Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem, niedawno zgasł mi samochód. Po długim męczeniu akumulatora postanowiłem odkręcic świece i sprawdzic czy jest iskra. Okazało sie że nie ma. Sprawdziłem również główny przewód WN od cewki zapłonowej, równiez nie było iskry. Wykręciłem cewke z golfa III 1.6 i włozyłem ją do siebie i zapalił od razu. Po 400 km te same objawy. Więc kupiłem nową cewke. Boję się że znowu padnie. Czy ktoś jest w stanie określić co powoduje że cewka zapłonowa ma przebicie na masę. Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od sprawdzenia czy cewka a właściwie jej obudowa ma porządny kontakt z masą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

własnie tak pomyslałem i przed zamontowaniem nowej cewki,ładnie oczysciłem mase tyle,ze wciąż nie jestem pewien czy to tylko to,a wolałbym żeby ta cewka już nie padła "drogi interes"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auchi007 dzieki za temat. Czytałem go zanim wstawiłem nowy wątek alee niestety nie dotyczy to mojego auta bo ja juz włożyłem 2 cewki a trzecia jest całkowicie nowa (firma Beru) nie jest to tanie a cała reszta tj. przewody, świece są nowe. jednak coś powoduje ze mam przebicie z cewki na mase i nie jest to chwilowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem w swoim passacie autko odpaliło pochodziło z minute i zgasło i już nie da się go odpalić niema iskry na cewce co mnie dziwi że jak cewka jest podłączona kablem czarnym " + " do wsuwki nr 15 to prąd pojawia sie na w suwce nr 1 czyli minusie cewki czy to normalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy przewodem WN wychodzi prad z cewki. jak nie to juz nic nie zrobisz trzeba wymienic cewke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na wyjściu cewki niema napięcia znaczy jest jak patrze miernikiem to pokazuje że jakem ś minimalne napięcie jest ale podłączę świerce lub żarówke to brak prądu czy nowa cewka mogła być walnięta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na wyjściu cewki niema napięcia znaczy jest jak patrze miernikiem to pokazuje że jakem ś minimalne napięcie

Na wyjściu? Na przewodzie WN? Po pierwsze nie masz takiego miernika, a po drugie zdaje się że dawno cię prąd nie posmyrał.

Jeśli chcesz sprawdzić cewkę to weź omomierz i zmierz rezystancję uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Na pierwotnym powinno być 0,8-1 Ohm na wtórnym 8-11 kOhm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi oczywiście o kabel WN wychodzący z cewki a teraz pytanie na której z pinów w module telefunke jest jego masa opodobno na pinie nr 2....jaki moduł wybrac bosh czy telefunke

Edytowane przez arturg666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem moduł zapłonowy i passek pali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam może ktoś mi pomóc moje autko padło.mam paska 1.8 B3 nie ma iskry wymieniłem cały aparat zap,cewke,modul sterownik,nadal nie ma iskry pompa paliwa sie nie odzywa sil krokowy milczy może ktos pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź napięcie czy dochodzi do cewki , a kontrolki się palą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nadal nie ma iskry pompa paliwa sie nie odzywa sil krokowy milczy może ktos pomoc

Przekaźnik stacyjki lub sama stacyjka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kontrolki sie pala ,napiecie do cewki dochodzi przekaznik 43 wymienilem i dalej cisza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i dalej cisza

Czy zaraz po kręceniu rozrusznikiem słychać jeszcze chwile pracująca pompkę paliwa?

No ale skoro nie odzywa sie ona na kilka sekund po przekręceniu na zapłon to jeszcze przekaxnik pompy lub sama pompa.

Cewka musi miec dobra masę, a za brak iskry to jeszcze hall moze odpowiadać, a czy sprawny to podpowiedź masz w moim pytaniu na początku postu.

Spróbuj jeszcze odpalic na krótko czyli przez zware na rozruszniku a nie kluczykiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

odgrzewam temat gdyż mam problem z cewką zapłonowa w ciągu dwóch tyg spaliły mi się dwie.

Pierwsza padła jak przyjechałem na stacje benzynowa auto jechało normalnie bez żadnych problemów szarpania czy spadku mocy po zapłaceniu z paliwo auto już nie odpaliło stwierdziłem brak iskry i zwarcie robiła cewka więc przywiozłem sobie druga od mojego starego auta i ta pracowała dokładnie do dzisiaj. Siostra wsiadła w auto odpaliła normalnie bez problemu cofała ale jej zgasł bo źle puściła sprzęgło odpaliła drugi raz i też jej zgasł z tej samej przyczyny a za trzecim razem już nie odpalił i też brak iskry.

Co może być przyczyną ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, cewka WN, jak każde urządzenie, nie lubi być przeciążana. Zbytnim obciążeniem dla niej jest kiepska izolacja przewodów WN, kopułki. Cewkę uwalić mogą zużyte świece. Poza tym brak dobrej masy również może być przyczyną padnięcia cewki.

Wszystko jest ok, jeśli dochodzą impulsy do cewki. Jeśli nie dochodzą, to warto jest przyjrzeć się czujnikowi, czy z niego wychodzą impulsy i czy dochodzą do cewki. W wielu przypadkach impuls z czujnika do cewki wędruje przez sterownik silnika. Wtedy sprawa zaczyna się komplikować.

Jeśli świece są już przejeżdżone lub pracują na gazie, to warto jest pokusić się o ich wymianę. Najlepiej na jednoelektrodowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety, cewka WN, jak każde urządzenie, nie lubi być przeciążana. Zbytnim obciążeniem dla niej jest kiepska izolacja przewodów WN, kopułki. Cewkę uwalić mogą zużyte świece. Poza tym brak dobrej masy również może być przyczyną padnięcia cewki.

Wszystko jest ok, jeśli dochodzą impulsy do cewki. Jeśli nie dochodzą, to warto jest przyjrzeć się czujnikowi, czy z niego wychodzą impulsy i czy dochodzą do cewki. W wielu przypadkach impuls z czujnika do cewki wędruje przez sterownik silnika. Wtedy sprawa zaczyna się komplikować.

Jeśli świece są już przejeżdżone lub pracują na gazie, to warto jest pokusić się o ich wymianę. Najlepiej na jednoelektrodowe.

 

 

 

 

dziękuje za odpowiedz.

 

Dzisiaj byłem na szrocie i kupiłem drugą cewkę od Toledo 1.6 a mam 2.0 myślę że nie ma zbyt większej różnicy??? ja przynajmniej nie zauważam w mocy auta czy w pracy silnika. Ale moje podejrzenia padają na przewody WN są nowe może maja ze 2 miesiące ale główny prowadzący od cewki do aparatu zapłonowego on lubi zaiskrzyć. Pytałem znajomego mechanika to mówił że kabel może dawać prąd na masę i cewka jest na to bardzo czuła i dlatego może siadać. Póki co to przyczepiłem ten przewód do gumowego węża tak żeby nie dotykał niczego metalowego. Ale słyszę zakłócenia na radiu CB które się zwiększają wraz z obrotami silnika więc czeka mnie wymiana przewodów i teraz kupie coś dobrego Beru albo Boscha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Widze ze jest tu duzo podobnych tematow wiec spytam tutaj. Mam problem z passatem b3 1.8. Podczas podrozy do pracy auto zgaslo i do dzis nie chce odpalic. Juz wczesniej sie to zdazylo wymienilem cewke po czym wlozylem stara i dzialalo. Tym razem bez skutku. Probowalem na 4 roznych cewkach wymienialem aparat zaplonowy sprawdzalem kopulke palec bezpiczniki przekazniki i nie mam bladego pojecia w czym problem... Do cewki prad dochodzi ale z cewki juz nie. Brak iskry. Wie ktos co moze byc przyczyna? Bylbym wdzieczny. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności