Skocz do zawartości
laska404

Zapalająca się kontrolka ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem podobnego problemu jak mój.

Od pewnego czasu mam tak, że po zapaleniu silnika po kilku minutach zapala się kontrolka ABS i nie gaśnie, a ABSu nie ma. Nie jest to zależne ani od jazdy, ani od dziur w drogach itp. Poprostu kontrolka zapala się po paru chwilach niezależnie czy auto stoi, czy jedzie. VAGiem się nie mogłem połączyć.

Co to może być? Klocków i tarcz jeszcze dość, w układzie płynu nie ubywa - trzyma stan, nie jest zapowietrzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temat wielokrotnie poruszany na forum to jest uszkodzony sterownik ABSu i nie pisz ze nie było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale nie koniecznie ma uszkodzony strownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jeśli nie ma komunikacji to albo sterownik albo przyłącze nic innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam ABS (już :D) a łączności nie

może przekaźniki mu coś rozłączają??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, podepnę się pod temat ze swoim problemem.

Temat ABS'u był faktycznie wielokrotnie wałkowany na forum od B3 do B5 i najczęściej forumowicze piszą, że uszkodzony jest sterownik ABS. Z tym, że niektórzy za sterownik biorą to coś pod tylną kanapą, a inni doszukują się zimnych lutów na elektronice pompy ;)

U mnie to wygląda tak -> na jesieni, przy dodatnich temperaturach jeździłem prawie cały czas ze świecącą się kontrolką ABS i układ nie działał. Przyszła zima i jak ręką odjął - wszystko działa znakomicie. Teraz znowu robi się cieplej i zaczyna wracać stary problem. Kontrolka raz się pali, raz nie, ABS też działa jak chce. VAG łączy się ze wszystkim oprócz ABS - zmiana latency timer nie pomaga. Czy sterownik w B4 95' to jest to coś pod tylną kanapą, do czego wchodzi wtyczka z dużą ilością przewodów, czy szukać go gdzieś pod maską ? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz chyba tevesa i on ma pompę i sterownik oddzielnie. tak jak u mnie czyli z tyłu pod kanapą. ale moim zdaniem sterownik nie mógł by sie ot tak zepsuć albo coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć, podepnę się pod temat ze swoim problemem.

Temat ABS'u był faktycznie wielokrotnie wałkowany na forum od B3 do B5 i najczęściej forumowicze piszą, że uszkodzony jest sterownik ABS. Z tym, że niektórzy za sterownik biorą to coś pod tylną kanapą, a inni doszukują się zimnych lutów na elektronice pompy ;)

U mnie to wygląda tak -> na jesieni, przy dodatnich temperaturach jeździłem prawie cały czas ze świecącą się kontrolką ABS i układ nie działał. Przyszła zima i jak ręką odjął - wszystko działa znakomicie. Teraz znowu robi się cieplej i zaczyna wracać stary problem. Kontrolka raz się pali, raz nie, ABS też działa jak chce. VAG łączy się ze wszystkim oprócz ABS - zmiana latency timer nie pomaga. Czy sterownik w B4 95' to jest to coś pod tylną kanapą, do czego wchodzi wtyczka z dużą ilością przewodów, czy szukać go gdzieś pod maską ? Pozdrawiam.

to jest sterownik http://img12.imageshack.us/img12/3950/sterownik.jpg i jeśli nie masz nie ma łączności z ABS to elektronika przy pompie wysiadła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to po prostu jeden z czujników obrotów kola padł i system przełącza w tryb awaryjny. Porozpinaj czujniki i pomierz oporności ich a będziesz wiedział wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stawiam na lewy przód

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stawiam na lewy przód

 

Taki totolotek czy jakieś uzasadnienie podasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Bartizu

Sterownik jest pod kanapą. Jeśłi są problemy z połączeniem się należy rozłączyć złącze sterownika i użyć sprayu wypierającego wilgoć, sprayu do konserwacji styków. Można też sprawdzić ciągłość przewodu komunikacji danych (Linia K) To samo tyczy się wszystkich złączy czujników ABS. Niestety, fabrycznie nie zawsze znaczy dobrze. Podpowiem, że u mnie był błąd tylnego prawego czujnika (mechaniczne uszkodzenie czujnika). ABS działał, kontrolka ABS nie świeciła się. Błąd skasowałem a tenże już nie powrócił... Warto jest zadbać o to, by pojawiła się komunikacja VAG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VAGiem się nie mogłem połączyć.

 

jaki masz interfejs??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Problemem może być czujnik ABS-u przy kole (przynajmniej u mnie tak bylo)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłącze się do tematu

miałem uszkodzony czujnik prawy tył wymieniłem na nowy problem zniknął ale czasem się nie włącza ABS jak zgaszę silnik i zapale jeszcze raz to się włączy, niekiedy jadąc po nie równej drodze jak auto podskoczy na wyboju albo jak w dziurę wjadę to potrafi się wyłączyć sam od siebie i już nie wiem co z tym zrobić pod kompem brak błędów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podłącze się do tematu

miałem uszkodzony czujnik prawy tył wymieniłem na nowy problem zniknął ale czasem się nie włącza ABS jak zgaszę silnik i zapale jeszcze raz to się włączy, niekiedy jadąc po nie równej drodze jak auto podskoczy na wyboju albo jak w dziurę wjadę to potrafi się wyłączyć sam od siebie i już nie wiem co z tym zrobić pod kompem brak błędów

sprawdź osadzenie czujników i okablowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdź osadzenie czujników i okablowanie

na wtyczki wszystkie patrzyłem nawet te przy pompie a na czujniki to nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zaczne od tego że ABS w B3 to już na prwde wyższa szkoła jazdy.

CZUJNIKI jescze raz CZUJNIKI--- rozpnąć czujnik wsadzić miernik w gniazdo ustawiony na 2000 OM śćągnąć koło i ruszać kablem i szukać przerwy.

 

W B3 jest zespolona pompa hamulcowa z zaworkami ABS'u...tam sie mało co psuje ale można sprawdzić opory cewek zaworów.

 

jeszcze jedną awaria która sie dzieje to przekaźniki...w sumie przekaźnik już nie pamiętam 78 czy 79 odpowiada za włączanie pompy wspomagania hamulców..ale do rzeczy abs musi mieć nabite odpowiednie ciśnienie,wiec np jak nie gaśnie kontrolka ręcznego pomimo to że nie jest zaciągnięty to jest za małe ciśnienie.W jednym z tych przekźników ma wypalony styk...

 

Ostatnio pisałem doktorat nt ABS w swoim passku,ale opanowałem,

Okazało sie że czujnik mnie ładował w bambuko:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w sumie przekaźnik już nie pamiętam 78 czy 79 odpowiada za włączanie pompy wspomagania hamulców

 

w b4 jest 179 i 79

179 odpowiada za pompe absu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale autor postu ma B3.ABS w B3 a B4 to inna bajka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności