kulysaw Zgłoś #121 Napisano 25 Maja 2013 W moim przypadku jednak świecąca kontrolka = brak ABS W gniazdo raczej nie ma co psikać bo wszystko wygląda jak "wczoraj zrobione" czyli styki jak nówka. Jak pisałem wyżej, w przyszłym tygodniu spróbuję wymienić sterownik. Zobaczymy co z tego będzie. O wyniku napiszę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kulysaw Zgłoś #122 Napisano 31 Maja 2013 Podmieniłem sterownik ABS i w zasadzie jest dobrze, ABS działa. Jednak nadal jest jeden problem. Teraz kody błędów daje się odczytać i ciągle mam błąd 1222 co wskazuje na zawór główny. Nie daje się też go wykasować. Czy to oznacza, że ten podmieniony sterownik również nie jest całkiem sprawny? W sumie, to gdyby zawór był niesprawny to ABS by nie działał jak również byłoby to widoczne na pomiarze tego zaworu multimetrem a przecież pomiar wskazuje, że zawór jest sprawny. Co o tym sądzicie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #123 Napisano 31 Maja 2013 Co o tym sądzicie? Nawet się tym błędem nie przejmuj, sam go miałem a ABS działał bez zastrzeżeń. Tak naprawdę to błąd nie daje się skasować bo.... ....musisz tak długo błyskać kontrolką póki nie pojawi się sygnał 0000 (cztery długie błyśnięcia), dopiero wtedy krótka jazda i błędy skasowane, u mnie teraz mruga 4444 i jak się pojawi 0000 to idę do domu i nie robię krótkiej jazdy. Nie wiem konkretnie kiedy przerwać sekwencję pojedynczego błędu aby pojawił się nowy, czy po dwóch mruganiach kodu, czy podczas długiego mrugnięcia czy zaraz po nim, popróbuj a dojdziesz jak zakombinować aby pokazał się kolejny błąd. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DzonyKalesony Zgłoś #124 Napisano 9 Stycznia 2022 Dzień dobry wszystkim, Od dłuższego czasu próbuję rozwiązać problem ABSu w moim pasku ('93 B3 1.8 ABS). Mam kabel VAG KKL 409.1, do tego przejściówkę na K+L. Problem w tym, że mój pasek ma pod lewarkiem trzy złącza: Czarne, wiem że to jest na 12V, Szare, które nie wiem do czego jest Białe, czyli to K+L. Programem VCDS lite po podpięciu się pod czarne i białe gniazdo udało mi się sprawdzić silnik, więc wiem że układ działa i czyta dane, ale problem zaczął się przy próbie diagnozy ABSu. Próbowałem na białym i na szarym gnieździe, na włączonym zapłonie, na włączonym silniku. Próbowałem VCDS-Lite, polskim VAGiem, kilkoma wersjami VAGcoma. Za każdym razem ten sam komunikat - No response from controller/brak komunikacji. Mój problem z ABS wygląda tak, że kontrolka ABS i hamulców świeci się krótko po włączeniu silnika albo po zaciągnięciu ręcznego - oprócz tej sytuacji kontrolka ABS gaśnie, a kontrolka hamulców lekko się żarzy. Pytanie, co robić? Wiem że ABS nie działa bo tej zimy obracało mnie, a pedał "klikał". Może diagnozowanie ABSu kodami błyskowymi coś da? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach