Skocz do zawartości

mko

  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O mko

  • Urodziny 03.06.1981

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Kar-ska

Samochód

  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    2008
  1. Witam, Brak podświetlenia zapalniczki (bądź popielniczki) nie jest może jakimś rażącym defektem, ale zawsze to jednak coś niedziałającego... Ostatnio postanowiłem wymienić spaloną żarówkę, a całą pracę postanowiłem udokumentować. W celu wymiany żarówki umieszczonej obok gniazda zapalniczki należy - niestety - odkręcić plastikową osłonę znajdującą się pod hamulcem ręcznym. 1. Po ściągnięciu plastikowych osłonek, odkręcamy śruby - po jednej z każdej ze stron (rozmiar nasadki - 8) 2. Następnie odkręcamy 3 śruby "trzymający" osłonę pod hamulcem ręcznym 3. Gdy wszystko mamy już odkręcone, odsuwamy odkręconą osłonę i wysuwamy osłonę pod drążkiem zmiany biegów. UWAGA! Niezbędne okaże się ściągnięcie ramki trzymającej mieszek drążka zmiany biegów, aby w swobodny sposób odwrócić osłonę i uzyskać dostęp do gniazda zapalniczki. 4. W kolejnym kroku można dla ułatwienia odłączyć gniazdo zapalniczki od wiązki przewodów. Nie jest to niezbędny krok. 5. Wyciągamy gniazdo żarówki 6. Wymieniamy żarówkę UWAGA! Jeżeli żarówka nie była jeszcze wymieniana (fabrycznie nowa), jest ona przylutowana do styków....i dość ciężko jest ją wyciągnąć palcami. (ja osobiście "rozbiłem" szkiełko i szczypcami wyciągnąłem pozostałość...razem z jednym ze styków). Aby ułatwić wymianę, wydaje się logiczne aby podważyć jeden ze styków - co ilustruje poniższa fotografia. 7. Następnie montujemy wszystko w odwrotnej kolejności. Efekt jest taki Czas montażu - 30min. Mam nadzieję że opis się przyda.
  2. Ja u siebie niczego nie wyłączałem i jest OK. Nie wydaje mi się, żeby była jakaś konieczność odłączania aku. Oczywiście najlepiej wyciągnąć kluczyk ze stacyjki ...
  3. Witam forumowiczów, Ostatnio nieszczęśliwie dotknął mnie problem kostki stacyjki, przeszukałem forum i powiem szczerze - miałem problem ze znalezieniem konkretnej odpowiedzi. Na pomocny temat natrafiłem przypadkiem czytając inny wątek. Dodatkowo temat skonsultowałem z Danek75, któremu bardzo dziękuję, bo diagnoza okazała się prawidłowa. Postanowiłem założyć ten temat, zamieszczając w nim dokładną instrukcję wymiany kostki stacyjki. Objawy: Po uruchomieniu silnika nie działają kierunki, światła mijania, nawiew (klima), wycieraczki itd. Nie działa również blokada kierownicy. Ponieważ wyczytałem gdzieś na forum, że kostki "podróbki" nie wytrzymują zbyt długo, postanowiłem kupić oryginał w serwisie VW (Świtoń-Paczkowski Lubin). Czas oczekiwania 1 dzień, koszt 140zł. Wczoraj wymieniłem kostkę, a oto instrukcja wymiany. 1. Zakupić nową kostkę 2. Przygotować narzędzia 3. Odkręcić 3 śruby od spodu kierownicy. 4. Odkręcić 2 śruby od czoła kierownicy UWAGA - śruby są przysłonięte przed kierownicę, należy najpierw przekręcić kierownicę aby się do nich dostać. 5. Zdemontować dolną osłonę plastikową a) zwolnić blokadę regulacji kierownicy b) podczas wyciągania osłony dolnej uważać na gumową osłonę stacyjki (na zdjęciu) c) można zdemontować górną osłonę kierownicy - pomaga później przy złożeniu całości 6. Odpiąć złącze, odkręcić 2 śruby i wyciągnąć kostkę a) najlepiej wyciągnąć złącze i kostkę przy maksymalnie wyciągniętej kierownicy b) aby odkręcić 2 śrubki - należy ustawić wysokość kierownicy wedle uznania (zależność od posiadanych narzędzi) 7. Zamontować nową kostkę, przykręcić śruby i założyć złącze (odwrotnie jak w punkcie 6) 8. Przy montażu osłon kierownicy należy najpierw założyć gumową uszczelkę stacyjki w dolną osłonę UWAGA Zdecydowanie lepiej zakłada się osłony gdy są one złączone ze sobą na końcach (osłona górna i dolna posiadają specjalne uchwyty, które powodują, że obie osłony trzymają się na wzajem) 9. Przykręcić pozostałe śruby Tak wygląda zużyta kostka stacyjki Całość montażu zajmuje jakieś 20-30min max. W razie pytań służę pomocą
  4. No to faktycznie dziwne rzeczy dzieją się z tak prostą rzeczą... Ja też u siebie zauważyłem, że takie miedziane blaszki przy włącznikach lampek "bocznych" są lekko odgięte. Docisnąłem je lekko do środka ale skutek tego taki, że nawet najlepszy modulator oświetlenia nie zrobił by takiego efektu Obstawiam, że być może popsuły się oba włączniki. Sprawdziłem z kolegą obwody na ścieżce drukowanej i są w porządku. Jak nabędę nową lampkę...to sprawdzę jeszcze raz i napiszę
  5. Przepraszam że tak późno..ale qźwa montaż alarmu i problemy Mimo to przesyłam fotki lampki...jakby była potrzeba dodatkowych fotek to dajcie znać. Co do lampki...to zamówiłem nową-używaną (tzn. z innego "paska na części")
  6. Witam, Zdecydowałem się założyć nowy temat, ponieważ poczytałem trochę na forum i nie znalazłem podobnego problemu co mój. Mianowicie chodzi o to, iż nagle zapaliła się i świeci kontrolka poduszki powietrznej. Razem z kolegą montowaliśmy alarm i trochę "zużyliśmy" akumulator...po prostu podczas kolejnego zapłonu już auto nie odpaliło (za niskie napięcie na aku). W związku z tym odpięliśmy klemy i podładowaliśmy aku. Od tej pory problem się pojawił. Czy skasowanie błędu poprzez złącze ODB to jedyne wyjście ? Proszę o pomoc Pozdrawiam
  7. Muszę powiedzieć Panowie, że obaj znacie się na rzeczy... Wygląda na to iż te włączniki obu lampek (oprócz lampki centralnej) są jakieś wadliwe. Chyba cała lampka będzie do wymiany...
  8. Tak jak pisałem...do tego "panela" idzie 1 wiązka składająca się z 3 przewodów...światło centralne (te które świeci stale lub przy otwarciu drzwi) działa !. Jedynie światła kierowcy i pasażera załączane oddzielnymi przyciskami nie działają...
  9. Witam forumowiczów, Zdecydowałem się napisać nowy temat, ponieważ "przeczesując" forum nie natrafiłem odpowiedzi na mój problem... Mianowicie nie świecą się obie lampki nad lusterkiem wstecznym: kierowcy oraz pasażera. Nie było by to dziwne gdyby nie fakt, że światło centralne działa. Dzisiaj wymieniłem żarówki na nowe (Philips) i nic... Napiszcie co powinienem sprawdzić (ale szczegółowo, nie jestem elektrykiem ). Z tego co zdążyłem się zorientować idzie tam 1 złącze (3 przewody) Dzięki za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności