laska404 Zgłoś #1 Napisano 16 Marca 2010 Nie znalazłem podobnego problemu jak mój. Od pewnego czasu mam tak, że po zapaleniu silnika po kilku minutach zapala się kontrolka ABS i nie gaśnie, a ABSu nie ma. Nie jest to zależne ani od jazdy, ani od dziur w drogach itp. Poprostu kontrolka zapala się po paru chwilach niezależnie czy auto stoi, czy jedzie. VAGiem się nie mogłem połączyć. Co to może być? Klocków i tarcz jeszcze dość, w układzie płynu nie ubywa - trzyma stan, nie jest zapowietrzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 16 Marca 2010 temat wielokrotnie poruszany na forum to jest uszkodzony sterownik ABSu i nie pisz ze nie było Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #3 Napisano 16 Marca 2010 ale nie koniecznie ma uszkodzony strownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 16 Marca 2010 ale jeśli nie ma komunikacji to albo sterownik albo przyłącze nic innego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #5 Napisano 16 Marca 2010 ja mam ABS (już ) a łączności nie może przekaźniki mu coś rozłączają?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #6 Napisano 16 Marca 2010 Cześć, podepnę się pod temat ze swoim problemem. Temat ABS'u był faktycznie wielokrotnie wałkowany na forum od B3 do B5 i najczęściej forumowicze piszą, że uszkodzony jest sterownik ABS. Z tym, że niektórzy za sterownik biorą to coś pod tylną kanapą, a inni doszukują się zimnych lutów na elektronice pompy U mnie to wygląda tak na jesieni, przy dodatnich temperaturach jeździłem prawie cały czas ze świecącą się kontrolką ABS i układ nie działał. Przyszła zima i jak ręką odjął - wszystko działa znakomicie. Teraz znowu robi się cieplej i zaczyna wracać stary problem. Kontrolka raz się pali, raz nie, ABS też działa jak chce. VAG łączy się ze wszystkim oprócz ABS - zmiana latency timer nie pomaga. Czy sterownik w B4 95' to jest to coś pod tylną kanapą, do czego wchodzi wtyczka z dużą ilością przewodów, czy szukać go gdzieś pod maską ? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #7 Napisano 16 Marca 2010 masz chyba tevesa i on ma pompę i sterownik oddzielnie. tak jak u mnie czyli z tyłu pod kanapą. ale moim zdaniem sterownik nie mógł by sie ot tak zepsuć albo coś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 16 Marca 2010 Cześć, podepnę się pod temat ze swoim problemem.Temat ABS'u był faktycznie wielokrotnie wałkowany na forum od B3 do B5 i najczęściej forumowicze piszą, że uszkodzony jest sterownik ABS. Z tym, że niektórzy za sterownik biorą to coś pod tylną kanapą, a inni doszukują się zimnych lutów na elektronice pompy U mnie to wygląda tak na jesieni, przy dodatnich temperaturach jeździłem prawie cały czas ze świecącą się kontrolką ABS i układ nie działał. Przyszła zima i jak ręką odjął - wszystko działa znakomicie. Teraz znowu robi się cieplej i zaczyna wracać stary problem. Kontrolka raz się pali, raz nie, ABS też działa jak chce. VAG łączy się ze wszystkim oprócz ABS - zmiana latency timer nie pomaga. Czy sterownik w B4 95' to jest to coś pod tylną kanapą, do czego wchodzi wtyczka z dużą ilością przewodów, czy szukać go gdzieś pod maską ? Pozdrawiam. to jest sterownik http://img12.imageshack.us/img12/3950/sterownik.jpg i jeśli nie masz nie ma łączności z ABS to elektronika przy pompie wysiadła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzych Zgłoś #9 Napisano 16 Marca 2010 Moim zdaniem to po prostu jeden z czujników obrotów kola padł i system przełącza w tryb awaryjny. Porozpinaj czujniki i pomierz oporności ich a będziesz wiedział wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #10 Napisano 16 Marca 2010 stawiam na lewy przód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus Zgłoś #11 Napisano 16 Marca 2010 stawiam na lewy przód Taki totolotek czy jakieś uzasadnienie podasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #12 Napisano 16 Marca 2010 @Bartizu Sterownik jest pod kanapą. Jeśłi są problemy z połączeniem się należy rozłączyć złącze sterownika i użyć sprayu wypierającego wilgoć, sprayu do konserwacji styków. Można też sprawdzić ciągłość przewodu komunikacji danych (Linia K) To samo tyczy się wszystkich złączy czujników ABS. Niestety, fabrycznie nie zawsze znaczy dobrze. Podpowiem, że u mnie był błąd tylnego prawego czujnika (mechaniczne uszkodzenie czujnika). ABS działał, kontrolka ABS nie świeciła się. Błąd skasowałem a tenże już nie powrócił... Warto jest zadbać o to, by pojawiła się komunikacja VAG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #13 Napisano 16 Marca 2010 VAGiem się nie mogłem połączyć. jaki masz interfejs?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pjuro Zgłoś #14 Napisano 17 Marca 2010 Problemem może być czujnik ABS-u przy kole (przynajmniej u mnie tak bylo) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyko passat b3 Zgłoś #15 Napisano 17 Marca 2010 podłącze się do tematu miałem uszkodzony czujnik prawy tył wymieniłem na nowy problem zniknął ale czasem się nie włącza ABS jak zgaszę silnik i zapale jeszcze raz to się włączy, niekiedy jadąc po nie równej drodze jak auto podskoczy na wyboju albo jak w dziurę wjadę to potrafi się wyłączyć sam od siebie i już nie wiem co z tym zrobić pod kompem brak błędów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 17 Marca 2010 podłącze się do tematu miałem uszkodzony czujnik prawy tył wymieniłem na nowy problem zniknął ale czasem się nie włącza ABS jak zgaszę silnik i zapale jeszcze raz to się włączy, niekiedy jadąc po nie równej drodze jak auto podskoczy na wyboju albo jak w dziurę wjadę to potrafi się wyłączyć sam od siebie i już nie wiem co z tym zrobić pod kompem brak błędów sprawdź osadzenie czujników i okablowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyko passat b3 Zgłoś #17 Napisano 17 Marca 2010 sprawdź osadzenie czujników i okablowanie na wtyczki wszystkie patrzyłem nawet te przy pompie a na czujniki to nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidgsm Zgłoś #18 Napisano 17 Marca 2010 To zaczne od tego że ABS w B3 to już na prwde wyższa szkoła jazdy. CZUJNIKI jescze raz CZUJNIKI--- rozpnąć czujnik wsadzić miernik w gniazdo ustawiony na 2000 OM śćągnąć koło i ruszać kablem i szukać przerwy. W B3 jest zespolona pompa hamulcowa z zaworkami ABS'u...tam sie mało co psuje ale można sprawdzić opory cewek zaworów. jeszcze jedną awaria która sie dzieje to przekaźniki...w sumie przekaźnik już nie pamiętam 78 czy 79 odpowiada za włączanie pompy wspomagania hamulców..ale do rzeczy abs musi mieć nabite odpowiednie ciśnienie,wiec np jak nie gaśnie kontrolka ręcznego pomimo to że nie jest zaciągnięty to jest za małe ciśnienie.W jednym z tych przekźników ma wypalony styk... Ostatnio pisałem doktorat nt ABS w swoim passku,ale opanowałem, Okazało sie że czujnik mnie ładował w bambuko:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #19 Napisano 17 Marca 2010 w sumie przekaźnik już nie pamiętam 78 czy 79 odpowiada za włączanie pompy wspomagania hamulców w b4 jest 179 i 79 179 odpowiada za pompe absu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidgsm Zgłoś #20 Napisano 17 Marca 2010 Ale autor postu ma B3.ABS w B3 a B4 to inna bajka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach