Skocz do zawartości

MARCIN TDI 96`

  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O MARCIN TDI 96`

  • Urodziny 27.12.1978

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Warszawa

Samochód

  • Silnik
    B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
  • Rok produkcji
    1996
  1. Może być jeszcze jedna dosyć częsta przyczyna która nasila się podczas obciążenia (alternator ładuje), jest to sprzęgło alternatora które znajduje się w kole pasowym przy alternatorze. W moim 1Z podczas włączania świateł było słychać wyraźną głośniejszą pracę alternatora po wymianie słychać tylko "piękny" klekot ropniaczka. Koszt samego sprzęgła 120 PLN niestety do wymiany jest potrzebny specjalny klucz.
  2. Witam, Myślę, że przyczyna tkwi w elektronice. Około miesiąca wstecz miałem podobny problem, od czasu do czasu nie zapalał (nie było reguły) potrafił zgasnąć nawet podczas jazdy (na chwilę) i dalej jechał. Przyczyną okazał się przekaźnik sterujący elektroniką (chyba 109) który trzeba było rozebrać, sprawdzić luty, wyczyścić i po problemie. Dodatkowo wariowała kontrolka od świec żarowych (kiedy był problem z w/w przekaźnikiem zazwyczaj tylko błysnęła a nie świeciła przez kilka sekund,NISKA TEMPERATURA OTOCZENIA). łatwo zdiagnozowałem, że to w/w przekaźnik, po prostu jak pojawiały się w/w objawy wyciągałem przekaźnik z gniazda delikatnie go opukałem i zapalał (było tak do momentu wyczyszczenia). Więc może warto to sprawdzić?
  3. Wtyczki do takich gniazd są dostępne w nielicznych sklepach motoryzacyjnych, na pewno na giełdzie, ja osobiście kupiłem w Warszawie na Wolumenie. Jest to gniazdo z "-" na obudowie, bezpiecznik znajduje się w skrzynce jako dodatkowy umieszczony ponad przekaźnikami pierwszy od "środka auta" praktycznie niewidoczny. Bez problemu można podłączyć lodówkę. Zaletą tego gniazda jest to, że o wiele mocniej trzyma wtyczkę i nie ma problemu z przypadkowym odłączeniem.
  4. Wielkie dzięki za pomoc, w najbliższym czasie udam się na kompa. Pozdrawiam
  5. Witam, Nie chcę zakładać nowego wątku więc się podłącze może ktoś posiada wiedzę o B4. Jestem szczęśliwym posiadaczem B4 TDI 96, niestety w ubiegłym tygodniu podczas mrozów wysiadł mi akumulator (był stary i tak miałem go wymienić), tego samego dnia nabyłem nowy i zamontowałem, autko bez problemu odpaliło lecz niestety od tej chwili zapaliła się kontrolka od poduszki powietrznej niestety nie gaśnie podczas jazdy. Proszę o podpowiedź co się mogło stać? Czy przy wymianie akumulatora mogłem coś narozrabiać?
  6. Ja miałem tak, że sprężarka się załączała a zimnego powietrza jak na lekarstwo (temp. na zew. 30 a z kratki 20-24, czasami schodziła nawet do 15, POSIADAM czujnik elektroniczny temp. w kratce). Męczyłem się tak przez dwa sezon aż zainwestowałem w osuszacz i go wymieniłem ( coś około 100PLN). od 01.05.2009 temp. z kratki to około 7-9 stopni potrafi zejść do 4,7 stopnia. żadnych większych wahań temp. więc może to (trzeba opróżnić intalacje, osuszacz znajduje się przy prawym nadkolu za zderzakiem)
  7. Ja w kombi TDI 90 km mam około 2000 obr/min. Jeżeli chcesz sprawdzić obroty w wersji cyfrowej to możesz bez podpinania do kompa sprawdzić u siebie (licznik z wyświetlaczem). Przy wyłączonej stacyjce wciśnij i trzymaj przycisk od kasowania przebiegu kilometrów, teraz przekręć stacyjkę aby zaświeciły się kontrolki, cofnij aby zgasły i ponownie przekręć aby się zaświeciły, na wyświetlaczu pojawi się P1, możesz zapalić silnik (oczywiście bez cofania kluczyka, nie musisz się martwić nic nie poprzestawiasz w ustawieniach). Po odpaleniu przyciskaj przycisk od kasowania przebiegu do pozycji (chyba P6) powinna wyświetlać się prędkość obrotowa około 900 lub 950 obr/min wyskalowane jest co 50 obr/min. Teraz możesz porównać sobie wskazania obr/min. Powodzenia. Moim zdaniem masz podmienioną skrzynię (inne przełożenia)
  8. Ja miałem zepsuty czujnik ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji i po włączeniu stacyjki wentylator startował. Czujnik ten znajduje się przy zaworze rozprężnym na podszybiu od strony pasażera pod maską jest z czterema kablami, możesz sprawdzić odpinając na chwilę. Jeżeli to on to nie musisz opróżniać układu z czynnika ponieważ ma zabezpieczenie kulkowe (chyba że nazbierał się osad i zaworek nie domyka)
  9. Miałem podobnie w TDI pierwsze odpalenie z trudem nawet kilkukrotne podejście (kręcił jakby miał rozładowany akumulator czasem zatrzymywał się) kolejne na dotyk przyczyna była prozaiczna (szczotki w rozruszniku) wydatek około 50 PLN i godzina pracy. Powodzenia
  10. Normalna usterka VW. Sprawdź wartość napięcia na kostkach przy lampach i na akumulatorze jeżeli różnica jest większa niż jeden Volt to po prostu podciągnij dodatkowe przewody prądowe do lamp + 4 przekaźniki godzina pracy i po sprawie. (mam Passata 96` i miałem Jette 91`) POMOGŁO bez zmiany lamp
  11. powodzenia http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=266&Itemid=9
  12. U mnie przycisk AC i Cyrkulacji Lekko świecą na czerwono a jak są wciśnięte to jasno czerwono (klimatyzacja manualna)
  13. (The_Saint "Marcin a skąd masz pewność że wentylatory się nie włączały? Wydaje mi sie niemożliwe żeby przy korkach trzymał tak prawidłowo temperaturę bez wentylatorów.") Staram się zwracać uwagę na to co się dzieje na wskaźnikach, tak jak pisałem jeden raz zauważyłem przekroczenie 90 wtedy nie włączyły się wentylatory, a raczej w korku daje się zauważyć pracę wentylatorów (hałas). Przy włączonej klimie (jak jest sprawna) i korku jednak słychać te dwa śmigła.
  14. Jestem od trzech lat szczęśliwym posiadaczem passata z takim silnikiem (jeżdżę po Warszawie często w korkach) i jak do tej pory wskazówka raz ledwo przekroczyła 90 a wentylatory nigdy nie zostały uruchomione przez ten włącznik (nawet jak przez jeden sezon miałem niesprawną klimę ). do tego włącznika dochodzi bezpośrednio napięcie więc jak temperatura cieczy osiągnie odpowiednią wartość to z pewnością zacznie działać przypuszczam że musisz pojechać w cieplejszy klimat (silniki diesla mają wysoką sprawność i jeżeli będziesz obserwował wskaźnik temperatury to przy około 0-10 stopni Celcjusza na zewnątrz podczas postoju silnik zacznie się wychładzać) więc moim skromnym zdaniem bez paniki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności