MłodyWilk22 Zgłoś #1 Napisano 22 Marca 2010 Witam Od kupna auta mam problem natury akustycznej... Skrzynia manual Auto powyżej 80km/h zaczyna mi dziwnie buczeć ale przy bujaniu auta tzn jak jade po idealnie prostej autostradzie to jest Ok, ale jak autem zaczyna na lekko faklistej drodze bujać to podczas podbica do góry jest idealna cisza a gdy auto opada z podbicia na dół to wtedy zaczyna buczeć i lekkie mrowienie przenosi się na kierownice. Jest to strasznie denerwujące. Dzieje się tak tez przy hamowaniu silnikiem powyzej 80km/h, ale troszkę jakby ciszej(niewazne czy na 5 czy 4 biegu). Jak wrzuce na luz to nawet przy ostrym bujaniu jest spokój. Powyżej 130km/h dźwięk ten zaczyna się powoli wyciszać. Obstawiałem łożyska w kołach, ale jeśli na luzie jest spokój i w zakrętach też to chyba odpadają... No chyba że łożyska w kołach odzywają się pod jakimś tam obciążeniem... Z tego co czytałem to albo łożyska w mechnizmie różnocwym umierają - wtedy buczy przy hamowaniu silnikiem. Tylko nikt nie wspomniał nigdy o buczeniu podczas skakania auta na wybojach. A tutaj buczenie przy dobijaniu auta są najbardziej odczuwalne. Im większy wybuj i później większe dobicie auta tym głośniejsze buczenie. Może łożysko oporowe na sprzęgle? Może tak zachowywac się przegub? Chyba, że rura wydechowa się tak zachowuje przy jakiś naprężeniach... Sprawdzałem podwieszenie wydechu - wszystkie gumy kompletne.... Lekko buczy tez przy około 1800 obr/min, ale wtedy to ewidętnie słychać rurę wydechową. Ps. Poziom oleju w skrzyni Ok, zero wycieków. Gumy na przegubach bez zastrzeżeń. Macie jakieś pomysły od czego zacząc diagnozowanie. Bo nie chce wymieniać rzeczy dobrych an dobre... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 22 Marca 2010 Moim zdanie wszystko wskazuje na wewnętrzne przeguby, które są na wykończeniu. Ten rezonans, który się przenosi na koło kierownicy może być także spowodowany pękniętym złączem elastycznym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #3 Napisano 22 Marca 2010 Myslałem, że przegub może tylko stukać np przy skręcaniu - u mnie w tym przypadku cisza. Ale człowiek uczy sie całe życie Szczerze mówiąc to duzo bardziej podoba mi się historia z przegubem niż ze skrzynią oczywiście ze względów finansowym Powiedz czy moge jakoś sprawdzić wstepnie chociaz który przegób podejrzewać? Np będzie miał większy wyczuwalny luz do drugiego? Sorki za pytania, ale nigdy jeszcze nie robiłem przegubów i chciałbym coś się podszkolić w tym temacie zanim pojadę do mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 22 Marca 2010 Najprościej jest wjechać na podnośnik, uruchomić silnik i włączyć bieg. Druga osoba z dołu będzie słyszała, który to przegub. Ja tak zrobiłem w B4 i szybko stwierdziłem, który do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polus Zgłoś #5 Napisano 22 Marca 2010 Koledzy mam taki sam problem ,wycie a może bardziej buczenie słychać przy większych prędkościach na nierównościach drogi (dobijanie) a także przy jeżdzie na wprost i gdy skręcam lekko w prawo (np. na łuku drogi) gdy w lewo jest cisza . Myślałem że to łożysko tylko wydaje mi się że dzieje sie tak przy określonej prędkości obrotowej silnika ( od 2100 )na 3- i 4- biegu . Poniżej tych obrotów jest cichutko ,dodam że mam skrzynie automatyczną (olej ia filtr wymieniany, biegi wchodzą gładko) . Pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #6 Napisano 22 Marca 2010 Myślałem że to łożysko To dobrze myślałeś. Nic wieczne nie jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polus Zgłoś #7 Napisano 23 Marca 2010 Tak ,kolego może masz racje że to łożysko tylko które ,bo na łożysko koła to mi nie wygląda (buczy przy określonych obrotach silnika na 3-cim i 4=tym biegu) .Na podniesionym samochodzie nic nie słychać ,tylko pod obciążeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #8 Napisano 23 Marca 2010 na łożysko koła to mi nie wygląda Skąd ta pewność? Podłóż podnośnik najpierw pod jeden wahacz na tyle tylko żeby unieść koło, wrzuć bieg 2 i przygazuj. Potem zrób tak samo po drugiej stronie - będziesz wiedział która strona hałasuje. Z tego co czytałem to albo łożyska w mechnizmie różnocwym umierają - wtedy buczy przy hamowaniu silnikiem. Jeśli padną łożyska główne to wyją cały czas. Jeśli podczas hamowania silnikiem słychać dyfer to znaczy że jest zbyt duży luz między atakiem a kołem talerzowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polus Zgłoś #9 Napisano 27 Marca 2010 Młody Wilku 22 -napisz jak się coś wyjaśni ,bo mamy podobne objawy ,zwłaszcza wycie przy dobijaniu na falistej drodze. Pod koniec przyszłego tygodnia okaże się co było w moim przypadku ,to napiszę. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian-b5 Zgłoś #10 Napisano 30 Marca 2010 Ja mialem podobz problem co polus okazalo sie ze jakas sruba dotykala do tlumika srodkowego i stad u mnie te buczenie. Na nizsyzch badz wyzszych obrotach bylo ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #11 Napisano 31 Marca 2010 Narazie przy wimianie rozrządu przyglądnełems ię elastycznemu łącznikowi rury wydechowej i wychodzi, na to, że to jego sprawka. Pelcionka jest juz nieźle poprzerywana. Tak czy siak elastyczny łącznik wymieniam w środę i zobaczymy czy buczenie ustąpi całkiem czy tylko bedzie lekka poprawa. Oby to było to!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dyziek2009 Zgłoś #12 Napisano 1 Kwietnia 2010 Witam, kupiłem paska, wszystko ok ale gdy jadę np po kostce to jest dziwny stukot, tak jak by kierownica była luźna, patrzyłem jest lekki luz jak ruszam kierownicą góra dół, co moze być tego przyczyną ??? pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasil1 Zgłoś #13 Napisano 1 Kwietnia 2010 To mogą być krzyżaki w wałkach przegubowych kolumny kierowniczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #14 Napisano 2 Kwietnia 2010 jest lekki luz jak ruszam kierownicą góra dół, co moze być tego przyczyną Łożyska w kolumnie kierownicy. Ale to nie będzie stukać. Posprawdzaj łączniki i tuleje stabilizatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polus Zgłoś #15 Napisano 13 Kwietnia 2010 Nadal sprawa nie wyjaśniona ,mechanik rozkłada ręce ,auto sprawdzone na podnośniku ,poduszki ,łącznik elastyczny zawieszenie wydechu wszystko ok, ale buczenie i drżenie (rezonans )kierownicy przy obrotach silnika 2100 do 2600 pozostało najwyrazniej słychać i czuć podczas jazdy na wprost i po łuku w prawo ,natomiast jadąc po łuku w lewo -cisza i spokój. Koledzy ,może miał już ktoś z was takie objawy ,może katalizator przypchany ,może tłumiki do dup... już sam nie wiem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #16 Napisano 20 Lipca 2010 Witam Czy ktoś z kolegów poradził sobie z tym problemem? Mam identyczne objawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #17 Napisano 21 Lipca 2010 U mnie jest problem taki, ze cos buczy/piszczy jak jade ze stala predkoscia np. na 4 lub 5 biegu w okolicy 80km/h. Przy wolniejszych i szybszych predkosciach nic nie buczy. Jesli juz slychac dzwiek to jak puszcze gaz lub dodam go to tez przestaje... Dosyc slabo to slychac, no i raczej na prostej drodze. Denerwujace to jest jak za kims jade. Co to moze byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #18 Napisano 21 Lipca 2010 Chodziło mi o pierwszy post kolegi MłodyWilk22........... buczenie przy "dobijaniu".........na "fali"........ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polus Zgłoś #19 Napisano 14 Sierpnia 2010 Nadal problem z buczeniem nie rozwiązany . czy ktoś ma na to pomysł ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafus1980 Zgłoś #20 Napisano 14 Sierpnia 2010 Polus sprawdź sobie lewe łożysko, bo prawdopodobnie będzie walnięte. Jeżeli skręcasz w lewo i jest cisza, czyli łożysko jest mniej obciążone to i nie wyje, a jeżeli skręcasz w prawo to ciężar samochodu jest większy na lewą stronę i dlatego jest je słychać. Na podnośniku możesz tego nie wyczuć bo tam są łożyska dwurzędowe i może być zjechana lekko jedna bieżnia trochę i będą takie objawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach