Skocz do zawartości
aro23

Od czasu do czasu nie odpala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne Grono,

Mam problem z moim(ojca) Passatem B4 silnik 1Z. Sporadycznie pojawia się problem z odpaleniem silnika. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny, ciepły czy w temp. roboczej od czasu do czasu nie chce odpalić. Objawia się to mniej więcej tak, że rozrusznik kręci normalnie a auto nie zapala (obrazowo wygląda to tak jak np.w benzyniaku jest brak iskry). Po 3 - 4 próbach dochodzi to sytuacji w której rozrusznik przestaje się odzywać a kontrolki zaczynają mrygać, zegar i licznik się zerują, i słychać jakieś styczniki. Jeśli w tym momencie auto spróbuję zapalić na "pych" pali na 1 metrze. Potem można go zgasić i z reguły normalnie odpali. Taka sytuacja nie zdarza się często ale sam fakt, że nie wiadomo czy autko odpali denerwuje. Zastanawiałem się czy to świece - ale w mrozy potrafi odpalić bez żadnego problemu. W przewodach paliwa widać pęcherzyki powietrza (tak było cały czas od kupna parę lat temu) i autko paliło normalnie. Poza tym jeśli to by był brak paliwa to nie powinien na zdrowy rozsądek palić na "pych". Wydaję mi się, że wina gdzieś leży po stronie "elektroniki" ale od czego zacząć. Wiem, najłatwiej podpiąć pod VAG-a, ale może ktoś miał podobny problem kiedyś i wie co to może być.

Z góry dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Szanowne Grono,

Mam problem z moim(ojca) Passatem B4 silnik 1Z. Sporadycznie pojawia się problem z odpaleniem silnika. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny, ciepły czy w temp. roboczej od czasu do czasu nie chce odpalić. Objawia się to mniej więcej tak, że rozrusznik kręci normalnie a auto nie zapala (obrazowo wygląda to tak jak np.w benzyniaku jest brak iskry). Po 3 - 4 próbach dochodzi to sytuacji w której rozrusznik przestaje się odzywać a kontrolki zaczynają mrygać, zegar i licznik się zerują, i słychać jakieś styczniki. Jeśli w tym momencie auto spróbuję zapalić na "pych" pali na 1 metrze. Potem można go zgasić i z reguły normalnie odpali. Taka sytuacja nie zdarza się często ale sam fakt, że nie wiadomo czy autko odpali denerwuje. Zastanawiałem się czy to świece - ale w mrozy potrafi odpalić bez żadnego problemu. W przewodach paliwa widać pęcherzyki powietrza (tak było cały czas od kupna parę lat temu) i autko paliło normalnie. Poza tym jeśli to by był brak paliwa to nie powinien na zdrowy rozsądek palić na "pych". Wydaję mi się, że wina gdzieś leży po stronie "elektroniki" ale od czego zacząć. Wiem, najłatwiej podpiąć pod VAG-a, ale może ktoś miał podobny problem kiedyś i wie co to może być.

Z góry dzięki za info.

jesli kontrolki wariuja i rozrusznik cyka to znaczy ze aku padniete i nie daje odpowiedniego pradu by ruszyc silnikiem pewnie jest juz slaby albo klemy zawalone tam na poczatek bym szukal problemu bo pewnie kreci ale za slabo a na pych pali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pych, pali. Brak "prądu" wchodzi w grę bo aku starawe jest, ale dziwna sprawa, że po "strajku" za chwilę można go palić i ze 100 razy i będzie startował ładnie aż mu coś znowu odwali?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na pych, pali. Brak "prądu" wchodzi w grę bo aku starawe jest, ale dziwna sprawa, że po "strajku" za chwilę można go palić i ze 100 razy i będzie startował ładnie aż mu coś znowu odwali?
moze wystarczy klemy poczyscic i mase gdzies cos nie styka a przyokazji aku przegladnac uzupelnic plyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak też zrobię/każę zrobić - he he. Potem zobaczymy rezultaty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Kontynuuje moj problem. W autko zostaly sprawdzone klemy, masa, aku naladowane, alternator laduje elegancko a problem dalej sporadczynie sie powtarza. Czy przyczyna moze lezec gdzies po stronie stacyjki? Moze tam jest cos przysniedziale i czasami "kradnie" prad? A moze jakis przekaznik szwankuje i od czasu do czasu robi takie numery?

PS: Sorki za brak pl znakow, pisze z kompa w szkole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie wkładka stacyjki się skończyła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozna w jakis sposob zdiagnozowac ta wkladke stacyjki, albo naprzyklad rozebrac i jak pojawi sie problem sprobowac spiac na krotko (jak sie da) zeby utwierdzic sie w tym, ze to wkladka poszla? Czy inni forumowicze przychylaja sie do takiej hipotezy ;)

Mielke - dzieki za sugestie

Edytowane przez aro23
A moze to sie cos zaczyna dziac zlego z immobilizer'em

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mozna w jakis sposob zdiagnozowac ta wkladke stacyjki, albo naprzyklad rozebrac i jak pojawi sie problem sprobowac spiac na krotko (jak sie da) zeby utwierdzic sie w tym, ze to wkladka poszla? Czy inni forumowicze przychylaja sie do takiej hipotezy

Watek kostka stacyjki powinien Ci pomóc...

Cena kostki ok 100PLN oryg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze to sie cos zaczyna dziac zlego z immobilizer'em

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ciągnę temat bo dostałem nowe wiadomości. Otóż ostatnio jak autko nie chciało odpalić to rozrusznik kręcił normalnie a silnik nie zaskakiwał. Czy za taki stan rzeczy może być odpowiedzialna kostka stacyjki czy raczej immo blokuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OT

Wątek wydzielony z "Forum dla nowych..."

EOT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak rozrusznik kręci to najprawdopodobniej masz problem z immo. Jak podłączysz vag-a to zapewne zostanie w pamięci błąd. Tym bardziej sugeruje immobiliser, ponieważ z pychu możesz go odpalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ja miałem problem z immobiliserem (ten sam silnik) to odpalał bez problemu, ale odrazu gasł. Więc jak kolega kręci i nie może załapać, to raczej nie immo jest winne. Mi się wydaje, że to może być kwestia jakiegoś czujnika. Ale bez kompa raczej ciężko dochodzić jakiego. Sprawdzić styki kabli przy silniku i sterowniku nie zaszkodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczął bym od naładowania akumulatora to jest diesel on potrzebuje dużego kopa żeby go ruszyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Myślę, że przyczyna tkwi w elektronice.

Około miesiąca wstecz miałem podobny problem, od czasu do czasu nie zapalał (nie było reguły) potrafił zgasnąć nawet podczas jazdy (na chwilę) i dalej jechał. Przyczyną okazał się przekaźnik sterujący elektroniką (chyba 109) który trzeba było rozebrać, sprawdzić luty, wyczyścić i po problemie. Dodatkowo wariowała kontrolka od świec żarowych (kiedy był problem z w/w przekaźnikiem zazwyczaj tylko błysnęła a nie świeciła przez kilka sekund,NISKA TEMPERATURA OTOCZENIA). łatwo zdiagnozowałem, że to w/w przekaźnik, po prostu jak pojawiały się w/w objawy wyciągałem przekaźnik z gniazda delikatnie go opukałem i zapalał (było tak do momentu wyczyszczenia).

Więc może warto to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin TDI '96 - dzięki za info. polecę sprawdzić i ten przekaźnik. Jak się sytuacja rozwiąże na pewno dam znać jaka była przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego mialem kilka takich przypadkow i zawsze byla to kostka stacyjki,a czy ten pasek ma fabryczny alarm(mrygajaca diode w drzwiach kierowcy)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taką diodę właśnie ma, i alarm tylko się włącza jak podniesie się maskę lub klapę bagażnika. I jeszcze jeden problem pojawiający się w tym Pasku to rozładowujący się akumulator przy uzbrojonym alarmie. Jak stoi w garażu bez zamkniętych drzwi na klucz to aku jest ok. jakieś sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo masz slabe aku albo gdzies zwarcie,a co do alarmu to czy jak nie chce zapalic dioda swiec zarowych na liczniku sie swieci czy normalnie gasnie?jezeli w momecie kiedy nie mozesz zapalic dioda sie pali to masz uszkodzony sterownik alarmu!(dosc czesta przypadlosc)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności