1-bieg (opornica odpowiedzialna jest jedynie za pracę 1 biegu wiatraka). Brak 2 biegu to w większości przypadków nie sprawny wiatrak (podobno go naprawiłeś), spalony bezpiecznik lub sklejony przekaźnik. Wyżej masz mój post (#47) posprawdzaj według niego wszystko. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek1987cinek Zgłoś #55 Napisano 10 Lipca 2013 Hmm no dobra... sam już nie wiem. Po włączzeniu opcji "auto" wentyl mi się włącza, a na wtyczce jest ok. 14V. Więc to może już 2 bieg, ale nie słychać żeby tak głośno chodził. Wymieniłem szczotki, niestety nie dostałem takich samych więc trochę samoróba. Co zrobić żeby być pewnym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #56 Napisano 10 Lipca 2013 A czy te 14V mierzysz na odpiętym wiatraku? bo jeżeli tak to tam zawsze będzie pokazywać miernik 14V. Musiał byś wykonać pomiar z obciążeniem czyli na podpiętym, kręcącym się wiatraku mierzyć napięcie - rezystor na pierwszym biegu jest łączony w szereg, spadek napięcia na nim będzie tylko w momencie kiedy będzie płynął prąd czyt. podpięty wiatrak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek1987cinek Zgłoś #57 Napisano 10 Lipca 2013 A czy te 14V mierzysz na odpiętym wiatraku? bo jeżeli tak to tam zawsze będzie pokazywać miernik 14V. Musiał byś wykonać pomiar z obciążeniem czyli na podpiętym, kręcącym się wiatraku mierzyć napięcie - rezystor na pierwszym biegu jest łączony w szereg, spadek napięcia na nim będzie tylko w momencie kiedy będzie płynął prąd czyt. podpięty wiatrak. Spadek napięcia, coś kiedyś o tym było w szkole heh. Sprawdzę to. A gdzie szukać tych przekaźników i bezpiecznikow od klimy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #58 Napisano 11 Lipca 2013 A gdzie szukać tych przekaźników i bezpiecznikow od klimy? Pod kierownicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
agn Zgłoś #59 Napisano 18 Lipca 2013 Witam, mam podobny problem - po włączeniu klimy od razu włącza się 2 bieg. Zwarte skrajne styki opornicy (chyba odpowiedzialne za 1 bieg) brak reakcji - żarówka nie świeci się. Zwarcie ze stykiem środkowym zapala się żarówka (robiłem to kablem z żarówką). Przekaźniki pod kierownicą tykają, bezpieczniki ok. Czy to jednak opornica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mm8255 Zgłoś #60 Napisano 19 Lipca 2013 Jestem po serwisie klimatyzacji i niestety u mnie też nie było 1 biegu... dlatego spalił mi się wiatrak... Bo ciągle chodził na II biegu... Więc musiałem wymienić wiatrak + opornice. Uważajcie przy zakupie, są dwa rodzaje na 2 i na 3 śruby, sprawdźcie zanim kupicie. apropo cena w serwisie vw coś ok 500zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach