Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie nie moge nigdzie znalezc momentow dokrecania kol aluminiowych konkretnie ats cub do b4,jesli ktos wie z gory dzieki.czytalem ale do innych samochodow to jest 90 do 110 nm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam coś takiego - może pomoże - to samo dotyczy kół z lekkich stopów

 

kolak.th.jpg

 

Pozdrawiam - kosiad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słyszałem ze zależy to także od jakości koła...nie wiem jak sie dobrze wyrazic...:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie nie moge nigdzie znalezc momentow dokrecania kol aluminiowych konkretnie ats cub do b4,jesli ktos wie z gory dzieki.czytalem ale do innych samochodow to jest 90 do 110 nm

przykrec kazda rowno po przekatnej z czuciem i nie rob dramatu kazda po rowno najwyzej potem bedziesz mial problem odkrecic :) tylko nie zapomnij ze nakretki lub sruby do kol alu i do kol stalowych sa inne roznia sie stozkiem ktory wchodzi do otworu sruby lub nakretki felgi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

według servisu felgę stalowa dokręca się 120Nm a felgę ze stopów lekkich 100 lub 110Nm ale dasz 120 tez nic się nie stanie tylko ważne żeby stożki śrub pasowały na gniazdo w feldze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego dokręć sobie nawet 200 ;) tylko co zrobisz jak przyjdzie wymienić koło na drodze?? tak jak pisze wojta, przykręć normalnym kluczem z wyczuciem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w pracy aluski zawsze dokręcam na 110 Nm, nigdy klient nie powiedział, ze miał problem z odkręceniem.

Jeśli chodzi o stalki, to normalnie kluczem, ale z wyczuciem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w pracy aluski zawsze dokręcam na 110 Nm, nigdy klient nie powiedział, ze miał problem z odkręceniem.

Jeśli chodzi o stalki, to normalnie kluczem, ale z wyczuciem

szczerze jak bym mial za kazdym razem kola dynamometrycznym dokrecac to .... szczerze to rowno po przekatnej i nic im nie bedzie bardziej bym sie martwil czy masz nakretki do alu felg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz, pracuję w serwisie z wulkanizacją i różni klienci się trafiają

zawsze pod ręką są dwa klucze, normalny, i dynamometr

nie ma problemu żeby zrobić coś jednym albo drugim

A jeęli chodzi o nakrętki, to nie zdażyło mi się, żeby klient miał pomylone zestawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dokręcanie kół poprzez stanięcie na fabrycznym kluczu VW ilu odpowiada Nm? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiesz, pracuję w serwisie z wulkanizacją i różni klienci się trafiają

zawsze pod ręką są dwa klucze, normalny, i dynamometr

nie ma problemu żeby zrobić coś jednym albo drugim

A jeęli chodzi o nakrętki, to nie zdażyło mi się, żeby klient miał pomylone zestawy

tez pracowalem na serwisie moze nie dlugo ale zdazali sie pacjeci naprzyklad prosze mi sklejic opone z dziura z boku i nie przetlumaczysz kolesiowi mowisz przepraszam ale nie zrobie tego nie wezme za to odpowiedzialnosci i kolejny zadowolony klient :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a dokręcanie kół poprzez stanięcie na fabrycznym kluczu VW ilu odpowiada Nm? :D

 

 

bez kitu dobre pytanie:D oczywiście to stanięcie z takim bujnięciem, uginaniem kolan ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

80kg facet stojący na kluczu półmetrowym obiema nogami (nie skacząc) to jakieś 390 Nm ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
80kg facet stojący na kluczu półmetrowym obiema nogami (nie skacząc) to jakieś 390 Nm ;)
warze 108 kg czy orginalny klucz wytrzyma ?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pomagałem odkręcić kolesiowi zapieczone śruby w omedze kombi, skakaliśmy po nim na zmianę, na koniec uznaliśmy że klucz nasadzimy na śrubę, a on spróbuje ruszyć autem (żeby docisnąć klucz do ziemi ciężarem wozu) i co ciekawe auto podskoczyło parę razy na kluczu i i tak nie dała się odkręcić :D klucz jest cały do dziś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak ja odkrecil ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem, bo się poddaliśmy i ostatecznie z laczkiem wracał do domu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lucz jest cały do dziś.

dobry klucz, bo mi pękł ori z pasia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a dokręcanie kół poprzez stanięcie na fabrycznym kluczu VW ilu odpowiada Nm?

To akurat łatwo policzyć. Przeliczasz swoją wagę na Niutony (1N to ok. 0,102kg) i mnożysz przez długość klucza wyrażoną w metrach.

wiesz, pracuję w serwisie z wulkanizacją i różni klienci się trafiają

zawsze pod ręką są dwa klucze, normalny, i dynamometr

I bardzo dobrze. Na PORZĄDNEJ wulkanizacji musi być dynamometr. Co do dokręcania alusów to można i normalnym kluczem, byle po nim nie skakać ;) Na dynamometrze dla alu 120Nm będzie za wiwat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś pomagałem odkręcić kolesiowi zapieczone śruby w omedze kombi, skakaliśmy po nim na zmianę, na koniec uznaliśmy że klucz nasadzimy na śrubę, a on spróbuje ruszyć autem (żeby docisnąć klucz do ziemi ciężarem wozu) i co ciekawe auto podskoczyło parę razy na kluczu i i tak nie dała się odkręcić klucz jest cały do dziś.

 

hahahhaa, dobrze;=)

miałem podobną sytuacje w swoim, skakałem, kopałem, klucz latał po garażu, aż w końcu się udało, lecz niestety jeden ORI sie rozszerzył, więc kibel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności