aro23 Zgłoś #1 Napisano 15 Marca 2010 Witam Szanowne Grono, Mam problem z moim(ojca) Passatem B4 silnik 1Z. Sporadycznie pojawia się problem z odpaleniem silnika. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny, ciepły czy w temp. roboczej od czasu do czasu nie chce odpalić. Objawia się to mniej więcej tak, że rozrusznik kręci normalnie a auto nie zapala (obrazowo wygląda to tak jak np.w benzyniaku jest brak iskry). Po 3 - 4 próbach dochodzi to sytuacji w której rozrusznik przestaje się odzywać a kontrolki zaczynają mrygać, zegar i licznik się zerują, i słychać jakieś styczniki. Jeśli w tym momencie auto spróbuję zapalić na "pych" pali na 1 metrze. Potem można go zgasić i z reguły normalnie odpali. Taka sytuacja nie zdarza się często ale sam fakt, że nie wiadomo czy autko odpali denerwuje. Zastanawiałem się czy to świece - ale w mrozy potrafi odpalić bez żadnego problemu. W przewodach paliwa widać pęcherzyki powietrza (tak było cały czas od kupna parę lat temu) i autko paliło normalnie. Poza tym jeśli to by był brak paliwa to nie powinien na zdrowy rozsądek palić na "pych". Wydaję mi się, że wina gdzieś leży po stronie "elektroniki" ale od czego zacząć. Wiem, najłatwiej podpiąć pod VAG-a, ale może ktoś miał podobny problem kiedyś i wie co to może być. Z góry dzięki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #2 Napisano 15 Marca 2010 Witam Szanowne Grono,Mam problem z moim(ojca) Passatem B4 silnik 1Z. Sporadycznie pojawia się problem z odpaleniem silnika. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny, ciepły czy w temp. roboczej od czasu do czasu nie chce odpalić. Objawia się to mniej więcej tak, że rozrusznik kręci normalnie a auto nie zapala (obrazowo wygląda to tak jak np.w benzyniaku jest brak iskry). Po 3 - 4 próbach dochodzi to sytuacji w której rozrusznik przestaje się odzywać a kontrolki zaczynają mrygać, zegar i licznik się zerują, i słychać jakieś styczniki. Jeśli w tym momencie auto spróbuję zapalić na "pych" pali na 1 metrze. Potem można go zgasić i z reguły normalnie odpali. Taka sytuacja nie zdarza się często ale sam fakt, że nie wiadomo czy autko odpali denerwuje. Zastanawiałem się czy to świece - ale w mrozy potrafi odpalić bez żadnego problemu. W przewodach paliwa widać pęcherzyki powietrza (tak było cały czas od kupna parę lat temu) i autko paliło normalnie. Poza tym jeśli to by był brak paliwa to nie powinien na zdrowy rozsądek palić na "pych". Wydaję mi się, że wina gdzieś leży po stronie "elektroniki" ale od czego zacząć. Wiem, najłatwiej podpiąć pod VAG-a, ale może ktoś miał podobny problem kiedyś i wie co to może być. Z góry dzięki za info. jesli kontrolki wariuja i rozrusznik cyka to znaczy ze aku padniete i nie daje odpowiedniego pradu by ruszyc silnikiem pewnie jest juz slaby albo klemy zawalone tam na poczatek bym szukal problemu bo pewnie kreci ale za slabo a na pych pali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro23 Zgłoś #3 Napisano 15 Marca 2010 na pych, pali. Brak "prądu" wchodzi w grę bo aku starawe jest, ale dziwna sprawa, że po "strajku" za chwilę można go palić i ze 100 razy i będzie startował ładnie aż mu coś znowu odwali? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #4 Napisano 15 Marca 2010 na pych, pali. Brak "prądu" wchodzi w grę bo aku starawe jest, ale dziwna sprawa, że po "strajku" za chwilę można go palić i ze 100 razy i będzie startował ładnie aż mu coś znowu odwali? moze wystarczy klemy poczyscic i mase gdzies cos nie styka a przyokazji aku przegladnac uzupelnic plyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro23 Zgłoś #5 Napisano 15 Marca 2010 tak też zrobię/każę zrobić - he he. Potem zobaczymy rezultaty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro23 Zgłoś #6 Napisano 16 Marca 2010 Witam, Kontynuuje moj problem. W autko zostaly sprawdzone klemy, masa, aku naladowane, alternator laduje elegancko a problem dalej sporadczynie sie powtarza. Czy przyczyna moze lezec gdzies po stronie stacyjki? Moze tam jest cos przysniedziale i czasami "kradnie" prad? A moze jakis przekaznik szwankuje i od czasu do czasu robi takie numery? PS: Sorki za brak pl znakow, pisze z kompa w szkole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 16 Marca 2010 pewnie wkładka stacyjki się skończyła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro23 Zgłoś #8 Napisano 16 Marca 2010 (edytowane) mozna w jakis sposob zdiagnozowac ta wkladke stacyjki, albo naprzyklad rozebrac i jak pojawi sie problem sprobowac spiac na krotko (jak sie da) zeby utwierdzic sie w tym, ze to wkladka poszla? Czy inni forumowicze przychylaja sie do takiej hipotezy Mielke - dzieki za sugestie Edytowane 16 Marca 2010 przez aro23 A moze to sie cos zaczyna dziac zlego z immobilizer'em Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #9 Napisano 16 Marca 2010 mozna w jakis sposob zdiagnozowac ta wkladke stacyjki, albo naprzyklad rozebrac i jak pojawi sie problem sprobowac spiac na krotko (jak sie da) zeby utwierdzic sie w tym, ze to wkladka poszla? Czy inni forumowicze przychylaja sie do takiej hipotezy Watek kostka stacyjki powinien Ci pomóc... Cena kostki ok 100PLN oryg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro23 Zgłoś #10 Napisano 16 Marca 2010 A moze to sie cos zaczyna dziac zlego z immobilizer'em Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro23 Zgłoś #11 Napisano 17 Marca 2010 Witam, Ciągnę temat bo dostałem nowe wiadomości. Otóż ostatnio jak autko nie chciało odpalić to rozrusznik kręcił normalnie a silnik nie zaskakiwał. Czy za taki stan rzeczy może być odpowiedzialna kostka stacyjki czy raczej immo blokuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #12 Napisano 17 Marca 2010 OT Wątek wydzielony z "Forum dla nowych..." EOT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujekmarcin Zgłoś #13 Napisano 18 Marca 2010 To jak rozrusznik kręci to najprawdopodobniej masz problem z immo. Jak podłączysz vag-a to zapewne zostanie w pamięci błąd. Tym bardziej sugeruje immobiliser, ponieważ z pychu możesz go odpalić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #14 Napisano 20 Marca 2010 Kiedy ja miałem problem z immobiliserem (ten sam silnik) to odpalał bez problemu, ale odrazu gasł. Więc jak kolega kręci i nie może załapać, to raczej nie immo jest winne. Mi się wydaje, że to może być kwestia jakiegoś czujnika. Ale bez kompa raczej ciężko dochodzić jakiego. Sprawdzić styki kabli przy silniku i sterowniku nie zaszkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artur27 Zgłoś #15 Napisano 20 Marca 2010 Zaczął bym od naładowania akumulatora to jest diesel on potrzebuje dużego kopa żeby go ruszyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARCIN TDI 96` Zgłoś #16 Napisano 21 Marca 2010 Witam, Myślę, że przyczyna tkwi w elektronice. Około miesiąca wstecz miałem podobny problem, od czasu do czasu nie zapalał (nie było reguły) potrafił zgasnąć nawet podczas jazdy (na chwilę) i dalej jechał. Przyczyną okazał się przekaźnik sterujący elektroniką (chyba 109) który trzeba było rozebrać, sprawdzić luty, wyczyścić i po problemie. Dodatkowo wariowała kontrolka od świec żarowych (kiedy był problem z w/w przekaźnikiem zazwyczaj tylko błysnęła a nie świeciła przez kilka sekund,NISKA TEMPERATURA OTOCZENIA). łatwo zdiagnozowałem, że to w/w przekaźnik, po prostu jak pojawiały się w/w objawy wyciągałem przekaźnik z gniazda delikatnie go opukałem i zapalał (było tak do momentu wyczyszczenia). Więc może warto to sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro23 Zgłoś #17 Napisano 22 Marca 2010 Marcin TDI '96 - dzięki za info. polecę sprawdzić i ten przekaźnik. Jak się sytuacja rozwiąże na pewno dam znać jaka była przyczyna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
red devil Zgłoś #18 Napisano 23 Marca 2010 kolego mialem kilka takich przypadkow i zawsze byla to kostka stacyjki,a czy ten pasek ma fabryczny alarm(mrygajaca diode w drzwiach kierowcy)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro23 Zgłoś #19 Napisano 23 Marca 2010 taką diodę właśnie ma, i alarm tylko się włącza jak podniesie się maskę lub klapę bagażnika. I jeszcze jeden problem pojawiający się w tym Pasku to rozładowujący się akumulator przy uzbrojonym alarmie. Jak stoi w garażu bez zamkniętych drzwi na klucz to aku jest ok. jakieś sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
red devil Zgłoś #20 Napisano 24 Marca 2010 albo masz slabe aku albo gdzies zwarcie,a co do alarmu to czy jak nie chce zapalic dioda swiec zarowych na liczniku sie swieci czy normalnie gasnie?jezeli w momecie kiedy nie mozesz zapalic dioda sie pali to masz uszkodzony sterownik alarmu!(dosc czesta przypadlosc) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach