Skocz do zawartości
Gość Serwisant

Passat B3 - diagnostyka - dyskusja [OBD1]

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie wróciłem nic tak samo jak za pierwszym razem a Łukasz takie cos właśnie zrobiłem za pierwszym razem nic to samo dioda po przyłożeniu do masy świeci ładnie (niby start czytania kodów) jak przełączę i czekam na jaki kolwiek kod nic się nie dziej tylko dioda się żarzy czekałem z 5 min i nic, sterownik dobry silnik pali wszystko działa nie podłączyłem na pewno źle 10 razy sprawdziłem zanim włożyłem to żeby nie zepsuć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co tu pokazywać

 

"Pokazywać" jak żeś to sklecił, bo albo źle zmodzone, albo nie robią linie K/L w ecu, albo źle podłączasz, albo nie tak jak trzeba zwierasz do masy, albo ......

 

Od czegoś pasuje zacząć, a z Twojego opisu problemu nie wynika nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wczoraj z tego schematu co Łukasz podał i to samo o pomyłce nie ma mowy sprawdzałem 10 razy podłączenie dziś też podłączyłem tą diodę i jest tak samo dioda się żarzy a po przełączeniu na 5 s do masy świeci po rozłączeniu dalej się żarzy. A dam zdjęcie.

I tak fioletowy kabelek to PLUS z opornikiem przed diodą, zielony połączony z białym to sygnał sterownika a biały krótki to do masy idzie przez przełącznik.

SDC11500.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do diody dałeś opornik?

Nie pomyliłeś biegunów +/- diody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bym pomylił dioda by nie świeciła nie wiesz o tym że diodę taka można podłączyć tylko biegunowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak bym pomylił dioda by nie świeciła

 

Nie doczytałem.

 

nie wiesz o tym że diodę taka można podłączyć tylko biegunowo.

 

Nie znam sie na diodach.

 

Do masy zwierasz linie K czy L ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Linia L w tej drugiej nie ma napięcia próbowałem już tam podłączyć ale zero odzewu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na odpalonym silniku też próbowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak i po przejechaniu tych 6 minut i nagrzanym silniku. Słuchaj a ty to robiłeś u siebie jak to działało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz powinno działać. Wychodzi na to, że masz coś nie tak z sygnałem z tej linii L.

 

U mnie (i nie tylko) działało bez problemu.

 

+ diody do +12V

- diody do linii L

zwierasz linie L do masy na 5sek

zaczyna migać kod

... i tyle.

 

Spróbuj jeszcze może tak:

podepnij diode

poczekaj 5 sek

zewrzyj do masy na 5 sek

poczekaj dłuższą chwilę jak się żarzy, może potrzebuje więcej czasu żeby zaczęła migać

Edytowane przez sebam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przeczytałem cały ten wątek i kilka innych ale nie znalazłem odpowiedzi. Mam problem z odczytem kodów błyskowych (B3, 1993, 1,9TD). Wygląda na to, że wyjście danych jest zwalone bo dioda świeci cały czas (dioda i wyłącznik zrobione jak w tym wątku, przy lewarku 3 wtyczki, podłączam na pewno dobrze do czarnej i beżowej). Czy jest jakiś inny sposób na odczyt błędów ABS? Nie chodzi o VAG bo we wtyczce ten pin jest pusty. Mam pod tylnym siedzeniem w okolicy sterownika ABS jedną wolną wtyczkę z jednym pinem. Do czego ona służy? Może to wyjście da się wykorzystać do odczytu błędów? Nie ma na nim napięcia, wygląda na masę (wyjście danych sterowane masą?) Tylko jeśli to jest wyjście to jak je aktywować?

Jeśli DATA w OBD jest zwalone to jak można wykasować błędy? Odłączałem akumulator na jakieś 20 minut ale to nic nie dało.

Miałem walnięty czujnik przy jednym kole, wymieniłem go więc może tylko skasowanie błędów załatwiło by sprawę? Oczywiście pod warunkiem, że reszta jest sprawna, ale tego nie wiem na pewno. Czujniki przy kołach raczej są sprawne, mierzyłem miernikiem i wyglądają na sprawne (ok 1kohm). Co jeszcze (jak i gdzie) można zmierzyć aby wykluczyć niesprawność ABS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Przeczytałem cały ten wątek i kilka innych ale nie znalazłem odpowiedzi. Mam problem z odczytem kodów błyskowych (B3, 1993, 1,9TD). Wygląda na to, że wyjście danych jest zwalone bo dioda świeci cały czas (dioda i wyłącznik zrobione jak w tym wątku, przy lewarku 3 wtyczki, podłączam na pewno dobrze do czarnej i beżowej). Czy jest jakiś inny sposób na odczyt błędów ABS? Nie chodzi o VAG bo we wtyczce ten pin jest pusty. Mam pod tylnym siedzeniem w okolicy sterownika ABS jedną wolną wtyczkę z jednym pinem. Do czego ona służy? Może to wyjście da się wykorzystać do odczytu błędów? Nie ma na nim napięcia, wygląda na masę (wyjście danych sterowane masą?) Tylko jeśli to jest wyjście to jak je aktywować?

Jeśli DATA w OBD jest zwalone to jak można wykasować błędy? Odłączałem akumulator na jakieś 20 minut ale to nic nie dało.

Miałem walnięty czujnik przy jednym kole, wymieniłem go więc może tylko skasowanie błędów załatwiło by sprawę? Oczywiście pod warunkiem, że reszta jest sprawna, ale tego nie wiem na pewno. Czujniki przy kołach raczej są sprawne, mierzyłem miernikiem i wyglądają na sprawne (ok 1kohm). Co jeszcze (jak i gdzie) można zmierzyć aby wykluczyć niesprawność ABS?

plik z załącznika widziałeś??

kody ABS.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jest jakiś inny sposób na odczyt błędów ABS?

Oczywiście.

Warunek to sprawna żarówka w kontrolce ABSu.

-wyjmujesz bezpiecznik kontrolek

-przekręcasz na zapłon

-wkładasz bezpiecznik

Kontrolka zaczyna mrugać kodem...

Czynności powtarzamy aż kody nie zaczną się powtarzać

Cztery długie błyski to 0000, czyli wszystko okey.

Aby błędy nie powtórzyły sie czyli ich skasowanie to krótka jazda po wymruganiu wszystkich kodów.

 

 

Co jeszcze (jak i gdzie) można zmierzyć aby wykluczyć niesprawność ABS?

Poszukaj wydruku z WKiŁ dotyczącego diagnostyki wtyczki sterownika ABS, dzięki niemu multimetrem sprawdzisz wszystko, kody błędów to zbyt mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
plik z załącznika widziałeś??

 

Tego pliku wcześniej nie widziałem (widziałem podobne). Zrobiłem wszystko według informacji z tego pliku i niestety nic, jest to samo. Kontrolka ABS świeci ciągle i nie pokazuje kodów. Wygląda na zwalone wyjście informacyjne. Po wyłączeniu wyłącznika widać wyraźnie, że kontrolka trochę przygasa (świeci nieco ciemniej) ale nie miga, nie pokazuje kodu.

 

Oczywiście.

Warunek to sprawna żarówka w kontrolce ABSu.

-wyjmujesz bezpiecznik kontrolek

-przekręcasz na zapłon

-wkładasz bezpiecznik

Kontrolka zaczyna mrugać kodem...

Czynności powtarzamy aż kody nie zaczną się powtarzać

Cztery długie błyski to 0000, czyli wszystko okey.

Aby błędy nie powtórzyły sie czyli ich skasowanie to krótka jazda po wymruganiu wszystkich kodów.

 

Przed chwilą sprawdziłem tę metodę ale nadal nic, kontrolka świeci ciągle. Czy wymiana sterownika ABS załatwi sprawę i po wymianie błędy da się czyta/kasować?

 

Poszukaj wydruku z WKiŁ dotyczącego diagnostyki wtyczki sterownika ABS, dzięki niemu multimetrem sprawdzisz wszystko, kody błędów to zbyt mało.

 

Możesz napisać coś więcej o tym bo jakoś nie jarzę o jaki wydruk chodzi :(

 

Macie może jeszcze jakieś pomysły, odpowiedzi na wyżej zadane pytania?

Może ktoś się już spotkał z takim problemem?

 

<EDIT>

Sprawdziłem (pomierzyłem) według tego schematu:

http://www.zssplus.pl/prace_dyplomowe/prace_dyplom/Teves/praca_3_6_teves.htm

(pierwszy schemat, wtyk 35-pinowy)

czujniki w kołach, zawory, cewkę przekaźnika głównego i wszystko wygląda na sprawne. Patrząc na schemat i przekaźnik główny to jeśli nie działał by on tak jak powinien to objawy pasowały by do mojego przypadku - kontrolka świeciłaby ciągle, prawda? Może więc ma on sklejone styki. Tylko gdzie on jest umiejscowiony? Jeśli nie ten przekaźnik to już chyba tylko wymiana sterownika, no nie?

Czujniki poziomu i ciśnienia są raczej sprawne bo kontrolki reagują prawidłowo na odpowiednie zmiany w układzie. Obwody wysokiego ciśnienia (pompa, czujniki) są sprawne.

Edytowane przez kulysaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz napisać coś więcej o tym bo jakoś nie jarzę o jaki wydruk chodzi

"Sam naprawiam - Passat b3 b4"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o jaki wydruk chodzi

TUTAJ masz wszystko.

 

 

Przed chwilą sprawdziłem tę metodę ale nadal nic, kontrolka świeci ciągle.

Powinno działać.

Zdemontuj plastiki wokół skrzynki bezpieczników i nad samą skrzynką masz dodatkowe bezpieczniki i przekaźniki od ABSu.

Czy po dłuższym postoju kontrolka od ręcznego świeci mimo zwolnionego hamulca póki serwo nie nabije ciśnienia w pompie ABS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za materiały i podpowiedzi. Dzięki nim mogłem sprawdzić i sprawdziłem wszystko co można było zmierzyć. Wszystko wygląda na sprawne i niestety jedyna niewiadoma to sam sterownik. Po wykonaniu wszystkich pomiarów postanowiłem wymusić na próbę stan wysterowania przekaźnika głównego. Przy wyłączonej wtyczce od sterownika ABS wymusiłem +12 na wyjściu 8. Przekaźnik się załącza i kontrolka gaśnie. W tej sytuacji jedynym winnym ciągłego świecenia kontrolki ABS jest sygnał z pinu 27. Tak więc nie pozostaje już chyba nic innego jak wymiana sterownika.

 

Zastanawia mnie jeszcze, co odpowiada za przechowywanie informacji o błędach, sam sterownik? W jaki sposób jest połączony sterownik ABS z gniazdem OBD? Może sterownik jest sprawny a tylko nie ma możliwości wykasowania błędów? Czy to jest możliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam rozumieć że zrobiłeś wszystkie pomiary z podanego pliku "Diagnostyka ABS" ?

 

Z tymi kodami spróbuj jeszcze w ten sposób że przed zapłonem wypnij wtyczke sterownika a na zapłonie ją wepnij,

próbuj na kilka sposobów może jednak zacznie mrugać.

 

Sterownik to nie pecet, samo kasowanie błędów, jak już pewnie doczytałeś, to jazda po wymruganiu kodów, ja innej metody nie znam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem prawie wszystko, nie mierzyłem tylko napięć z czujników przy kołach i tych elementów które wiem na 100%, że działają (widać i słychać ich działanie). Zaraz spróbuję jeszcze tego manewru z wtyczką ale pewnie to również niczego nie zmieni.

 

No tak, kasowanie po wymruganiu kodów ale skoro nie mruga więc i nie kasują się. W takim przypadku objaw będzie ten sam, ciągłe świecenie kontrolki i brak działania ABS.

 

<EDIT>

Właśnie sprawdziłem i jest tak jak przewidywałem, kontrolka swieci jak zaklęta :(

W tej sytuacji w przyszłym tygodniu spróbuję wymienić sterownik. Zobaczymy co z tego będzie. O wyniku napiszę.

Edytowane przez kulysaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie mierzyłem tylko napięć z czujników przy kołach

Nie musisz, wystarczy sama oporność.

 

No tak, kasowanie po wymruganiu kodów ale skoro nie mruga więc i nie kasują się.

Błędy nie oznaczają brak działania ABSu.

U siebie nim doszedłem jak wymrugać kody, potem co one oznaczają a pooooootem jak się je kasuje minęło kilka wiosen a sam ABS działał w tym czasie wzorowo.

No ale u mnie kontrolka gasła.

Czyli same błędy nie mają wpływu na non stop świecącą kontrolkę ale znów świecąca kontrolka to niestety brak ABSu.

Wszystko możliwe że będzie winny sterownik, psiknij jeszcze w gniazdo i wtyczkę sterownika jakimś odrdzewiaczem.

Na upartego możesz rozbebeszyć sam sterownik i pomierzyć go od środka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności